A.Vymerio bibliotekoje vyko seminaras „Elektroninė prekyba: privalumai ir trūkumai. Ką būtina žinoti vartotojui?“. Į seminarą, kurį vedė Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos vyriausiasis specialistas Tauragės apskričiai Rimantas Knyzelis, susirinko būrys jaunimo iš Tauragės ,,Aušros“ pagrindinės mokyklos kartu su mokytoja Irena Ambroziene ir direktorės pavaduotoja ugdymui Ala Venckiene.
Svečias seminaro dalyvius supažindino su Tarnybos veikla, kalbėjo apie pažeidimus perkant prekes internetu ir tradicinėje prekyboje, nesąžiningas sutartis ir kaip jų išvengti. Lektorius pabrėžė, kad pagrindinė Tarnybos funkcija yra neteisinis ginčų, kylančių tarp vartotojų ir pardavėjų bei paslaugų teikėjų, nagrinėjimas. Tai pat svarbi veiklos sritis – vartotojų švietimas, jų informavimas. Tarnyba taip pat padeda ir verslininkams juos konsultuojant, dalijant informacinius lankstinukus ir panašiai. Tokios veiklos tikslas – kad būtų kuo mažiau vartotojų skundų. Nuo metų pradžios apskrityje jų gauta apie 60 – paklausimų telefonu, el. paštu bei tiesiogiai atvykus į Tarnybos biurą. Daugiausiai skundų – iš vartotojų, kurie yra nukentėję dėl nesąžiningų pardavėjų perkant prekes internetu. Vartotojas užsisako prekę, už ją užmoka iš anksto internetu, o prekės dažnai ir nesulaukia, ar atsiųsta prekė būna prastos kokybės, neveikianti... Pasitaiko atvejų, kai bendrovės bankrutuoja ar yra perparduodamos. Ką tuomet reikia daryti? Vartotojas kreipiasi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, kuri padeda spręsti šią nemalonią situaciją. Patarimas prieš perkant prekes virtualioje parduotuvėje: būtina paskaityti atsiliepimus apie tą pardavėją. Saugiausias būdas – apmokėti už prekes, kai jos pristatomos pirkėjui. Tada gali ją apžiūrėti ir per 14 dienų grąžinti, jei prekė yra netinkama. Perkant prekes parduotuvėje, būtina išsaugoti prekės pirkimo kvitą, kuriame yra nurodyta prekės kaina ir pardavėjo rekvizitai. Perkant prekę pardavėjas ją privalo pademonstruoti, nurodyti gamintoją, suteikti galimybę pirkėjui visapusiškai ją apžiūrėti ir pasitikrinti, ar prekė nėra su broku, ar yra visos komplektuojamosios detalės, užpildyti garantinio aptarnavimo knygelę. Jei yra pretenzijų dėl nekokybiškos prekės ar ji per garantinį laikotarpį sugedo, galima raštu kreiptis į pardavėją, kad prekė būtų suremontuota, pakeista veikiančia ar sugrąžinti už ją sumokėti pinigai. Jeigu nepatiko rūbų spalva, komplektiškumas, įsitikinote, kad pirkta avalynė spaudžia pėdą, pirkėjas per 14 dienų prekę gali grąžinti pardavėjui, kad prekė būtų pakeista kita, o jeigu tokios galimybės nėra – susigrąžinti sumokėtus pinigus. Tačiau čia galioja viena sąlyga – prekė turi būti nenaudota.
Seminarą lektorius užbaigė kalbėdamas apie nesąžiningą įmonių reklamą, kuria siekiama pritraukti pirkėjus. Norėdamos parduoti daugiau prekių, šios naudoja netinkamus terminus ir teiginius: kremas išlygina odą per kelias dienas; plaukai tampa elastingi net per 1 min.; šampūnas pagerina vidinę plaukų struktūrą; dantų pasta padeda nuo knarkimo...
Nuoširdžiai dėkojame seminaro lektoriui Rimantui Knyzeliui už įdomią ir naudingą paskaitą, kad supažindino su svarbia ir reikalinga informacija. Tikimės, kad ją išklausęs jaunimas bus atsargesnis ir saugiai naudosis virtualia prekyba.
A. Vymerio bibliotekos vedėja Daiva Vitkauskaitė