UAB „Siemens“ Tauragei dovanojo saugaus eismo koncepciją ir savo darbą pristatė rajono merui bei Saugaus eismo komisijai. Tai, ką reikėtų keisti mūsų mieste, kad būtų saugu ir patogu ne tik vairuotojams, bet ir pėstiesiems, išklausė ir Tauragės apskrities vyriausiojo policijos komisariato viršininkas Remigijus Rudminas.
„Siemens“ iniciatyva Vilniuje jau įgyvendinta „Žaliosios bangos“ sistema – šeši transporto koridoriai, kuriuose esančios sankryžos dirba koordinuotai ir, anot projekto autorių, leidžia eismo dalyviams judėti greičiau ir saugiau. Tiesa, vilniečiai šią sistemą vertina prieštaringai.
Pasak UAB „Siemens“ Eismo valdymo sistemų grupės vadovo Mintauto Kitkausko, rengdama Tauragės miesto koncepciją bendrovė užtruko dvi savaites ir projektą įvertino 20 tūkstančių litų.
Koncepciją pristatęs „Siemens“ projektų vadovas Tadas Sperauskas akcentavo, kad kai kurios Tauragės miesto sankryžos įrengtos netinkamai ir neatitinka Lietuvos standartų. Miesto gatvėmis pavažinėję „Siemens“ atstovai pastebėjo, kad piko valandomis pas mus stinga eismo rišlumo, miesto svečiams užkliuvo, kad tauragiškiai per gatvę mėgsta eiti ne per pėsčiųjų perėjas.
„Siemens“ sukurta koncepcija numato, kad kai kurias šviesoforo sankryžas reikėtų valdyti jutikliais pagal automobilių srautą. Jutiklių įrengimas nesąs brangus, tačiau programavimas sudėtingas.
„Tauragės žinių“ pakalbintas rajono Saugaus eismo komisijos pirmininkas, mero pavaduotojas Silverijus Statkus sakė koncepciją, kurios apimtis apie 40 lapų, kol kas perkaitęs paviršutiniškai. Vicemerui pritrūko laiko įsigilinti.
Anot S. Statkaus, Tauragės mieste įdiegti tokią koncepciją nemažai kainuotų. Esą gerai tai, kad žingsnis po žingsnio eismo srautą mieste būtų galima reguliuoti pagal vieną koncepciją, o ne padrikai. Vienas pirmųjų žingsnių, kuris bus įgyvendintas Tauragėje, – pėstiesiems skirtas jų pačių reguliuojamas šviesoforas Gedimino gatvėje, netoli „Maximos“ prekybos centro. Tai reikalinga tam, kad nebūtų stabdomas mašinų eismas, kai pėsčiųjų prie perėjos nėra.
Į savivaldybei dovanotą Saugaus eismo koncepciją ketinama atsižvelgti ir rekonstruojant Vytauto gatvę, nors įdiegti naujoves, pasak S. Stakaus, gali būti sudėtinga, nes gatvės rekonstrukcijos konkursas jau įvyko.
Kai kuriems „Siemens“ siūlymams S. Statkus visu 100 procentų nepritaria. Asmenine jo nuomone, Šlaito gatvės ir Tilžės plento sankryžoje reikėtų ne šviesoforų, o žiedinės sankryžos. „Siemens“ atstovai siūlo šviesoforo sankryžą įrengti ir prie ūkinio turgaus.
„Siemens“ bendrovė Lietuvoje buvo įkurta 1995 metais. Bendrovė specializuojasi automatikos ir elektrotechnikos produktų, pramonės ir pastatų technologijų, energijos gamybos, perdavimo ir paskirstymo, medicinos sprendimų bei transporto sistemų srityse. „Siemens“ atlieka šviesoforų programavimo darbus, diegia įrangą ir ją prižiūri.
Pernai respublikinėje žiniasklaidoje skelbta, kad„Siemens“ nusprendė pasitraukti iš centralizuotą šviesoforų valdymo sistemą Vilniuje diegiančio konsorciumo, į kurį prieš trejus metus susibūrė „Urbico“, „HNIT-Baltic“, „Fima“ ir „Siemens“, nes susipyko su partneriais. „Urbico“ ir „Siemens“ vieni kitiems reiškė finansines ir darbų kokybės pretenzijas.