Dariaus ir Girėno gatvėje ketinama įrengti dvi autobusų sustojimo aikšteles bei perėją su kryptiniu apšvietimu. Nors šis kelias – valstybinės reikšmės, už darbus gali tekti mokėti Tauragės savivaldybei. Tai sukėlė opozicijos nepasitenkinimą – esą šis klausimas turi gulti ne ant savivaldybės pečių: jeigu valstybinės reikšmės kelius prižiūri Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD), tai tegul ji viską ir sutvarko. Tačiau aiškėja, kad tokį susitarimą jau bandyta pasiekti. Meras Dovydas Kaminskas žada rankų nenuleisti ir dar tartis su direkcija.
Stotelių ir perėjos įrengimo darbai turėtų būti atlikti apie 190 metrų zonoje – A12 kelio Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas ruože nuo 152,58 iki 152,77 km. Tai vieta šalia Dariaus ir Girėno gatvėje įsikūrusios degalinės bei elektromobilių įkrovimo stotelės.
– Tokia vieta pasirinkta dėl to, kad šis ruožas labai judrus, bet šalia nėra nei perėjų, nei autobusų stotelių, – praėjusią savaitę Ekonomikos ir kaimo reikalų komiteto posėdyje sakė savivaldybės Statybos skyriaus vedėjas Faustas Sragauskas. – Kai paleisime papildomus autobusų maršrutus, atsiras ir papildomas poreikis dėl autobusų sustojimo vietų, o siekiant užtikrinti pėsčiųjų saugumą – ir dėl perėjos su kryptiniu apšvietimu.
Dariaus ir Girėno gatve planuojami papildomi du autobusų maršrutai dar derinami su Tauragės autobusų parku.
Po trečiadienį įvykusio tarybos posėdžio Tauragės rajono savivaldybės administracijos direktorė Gintarė Rakauskienė dėl projekto įgyvendinimo įgaliota pasirašyti bendradarbiavimo sutartį su LAKD.
Darbus atliktų tik po 10 metų
Nors už darbų atlikimą pasisakė visi 23 tarybos nariai, opozicijos atstovai diskusijoje reiškė nepasitenkinimą, kad savivaldybė turi prisidėti prie valstybinės reikšmės kelio darbų, nors tai yra LAKD funkcija.
Kaip sakė F. Sragauskas, šių metų kovo 15-ąją bendrame pasitarime su LAKD atstovais buvo aptartos šių darbų įgyvendinimo galimybės. Pasak jo, savivaldybė prašė, kad pati LAKD parengtų projektą ir jį įgyvendintų, tačiau šie darbai tuomet nebūtų atlikti greitai – prioritetinių darbų sąraše jie atsidurtų tik 229 vietoje.
– Tad galima įsivaizduoti, kad autobusų sustojimo vietos ir perėja būtų įrengta ne anksčiau kaip po 10 ar daugiau metų. O siekdami gerinti kelių saugumo priemones dabar, siūlome tarybai leisti įgyvendinti šį projektą, – kalbėjo F. Sragauskas.
Trečiadienį tarybos posėdyje Statybos skyriaus specialistas Tomas Šimašius sakė, kad savivaldybė suinteresuota spartesniu darbų atlikimu, kadangi autobusų stotelių šių pageidauja aplink gyvenantys žmonės.
– Tai ir pačios savivaldybės reikalas, – sakė T. Šimašius.
Direkcija sakė, kad nieko nereikia
Tačiau „socdemas“ Pranas Petrošius pareiškė, kad tuomet savivaldybė turi pareikalauti LAKD atlikti darbus, o ne pati skirti lėšas iš savo biudžeto.
– Tas klausimas buvo pradėtas svarstyti tik man pradėjus dirbti meru, – tarybos posėdyje komentavo meras Dovydas Kaminskas. – Realiai, kaip ir baigiame šią kadenciją ir tik dabar ateiname su šiuo klausimu. Buvo didelis darbas įtikinti, kad ten tikrai reikia perėjos, nes Kelių direkcija kategoriškai prieštaravo jos įrengimui ir kitos infrastruktūros plėtrai, nes, jų manymu, viskas yra gerai ir reikia palikti taip, kaip yra dabar. Dėjome daug pastangų, kad būtų pasirašyta bendradarbiavimo sutartis. Finansavimo klausimas dabar yra vienas, bet reikia toliau dirbti ir žiūrėti, galbūt LAKD galėtų bent kažkuria dalimi prisidėti.
D. Kaminskas svarstė, kad dar teks įveikti biurokratines kliūtis, tačiau finansavimo klausimas ir toliau bus sprendžiamas, kad sutartis išties įpareigotų tiek savivaldybę, tiek direkciją bendradarbiauti.
– Problema tikrai yra. Kai turėsime techninį projektą, žiūrėsime, ką galime padaryti, toliau kalbėsime su Kelių direkcija. Kaip žinote, nuo Naujų metų Kelių direkcija yra perorganizuojama, vėl keisis vadovai, vėl važiuosim, žengsim tais slenksčiais ir bandysime kažkaip įtikinti, – sakė D. Kaminskas.
Preliminari suma, reikalinga atlikti kapitalinį remontą, yra apie 150 tūkst. eurų, rašoma aiškinamajame rašte.
– Kelių direkcija planuoja apmokėti eismo saugumo ir projekto ekspertizės išlaidas, o visi darbai gula jau ant savivaldybės pečių. Įrengus šias stoteles ir parengus kadastrines bylas jos bus perduodamos Kelių direkcijai, – praėjusią savaitę teigė F. Sragauskas
Projektą planuojama įgyvendinti 2023–2025 metais.