Vežėjų asociacijos „Linava“ duomenimis, iš Lietuvai priklausančių autobusų parkų, 74 proc. juose sudaro senesni nei 10 metų autobusai. Tokių autobusų 81 proc. yra Vilniuje, 78 proc. – Kaune. Pasak „Linavos“ viceprezidento, Keleivinio transporto tarybos pirmininko Rimanto Martinavičiaus, Tauragės autobusų parke autobusų amžius siekia 18–20 metų. 2015 metais įmonė įsigijo 5 naudotus „Mercedes-Benz“ markės autobusus, o kitais metais ketina dar labiau gerinti tiekiamų paslaugų kokybę.
Tikslas – atnaujinti autoparką
Per artimiausią dešimtmetį Tauragės autobusų parkas kelia sau ambicingus tikslus – tikisi pasiekti, kad vidutinis autobusų amžius būtų iki 10 metų. Tokios tendencijos vyrauja Vakarų Europoje.
– Greičiausiai po 5 metų Švedijoje važinėsis tik ekologiški autobusai. Jokių dūmų, jokių dulkių, draugiški gamtai, kartu pritaikyti neįgaliesiems, darniam eismo judėjimui, – pasakojo R.Martinavičius.
Tauragės autobusų parkas vienas iš pirmųjų šalyje išnaikino benzinines transporto priemones. Tauragiškiai iš Norvegijos įsigijo dyzeliniais varikliais varomus autobusus ir tai leido sutaupyti milžiniškas pinigų sumas.
Iki 2020 m. Europos Sąjunga savivaldybėms skirs daugiau nei 44 mln. eurų paramą. Už šią sumą bus įsigyta bent 120 naujų, elektra varomų arba hibridinių miesto autobusų. Anot Rimanto Martinavičiaus, statistikos duomenimis, toks transporto priemonių atnaujinimas ypač skatina žmones naudotis viešuoju transportu.
– Jaučiame, kad situacija keičiasi. Naujos transporto priemonės keleiviams – tai patogumas ir saugumas. Verslo požiūriu tai padeda mažinti bilieto kainą. Dabar didelių sąnaudų reikalauja senų autobusų remontas, servisų darbuotojai, remonto angarai, – kalbėjo R. Martinavičius.
Metai buvo stabilūs
Šiuo metu Tauragės autobusų parke dirba 66 darbuotojai. Bendrovės struktūrą sudaro administracijos, autobusų stoties ir remonto dirbtuvių darbuotojai.
Autobusų parkui iš viso priklauso 34 autobusai, kuriais aptarnaujami 39 priemiesčio, 9 tolimojo susisiekimo ir 3 miesto maršrutai. Šiais maršrutais šiemet buvo nuvežta maždaug 617 tūkst. keleivių. Per parą į Tauragės autobusų stotį įvažiuoja 60 autobusų.
Anot R.Martinavičiaus, Tauragės autobusų parko finansinė statistika nėra optimistinė. Šiek tiek sumažėjo veiklos pelningumas, mažėja keleivių skaičius, tačiau paslaugų kokybė gerokai pagerėjo. – Kokybė – tai vienintelis būdas, kuriuo galima įrodyti savo vertę ir konkurencingumą. Esame gavę ne vieną padėką už nuoširdų aptarnavimą. Todėl keleiviai, vykdami į darbus, mokyklas ar tiesiog nusprendę aplankyti artimuosius, gali jaustis saugūs, – tikino Autobusų parko vadovas.
Bendrovė šiemet išsaugojo stabilią veiklą. Nors rinkoje išaugo konkurencija, tenka kur kas aršiau kovoti dėl užsakymų, didelės finansinės įtakos įmonei tai neturėjo.
– Mes – paslaugų tiekėjai. Mūsų didžiausias rūpestis – tinkamas keleivių aptarnavimas, užtikrinimas, kad jie įsėstų į autobusą ir patogiai pasiektų tikslą. Mūsų kolektyvas – tai mechanizmas, kuris yra suderintas taip, kad žmonėms būtų pateikta aukščiausios kokybės paslauga, – tvirtino R. Martinavičius.
Klientų patogumui šiemet Tauragės autobusų parkas tolimo susisiekimo autobusuose įrengė belaidžio interneto paslaugą, kuri suteikia galimybę keliaujant iš vieno taško į kitą nemokamai naudotis internetu.
Myli savo darbą
2015 metais Tauragės autobusų parkas dar labiau padidino pajamas, gaunamas iš siuntų tarnybos. Nors šią paslaugą tauragiškiai teikti pradėjo ganėtinai vėlai, ji vis dar plečiasi ir auga.
Tačiau rimtu galvos skausmu įmonės direktoriui R. Martinavičiui lieka vairuotojų trūkumas. Tauragės autobusų parkas rinkoje konkuruoja su stipriais tarptautiniais vežėjais, kurie gali mokėti vairuotojams gerokai didesnius atlyginimus.
– Visi puikiai žinome, jog užsienyje vairuotojai uždirba kelis kartus daugiau. Tačiau randame svertų dirbti mūsų įmonėje. Mano darbuotojams visuomet atviros kabineto durys, čia galime diskutuoti, išsiaiškinti, – teigė R. Martinavičius pabrėždamas, jog pasitiki savo darbuotojų komanda.
Įmonėje dirba vairuotojų, kurie skaičiuoja už vairo praleistą daugiau nei milijoninį kilometražą. Pasak Tauragės autobusų parko vadovo R. Martinavičiaus, darbuotojai gerbia įmonę ir myli savo darbą.
Kokie bus ateinantys 2016-ieji metai?
– Manau, gyventojams atėjo lūkesčių įgyvendinimo laikotarpis, o pasaulio kontekste – naujų technologijų, lanksčios gamybos, aštrios konkurencijos amžius. Lietuvai – tai esminio persiorientavimo į rinkos ekonomiką, įsitvirtinimo Europos rinkoje laikotarpis. Jo sėkmę lems visų mūsų pastangos ir triūsas. Linkime visiems nenuleisti rankų, optimistiškai žvelgti į ateitį ir nepamiršti, jog pats žmogus savo sėkmės kalvis. Tegul viltis, kūrybinė sėkmė, puiki sveikata ir bendravimo džiaugsmas lydi mus visus ateinančius metus, – „Tauragės žinioms“ sakė Tauragės autobusų parko direktorius Rimantas Martinavičius.