Daiva SITNIKIENĖ
Pagal šiųmetį Tauragės rajono savivaldybės tarybos reglamentą tarybos nariams lėšos už kanceliarines išlaidas bus išmokamos avansu, o ne kaip anksčiau tik pateikus buhalterijai išlaidas patvirtinančiusfinansinius dokumentus, paprastai sakant – čekius.
Kaip žinia, per mėnesį tarybos narys su jo, kaip tarybos nario, veikla susijusioms kanceliarijos,pašto, telefono, interneto ryšio, transporto paslaugoms, taip pat už pranešimus apie tarybos nario susitikimų su rinkėjais vietą ir laiką žiniasklaidoje gali išleisti iki tūkstančio litų, tai yra iki vienos minimaliosios mėnesinės algos. Už avansu išmokėtą išmoką politikai turės atsiskaityti kartą per mėnesį, betne rečiau kaip kartą per tris mėnesius.Atsiskaitymas palengvės tiems, kurie kanceliarines lėšas, nekvaršindami galvos apie taupymą, išleis. Taupiesiems avansas persikels vis į kitą mėnesį, tačiau per praėjusį ketvirtį nepanaudotos lėšos negalės būti naudojamos.
Kaip tarybos komitetų posėdyje savo nuomonę išsakė tarybos narys Darius Stankus, vienas iš penkių opozicijos narių, pernai atsisakiusių tokių išmokų, metų pabaigoje nepanaudotą avansą teks grąžinti, o prieš tai padirbėti skaičiuojant tiek tarybos nariui, tiek buhalterijai.
Tarybos reglamente skelbiama, kad nustatytas tarybos nario užmokestis už darbo laiką atliekant savivaldybės tarybos nario pareigas ir išmokos kanceliarinėms išlaidoms sudėjus negali viršyti 1 MMA (minimalios mėnesio algos) dydžio. Pasak tarybos sekretorės Donatos Dervinskienės, tarybos nariai yra atsisakę, kad jiems būtų mokamas darbo užmokestis, tačiau gauna išmokas už kanceliarines išlaidas.
Pagal reglamentą tarybos nariams, išskyrusmerą ir mero pavaduotoją, atlyginimas skaičiuojamas pagal skelbiamą Lietuvos ūkio vidutinio mėnesinio darbo užmokesčiodydį atsižvelgiant į faktiškai dirbtą laiką. Kadangi mūsų tarybos nariams atlyginimas neskaičiuojamas, neskaičiuojami ir teisės aktų nustatyti privalomi mokesčiai, valstybinio socialinio draudimo ir privalomojo sveikatos draudimo įmokos.