Trečiadienį į tarybos posėdį susirinkę rajono politikai vienbalsiai pritarė, kad būtų pakeistas 2021 m. birželio 23 d. sprendimas „Dėl tikslingumo projektą „Tauragės savivaldybės gatvių infrastruktūros modernizavimas privačios partnerystės būdu“ įgyvendinti viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu“. Teigiama, kad sprendimo keitimas parengtas atsižvelgiant į teisėtus gyventojų lūkesčius – esą kol bus atliktos viešojo pirkimo skelbiamų derybų būdu procedūros, jau bus pradėti ir galimai baigti gatvių, esančių prioritetinių objektų sąrašo viršuje, darbai.
Bendrajame tarybos komitetų posėdyje pristatydamas šį klausimą Statybos skyriaus vedėjas Faustas Sragauskas teigė, kad 2021 m. buvo patvirtintas 20 gatvių sąrašas. Po to, kai įvyko pirmosios pirkimo procedūros – gautos paraiškos dalyvauti skelbiamoje apklausoje, norima iš patvirtinto sąrašo išbraukti penkias gatves – Pušyno, Žaliąją, Ganyklų, Puntuko ir Daržų, kurios įrašytos miesto prioritetinių objektų sąrašo pradžioje. Vietoj jų siūloma įrašyti penkias gatves iš sąrašo apačios – Saulėlydžio, Naujakurių, Daukanto, Didvyrių, Ašmenos gatvę ir skersgatvį. Pasak jo, taip norima padaryti dėl to, kad šiais metais, jeigu ir bus pasirašyta sutartis su galimu laimėtoju, darbai neprasidės, o sąrašo viršuje esančios gatvės nusikeltų toliau, jei nebūtų išbrauktos ir šiais metais nepradėtos tvarkyti iš KPP lėšų. Esą įvykdžius pakeitimą tvarkomų gatvių ilgis sutrumpėtų tik 168 m, tai nesudaro nė 2 proc. Dėl to aiškintasi su centrine projektų valdymo agentūra. Paaiškėjo, kad derybų būdu objektus dar galima keisti, kol nėra pateiktas kainos pasiūlymas.
Tarybos nariai klausė, ar jau yra pateiktų paraiškų ir ar derybos vyks su visais teikėjais, ar tik su atrinktais.
– Paraiškų yra gauta, derybos vyks su visais, – patvirtino F. Sragauskas. – Derybos vyks keliais etapais, teisiniais, turtiniais ir kitais klausimais, bet kurie sutiks dalyvauti, su tais derybos ir vyks.
Tarybos narys Vaclovas Karbauskas domėjosi dėl Daukanto ir Saulėlydžio gatvių – joms projektai jau parengti, vyks ekspertizės, ar derybose jos „neužklius“, ar projektams išleisti pinigai nenueis veltui.
– Pirmosioms penkios gatvėms irgi buvome parengę projektus, ir kai kreipėmės dėl leidimo rengti projektus, aiškinome, kad parengtus projektus įtrauksime į derybas. Jeigu konkurso dalyvis sutiks priimti parengtus techninius projektus, atitinkamai galės mažinti kainą. Jei nesutiks, tai bus savivaldybės išlaidos, – atsakė Statybos skyriaus vedėjas.
Tarp tų 20 gatvių yra ir ne visiškai naujai rengiamų, kaip bus su jomis, – klausė tarybos nariai. Galbūt numatyti kokie kiti darbai, ne tik asfalto klojimas?
Pasak F. Sragausko, asfaltuota yra Vytauto gatvė ir dalis Ašmenos skersgatvio. Visos kitos – žvyrkeliai. Be asfaltavimo, bus įrenginėjami ir pėsčiųjų takai, apšvietimas, jei buvo ant ESO arba gelžbetoninių atramų, bus įrengtas naujai. Bus tiesiami ir paviršinio vandens nuotekų tinklai.
– Jei tų gatvių apšvietimas jau yra įrengtas ant naujų atramų, jis nebus iš naujo perdaromas, priežiūros sutartys kaip buvo, taip ir liks. Jei buvo tik įrengti šviestuvai ant ESO atramų arba ant gelžbetonio atramų, jie bus nuimami ir atiduodami seniūnijai, bus rengiamas naujas apšvietimas. Naujai įrengtą apšvietimą prižiūrės naujasis operatorius, – sakė F. Sragauskas.
Taigi patvirtintas toks gatvių, kurių infrastruktūra bus modernizuojama viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu, sąrašas:
Vydūno g. (~0,601 km), J. Basanavičiaus g. (~0,400 km), Rytų g. (~0,330 km), Laukų g. (~0,389 km), Stadiono g. (~0,345 km), Maironio g. (~0,461 km), Kalno g. (~0,320 km; ~ 0,100 km), Kosmonautų g. (~0,427 km), Vytauto g. (~0,647 km), Margirio g. (~0,216 km), Tiesos g. (~0,169 km; ~0,219 km; ~0,084 km; ~0,088 km), Pušų g. (~0,282 km), M. Mačernio g. (~0,369 km), Skalvių g. (~0,291 km), Akacijų g. (~0,365 km), Saulėlydžio g. (~0,300 km), Naujakurių g. (~0,320 km), S. Daukanto g. (~0,486 km), Didvyrių g. (~0,426 km), Ašmenos g. ir Ašmenos skg. (~0,405 km; ~0,166 km).