Tauragiškė Janina V. į „Tauragės žinių“ redakciją atvyko gavusi pranešimą, kad Topolių gatvėje esantis tributis namas perduodamas administruoti Tauragės butų ūkiui. Butą minėtame name turinti moteris tvirtino, kad daug metų namo priežiūra bendrai rūpindavosi patys gyventojai, o nuo šiol jiems ruošiamasi „užkrauti“ administratorių ir, suprantama, papildomą mokestį bei rinkliavas. Tokių namų Tauragėje, pasirodo, beveik trys šimtai.
Į redakciją atvykusi Janina pasakojo, kad Topolių gatvės tribučio gyventojai nustebo sužinoję, kad Tauragės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu UAB Tauragės butų ūkis paskirtas jų namo administratoriumi.
– Jei paskirtas administratorius, vadinasi turėsime mokėti ir administracinį mokestį, taip pat ir kitas rinkliavas, tokias kaip ir didelių miesto daugiabučių gyventojai. Iš pranešimo gyventojams matyti, kad jau pirmojo susirinkimo darbotvarkėje numatyti klausimai dėl bendrosios nuosavybės objektų administravimo, statinio techninės priežiūros bei tarifų už šias paslaugas. Taip pat – dėl butų ir kitų patalpų savininkų lėšų, skiriamų namui atnaujinti pagal privalomuosius statinių naudojimo ir priežiūros reikalavimus, kaupimo. Mums nereikia primesto administratoriaus, mes viską patys susitvarkome. Ir žolę aplink namą nusipjauname. Problemų nekyla, – kalbėjo moteris.
Tauragės rajono savivaldybės Plėtros, investicijų ir turto valdymo skyriaus vyriausioji specialistė Dalita Martutaitienė, „Tauragės žinioms“ paaiškino, kad namams, kuriuose yra trys ir daugiau butų, turėti bendrojo naudojimo objektų valdytoją numato įstatymai.
– Tie, kurie nenori, kad savivaldybė jiems priskirtų administratorių, privalo patys steigti bendriją arba sudaryti jungtinės veiklos sutartį. Paskiriant administratorių vadovaujamasi 2013-ųjų metų birželio 20 dienos Vyriausybės nutarimu, patvirtintu Bendro naudojimo objektų administratoriaus atrankos ir skyrimo tvarkos aprašu, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.84 ir 4.85 straipsniais, Butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės administravimo pavyzdiniais nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 metų gegužės 23 d. nutarimu „Dėl daugiabučių namų patalpų savininkų (bendrasavininkių) bendrosios nuosavybės administravimo pavyzdinių nuostatų patvirtinimo“, – išdėstė D. Martutaitienė.
Anot jos, administratorius paskiriamas daugiabučių gyventojų labui. Esą gerai, kol nieko name nereikia remontuoti. Pavyzdžiui, prakiurus stogui kartais prasideda problemos ir konfliktai, nes pirmo aukšto gyventojai nebenori prisidėti savo lėšomis. Šios tvarkos esmė – sureguliuoti daugiabučio namo butų bendraturčių teises ir pareigas. Namai sensta, juos reikia remontuoti, renovuoti, todėl labai svarbu turėti atsakingą administratorių bei sukauptų lėšų.
– Administratoriaus neturinčių daugiabučių gyventojai buvo raginami rinktis namo administratorių arba sudaryti jungtinės veiklos sutartį. Tiems, kas to nepadarė, savivaldybė priskyrė Tauragės butų ūkį. UAB Tauragės butų ūkis, kaip ir kiti daugiabučių namų administratoriai, buvo kviečiami teikti šias paslaugas, tačiau atsiliepė jie vieni. Jei jūsų minėto tribučio gyventojai nenori savivaldybės priskirto administratoriaus ir nenori mokėti administracinio mokesčio, jie turi sudaryti jungtinės veiklos sutartį ir ją įregistruoti Registrų centre bei apie tai informuoti savivaldybę ir Tauragės butų ūkį. Tai reikia padaryti kuo greičiau, kol savivaldybės priskirtas administratorius dar nepradėjo skaičiuoti administracinio mokesčio. Bet kuriuo atveju, jiems reikės laikytis įstatymų dėl bendro naudojimo patalpų priežiūros, – paaiškino D. Martutaitienė.
Plėtros, investicijų ir turto valdymo skyriaus vyriausioji specialistė „Tauragės žinias“ informavo, kad administratoriui (Tauragės butų ūkiui) priskirti 277 rajono namai. Iš jų apie šimtas pranešė, kad sudarė ar sudarys jungtinės veiklos sutartis.