Andriaus Vaičiūno laikrodžiai „Tauras“ – jau pamėgti tauragiškių. Pats kūrėjas tiki, jog kraštiečiams imponuoja gimtojo miesto simbolika, o laikrodžiai, jo nuomone, yra svarbiausia aprangos detalė kiekvienam žmogui. Nors Lietuva įkliuvusi į karantino pinkles, A. Vaičiūnas rankų nenuleidžia – gegužės antrojoje pusėje pristatys jau aštuntąją riboto leidimo kolekciją „Ąžuolas“. Kuo kolekcija bus ypatinga bei į ką reikėtų kreipti dėmesį renkantis laikrodį, tauragiškis sutiko pasidalinti su „Tauragės žinių“ skaitytojais.
A. Vaičiūnas tiki, jog, nors pasaulis vis labiau skaitmenizuojasi ir populiarėja elektroninės laiko skaičiavimo priemonės, laikrodžių iš stileivų garderobo tai neišstums. Tačiau neatmetė galimybės kada nors išbandyti ir išmaniųjų laikrodžių gamybą. Visgi kol kas kūrėjas lieka prie klasikinės koncepcijos. Jam laikrodis yra tarsi gera knyga – elektroninė versija neatstos tikrojo.
Senovėje laikrodžiai buvo gaminami vienetiniai, ir ši prabanga buvo skirta tik aukštuomenės luomui. Laikrodžiai atspindėdavo savininko charakterį ir jo užimamą padėtį visuomenėje.
– Žinoma, laikai pasikeitė, bet laikrodžiai vis dar yra pati svarbiausia aprangos detalė kiekvienam žmogui. Norint derinti šiuos aksesuarus prie aprangos, vieno laikrodžio gali būti maža. Beje, vienas populiariausių ir seniausių kolekcionavimo hobių yra būtent laikrodžiai – kiekvienas turi savitą istoriją, kuri dažnai yra perduodama iš kartos į kartą, – laikrodžio reikšmę garderobui pabrėžia A. Vaičiūnas. – Turime ganėtinai daug klientų, kurie kolekcionuoja mūsų laikrodžius ir turi kone kiekvienos kolekcijos egzempliorių. Kadangi kiekviena kolekcija yra riboto leidimo, tad jiems tai lyg ilgalaikė investicija į vienetinį produktą. Tiesa, turime vieną taisyklę – nevykdome išankstinių pardavimų, nors ir gauname daug užklausų. Sąlygos yra visiems vienodos, tad laimi pirmesni įsigiję.
Žinomas stereotipas, kad laikrodžio dovanoti negalima. Tačiau kaip dažnai laikrodžiai dovanojami? Ar laikrodis – trokštama dovana vyrams?
– Stereotipas, jog laikrodžių dovanoti negalima, yra daugiau nei klaidingas, – sako Andrius. – Laikrodžiai yra viena geriausių dovanų, nes jie yra ilgaamžiai daiktai, kurie ilgą laiką kels tik teigiamas emocijas ir puikius prisiminimus.
Esą apie tai byloja ir klientų atsiliepimai: „Prisimenu savo 24-ąjį gimtadienį, kai gavau dovanų laikrodį iš savo draugės, kuri dabar yra mano žmona. Tai buvo dovana, kurios aš ilgą laiką nesureikšminau... Tačiau dabar kas kartą pažiūrėjus į šį laikrodį grįžta patys nuostabiausi jaunatviški prisiminimai, kuriuos nešioju ir nešiosiu savo širdyje,“ – kliento laišku apie pirmąjį dovanų gautą laikrodį dalijasi prekinio ženklo „Tauras“ įkūrėjas.
O į ką reikėtų atkreipti dėmesį renkantis laikrodį? Kaip atpažinti, ar jis – kokybiškas?
– Norint išsirinkti sau tinkamą laikrodį pirmiausiai reikėtų atsakyti sau į klausimą „Kur aš jį naudosiu“. Auksas jau seniai simbolizuoja prabangą ir išskirtinumą, tad norint tikrai prašmatniai atrodančio laikrodžio, kuris puikiai derės ir prie kostiumo, verta rinktis būtent aukso spalvos laikrodžius. Prie kasdienės aprangos dera neiššaukiantys, sidabro arba tamsios spalvos laikrodžiai. Jeigu sunku nuspręsti, prie ko derinti laikrodį, arba norisi universalaus, reikėtų rinktis laiktodį su silikonine apyranke, kurie puikiai tinka ir sportuojantiems, ir mėgstantiems klasiką. Siekdami patenkinti visų klientų poreikius, mūsų riboto leidimo „Ąžuolo“ kolekcijoje sukūrėme net 6 skirtingus dizainus, skirtingoms asmenybėms, – pasakoja A. Vaičiūnas.
Pasak jo, norint sužinoti, ar laikrodis kokybiškas, vertėtų atsižvelgti į daugybę kriterijų, bet vienas pagrindinių yra mechanizmas. Pasaulyje yra daug mechanizmų gamintojų, tačiau, A. Vaičiūno nuomone, pagal kokybę lyderiauja tik šveicariški ir japoniški mechanizmai. Laikrodžiuose „Tauras“ naudojami japoniški kvarciniai „Miyota“ mechanizmai, kurie esą pasižymi aukšta kokybe ir itin ilgu tarnavimo laiku.
Gegužės 21-ąją išeis jau 8-oji riboto leidimo laikrodžių kolekcija „Ažuolas“, kuri, pasak A. Vaičiūno, bus ilgiausiai kurta kolekcija. Pernai lapkritį išleisti „Nidos“ laikrodžiai buvo išpirkti per 5 dienas.
– Ąžuolas lietuvių mitologijoje reiškia švenčiausią medį, simbolizuojantį stiprybę ir vyriškumą. Visuomet stengiamės sukurti unikalų ir niekur nematytą dizainą, kad pirkėjas, nešiojantis „Tauro“ laikrodį, tikrai jaustųsi išskirtinis. Jeigu kurdami moteriškas kolekcijas akcentuojame minimalizmą, tai šiuo atveju su vyriškais visiškai priešingai – kuriame didelius ir masyvius laikrodžius. Dizainą pradėjome kurti dar 2019 m. lapkritį, tai bus, ko gero, ilgiausiai kurta kolekcija. „Ąžuolą“ sudaro 6 modeliai, kurių kiekvienas yra skirtingas. Laikrodžio viduje tiksi naujausias japoniškas „Miyota 2035“ kvarcinis mechanizmas, tad praėjus net ir pirmam susižavėjimui pirkėjai ne vienerius metus galės džiaugtis savo palydovo praktiškumu. Prie perkamo laikrodžio kiekvienas pirkėjas gaus sertifikatą, kuris patvirtina modelio autentiškumą ir ribotą pagamintą jų kiekį, – teigia A. Vaičiūnas.
Pasak jo, kiek jam teko domėtis kitais aksesuarų gamintojais, prekyba kovo mėnesį buvo gerokai kritusi, o balandžio gale pradėjo atsigauti. Karantino metu žmonės esą pirmiausiai perka pirmo būtino prekes, kitus pirkinius atidėdami vėlesniam laikui.
– Taigi, gamintojų ir pardavėjų nuotaikos šiuo metu nėra pačios geriausios, o į prieškrizinį pardavimų lygį, manau, grįšime dar negreitai. Nepaisant to, dabar yra puikus metas optimizuoti savo verslus ir tobulėti, norint išsilaikyti konkurencingoje erdvėje. Mūsų pačių planus karantinas pakoregavo nebent minimaliai, dirbame toliau ties „Ąžuolo“ kolekcija ir tikimės ją sėkmingai išleisti jau gegužės 21 dieną, – teigė Andrius, pridurdamas, jog tik meilė tam, ką daro, jam suteikia motyvacijos nesustoti.