Rytoj Tauragės rajono savivaldybė išbandys elektrobusą „Solaris“. Autobusų parko direktorius Rimantas Martinavičius teigė, jog 2017-ųjų gamybos pažangiausia transporto priemonė bus tauragiškiams pristatyta kovo 28 dieną, 11 val., Tauragės kultūros rūmuose. Ją išbandyti bus galima visą savaitę. Ar elektrobusu miestiečiai bus vėžinami nemokamai, turės apsispręsti savivaldybė.
Rajono Taryba pritarė sprendimui dėl dalyvavimo ES finansuojamame projekte „Tauragės miesto viešojo susisiekimo autoparko transporto priemonių atnaujinimas“. Apie planuojamus pirkti elektrobusus kalbos netyla jau kurį laiką, svarstoma, kiek transporto priemonių bus pajėgi įsigyti Tauragės rajono savivaldybė. Vietiniams maršrutams skirtos transporto priemonės kaina svyruoja nuo 250 iki 350 tūkst. eurų. Finansavimo projekte numatytos lėšos regionui – 760 tūkst. eurų, tačiau, kaip teigė Tauragės autobusų parko vadovas R. Martinavičius, Šilalės ir Jurbarko rajonų savivaldybės dalyvauti šiame projekte greičiausiai atsisakys, todėl didelė tikimybė, kad visi pinigai teks Tauragės rajonui. 15 proc. išlaidų iš biudžeto turėtų padengti savivaldybė. Tokiu atveju būtų galima įsigyti 2–3 transporto priemones.
Autobusų parkui iš viso priklauso 34 autobusai, neseniai įmonė įsigijo naują „Iveco“, per ateinančius metus planuoja įsigyti dar 5 dyzelinius autobusus, kurie pakeis pasenusius, gamintus dar 1991 m. Aptarnaujami 39 priemiesčio, 9 tolimojo susisiekimo ir 3 miesto maršrutai. Nupirkus 3 elektrobusus, mieste greičiausiai važinėtų tik ekologiškos transporto priemonės. Pakrautas elektrobusas „Solaris“ per dieną gali nuvažiuoti 150–200 km, ko R. Martinavičiaus teigimu, pilnai pakanka vietiniams miesto maršrutams vykdyti. Skaičiuojama, kad 1 elektros autobuso eksploatacinės išlaidos – apie 0,11–0,12 Eur/km, kai tuo tarpu 10–15 metų senumo dyzelinio autobuso – trigubai didesnės – 0,36 Eur/km.
Autobusų parko direktorius pasakojo, jog šis „Solaris“ – ketvirtosios kartos elektrobusas, Europos Inovacijų Tarybos įvertintas, kaip geriausias rinkoje.
Tačiau, kaip teigė R. Martinavičius, kol neaišku, kas laimės vežėjo paslaugų teikimo konkursą, dalyvavimas projekte nėra užtikrintas. Jei konkursą laimėtų privatus vežėjas, su projekte numatytomis sąlygomis gali ir nesutikti, nes eksploatuojant transporto priemones su mažesnėmis kuro sąnaudomis, kompensacijos už nuostolingus maršrutus iš savivaldybės vežėjui sumažėtų.
– Tai yra parama savivaldybei, kiek žinau, privatūs vežėjai dažnai atsisako dalyvauti tokiuose projektuose, nes jie mažina vežimo paslaugas teikiančios įmonės pajamas iš savivaldybės. Eksploatuojant elektrobusus mokamos mažesnės kompensacijos, – kalbėjo R. Martinavičius.
Konkurso dėl vežėjo paslaugų Tauragės mieste laimėtojas paaiškės penktadienį, kovo 31 dieną. Vokai turėjo būti atplėšti praėjusį penktadienį, tačiau sprendimas atidėtas savaitei, nes, pasak administracijos direktoriaus M. Petraičio, iškilo papildomų klausimų.