Žiema vairuotojams – tikras išbandymų metas. Spustelėjęs šaltukas tikrina ne tik imuniteto stiprumą, pastatų šildymo sistemų pajėgumą, bet ir transporto priemonių galimybes. Pastarųjų iššūkių baiminasi dažnas vairuotojas, ypatingai naudojantis senesnį – prieš 10–15 metų pagamintą automobilį. Mechanikos specialistai teigia, kad akumuliatoriai yra pagrindinė stabilų transporto priemonės darbą šaltuoju metų laiku užtikrinanti detalė. Jeigu ji nėra patikrinta prieš prasidedant vėsiems oras – didelė tikimybė, kad vieną rytą teks susidurti su nemalonumais. Teks ne tik gramdyti apšalusius langus, bet ir ieškoti draugiško kaimyno, kuris sutiks padėti užvesti automobilį. Tokios baigties gali padėti išvengti keli patarimai.
Paruošti akumuliatorių žiemai – išties paprasta
Akumuliatorius nereikalauja ypatingos, kruopščios priežiūros. Svarbiausia – tiesiog atidi galingumo patikra prieš žiemą. Atliekant ją, vertėtų atkreipti dėmesį į kelis aspektus.
- Pakankama įtampa. Labai svarbu patikrinti tarp gnybtų esančią įtampą. Tam, kad akumuliatoriai veiktų be didelių trukdžių, įtampa turėtų svyruoti tarp 12,5 ir 12,7 V. Jei ji mažesnė, akumuliatorių būtina įkrauti.
- Pakaitinimo elementų būklė. Ruošiantis žiemai reikėtų patikrinti ne tik paties akumuliatoriaus pajėgumą, bet ir kitus pakaitinimo elementus, pavyzdžiui, žvakes. Paprastai variklių gamintojai nurodo, po kiek nuvažiuotų kilometrų reikia pakeisti žvakę nauja. Vis dėlto tokios gairės neturėtų būti vienintelis rodiklis, nes žvakės tinkamumo naudoti laikas priklauso nuo kuro kokybės ir vairavimo manierų. Prieš kiekvieną šaltąjį sezoną rekomenduojama įsitikinti, kad žvakės nepadengtos purvu, apnašomis, veikia sklandžiai.
Tiek akumuliatorių, tiek ir kitas, su elektros energija susijusias detales patariama patikrinti prieš pasirodant pirmajam sniegui. Vis dėlto geriausią rezultatą galima pasiekti tikrinant šias automobilio dalis periodiškai.
Neužsivedantis automobilis – nebūtinai išsikrovusio akumuliatoriaus požymis
Jei nepavyksta užvesti automobilio, dažnai kaltinamas būtent akumuliatorius. Tačiau tokia problema gali kilti ne vien dėl sutrikusios šios detalės veiklos. Tai ypatingai aktualu, jei akumuliatorių įsigijote neseniai ar naudojote jį vos vieną sezoną.
Automobilį gali būti sunku užvesti dėl jau minėtų žvakių. Jei jos susidėvėjusios, problema dings jas pakeitus naujomis. Rūpesčių dėl užvedimo gali kilti ir pasirinkus prastos kokybės kurą. Tokiu atveju ne tik gadinama visa degalų sistema – atšalus orams, toks kuras tiesiog užšąla.
Bendrieji patarimai besiruošiantiems žiemai vairuotojams
Atšalus akumuliatoriai veikia kitaip. Dėl to užvedant automobilį taip pat gali kilti keblumų. Siekiant užtikrinti sklandų detalės veikimą svarbu ne tik ja pasirūpinti prieš prasidedant žiemai, tačiau ir prisiminti, kad akumuliatorius šaltoje aplinkoje veikia kitaip. Dėl šios priežasties vėsų rudenį ir žiemą reikėtų užvesti automobilį atsargiau ir švelniau. Variklį būtina pakaitinti kiek ilgiau. Taip pat rekomenduojama užvedus automobilį luktelti ir tik po kurio laiko įjungti salono šildymo sistemą, žibintus, grotuvą ir kitą įrangą. Tokiu atveju akumuliatorius klius mažesnė apkrova.
Tinkamai neparuošus akumuliatoriaus žiemai, gali greitai sugriūti detaliai kurti planai. Kurį laiką ignoruotų problemų šalinimas kainuos kur kas daugiau negu žvakių pakeitimas ar akumuliatoriaus įkrovimas iki reikiamos normos.
Neužmirškite baigę kelionę išjungti visų elektrą naudojančių įrenginių (pavyzdžiui, radijo), nepalikite įjungtų šviesų.
Tik tinkamai prižiūrimi, kokybiški akumuliatoriai gali būti naudojami ilgai – bent 3–5 metus. Todėl jei norite išvengti problemų žiemą, rūpinkitės automobiliu visus metus, laiku pakeiskite detales naujomis. Taip ir neplanuotų išlaidų išvengsite, ir pasirūpinsite didesniu kelionių saugumu.
Užs. Nr. 116