Praėjusią savaitę savivaldybės kontroliuojamos įmonės Tauragės autobusų parkas vadovybė priėmė griežtą sprendimą. Nuostolingai dirbanti įmonė atleis 13 darbuotojų. Skaičiuojama, kad atsisakius 8 personalo darbuotojų, taip pat valytojos, skalbėjos, sandėlininko, autoelektriko, radiotechniko, kontrolieriaus ir kitų pareigybių, bendrovė per metus sutaupys daugiau nei 150 tūkst. Eur. Autobusų parko direktorius Rimantas Martinavičius pripažįsta, jo sukurta nauja įmonės valdymo struktūra su mažesniu darbuotojų skaičiumi – vienintelis būdas išgyventi šiandieninėje rinkoje.
Vienintelė išeitis
2016 metus UAB Tauragės autobusų parkas užbaigė nuostolingai. Nors praėjusių metų spalio mėnesį bendrovė tikėjosi užsidirbti, metų pabaigoje buvo neigiamas 7 tūkst. Eur balansas. Bendrovės vadovybė jau keletą metų ieškojo galimybių efektyvinti veiklą, galop nusprendė atsisakyti darbuotojų, kuriuos pakeis technologijos, informacinės sistemos ir glaudesnis likusių darbuotojų veikimas.
Dirbti efektyviau paskatino ir Tauragės rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos išvados bei Konkurencijos tarybos sprendimas, pavėžėjimo paslaugas įsigyti viešojo konkurso būdu. Tai reiškia, Autobusų parkas konkuruos su visais Lietuvos vežėjais, privalės užtikrinti ne tik kokybiškas, bet ir pigesnes paslaugas. Iki šiol tokio konkurso skelbti nereikėjo, nes Tauragės rajono savivaldybės valdomas Autobusų parkas nepretendavo į Europos Sąjungos fondų lėšas.
– Tikėjomės augimo, tačiau rinka traukiasi, todėl privalome reaguoti, – teigė R. Martinavičius.
2007 metais Autobusų parko vežimo paslaugomis pasinaudojo daugiau nei 500 tūkst. keleivių. Praėjusiais metais šis skaičius nesiekė 300 tūkstančių.
Bendrovės vadovas įmonės valdybai pateikė naują įmonės struktūrą, kurioje nebebus 13 darbuotojų. Atleidžiami 8 administracijos darbuotojai: vyriausios buhalterės pavaduotoja, siuntų tarnybos kasininkė, technikos vadovas. Taip pat artimiausiu metu bus atsisveikinta su sandėlininku, tiekėju, radiotechniku, autoelektriku, kontroliere ir kitais specialistais.
Prašo netrukdyti
„Tauragės žinios“ pasiteiravo dabartinio vadovo, kodėl atleidimų iš darbo nuspręsta imtis šiuo metu. Galbūt bendrovėje buvo įsteigta perteklinių etatų, o mokesčių mokėtojų pinigais savivaldybės remiama įmonė „maitino“ darbuotojus, kurie net nereikalingi.
– Galima tai buvo daryti ir seniau. Tačiau atleisti kelis darbuotojus, ar atlikti šiuos veiksmus palaipsniui, būtų nerezultatyvu, reikėjo esminio sprendimo. Juos pakeis kameros, signalizacijos, naujos programos, nauja struktūra, – kalbėjo R. Martinavičius.
Autobusų parkas neatleis nei vieno vairuotojo. Jau nuspręsta, kad darbovietę paliks 5 pensinio amžiaus darbuotojai. Artimiausiu metu bus įteikti atleidimo lapeliai. Abipusių šalių susitarimu traukiasi ir kiti, tačiau ne visi supranta, kad įmonės sąnaudų mažinimas – gyvybiškai svarbus. Anot R. Martinavičiaus, jis prašantis visų geranoriškai nestabdyti šio neišvengiamo proceso. Atleistiems darbuotojams teks susitaikyti ir ieškoti kito darbo.
– Sudėtingas fonas. Atsiranda kaimo sindromo problemos, jei būtų galima taip išsireikšti liaudiškai. Kai tvirtinau struktūrą, pats turėjau streso, tačiau dabar supratau, kad tai neišvengiama. Todėl prašiau dabartinių įmonės darbuotojų nestabdyti procesų, o atleistiems darbuotojams linkiu atrasti save iš naujo ir įsitvirtinti kitose srityse. Visiems kartoju, tai ne savivaldybės sprendimas, tai – rinka, – teigė R. Martinavičius, kuris šiuo metu tariasi ne tik su atleidžiamais darbuotojais, bet ir teisininkais.
Bankroto galimybės nemato
Skaičiuojama, kad atleidimo banga Tauragės autobusų parkui kainuos apie 60 tūkst. Eur. Tačiau atsisakius šių darbuotojų, bus pasiektas kur kas geresnis ekonominis efektas. R. Martinavičiaus teigimu, bus sutaupyta mažiausiai 150 tūkst. Eur per metus. Sumažinusi išlaidas, įmonė galės tvirčiau konkuruoti su kitais vežėjais.
Darbuotojų atleidimo paliestas parko remonto dirbtuves pakeis perkamos paslaugos. Bus išnaudojamos naujausios techninės galimybės, ieškoma papildomų likusio personalo pajėgumų.
Pasak R. Martinavičiaus, šiandien jis bankrutuojančio Tauragės autobusų parko nematanto.
– Konkursui ruošėmės tvirtai. Galvojome ir apie pralaimėjimą, tačiau naujas vežėjas turėtų įvairių sąlygų, todėl Autobusų parko bankroto galimybės nematau, – teigė R. Martinavičius.