Sakoma, patirtis ateina su laiku. Tačiau ne visi linkę patirties nuotrupas rankioti palengva. „Kam laukti, kai įmanoma viską patirti greičiau, ypač jei tai patirtis srityje, kuri be galo traukia“, – įsitikinęs devyniolikmetis Kasparas Bertašius, jau apie pusmetį gyvuojančios reklamos agentūros „Origamis“ įkūrėjas.
Nuo dailės iki dizaino
Kasparas gimė ir užaugo Tauragėje, iki šiol čia gyvena, nors ruošiasi studijoms Vilniuje – šiemet vaikinas baigė Tauragės „Versmės“ gimnaziją. Savo ateitį abiturientas sieja su ekonomikos mokslais.
– Seniau mąsčiau studijuoti psichologiją – tam, kad būtų lengviau perprasti klientų pageidavimus, rasti bendrą kalbą, prieiti kompromisą. Tačiau pajutau, kad mane labiau traukia viskas, kas susiję su verslu, – prisipažino vaikinas.
Interneto svetainių kūrimo menu, kuriuo daugiausiai verčiasi reklamos agentūra „Origamis“, Kasparas susidomėjo palaipsniui. Vaikinas buvo linkęs į dailę. Su laiku dailę pakeitė įvairūs dizaino, o vėliau ir programavimo darbai.
Būdamas 15-os Kasparas jau mokėjo sukurti interneto svetainę. Pamažėl apie gabų jaunuolį ėmė sklisti kalbos ir jo pagalbos ar patarimo prašė vis daugiau žmonių. Pajutęs, kad programavimo darbai puikiai sekasi, vos sulaukęs pilnametystės, Kasparas įregistravo savo individualų verslą – reklamos agentūrą „Origamis“.
Vaikino teigimu, toks individualios veiklos pavadinimas pasirinktas dėl aliuzijos į japonišką popieriaus lankstymo meną – kantrų, kruopštų, atsakingą užsiėmimą. Būtent tokiais epitetais individualios veiklos savininkas apibūdina savo teikiamų paslaugų kokybę.
Ilgai miegoti sau neleidžia
Pasak Kasparo, sprendimą imtis individualios veiklos jis priėmė lengvai, kadangi verslo planas nebuvo labai rizikingas: vaikinas turėjo pakankamai patirties interneto svetainių kūrimo srityje, be to, į veiklą nereikėjo daug investuoti.
– Šiam verslui plėtoti nebūtina daug pinigų, tiesiog reikia turėti laiko ir idėjų, žinoma, ir noro, – nuoširdžiai šypsodamasis kalbėjo Kasparas.
Vis dėlto daugiausiai dėl būsimo verslo nerimavo Kasparo tėvai – abejojo, ar ši veikla tikrai bus sūnui naudinga, ar jam pasiseks, ar verslas neatims laiko, skirto mokslams. Galų gale vaikinas įtikino tėvus, kad dėl būsimo verslo mokslai nenukentės, o ir naudos šiokios tokios bus.
Taigi jau maždaug pusmetis, kai Kasparas vysto reklamos paslaugų verslą. Anksčiau tai darydavo po pamokų, o dabar, per vasaros atostogas, ką tik „iškeptas“ verslininkas pluša nuo pat ryto.
– Ilgai miegoti sau neleidžiu, žinau, kad laukia užduotys. Vos papusryčiavęs, kimbu į darbus: atsakau į gautus laiškus, įmonėms paštu ir telefonu teikiu komercinius pasiūlymus, ieškau potencialių klientų, būdų, kaip populiarinti „Origamio“ interneto svetainę bei, žinoma, vykdau gautus užsakymus, – pasakojo jaunasis verslininkas.
Priima pagal rūbą, išleidžia pagal protą
Šiuo metu „Origamis“ teikia interneto svetainių, jų optimizavimo strategijos, įmonių firminio stiliaus, verslo dovanų kūrimo paslaugas. Beveik visus kūrybinius darbus Kasparas atlieka pats, tačiau kai kalba apie verslą, vartoja žodį „mes“ – vaikinui kūrybines idėjas padeda įgyvendinti spaustuvių darbuotojai, pagal autorines sutartis dirbantys menininkai.
Anot jaunuolio, uždarbis nėra pagrindinė jo motyvacija – vilioja patirtis, iššūkiai, malonus pats kūrybos procesas.
„Tauragės žinioms“ Kasparas pasakojo, kad besikreipdamas į įmonę su komerciniu pasiūlymu dėl savo jaunos išvaizdos iš rimtų verslininkų kartais sulaukia kreivokų žvilgsnių, tačiau įsikalbėjus visi supranta, kad Kasparo ketinimai rimti.
– Galiu drąsiai sakyti, kad mūsų darbu pasitiki įvairaus amžiaus žmonės. Jau turime ir lojalių klientų. Internetines svetaines sukūrėme „Tauragės“ viešbučiui, Tauragės apskrities ligoninei, vaistinių asociacijai „Provifarma“, siuntų pristatymo tarnybai „Siuntos.lt“, – pasak Kasparo, „Origamiui“ sekasi neblogai – net geriau, nei jis tikėjosi.
Kasparas didžiausiais konkurentais įvardija ilgiau gyvuojančias Tauragės reklamos įmones, prie kurių paslaugų kai kurie verslininkai jau įpratę. Tačiau, tauragiškio teigimu, reklamos agentūra „Origamis“ siūlo naujovišką ir modernų dizainą, novatoriškus sprendimus, mažesnes nei kiti kainas.
Verslininkai galėtų būti kūrybiškesni
Kasparo manymu, Tauragės verslininkai ne visada išnaudoja geriausias reklamos galimybes. Kaip pavyzdį vaikinas pateikė mintį, kaip potencialių klientų galėtų pritraukti nauja kavinė.
– Užuot taikiusi tradicinės reklamos metodus, kavinės administracija galėtų imtis netikėto sprendimo – pavyzdžiui, gatvėje dalyti kvietimus užsukti nemokamos kavos ar arbatos. Pagaminti 200 kvietimų kainuotų apie 80 litų, o jų išdalijimas dar apie 50 Lt. Tačiau nauda būtų akivaizdi. Visų pirma klientai prie karšto gėrimo užsisakytų dar kokį nors patiekalą ar desertą, antra – apie tokį neeilinį kvietimą į kavinę žmonės papasakotų draugams ir artimiesiems, – savo sumanymą išdėstė Kasparas.
Ateityje verslus vaikinas tikisi, kad „Origamiui“ seksis vis geriau ir agentūra plėsis į kitus miestus, kad novatoriškos reklamos paslaugų idėjos pasklis ir po mažesnius šalies miestelius. Pats Kasparas baigęs mokslus norėtų išbandyti savo jėgas didelėje reklamos agentūroje – tam, kad įgautų daugiau patirties.