Tauragės rajono savivaldybės administracija sumanė papildyti miesto gatvių asfaltavimo eiliškumo sąrašą, kadangi iš sudarytojo 2011-aisiais liko vos keletas nerekonstruotų gatvių, kuriomis asfaltas turėtų nusidriekti jau artimiausiais metais. Kurios miesto gatvės turėtų būti laikomos prioritetinėmis, dar diskutuojama. Renkamasi atsižvelgiant ne tik į gyventojų prašymus. Piešiamas strateginis miesto vaizdas – siekiama užtikrinti susisiekimą tarp miesto kvartalų pagrindinėmis „arterijomis“. Kol kas pirmoji sąraše – miesto centre esanti Kovo 11-osios gatvė šalia prekybos centro „Lidl“, kurio statyba sukėlė bemaž paniką tarp jos gyventojų – dėl intensyvaus automobilių srauto ten susidaro dulkių debesys.
Pildomas sąrašas
Už būtinų asfaltuoti rajono gatvių sąrašo eiliškumo sudarymą atsakinga komisija, kurioje dalyvauja Tarybos nariai Vilmantas Liorančas ir Robertas Piečia, administracijos direktorius Modestas Petraitis, jo pavaduotojas Vytautas Navickas, Statybos skyriaus specialistai Aivaras Preikšaitis ir Rasa Pakalniškienė, vicemerė Virginija Eičienė, miesto seniūnas Virginijus Žilius, trečiadienį rinkosi svarstyti 2011-ųjų m. Tarybos sprendimu sudaryto sąrašo papildymo dar 23-jomis gatvėmis.
Tauragės rajono strateginiame 2017–2019 m. plane rašoma, jog šiais metais savivaldybei nuosavybės teise priklausančių kelių su žvyro danga ilgis siekia 652 kilometrus. Per ateinančius dvejus metus siekiama šį skaičių kasmet mažinti dviem kilometrais. Pasak Statybos skyriaus vedėjo Aivaro Preikšaičio, 100 m. gatvės atkarpos asfaltavimui, lietaus nuotekų sistemos ir šaligatvių įrengimui reikia maždaug 100 tūkst. eurų. Kaip dar 2011-aisiais juokavo meras Sigitas Mičiulis, „pusė Tauragės gatvių tebėra žvyrkeliai, neužteks ir 100 metų joms visoms išasfaltuoti“.
Sąrašas sudaromas ilgajam laikotarpiui, kol bus įgyvendinti visi jame sudėlioti planai, gali praeiti ir keletas dešimtmečių. Anot savivaldybės administracijos direktoriaus Modesto Petraičio, viskas priklausys nuo to, kiek tam bus galima skirti Tauragės rajono savivaldybės ir valstybinių programų lėšų.
Liko vos keletas
Pagrindinės Tauragės miesto gatvės – S. Dariaus ir S. Girėno, Gedimino, J. Tumo-Vaižganto, Prezidento, Birutės, Bernotiškių, Ateities takas, Moksleivių alėja turi pakankamai kokybišką asfalto dangą. Kitos, žemesnės kategorijos gatvės, kaip Kovo 11–osios, Žemaitės, Pušyno, turi žvyro dangas.
Pagal 2011-ųjų metais sudarytą eiliškumą, liko neišasfaltuota vos keletas gatvių – J. Matulaičio, Pilėnų bei T. Ivanausko g. atkarpa nuo Signalo gatvės. Stoties ir Tremtinių kelio atkarpos rekonstrukcija jau pradėta, Strazdo ir Paberžių gatvėms asfaltuoti jau parengti projektai, kurie, anot Statybos skyriaus vedėjo Aivaro Preikšaičio, turėtų būti įgyvendinti per artimiausius dvejus metus. T. Ivanausko gatvės rekonstrukcijos projekto užbaigimas, specialisto teigimu, pareikalaus mažiausiai milijono eurų. Remonto darbai netrukus prasidės miesto centre esančioje Žemaitės gatvėje.
2016-aisiais iš Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų išasfaltuota Senvagės, D. Poškos, Daržų gatvės, taip pat K. Jauniaus gatvė.
Pirmiausia – arterinės
Strategiškai planuojant, kurias gatves asfaltuoti, atsižvelgiama į tai, kiek jos yra užstatytos ir kokio intensyvumo eismas jomis vyksta. Pirmiausiai asfaltuojamos „arterinės“ miesto gatvės – tos, kuriomis vyksta susisiekimas tarp gyvenamųjų namų kvartalų. Bemaž kiekviename Tauragės gyvenamųjų namų kvartale yra strategiškai svarbių gatvių, kurių danga arba sena ir kritinės būklės, arba jos visai neasfaltuotos.
Vienas iš karščiausių probleminių taškų – miesto centre esanti žvyruota Kovo 11-osios gatvė. Praėjusiais metais greta išdygęs didžiulis prekybos centras „Lidl“ dar labiau padidino automobilių srautą šia gatve. Dar statant prekybos centrą šios gatvės gyventojai skundėsi, esą nuo intensyvaus eismo kyla dulkių stulpai. Pildant asfaltuojamų gatvių eiliškumo sąrašą, Kovo 11-osios gatvė jame įrašyta pirmuoju numeriu.
Pavyzdžiui, vadinamasis „Rašytojų“ rajonas, kuriame prieš keletą dešimtmečių intensyviai vyko gyvenamųjų namų plėtra, beveik visas užstatytas. Tačiau šio rajono gatvės – vis dar žvyrkeliai. Išasfaltuotos buvo tik T. Ivanausko gatvės ir J. Kruopo gatvių atkarpos. Sudarant asfaltuojamų gatvių eiliškumo sąrašą, kalbėta, jog svarbu sudaryti sąlygas gyventojams bent jau atvykti į gyvenamąjį rajoną asfaltu, taigi planuojama žiedinti kvartalą, asfaltuojant J. Simonaitytės, Vydūno, Žaliąją g., J. Jankaus g. ir likusią J. Kruopo gatvės atkarpą.
Strategiškai svarbi Pušyno gatvė, jungianti Dariaus ir Girėno bei Ivanausko gatves, taip pat planuojamų asfaltuoti artimiausiu metu sąraše. Atsižvelgiant į naujai bei sparčiai besikuriančio gyvenamųjų namų kvartalo plėtrą, siūloma rekonstruoti ir Pūtvės gatvę. Su Pūtvės gatve jungiasi 5 šio gyvenamojo kvartalo gatvės.
Nepamirš ir senųjų kvartalų
Pasak Tarybos nario Roberto Piečios, egzistuoja įvairių nuomonių, į kuriuos miesto rajonus reikėtų investuoti pirmiausia – seniau įsikūrusių kvartalų gyventojai pyksta, jei prioritetas teikiamas naujiems, strateginiais laikomiems rajonams.
Taigi, viename iš seniausių Tauragės miesto gyvenamųjų kvartalų, siūloma rekonstruoti Ganyklų g. atkarpą nuo Šilalės g. iki Rytų g., Rytų g. atkarpą nuo Puntuko g. iki Purienų g., bei Puntuko g. atkarpą nuo Šilalės g. iki Rytų g., sudarant asfaltuotų gatvių žiedą susisiekimui šiame rajone.
Nepamirštas ir kvartalas tarp Vytauto ir Šilalės gatvių. Susisiekimą šio rajono gyventojams turėtų pagerinti asfaltas, nutiestas Maironio, Laukų ir Stadiono gatvėmis. Taip pat pažymima, kad į Laukų g. bei Stadiono g. įsijungia 5 šalutinės tankiai užstatytos gatvės. Sutvarkius šias gatves bus sujungtos dvi asfaltuotos gatvės – Šilalės gatvė ir Vytauto gatvė.
Dėmesio sulauks ir Tarailių gyvenvietėje esanti Akacijų g. atkarpa nuo Šlaito g. iki Mindaugo g., taip sužiedinant šiame gyvenamajame rajone esančių gatvių tinklą.
Ketinama tęsti kvartalo tarp Vytauto ir Stoties gatvių tvarkymą. Šalia neseniai išasfaltuotų K. Jauniaus, D. Poškos ir šiuo metu tvarkomos Stoties gatvės, planuojama pabaigti asfaltuoti Daržų gatvę, taip pat rekonstrukcijos sulauks Tiesos gatvė ir Vytauto gatvės atkarpa nuo sankryžos su J. Tumo Vaižganto gatve link remontuojamo Tremtinių kelio. Atlikus Tiesos g. rekonstrukciją, bus visiškai panaikintas žvyruotų gatvių tinklas šiame gyvenamųjų namų kvartale.
Jovaruose šalia išasfaltuotų Saulės, Jovarų ir Smėlynų gatvių, planuojama rekonstrukciją tęsti Kosmonautų ir Pušų gatvėse. Atsižvelgiant į nuolatinius gyventojų prašymus bei skundus dėl to, kad Kalno g. esančių namų rūsiai skęsta palijus, svarstoma galimybė rekonstruoti Kalno g., įrengiant lietaus nuotekų tinklus bei drenažą.
Dar diskutuos
Dėl sąraše esančių gatvių eiliškumo dar diskutuojama, artėjant liepos mėnesio Tarybos posėdžiui, komisija rinksis dar kartą. Komisijos sudarytą sąrašą turės patvirtinti Taryba, neatmetama, kad jame dar gali būti nemažai pakeitimų. Tačiau panašu, kad Kovo 11-osios gatvės iš prioritetinių pozicijų išbraukti neketinama. Po to turėtų sekti „Rašytojų“ kvartalas, aukščiau minėtos Jovarų mikrorajono gatvės, kvartalas šalia Vytauto stadiono, po to Ganyklų g. ir šalia jos esančios gatvės, vėliau – minėtos gatvės šalia Vytauto ir Stoties gatvių.
Diskutuota ir apie tai, kad kai kurias gatves, priklausomai nuo infrastruktūros ir inžinerinių savybių, būtų galima tik išasfaltuoti, neįrengiant šaligatvių ir lietaus vandens surinkimo sistemų, jei dėl reljefo ypatumų ar šalia esančios infrastruktūros įmanomas vandens nubėgimas, kad ir į melioracijos griovį ar gretimos gatvės nuotekų sistemas. Kad tokie sprendimai įmanomi, rodo kitų miestų patirtis. Anot R. Piečios, gyventojai visuomet būna patenkinti, jei gatvė bent jau išasfaltuojama. Tiesa, A. Preikšaičio teigimu, būtina užtikrinti žmonių su negalia judėjimą, dėl to bent vienoje gatvės pusėje greičiausiai visgi turėtų būti įrengtas šaligatvis.
Daug Tauragės miesto gatvių jau išasfaltuota pasitelkus Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšas. Šie projektai turėjo atitikti itin aukštus reikalavimus. Komisijos svarstymais, asfaltuojant gatves nuosavomis lėšomis, būtų galima priimti paprastesnius sprendimus, tuomet ruožo tvarkymo kaina galėtų sumažėti ir keletą kartų. Mat brangiausiai kainuoja ne pati asfalto danga, o kita infrastruktūra – šaligatvių trinkelės, dviračių takai, apšvietimas, nuotekų tinklai.