Vasarį sumokėję 8800 litų už egzotiškąją kelionę į Afrikos Kenijos valstybę, tauragiškiai medikai Petras ir Jūratė Kalinauskiai bei jų bičiulė Teresė Nijolė Dlugauskaitė liko ir be kelionės įspūdžių, ir be dalies sumokėtų pinigų. Nukentėjusieji padavė į teismą Tauragės kelionių agentūrą „Smaragdas travel“ ir kelionių organizatorių UAB „Eurotravel“.
Įklampino bankrotas
Šių metų vasarį P. ir J. Kalinauskiai su šeimos drauge T. N. Dlugauskaite nusprendė vykti į Afrikos žemyne esančią egzotiškąją Kenijos valstybę. Situacija tam buvo palanki, Tauragės kelionių agentūra „Smaragdas travel“ pateikė viliojantį pasiūlymą, kurio keliautojai nusprendė neatsisakyti. Trijulė nė nesudvejojo pasiūlymu ir pervedė į „Smaragdo travel“ sąskaitą 8800 litų. Tiesa, raštiškos sutarties keliautojai negavo, dėl susiklosčiusių aplinkybių parašai ant lapo turėjo būti suraityti vėliau.
Problemos prasidėjo, kai paaiškėjo, kad kelionės operatorius Didžiojoje Britanijoje „African Safari Club“ bankrutavo. Balandžio mėnesį planuota kelionė kartu su keliauninkų pinigais dingo. Įsitikinę, kad kelionės organizatoriai ir pardavėjai juos vedžioja už nosies, Kalinauskiai ir T. N. Dlugauskaitė padavė „Smaragdą travel“ bei užsienyje bankrutavusio kelionių operatoriaus atstovą Lietuvoje UAB „Eurotravel“ į teismą. Ieškovai tikisi turtinės ir neturtinės žalos atlyginimo.
„Smaragdas travel“ atsakomybės kratosi
Atvirame teismo posėdyje „Eurotravel“ atstovai, kurių operatorius Londone bankrutavo, nepasirodė. Kelionių agentūros „Smaragdas travel“ vadovė Aušra Terleckienė teigė, kad savo darbo kaltės šioje istorijoje neįžvelgia. A. Terleckienės teigimu, jie – tik agentai ir nėra atsakingi už bankrutavusį Londono kelionių operatorių ir jo atstovą Lietuvoje, verslininkės nuomone, kaltinimai turėtų būti pareikšti būtent jiems.
– Mes esame kelionių agentūra, agentai, ne vežėjai. Esam tik tarpininkai tarp turisto ir kelionių vežėjų, – trečiadienį teisme sakė „Smaragdo travel“ atstovė.
Tačiau už kelionę sumokėtus pinigus praradę Kalinauskiai teigė norintys juos atgauti būtent iš „Smaragdo travel“, nes jie buvo pervesti būtent į šios bendrovės sąskaitą.
– Tai visiškai nesuprantama. Atiduokite man 4000 litų ir aiškinkitės tarpusavyje, – prieš posėdį kalbėjo J. Kalinauskienė.
Keliauti mėgstanti medikų Kalinauskių šeima teigė, kad per 20 metų nė karto nėra patyrę nieko panašaus. Esą, kai ketino atostogauti Kuboje, dėl bankrutavusio kelionių vežėjo pinigai jiems ne tik buvo grąžinti nedelsiant, bet ir sumokėta papildoma žala dėl kilusių rūpesčių.
Prašo neturtinės žalos
Ieškovai teigė, kad kreipėsi į Valstybinę vartotojų teisių tarnybą, kuri palaikanti jų poziciją. Savo ruožtu A. Terleckienė sako, kad ši tarnyba palaiko jų poziciją.
Pasak P. Kalinauskio, turizmo organizatorius „Eurotravel“ jiems grąžino dalį sumokėtų lėšų – 2332 litus, tačiau likusiųjų neatiduoda.
Dėl neįvykusios kelionės į Keniją trijulė teigė patyrusi ir moralinę žalą: esą prarado atostogas, teko patirti diskomfortą dėl darbo planų. J. Kalinauskienė sako, kad skiepai nuo geltonojo drugio jai kainavo 700 litų, be to, organizmas sunkiai prisitaiko prie tokių injekcijų. Ieškovai neturtinę žalą kiekvienas įvertino 2236 litais.
„Smaragdas travel“ atstovės teismą tikino, jog per šešerių metų praktiką tokių konfliktinių situacijų nepasitaikė. A. Terleckienė tikino suprantanti keliautojų nepasitenkinimą, tačiau esanti įsitikinusi, kad kaltas ne „Smaragdas travel“, „Eurotravel“ ir bankrutavęs operatorius „African Safari Club“. Agentūros vadovė sako, jei „Smaragdas travel“ nebūtų pervedęs Kalinauskių sumokėtų pinigų bendrovei „Eurotravel“, jiems visa neįvykusios kelionės suma jau būtų buvusi grąžinta. Verslininkės teigimu, būtent jos pastangomis keliautojams dalis sumokėtų lėšų sugrįžo.
– Mes šių pinigų neturime. Pervedėme juos vežėjams. Įstatymas numato, kad šiuo atveju „Eurotravel“ ir turi padengti nuostolius, – aiškino A. Terleckienė.
Sprendimą šioje byloje teismas skelbs spalio 27 dieną.