Spalio pabaigoje Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos sukvietė regionų kelių atstovus ir žurnalistus į Lietuvos kelių muziejų. Kelininkai pranešė, kad žiemos sezonui yra pasiruošę ir parengę gyventojams nemažai naujovių.
Druskos mišiniai paruošti
Žiemiškų orų laukia tvarkinga technika, patyrę darbuotojai. Sandėliuose sukaupta 44 tūkst. tonų druskos ir 34 tūkst. tonų smėlio ir druskos mišinio. Teigiama, kad šių atsargų užteks 10-čiai darbo savaičių. Per žiemą vidutiniškai išbarstoma apie 80 tūkst. tonų druskos. Visoje Lietuvoje šaltajam periodui paruošti 59 druskos ir 49 smėlio ir druskos sandėliai.
Šiemet žiemos tarnyboje dirbs: 11 valstybės įmonių, 47 kelių tarnybos, 309 automobiliniai valytuvai – barstytuvai, 250 traktorių, 181 autogreideris, 36 vikšrinės technikos mechanizmai, 69 rotoriai ir kt. Iš viso – 845 kelių priežiūros priemonės.
Vienas didelis automobilinis barstytuvas (8–9 tonos druskos) per 2 valandas vienu reisu nuvalo ir pabarsto 30 km kelio ruožą. Vieno tokio reiso kaina – apie 870 eurų. Vieną kartą pabarstyti visus magistralinių, krašto ir rajoninių kelių barstomus ruožus kainuoja apie 290 tūkst. eurų.
Teiks nemokamą informaciją
Pasak LAKD direktoriaus Egidijaus Skrodenio, viena iš parengtų naujovių – padidintas visą parą prižiūrimų kelių ilgis. Vienu metu nuo visų kelių nuvalyti sniegą nėra galimybių, todėl priežiūros darbai žiemą yra skirstomi į lygius, pagal kelių svarbą. Prioritetas skiriamas magistraliniams keliams, nes čia intensyviausiais eismas. Po to tvarkomi krašto keliai ir tik tada rūpinamasi rajoniniais keliais. Tokia tvarka ekonomiškai efektyviausia, užtikrina saugesnį eismą.
Akcentuota tai, kad valstybinės reikšmės keliai žiemą nėra prižiūrimi ištisą parą. Visą parą žiemos priežiūros mechanizmai dirba tiktai svarbiausiuose Lietuvos keliuose: kelyje Vilnius-Kaunas (ruožas nuo Vilniaus iki Sitkūnų) ir kelyje Via Baltica (iš viso apie 360 km). Šią žiemą planuojama visą parą prižiūrimų kelių ilgį padidinti dar 190 kilometrų, pridedant kelio ruožą nuo Kauno iki Klaipėdos.
Kita gera žinia vairuotojams – trumpasis informacinis numeris. Norintys pasiteirauti dėl eismo sąlygų, kelių naudotojo mokesčio ar administracijos darbo, gali skambinti nauju numeriu – 1871. Taip pat lieka galioti ir senieji numeriai.
Lietuvos automobilių kelių direkcija didina informacijos sklaidą ne tik telefonu, bet ir kitomis elektroninių ryšių priemonėmis. Dabar eismoinfo.lt svetainėje galima sužinoti ne tik esminius duomenis apie eismo sąlygas, bet ir peržiūrėti skaitmeninės meteorologinės prognozės duomenis.
Nuo lapkričio 15 d. šioje svetainėje gyventojai realiu laiku galės stebėti, kaip ir kokie keliai barstomi ar valomi įvairiais mechanizmais. Sunkiasvorių transporto priemonių savininkai galės pasitikrinti, ar važiuojant planuojamu maršrutu būtina susimokėti kelių naudotojo mokestį. Pablogėjus orams, bus teikiami mažiausiai 4 pranešimai apie kelių būklę ir eismo sąlygas – 6.30, 9.30, 13.30 ir 16.30 val. Dar viena šios svetainės naujiena – keliautojams teikiama išsami informacija apie lankytinas šalies vietas.
Prižiūri tūkstančius kilometrų kelių
Iš viso Lietuvoje prižiūrima 21 263 km kelių: su asfalto danga – 14 093 km, o su žvyro danga – 7170 km. Valomi ir barstomi keliai – 9513 km (45 proc.), tik valomi – 11 750 km (55 proc.).
VĮ „Tauragės regiono kelių“ direktoriaus pavaduotojas kelių priežiūrai Arvydas Andriejauskas informavo, kad kelininkai pilnai pasiruošę žiemos sezonui, kuris šiemet prasidėjo spalio 15 dieną. Nuo tada jie perduoda žinias Eismo informacijos centrui apie meteorologines ir eismo sąlygas, esančias jų prižiūrimuose keliuose.
Pasak pavaduotojo, įmonėje šiuo metu dirba 165 darbuotojai: 57 vadovai, inžineriniai techniniai darbuotojai (iš jų – 33 su aukštuoju universitetiniu, 7 – su aukštuoju neuniversitetiniu, 15 – su aukštesniuoju išsilavinimu) ir 108 darbininkai.
Žiemos iššūkiams yra paruošti 62 sniego valymo ir 20 barstymo mechanizmai. Druskos sukaupta 2190 tonų, o smėlio ir druskos mišinio – 4430 tonų. Planuojama, kad šio kiekio užteks pirmai žiemos sezono pusei. Sąnaudos priklausys nuo meteorologinių sąlygų. Per 2015–2016 metų žiemos sezoną buvo išbarstyta 1824,50 tonų techninės druskos su priedais ir 4432 tonų žvyro – druskos mišinio.
Tauragės kelininkai prižiūri 69,453 km magistralinių kelių ruožą, 376,476 km – krašto kelių. Rūpinamasi 57,455 km rajoninių kelių, kuriuose eismo intensyvumas – daugiau nei 1000 automobilių per parą. Taip pat jiems tenka 26,187 km regioninių kelių pavojingo ruožo bei 911,282 km rajoninių kelių grupė. Iš viso kelininkų žinioje – 1440,853 km.
Ne tik kelius valo
A. Andriejauskas pasakojo, kad kelininkai be nuolatinės kelių priežiūros vasarą ir žiemą, atlieka dar daug įvairių darbų: atstato sugadintus ženklus ir jų atramas, pakeičia ir pastato signalinius stulpelius ir atšvaitus, prižiūri pakelės statinius ir želdinius, rūpinasi eismo apskaitos, apšvietimo ir kitais kelio įrenginiais. Jie taiso asfalto ir betono dangų defektus, atstato nusidėvėjusius žvyrkelius ir kelkraščius, keičia ženklus ir atramas, apsauginius atitvarus, remontuoja lauko baldus, taiso tiltų ir vandens pralaidų defektus. Šiems darbams atlikti skiriama 4573 tūkst. eurų.
Kelių priežiūros kokybės bus siekiama toliau optimizuojant įmonių veiklą ir didinant darbo našumą. Bus plečiamas IT taikymas veiklos organizavimo, prognozavimo, operatyvaus valdymo, savikontrolės ir visuomenės informavimo srityse.