Rimantas KNYZELIS
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos vyriausiasis specialistas Tauragės apskričiai
Dovanų kuponas – daug rūpesčių nekelianti išeitis dovanojančiam. Tačiau, ką reikia žinoti, kad gavusiam tokią dovaną nekiltų nepatogumų?
Patikrinkite, ar pardavėjas patikimas
Prieš pirkdami dovanų kuponą pagalvokite, ar jūsų artimam žmogui, draugui iš tiesų reikalingas konkretus daiktas ar paslauga, kuriems įsigyti perkate dovanų (nuolaidų) kuponą, pavyzdžiui, bijančiam aukščio draugui dovanų (nuolaidų) kuponas pramoginiam skrydžiui sklandytuvu, oro balionu, būtų tikras iššūkis.
Jei jau tvirtai nusprendėte, prieš įsigydami dovanų (nuolaidų) kuponą atidžiai perskaitykite kupono sąlygas, atkreipkite dėmesį į jo galiojimo terminą, išankstinės rezervacijos (jei ji būtina) laiką. Atminkite, kad kupono galiojimo laikas nepratęsiamas ir pinigai už nepanaudotą kuponą grąžinami tik tuo atveju, jeigu pardavėjas ar paslaugos teikėjas sutiktų tai padaryti geranoriškai ar už papildomą mokestį. Perkant kuponą internetu, galimi įvairūs nesklandumai, todėl patartina pirmiausia išsiaiškinti kupono panaudojimo sąlygas ir, jeigu yra galimybė, susisiekti su kupono pardavėju, jeigu iškiltų neaiškumų prieš įsigyjant kuponą.
Prieš pirkdami kuponą paieškokite atsiliepimų internete apie kupono pardavėją ir kupone nurodytas prekes ar paslaugas teiksiančią bendrovę: ar jos yra veikiančios, patikimos, nebankrutavusios (tai galite padaryti adresu www.bankrotodep.lt).
Nebijokite klausti
Prieš įsigyjant dovanų (nuolaidų) kuponus, kurių pagrindu bus įsigyjami konkretūs daiktai, rekomenduotina susisiekti su įmone kupone nurodytais telefonais ir pasiteirauti dėl visų jums rūpimų klausimų: daikto pristatymo termino (tai ypač svarbu, jeigu daiktas bus pristatomas kaip dovana tam tikrai progai), daikto funkcionalumo, komplektiškumo, spalvos, gamintojo šalies, pristatymo, garantijos, nepatikusio daikto grąžinimo sąlygų ir pan. Perkant dovanų kuponus, kurių pagrindu bus suteikiamos paslaugos, taip pat pravartu sužinoti kuo daugiau apie paslaugos teikėją: paslaugos kokybę, vietą, trukmę, jeigu tai kelionė – aiškų išvykimo (parvykimo) laiką, vizų reikalingumą, galutinę kainą ir pan.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba sulaukia vartotojų skundų dėl to, jog ne visada vartotojai gauna pagal kuponus jiems priklausančias prekes ar paslaugas: prekes vėluojama pristatyti (tuomet dovanų atveju jos praranda prasmę) arba apskritai nepristatomos; paslaugos nesuteikiamos paslaugų teikėjui bankrutavus arba vartotojui neužsiregistravus iš anksto (jeigu tai reikalinga). Pasitaiko atvejų, kai kuponuose nebūna pateikta išsami informacija apie prekių pardavėją, paslaugų teikėją arba tokia informacija būna klaidinanti (nurodytais kontaktais – telefonu, elektroniniu paštu – niekas neatsako) ir vartotojai neturi galimybės susisiekti su bendrovėmis. Pasitaiko net tokių atvejų, kai paslaugų teikėjai teigia, jog nėra sudarę sutarčių su kuponų platintojais, taigi kuponai platinami neteisėtai.
Ką daryti iškilus problemai?
Visų pirma, kiekvienas vartotojas privalo raštu kreiptis į pardavėją, paslaugų teikėją, kuris nurodytas dovanų (nuolaidų) kupone, arba iš kurio dovanų (nuolaidų) kuponas buvo įsigytas, bei nurodyti savo reikalavimą. Jeigu pardavėjas, paslaugų teikėjas nepateikia atsakymo per 10 dienų, ar atsakymas vartotojo netenkina, patariama kreiptis į Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos vyriausiąjį specialistą Tauragės apskričiai adresu Vasario 16-osios g. 6-112 Tauragė, el. paštu rimantas.knyzelis@vvtat.lt (prašymo formą galima rasti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos internetiniame tinklalapyje www.vvtat.lt) arba paskambinti telefonu (8446) 71 140.
Būkime atidūs, sumanūs ir dėmesingi, tuomet pagerbtas asmuo ilgai prisimins savo šventę ir jam įteiktą dovaną.