Tauragės „Versmės“ gimnazija jau ne vienerius metus aktyviai vykdo projektinę veiklą, kuri yra puiki galimybė tiek mokiniams, tiek mokytojams tobulėti tarpkultūriniame kontekste. Šiais metais baigėsi dar vienas Europos komisijos finansuojamas Erasmus+ KA2 projektas, kurio metu mokiniai ir mokytojai iš šešių valstybių gilinosi į aktualias temas, tobulino savo įgūdžius, įgijo naujų kompetencijų. Kaip kiekvieno projekto metu, taip ir šio, ne tik patobulėjome, bet ir praplėtėme draugų, bendraminčių ratą.
Projekto idėja labai aktuali dabarčiai. Projekto tikslas – analizuoti mobilumo temą draugiškumo aplinkai, istoriniu, demografiniu, politiniu, socialiniu bei ekonominiu aspektais. Jo tema „MOVE“ leido projekto dalyviams pajusti ir įvertinti, kokia nuostabi žmogaus galimybė judėti ir kokia trapi ji gali būti pasikeitus aplinkybėms – susidūrus su negalia, sustreikavus transporto sistemoms ir, žinoma, įvykus tokiems nenumatytiems įvykiams kaip pasaulinė pandemija.
Projektinė veikla – viena iš efektyviausių veiklų, kuomet ugdymas grindžiamas tyrinėjimais ir mokinių praktine veikla. Tad vykdydami šį projektą, drąsiai galime teigti, žengėme didelį žingsnį link būsimų naujų ugdymo programų, kuriose akcentuojama mokymosi tyrinėjant svarba: „Mokomasi tyrinėjant, eksperimentuojant, atrandant ir išrandant, kuriant, bendraujant” (Geros mokyklos koncepcija, 2015).
Mokykloms keliami nauji tikslai: plėtoti mokinių pasaulėvaizdį, grįstą žiniomis, jų sąryšingumu bei šiuolaikinėmis tyrimų technologijomis, formuoti darnaus vystymosi nuostatas, skatinti pagarbą skirtingoms kultūroms, kompetentingai ir atsakingai dalyvauti visuomenės gyvenime. Iš čia ir išplaukia didžiulė mūsų projekto pridėtinė vertė – nuo pradžios iki galo buvo vykdomas tyrinėjimu grįstas ugdymas, taikant įvairius mokymo(si) būdus tyrinėjant, įtraukiant mokinius taip, kad šie galėtų išreikšti savo nuomonę ir būtų pripažinti bei vertinami kuriant mokslinį žinojimą. Tačiau tai nelengva įgyvendinti vien tik pamokų metu, todėl džiaugėmės mokiniams suteikta galimybe pažinti pasaulį per vykdomo projekto veiklas.
Dvejus metus Tauragės „Versmės“ gimnazistai mokėsi iš savo patirties kartu su bendraamžiais iš Prancūzijos, Vokietijos, Graikijos, Italijos ir Portugalijos. Jie tyrinėjo ir mobilumo temą aplinkoje, mene, išjautė emocijas, kurias išgyvena žmonės, turintys judėjimo negalią, bandydami neįgaliojo vežimėlyje pasiekti Paryžiaus miesto centrą įvairiomis viešojo transporto priemonėmis, dalyvaudami integracijos programoje Lisabonos neįgaliųjų reabilitacijos centre, kur judėjimo laisvė patiriama per šokį, kurdami vandeniliniu kuru varomą automobilį Porto universiteto Fizikos fakultete. Patirtimi ir tyrinėjimu grįstas ugdymas nuostabiai tiko tyrinėjant ir vertinant Tauragės miesto infrastruktūrą, skaičiuojant asmeninius ekologinius ir ekonominius pėdsakus, kuriant garsų žemėlapius, Pollock meno kūrinių pavyzdžiu iliustruojant asmeninį mobilumą, atskleidžiant judesį fotografijoje. Neįkainojama patirtis įgyta Vokietijoje Volkswagen gamykloje, kur visą robotizuotą automobilių gamybos procesą stebėjome iš arti. Taip pat jos semtasi bendraujant su dėstytojais Milano technologijų universitete, iškart taikant įgytas žinias kuriant darnaus ir išmanaus miesto viziją. Tai tik keletas veiklų, kuriomis projekto dalyviai pažino aplinką tiesiogiai per patirtinę veiklą.
Tiriamosios veiklos organizavimas, projekto kūrimas reikalauja specialaus pasiruošimo ir planavimo, daug pastangų bei laiko. Tačiau viską atperka pasiekti rezultatai, naujos patirtys, teigiamos mokinių emocijos. Tad tikimės, kad pavyks įgyvendinti dar ne vieną projektą, kuris leidžia pajusti pažinimo džiaugsmą.
Užs. Nr. 34
Jūratė Orlovienė ir Ingrida Vaičienė Tauragės „Versmės“ gimnazijos mokytojos