Tomas RAULINAVIČIUS
Vienos didžiausių Latvijos bendrovės „Latvijas tilti“ sunkioji technika dūzgia Nemuno pakrantėje. Jau išpilti Panemunės aplinkkelio pamatai, iš metalo plokščių lipdoma naujoji estakada, kuria drieksis naujas kelias į Kaliningrado sritį.
Birželį laimėjusi Kelių direkcijos konkursą, Latvijos bendrovė pasišovė Panemunės aplinkkelį pasienyje su Kaliningrado sritimi pastatyti už 85 mln. litų. 34,5 milijono litų skiria Europos Sąjunga.
Rusija ir Lietuva 2011 metais pasirašė susitarimą dėl naujo tilto per Nemuną ir jo prieigų statybos. Planuojama, kad naujasis tiltas sujungs Panemunę ir Sovetską bei padidins pasienio transporto pralaidumą tarp Lietuvos ir Kaliningrado srities.
Beveik kilometro atstumu liksiantis stovėti Rusijai priklausantis 1907 metais pastatytas Karalienės Luizos tiltas taps pėsčiųjų zona. Tiesa, juo galės vykti ir lengvieji automobiliai, keliaujantys į Sovetsko miesto centrą. Manoma, kad avarinės būklės tiltui bus atliktas tik kosmetinis remontas.
Tilto per Nemuną projektą sudaro dvi dalys – tiltą statys Rusija, o Lietuvos pusėje estakadą ir kelią aplink Panemunės miestelį įrengiant inžinerinius tinklus – Lietuva.
– Rusija įsipareigojo pastatyti tiltą per Nemuną su visa infrastruktūra savo pusėje. Žinome, kad jau nutiestas Karaliaučiaus aplinkkelis, kuris palengvins sunkiasvorių transporto priemonių susisiekimą su Vakarų Europos šalimis, – „Tauragės žinioms“ teigė Regioninės plėtros departamento Tauragės apskrities skyriaus vyriausiasis specialistas Simas Einikis.
Šiuo metu Rusijos pusėje jau gręžiami poliai ir pradėti tilto statybos darbai. Lietuvos pusėje keturių kilometrų ilgio ruože nutiesti aplinkkelio kontūrai. Nemuno užliejamoje zonoje į žemę kalami poliai, iš metalo plokščių konstruojama estakada. Šioje vietoje bus įrengtas kelias, apšvietimas, ryšių ir melioracijos sistemos. Darbus atlieka būrys „Latvijos tilti“ darbuotojų, griaudėja sunkiasvoriai kranai ir kita technika.
Pastačius naująjį tiltą, šalia jo atsiras per 4 milijonus litų kainuosiantis pasienio postas. Numatyta, kad tai bus itin modernus pasienio kontrolės punktas, kuriame bus sumontuota sunkiasvorių transporto priemonių skenavimo įranga, leidžianti daug sparčiau vykdyti kontrolę.