Iki 2030-ųjų šalies miestuose siekiama perpus sumažinti įprastiniu kuru varomų automobilių, o iki 2050-ųjų, kad visai jų miestuose nebeliktų, jau nuo dabar skatinama žmones važinėti dviračiais ir plėtoti dviračių takų infrastruktūrą. Apie tai Tauragės apskrities regioninės plėtros tarybos posėdyje kalbėjo į Tauragę atvykusi Susisiekimo ministerijos vyriausioji patarėja Lina Domarkienė.
Pasak viešnios, tam, kad būtų galima įgyvendinti šiuos ambicingus tikslus, neužtenka vien skatinti žmones važinėti dviračiais, pirmiausiai turi būti sutvarkyta dviračių infrastruktūra, kad be jokių kliūčių būtų galima dviračiu nuvykti iš taško A į tašką B, o prie įstaigų ar miesto aikštėse būtų įrengtos patogios ir saugios dviračių parkavimo vietos. Kol kas, anot L. Domarkienės, praktika rodo, kas planuojant dviračių takus trūksta kompetencijos. Susisiekimo ministerijos atstovė skaidrėse rodė nuotraukas, kuriose aiškiai matyti kritikos verti pavyzdžiai, vienas tokių – elektros stulpas ant dviračių tako. L. Domarkienė akcentavo, kad sostinėje dviračiais važinėja tik 0,2 procento žmonių, tačiau tai suprantama – taip yra, nes dviračių infrastruktūra nepatogi. Gerosios patirties esą galėtume pasisemti iš Olandijos ir kitų šalių, kurių gyventojai ne tik dėl savo sveikatos, bet ir aplinkos saugojimo važinėja dviračiais.
L. Domarkienė ragino Tauragės apskrities savivaldybių merus įvertinti visų gatvių ir vietinių bei rajoninių kelių tinkamumą dviračių trasoms, atlikti dviratininkų srautų analizę ir taip per porą metų pasirengti dviračių infrastruktūros plėtrai, kadangi lėšas suplanuotai dviračių plėtrai savivaldybėse planuojama numatyti 2014–2020 metų finansinėje perspektyvoje.
Tauragės apskrities verslininkų asociacijos pirmininkas Darius Stankus, nors ir palaikydamas šią gražią idėją, pabrėžė, kad pirmiausiai Tauragės mieste reikia sutvarkyti pėsčiųjų takus – Pramonės rajone žmonės neturi galimybės saugiai nueiti į darbą, pėstieji priversti eiti važiuojamąja gatvės dalimi. D. Stankaus manymu, šiais laikais, kai važiuoti automobiliu į darbą daug kam per brangu, prioritetą reiktų teikti dviračių maršrutams nuo gyvenamųjų namų kvartalų iki darboviečių, mokslo įstaigų.
Vyriausybės atstovė Tauragės apskrityje Irena Ričkuvienė taip pat pasidžiaugė, kad keliamas toks klausimas, tačiau paminėjo, kad mieste turime nemažai neasfaltuotų gatvių, pavyzdžiui, kad ir rajonas, kur ji gyvena, tad apie dviračių infrastruktūrą galime tik pasvajoti. Be to, į darbą dviračiu atvykusiems darbuotojams turėtų būti sudarytos sąlygos nusiprausti duše.