Žalgirių gimnazijos mokytoja Jūratė Senkuvienė drauge su 26 atstovais iš įvairių šalių – Prancūzijos, Italijos, Kroatijos, Maltos, Monako, Bulgarijos, Portugalijos, Olandijos, Serbijos ir kitų – mokytojais, universitetų dėstytojais bei švietimo institucijų atstovais vasario pabaigoje dalyvavo Europos Tarybos mokymuose Strasbūre. Jūratė Senkuvienė, praėjusi atranką, vienintelė buvo deleguota atstovauti Lietuvai.
Intensyvių praktinių mokymų tikslas, pasak tauragiškės, orientuotas į besimokantįjį, o interaktyvus, tiriamasis darbas, pagrįstas nuolatinio mokymosi, bendradarbiavimo ir mokymosi bendradarbiaujant principu.
– Mokymai skirti parengti profesionalius mokytojus-rengėjus, kurie sėkmingai panaudodami įgytas praktines pedagoginės metodikos kompetencijas ir konstruktyviai bendradarbiaudami ugdytų ne tik mokinius, bet ir mokytojus bei skatintų jų aktyvumą bei iniciatyvumą mokymo(si) procese. Šie mokymai buvo intensyvūs, įdomūs ir naudingi: susipažinome su tiriamojo darbo panaudojimo galimybėmis, kaip efektyviai tiriamojo darbo rezultatus galima panaudoti skatinant dalyvauti demokratinėje ir pilietinėje veikloje. Taip pat turėjome galimybę praktiškai išbandyti šią veiklą atlikdami, analizuodami ir pristatydami savo sukurtus tiriamojo darbo projektus skirtingose darbo grupėse, – „Tauragės žinioms“ kalbėjo J.Senkuvienė.
Anot mokytojos, neatsiejama sėkmingo mokymo(si) dalis yra mokymasis bendradarbiaujant, kuriuo siekiama skatinti mokytojų motyvaciją aktyviai panaudoti įvairius metodus.
– Mokymų darbo metodai buvo aktyvūs ir įvairūs, tikslingai suplanuotos veiklos neleido nuobodžiauti.Turėjome unikalią galimybę ne tik susipažinti ir praktiškai išbandyti „Pestalozzi“ programos užduotis, bet ir prisidėti prie Europos Sąjungos reglamentuojamų žmogaus teisių taikymo švietime. Aktyvaus grupinio darbo metu geriau pažinome vienas kitą, sustiprinome tarpusavio ryšį ir įsivertindami priėjome prie išvados, kad kuo geriau vienas kitą pažįstame, tuo lengviau vyksta bendradarbiavimas bei atitinkamų vaidmenų įgyvendinimas grupėje, – mokymų rezultatais džiaugėsi pedagogė.
Kaip pasakojo tarptautinių mokymų dalyvė, Europos Tarybos „Pestalozzi“ programa – tai puiki galimybė tobulinti mokytojų ir jų rengėjų profesinę kompetenciją, įgyti naujos patirties bei pasidalyti savo žiniomis su kolegomis iš įvairių Europos šalių. Visi programos dalyviai, J.Senkuvienės teigimu, pristatė ir išbandė pasirinktas įvairias praktines užduotis, susijusias su demokratijos svarba, žmogaus teisių įgyvendinimu, globalizacijos įtaka mokymo(si) procese, bei inovatyvaus mokytojo vaidmeniu šių dienų ugdymo procese.
– Siekdami konstruktyvaus grįžtamojo ryšio taikėme aktyvius veiklos įsivertinimo metodus, kuriuos sėkmingai galima pritaikyti ir tolimesnėje ugdymo veikloje. Visa praktinė metodinė veikla patalpinta „Petalozzi“ programos interneto puslapyje, dalyviai aktyviai diskutuoja internetinėje erdvėje, kuria ir dalijasi naujomis praktinėmis idėjomis, įsivertina atlikdami grįžtamojo ryšio anketas bei įsipareigoja ir toliau sėkmingai dalintis įgyta gerąja patirtimi savo šalyje. „Pestalozzi“ programos mokymai suteikia dinamiškumo, veržlumo bei įkvepia taikyti įgytą naują patirtį, siekiant nuolat tobulėti profesinėje veikloje, – viešnagės įspūdžiais dalijosi Žalgirių gimnazijos mokytoja.
„Tauragės žinių“ inform.