Rajono taryba kitą savaitę svarstys nemokamo viešojo transporto Tauragės gyventojams idėją. Jei politikai pritars, nemokamai rajono autobusais vežti keleivius Autobusų parkas pradėtų jau nuo rugpjūčio 1-osios. Apie tai politikai šiandien diskutavo Ekonomikos ir kaimo reikalų komiteto posėdyje.
Tiesa, klausimas kelia nemažai diskusijų.
– Ar mes turėsim ekonominę, ekologinę naudą? Ar sumažės mieste transporto ir visi persės į visuomeninį transportą? Pagrindinis tikslas yra, kad gyventojai persėstų į viešąjį transportą iš savo automobilių, sumažėtų transporto srautai. Ar tai pasiekiama? Aišku, kad to nebus. Papildomai be šių 100 tūkst. eurų mes turėsim tankinti maršrutus, kiek tada dar išleis Autobusų parkas, velnias žino, kokia dar ta suma bus, ir ar tai pasiteisins. Aš labai skeptiškai į tai žiūriu. Ar apsimoka tai daryti? – abejojo Vaclovas Karbauskis.
Pagarsinta, jog Tauragėje visuomeniniu transportu naudojasi vos 3 proc. gyventojų. Anot Autobusų parko vadovo Rimanto Martinavičiaus, pasiekti 20 proc. rodiklį būtų labai gerai, o vien sutankinę maršrutus, į autobusus žmonių tikrai neįlaipinsim.
Kol kas nemokamai važiuoti būtų galima iš vairuotojo „įsigijus“ bilietą, kuriame nurodoma 100 proc. nuolaida. Nuo naujų metų būtų diegiama elektroninė miestiečio kortelių sistema. Autobusų parkui vežimo sąnaudas padengtų savivaldybė iš biudžeto lėšų.
– Per metus už bilietus surenkam 50 tūkst. eurų. Turim žiūrėti per socialinę prizmę – kas važiuoja visuomeniniu transportu? Kas sumoka tuos pinigus? Tai yra socialiai pažeidžiami gyventojai, kurie neturi galimybių vykti privačiu transportu. Apie nemokamą transportą tikrai daug kalbėjom, aš pasakysiu nuoširdžiai, gan skeptiškai žiūrėjau, bet pasigilinęs į mūsų transporto sutartį, kaip yra apmokama – nuostoliai dengiami ne pagal bilietėlių skaičių, o už kilometražą, manau, kad jeigu mes pasieksim jog važiuotų papildomai, kad ir 100 gyventojų, 50 tūkst. eurų suma yra labai maža, – argumentavo rajono meras Dovydas Kaminskas.
Anot R. Martinavičiaus, nuvažiuoti 1 kilometrą elektrobusu kainuoja apie 7 euro centus.
– Jeigu tokias investicijas gavom iš ES, jas turim panaudoti efektyviai. Negali elektrobusai važiuoti tušti. Šitą reikia daryti, esam priversti, mes įsipareigojom po 45 tūkst. kilometrų nuvažiuoti elektrobusu. Mes esam pirmieji Lietuvoje, kurie tą darom, ir turim daryt, – kalbėjo Plėtros, investicijų ir turto valdymo skyriaus vedėja Genovaitė Pukelytė.
Primename, jog Tauragės rajono savivaldybė yra pateikusi paraišką ES projektui, planuojama įsigyti dar 2 elektrobusus, iš viso jų bus penki. Trys jau važiuoja miesto gatvėmis.
Prieš savaitę Tauragės politikai lankėsi Rezekne, Latvijos mieste, priėmusiame šį sprendimą. Anot eksmero Sigito Mičiulio, važiuojančių viešuoju transportu ten padaugėjo 70 procentų, dėl to sumažėjo užterštumas, triukšmas, gyventojai naujovę vertina teigiamai.
– Visuomeniniu transportu važiuoja gyventojai, kuriems kiekvienas euras yra svarbus. Priėmę šį sprendimą, mes ne tik sumažintume CO2 emisiją, bet ir padarytume viešas paslaugas prieinamesnes skurdžiausioms visuomenės grupėms, – kalbėjo Sigitas Mičiulis.
Dėl šio klausimo Tarybos nariai balsuos trečiadienį Tarybos posėdyje.