Daiva SITNIKIENĖ
Tauragiškė Brigita S. į „Tauragės žinių“ redakciją kreipėsi dėl to, kad parduotuvėje „Avitela“ už akcijos kainą – 89 litus įsigijusi nekokybišką televizijos priedėlį negali jo pakeisti į naują. Pirkėjai neišsprendžiama problema iš mirties taško pajudėjo tik tada, kai į parduotuvę užsuko „Tauragės žinių“ žurnalistė. Nors kartą moters įsigytą televizijos priedėlį jau teko vežti į parduotuvę aptarnaujantį servisą, antrojo remonto neprireikė, užteko normalaus pirkėjo bei pardavėjo bendravimo ir pakeisti nuotolinio valdymo pultelio bateriją.
Veikė vos dešimt minučių
– Prieš pusmetį „Avitelos“ parduotuvėje nusipirkau televizijos priedėlį. Įjungėme jį po poros savaičių. Veikė gal tik 10 minučių. Nunešėme į parduotuvę manydami, kad neveikiantį priedėlį pakeis, tačiau parduotuvė jį iš mūsų paėmė taisyti. Maždaug po trijų savaičių prekę mums grąžino. Parsinešę į namus iškart nepatikrinome, pasitikėjome. Tačiau kai neseniai vėl įjungėme priedėlį, paaiškėjo, kad jis arba jo distancinis pultas neveikia. Vėl kreipėmės į parduotuvę, nurodė atnešti, esą vėl siųs remontuoti. Keista, bet jie savo kompiuteriuose neranda įrašo apie praėjusį gedimą, tai gal nė neremontavo, – „Tauragės žinioms“ pasakodama savo kryžiaus kelius dėl televizoriaus priedėlio svarstė Brigita S.
Akcinė prekė gali būti brokuota?
Tačiau moterį dar labiau šokiravo, kai jai paprašius gendantį daiktą pakeisti, vienas „Avitelos“ pardavėjų jai pasakęs: „Žinojot, ką pirkot. Prekė juk akcijinė“.
– Nejau reiškia, kad per akcijas iškišami nekokybiški daiktai? – pyko moteris.
Moteris į redakciją kreipėsi norėdama, kad padėtume išsiaiškinti, kaip ji galėtų pakeisti nekokybišką prekę, nes sulaukti parduotuvės vedėjo jai nepavyko.
„Avitelos“ parduotuvės Tauragėje vadovas Aurimas Norkūnas tikina, kad moteris pardavėjų nelabai norėjo klausytis ir esą buvo pikta. Pasak A. Norkūno, pirkėja turėjo parašyti, kad atsisako priedėlio remonto ir prašo prekę pakeisti į kitą arba grąžinti pinigus. A. Norkūnas neigia, kad akcijų metu parduodamos prekės nekokybiškos, esą tai netiesa ir pardavėjai negalėjo taip pasakyti.
Trūko tik susikalbėjimo
Anot A. Norkūno, pagal šiuo metu galiojančią parduotuvės tvarką pirma prekę reikia išsiųsti į aptarnavimo centrą ir nustatyti gedimą, o po to priimti sprendimą. Jei „Avitela“ nustato, kad daiktas nepataisomas, jis keičiamas į kitą arba pirkėjui grąžinami pinigai. Sprendimą esą priima ne parduotuvė, o garantinio aptarnavimo centras. Prekės garantiniu laikotarpiu taisomos iki trijų kartų. Pirmadienio rytą A. Norkūnas „Tauragės žinioms“ sakė, kad moteris gali ateiti ir parašyti pretenziją, kurioje nurodytų, kad atsisako priedėlio remonto, prekę nori pakeisti į kitą arba susigrąžinti pinigus. Tačiau popiet moteriai atvykus į parduotuvę paaiškėjo, kad tereikia pakeisti nuotolinio valdymo pultelio bateriją. Į nemalonią istoriją tereikėjo įsikišti žurnalistams ir pirkėjai su pardavėjais pavyko normaliai pabendrauti.
Gali atsisakyti remonto
Kaip pirkėjui elgtis įsigijus nekokybišką prekę, pasiteiravome Ne maisto produktų inspekcijos Tauragės poskyrio vyresniosios valstybinės inspektorės Virginijos Kurapkienės.
Pasak jos, pirkėjas sugedusią prekę turi teisę paprašyti pakeisti be remontų. Tačiau reikia parašyti prašymą, kuriame turi būti aiškiai pareikalauta prekę pakeisti arba grąžinti pinigus. Dar reikėtų parašyti, kad per įstatymo numatytą 10 dienų terminą laukiate atsakymo, priešingu atveju kreipsitės į valstybines institucijas. Kad nebūtų vilkinamas atsakymas, prašymą reikia rašyti dviem egzemplioriais, ant vieno jų paprašyti, kad atsakingas parduotuvės darbuotojas uždėtų antspaudą su pareiškimo priėmimo data. Jei prašyme nenurodysite, kad atsisakote remonto, vadinasi, sutinkate su remontu. Prekių grąžinimo tvarką numato ūkio ministro įsakymu Nr. 127 patvirtintos taisyklės, kurios skelbia: jei pirkėjui buvo parduota netinkamos kokybės ne maisto prekė, pirkėjas turi teisę iš pardavėjo reikalauti pakeisti netinkamos kokybės prekę tinkamos kokybės preke, atitinkamai sumažinti prekės kainą, per protingą terminą neatlygintinai pašalinti prekės trūkumus, atlyginti prekės trūkumų pašalinimo išlaidas, jeigu pardavėjui per protingą terminą jų nepašalinus trūkumus pašalino vartotojas pats ar trečiųjų asmenų padedamas, vienašališkai nutraukti pirkimo-pardavimo sutartį ir pareikalauti grąžinti už prekę sumokėtus pinigus.