Karina SĖRIKOVA
Paskutiniąją praėjusių metų dieną Tauragės regiono atliekų tvarkymo centro (TRATC) fojė lūžo nuo žmonių antplūdžio. Pasak TRATC‘o direktoriaus Leono Leikaus, taip nutiko todėl, kad gyventojai suskubo pristatyti dokumentus nuolaidoms gauti, o kadangi kiekvieno situacija individuali ir kiekvienam reikia skirti nemažai laiko, susidarė eilės.
Eilė driekėsi iki lauko durų
Apie pilnutėlaitį TRATC fojė „Tauragės žinioms“ pranešė viena savo eilės tądien laukusi tauragiškė Birutė L., kurią papiktino tokia situacija.
– Eilė buvo nusidriekusi nuo pat specialistų kabinetų iki lauko durų. Žmonių daug, daugiausiai senukai, ligoti žmonės, visi pasimetę, o dirba vos viena specialistė. Viena moteris pradėjo prašyti direktoriaus pavaduotojo rinkliavai Kęstučio Komskio, kad kažkas iš darbuotojų ateitų padėti, tačiau Komskis ne tik atšovė, jog turi kitų darbų, tačiau dar priminė, kad greitai bus pietų pertraukos laikas. Jokios atjautos žmogui, karūnos ant galvų uždėtos. Kai po tokių jo žodžių pasakėm, kad iškviesim žurnalistus, išėjo iš gretimo kabineto dar viena moteris, išnešė lapų, padėjo pildyti, – telefonu pasakojo pašnekovė.
Prieš keletą dienų į redakciją skambinęs buvęs gamyklos „Tauragės keramika“ direktorius Voldemaras Daujotas taip pat išsakė kritinę nuomonę TRATC‘o atžvilgiu.
– Esu neįgalusis, sunkiai vaikštau. Neseniai iš TRATC‘o gavau pranešimą, kad jei noriu gauti nuolaidą, privalau pristatyti pažymą. Mane stebina tai, kad šiais laikais, kai viskas kompiuterizuota, vis dar negalima nuolaidų gyventojams sutvarkyti kompiuterine sistema. Lazdomis pasiremdamas senas žmogus turi klibikščiuoti į įstaigą, kad nuneštų popierinę pažymą. Juk per metus niekas nepasikeitė, kaip buvau neįgalus, taip ir esu, – skundėsi vyriškis.
Piktinosi nekokybišku aptarnavimu
Sužinoję apie žmonių eiles TRATC, suskubome pasiteirauti, kokie reikalai juos atvedė į šią įstaigą. Dauguma susirinkusiųjų skundėsi nekokybišku TRATC darbu.
– Jau pernai susitvarkiau visus popierius nuolaidai rinkliavos mokesčiui gauti, tačiau šiemet ir vėl reikia viską iš naujo atnešti. Kad dar čia greitai viskas judėtų. Ir vėl eilės, ir vėl nesusipratimai. Už ką čia tie darbuotojai pinigus gauna? – skundėsi senyvo amžiaus vyras.
Mažoniškiai vyras ir žmona negalėjo atsistebėti, kodėl į kompostavimo dėžes negalima pilti pelenų.
– Mažonuose neseniai tikrino konteinerius. Pas vieną rado plastmasės – neišvežė konteinerio, pas kitą – pelenų, tai irgi neišvežė. Su plastmase viskas aišku, tačiau kur dėti pelenus, kai namus kūreni anglimis? Nejau atskirai samdyti kažką, kad išvežtų? Už ką mes mokam, jei pelenų į konteinerį mesti negalima? Tai negi į mišką vežti – juk kieme nelaikysi. O miškai taip apteršti, nei vaistažolių pasirinksi, nei pasivaikščiosi. Jokios logikos. Aš apskritai labai norėčiau sužinoti, kas pagal TRATC yra šiukšlės, nes kai paskaitai laikraščius, to negalima, ano negalima. Kas kaime gyvena, tai sukūrena viską, o kas mieste? Galiu nuoširdžiai pasakyti, kad tai kelia didelį žmonių pasipiktinimą. Net girdėjau, kad žmonės iš pykčio akmenis į konteinerius meta, – pasakojo mažoniškė.
Į diskusiją įsitraukė dar vienas laukiantysis:
– Praėjusią savaitę buvau pasiteirauti, ar pagal mano aplinkybes mažiau kainuotų mokėti už plotą ar pagal žmonių skaičių. Tačiau man to išaiškinti nesugebėjo. Liepė nueiti į seniūniją išsiimti pažymą. Tai štai – pažymą turiu, čia surašyti būste registruoti asmenys, bet būsto plotas neparašytas. Tai gal man pačiam jį sugalvoti? Tokia netvarka, – pridūrė jaunas vyras.
Aptarnauja kiekvieną individualiai
TRATC direktorius Leonas Leikus „Tauragės žinių“ žurnalistę tikino, kad tokia situacija susidarė dėl to, jog žmonės suskubo pristatyti dokumentus nuolaidoms gauti, o kadangi kiekvieno iš klientų situacija individuali ir kiekvienam reikia skirti nemažai laiko, susidarė eilės.
– Gruodžio 7-ąją laikraščiuose paskelbėme informaciją, kad žmonės kviečiami pristatyti dokumentus nuolaidoms gauti. Išspausdinus skelbimą kasdien ateidavo daugiau klientų nei prieš tai. Didesni žmonių antplūdžiai buvo prieš Kalėdas, prieš Naujuosius metus ir gruodžio 31-ąją. Eilės susidaro dėl to, kad kiekvieno kliento situacija skirtinga, reikia jo duomenis suvesti į kompiuterinę programą, nes nuo to keičiasi rinkliavos kaina, padėti užpildyti prašymą, – sakė L. Leikus.
Anot centro direktoriaus, rinkliavos klausimais dirba du darbuotojai, taip pat direktoriaus pavaduotojas rinkliavai Kęstutis Komskis. Esant žmonių antplūdžiui, kolegoms padeda ir centro ekonomistė.
L. Leikus patikino, kad pažymos negalima atsiųsti internetu, kadangi žmogus privalo palikti prašymą, jo duomenys turi būti suvesti į kompiuterį.