Klientų aptarnavimą pandemija pakoregavo visiems laikams?
Įkelta:
2022-08-28
Nuotrauka
vmi
Aprašymas

Pasak Valstybinės mokesčių inspekcijos atstovų, laukiančiųjų eilių įstaigoje nėra  

Raimondos Alysienės nuotrauka

 

COVID-19 pandemijos valdymo ribojimų neliko nuo gegužės 1-osios. Žmonės nebeprivalo į uždaras patalpas žengti dėvėdami kaukes, visos saugumo priemonės liko rekomendacinio pobūdžio. Tačiau kai kurios įstaigos vis dar paslaugas teikia tik užsiregistravusiems klientams. Tokios tvarkos laikosi dalis valstybinių įstaigų, taip pat beveik visi komerciniai bankai. Panašu, kad to keisti net neketinama. Verslas aiškina, kad praktika, kai klientai atvyksta iš anksto apie tai pranešę, pasiteisino – sutaupoma laiko. Valstybinės įstaigos priduria – jei reikalas skubus, žmogus likimo valioje nepaliekamas ir aptarnaujamas be išankstinės registracijos.

Kai kurie ilgisi senosios tvarkos

– Susidūriau su tokia situacija, kad mamą teko vežti į banką, tai, patikėkit, buvo sunku. Reikalas buvo skubus. Atvykus pasitiko žmonių eilės, iš anksto užsiregistruoti jai nepavyko, taigi, laukėme, kol priims. Jauni žmonės, žinoma, lengviau susigaudo, gali ir prisiregistruoti, reikalus sutvarkyti telefonu, tačiau senam žmogui toks dalykas ne toks jau ir lengvas, – įspūdžiais dalijosi vienas  „Tauragės žinių“ skaitytojas. 

Kitas tauragiškis pasakojo, kaip sekėsi pildyti pajamų deklaraciją. 

– Anksčiau pajamas deklaruodavau tik Valstybinės mokesčių inspekcijos skyriuje, dabar visi žūtbūt raginami tą daryti namuose, o tam, kad patekčiau pas konsultantą, reikia užsiregistruoti. Pamaniau, užpildysiu deklaraciją internete. VMI pranešė, kad sukūrė paprastesnę sistemą. Tačiau užpildęs deklaraciją ir ją išsiuntęs sulaukiau iš VMI skambučio, kad neteisingai nurodžiau, jog turiu gyvybės draudimą: paaiškėjo, kad jie deklaracijoje klausė ne apie tokį, kokį turiu, o apie kažkokį kitą. Taigi, deklaraciją teko tikslinti. Klausiau, kaip, gal konsultantė, kuri paskambino, galėtų už mane padaryti pakeitimus man juos patvirtinus telefonu. Tačiau to padaryti nėjo. Gavau pildyti iš naujo. Absurdas. Anksčiau atvykus į skyrių pats konsultantas atsakius į pateiktus klausimus viską sutvarkydavo ir vėliau jokių problemų nekildavo, – pasakojo tauragiškis. 

Tai – tik dalis problemų, su kuriomis susiduria tiesiogiai į įvairių įstaigų duris prisibelsti negalintys gyventojai. Nori pokalbio gyvai su konsultantu – registruokis. Kai kurie žmonės pasakoja, kad ir registruojantis internete vizito tenka palaukti savaitę ar visą mėnesį. 

– O anksčiau tiesiog ateidavai ir tau suteikdavo konsultaciją, – prisiminė vienas iš „Tauragės žinių“ kalbintų pašnekovų, besiilgintis senosios tvarkos. 

Įvairios valstybės įstaigos, pavyzdžiui, „Sodra“, VMI, taip pat beveik visi komerciniai bankai duris lankytojams privėrė 2020 m. pradžioje Lietuvoje prasidėjus COVID-19 pandemijai. Įstaigos informavo, kad aptarnauti klientus konsultantai galės tik nuotoliniu būdu arba iš anksto klientams užsiregistravus. Regis, praėjus daugiau nei 2 metams nerimas dėl naujo viruso aprimo, nemažai žmonių vakcinavosi, susirgimo mastai nebėra tokie dideli. Tačiau šios įstaigos laisvai durų plačiau praverti nesiruošia – iki šiol žmonės turi registruotis. Ir nepanašu, kad tai ketinama keisti. 

Efektyvesnis darbas?

„Sodros“ komunikacijos skyriaus vedėja Malgožata Kozič „Tauragės žinioms“ tikino, kad problema dėl didelių klientų srautų ir dėl to susidarančių eilių Tauragėje nestebima. „Šiuo metu klientų aptarnavimo skyriuose nėra jokių eilių, pavyzdžiui, priėmimui į Tauragės skyrių galima užsirašyti rytdienai ar bet kuriai kitai šios arba kitos savaitės dienai – tai reiškia, kad galima pasirinkti artimiausią patogų terminą“, – praėjusios savaitės trečiadienį patikino ji. 

Įstaigos atstovė pripažino, kad dalis žmonių, ypač vyresnio amžiaus, nežino apie būtinybę priėmimui registruotis iš anksto. „Daliai klientų prireikia skubių paslaugų. Tokie žmonės yra aptarnaujami be išankstinės registracijos, tačiau jei tuo metu skyriuje yra iš anksto užsiregistravusių klientų, jiems yra teikiama pirmenybė, ir be užrašymo atvykęs žmogus paprašomas palaukti apie 15–30 minučių. Jei žmogus nenusiteikęs laukti, jam pasiūloma užsiregistruoti kitam laikui“, – aiškino ji. 

Pasak jos, „Sodros“ specialistai, kviesdami iš anksto registruotis apsilankyti klientų aptarnavimo skyriuose, pandemijos metu užtikrino gyventojų ir darbuotojų saugumą, o šiuo metu ir toliau rekomenduojama iš anksto užsirašyti konsultacijai. „Tai leidžia darbuotojams efektyviau planuoti darbą, o klientams sutaupo laiko, nes nereikia priėmimo laukti eilėje“, – tikino M. Kozič.

Nuotrauka
sodra

Sako, kad eilių nėra

Klaipėdos apskrities VMI viršininkas Audrius Morkūnas taip pat patikino: „Šiuo metu Mokesčių inspekcijos Tauragės padalinyje eilių nėra. Šiandien, trečiadienio rytą, kai kalbamės, išankstinės registracijos programa rodo, kad ir šiandien po pietų yra 6 laisvi laikai, kada klientai gali atvykti į Mokesčių inspekciją. Ketvirtadienį laisvi tebėra 72 proc. visų galimų vizitų, penktadienį – 80 proc“, – rugpjūčio 10-ąją teigė jis. 

Pasak jo, jei į padalinį atvyksta neužsiregistravęs klientas, o tuo metu yra laisvų darbuotojų, tokį

klientą VMI visada aptarnauja.

Atliko apklausą

SEB banko valdybos narė ir Mažmeninės bankininkystės tarnybos vadovė Eglė Dovbyšienė „Tauragės žinioms“ komentavo, kad banko statistika rodo, jog kiekvieną dieną visoje Lietuvoje užsiregistruoja apie 1 tūkst. klientų. 

„Prie aptarnavimo modelio su išankstine registracija perėjome COVID-19 pandemijos metu, tačiau po to atlikome klientų apklausą ir absoliuti dauguma klientų (90 proc.) pasisakė už tokį banko darbo būdą, nes taip gali planuoti, taupyti savo laiką ir nelaukia eilėse. Kaip iš anksto užsirašo pas stomatologą, gydytoją, kirpėją, taip klientai įprato užsirašyti ir į vizitą banko skyriuje ir nebenorėjo grįžti prie ankstesnės aptarnavimo tvarkos. 

O jei nutinka kas netikėto ar neplanuoto – pavyzdžiui, sugenda slaptažodžių generatorius, reikia skubiai atsiimti mokėjimo kortelę ar kt. – klientus kviečiame užsukti į skyrių be išankstinės registracijos“, – teigė E. Dovbyšienė. 

„Luminor“ banko mažmeninės bankininkystės vadovas Edvinas Jurevičius dėstė, kad „Luminor“ banke klientams suteikiama galimybė pasirinkti patiems – ar užsiregistruoti ir atvykti sutartu laiku, ar klientų konsultavimo centre apsilankyti be išankstinės registracijos. „Toks modelis priimtas siekiant valdyti klientų srautus, atsižvelgiant į tai, kiek laiko skiriame populiariausiems klientų klausimams. Jeigu paslaugai suteikti užtenka 10–15 min., klientas gali rinktis – užsiregistruoti ir atvykti sutartu laiku ar atvykti, kada jam patogu. Tuomet jis bus aptarnautas gyvos eilės principu. Visgi norime atkreipti dėmesį, kad planuojant vizitą be registracijos rekomenduojame nevykti apie pietų metą, nes tuo metu gali tekti lukterėti eilėje – verčiau pasirinkite kitą darbo valandų laiką“, – patarė E. Jurevičius

 Anot jo, kalbant apie tai, kiek laiko reikia laukti sutarto susitikimo, svarbu suprasti, kad jis nuolatos kinta dėl klientų srautų ir įprastai siekia 2–3 darbo dienas. „Tiesa, pastaruoju metu, prieš naujuosius mokslo metus, sostinėje pastebime augantį klientų aktyvumą, todėl kai kuriuose klientų konsultavimo centruose rekomenduojame laiką susitikimui rezervuoti prieš savaitę“, – tikino pašnekovas.

Problemų dėl klientų registravimo tvarkos neįžvelgia ir „Swedbank“ Mažmeninės bankininkystės komunikacijos vadovas Gytis Vercinskas.

„Mūsų banko klientai pozityviai atsiliepia apie registravimosi vizitui tvarką. Taip jie gali aiškiau planuoti savo laiką, išvengti eilių ir būriavimosi didesnėje žmonių grupėje, o banko specialistai matydami, dėl ko pas juos ateina klientai, geriau pasiruošia konsultacijai. Žinoma, jei klientas ateina su neatidėliotina problema, mes stengiamės juos kaip įmanoma greičiau aptarnauti ir padėti, tačiau kiekviena tokia situacija yra individuali. Dabartinės klientų aptarnavimo tvarkos keisti neplanuojame“, – tikino jis. 

Anot banko atstovo, ateinančiųjų į banko padalinius skaičius nuosekliai mažėja. „Dažniausiai pasitaikančios vizitų priežastys: sąskaitos atidarymas, pamestos/užblokuotos prisijungimo priemonės, naujų/atnaujintų kortelių atsiėmimas. Reikėtų pabrėžti, kad absoliučią daugumą kasdienių paslaugų galima atlikti nuotoliniu būdu. Jei klientui nepavyksta to atlikti pačiam, mūsų konsultacijų centro darbuotojai mielai pakonsultuoja, pataria“, – komentavo G. Vercinskas.

Anot jo, bankas pastebėjo, jog dažnai pakanka konsultacijos telefonu – klientai, skambinantys užsiregistruoti konsultacijai padalinyje, gauna konsultaciją pokalbio metu ir reikalus absoliuti dauguma jų susitvarko nuotoliniu būdu, naudodamiesi interneto banku ar išmaniąja programėle. „Jei klientas pageidauja ar kreipiasi dėl sudėtingesnio klausimo – galime pasiūlyti vaizdo  konsultaciją, kuri leidžia išsamiai aptarti kliento situaciją klientui net neišėjus iš namų“, – pridūrė G. Vercinskas.

 

Nuotrauka
„Tauragės žinių“ archyvo nuotrauka
Įkelta:
2024-04-27
Šiandien, apie 14 val., specialiosioms tarnyboms pranešta, kad kilo gaisras Leikiškės sąvartyne. Gaisrą pastebėjo ir specialiąsias tarnybas informavo sąvartyne dirbusi dispečerė. Degė apie 70 kv. m sąvartyno ploto. Nuo degusio ploto patraukta technika.
Nuotrauka
Nuošliauža
Tauragės rajono savivaldybės nuotrauka
Įkelta:
2024-04-23
2024 m. sausio 24–25 dienomis, prasidėjus staigiam atšilimui, į Jūros upę nuslinko nemaža dalis šlaito, daugiamečiai medžiai bei dalis pėsčiųjų ir dviračių tako. Dėl susidariusios situacijos sausio 25 dieną, 10 val. surengtas Tauragės rajono savivaldybės Ekstremalių situacijų operacijų centro posėdis, o tos pačios dienos vakare Tauragės mieste paskelbta ekstremalioji situacija.
Nuotrauka
Aleja
Įkelta:
2024-04-22
Tauragės rajono savivaldybės administracija pasirašė sutartį su UAB „Hidroterra“ dėl dalies Jūros upės šlaito nuo Dariaus ir Girėno g. Iki J. Tumo – Vaižganto g., Tauragės mieste (prie „Versmės“ gimnazijos), nuošliaužos padarinių pašalinimo (avarijos grėsmės pašalinimo) ir šlaito sutvirtinimo projekto parengimo darbų.
Nuotrauka
inkilai
Tauragės apylinkės teismo nuotrauka
Įkelta:
2024-04-22
Lietuvos teismų bendruomenė palaikydama Ukrainą kovoje už laisvę bei prisidėdama prie Pakruojo dvaro ir organizacijos „Stiprūs Kartu“ inicijuotos paramos akcijos „Laisvės paukščiai“  sukūrė net 16 unikalių inkilų. Juos nuo kitos savaitės pradžios, t. y. nuo 2024 m. balandžio 22 d. iki balandžio 28 d. bus galima įsigyti aukciono būdu puslapyje www.laisvėspaukščiai.lt.
Nuotrauka
smurtas
Pexels.com/SHVETS asociatyvi nuotr.
Įkelta:
2024-04-19
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija primena, kad Lietuvoje veikia pagalbos nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiems asmenims sistema ir pagalbos tarnybų tinklas. Šiuo metu šalyje yra 23 akredituotos pagalbos tarnybos, kurios teikia pagalbą nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiems asmenims. Nukentėjęs asmuo gali kreiptis į bet kurią pagalbos tarnybą. Iš viso per praeitus metus suteikta apie 15 tūkst. įvairių paslaugų nukentėjusiems asmenims. Akredituotai pagalbai teikti šiemet skirta 500 tūkst. eurų valstybės biudžeto lėšų.
Nuotrauka
defi
Įkelta:
2024-04-18
Šį mėnesį Tauragės ir rajono ugdymo įstaigose „įsikūrė“ daug kam iki šiol tik filmuose apie mediciną matyti prietaisai – pusiau automatiniai defibriliatoriai. Sunku ištarti ne tik  įrenginio pavadinimą, ugdymo įstaigų bendruomenėms tenka pratintis ir su mintimi, kad ištikus nelaimei būtent jiems teks teikti pirmąją pagalbą blogai pasijutusiam asmeniui. Ir ne tik kolegai ar mokiniui: bet kam iš gatvės.
Nuotrauka
tesimas
www.karjerastau.lt nuotrauka
Įkelta:
2024-04-17
Teisininko profesija itin populiari, šią studijų kryptį kelintus kelerius metus iš eilės absolventai renkasi noriai. Kaip vyksta darbas teisme ir kaip tampama teisėju Tauragės Mažvydo progimnazijos aštuntokai balandžio 9 d. sužinojo lankydamiesi Tauragės  miesto apylinkės teisme.
Nuotrauka
rinkimai balsavimas
Įkelta:
2024-04-16
Artėjant Respublikos Prezidento rinkimams, Referendumui dėl pilietybės išsaugojimo, rinkimams į Europos Parlamentą bei Seimo rinkimams, Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) inicijuoja pilietinę akciją „Aš Balsuosiu" ir kviečia rinkėjus įsitraukti ir parodyti apsisprendimą dalyvauti artėjančiuose rinkimuose.
Nuotrauka
caritas
Renaldas Malychas nuotraukos
Įkelta:
2024-04-15
Labdaros ir paramos fondas „Maisto bankas“ Tauragėje veikia jau pusantrų metų. Net iki trijų darbuotojų išaugęs skyrius kartu su vietinių savanorių pagalba nuveikia didelius ir svarbius darbus – maistu remia beveik 3 tūkst. nepasiturinčių Tauragės rajono gyventojų, per mėnesį vien iš prekybos centrų nuo išmetimo išgelbėja virš 5 tonų gero maisto, o socialinėje valgykloje karštą valgį iš „Maisto banko“ komandos rankų gauna daugiau nei 100 skurdžiausiai gyvenančių tauragiškių. 
Nuotrauka
paeliai
Įkelta:
2024-04-15
Nuo šiandien, balandžio 15 d., ūkininkai gali elektroniniu būdu įbraižyti deklaruojamų laukų ribas Paraiškų priėmimo informacinėje sistemoje (PPIS) ir pradėti pildyti žemės ūkio naudmenų ir pasėlių deklaravimo paraiškas, kurias patvirtinti bus galima iškart, kai tik bus gautas oficialus Europos Komisijos patvirtinimas dėl Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 m. strateginio plano keitimų.
Nuotrauka
Miskasodis
Įkelta:
2024-04-15
Valstybinių miškų urėdija, Aplinkos ministerija ir Lietuvos nacionalinis kultūros centras kviečia į Nacionalinį miškasodį „Kad giria žaliuotų“ – kelių dešimčių metų tradicija tapusią medžių sodinimo šventę, suburiančią visus – suaugusius, vaikus, bendruomenes, įmones ir organizacijas. Šiais metais miškasodis kviečia švęsti Lietuvos dainų šventės šimtmetį ir pasodinti medžius 100-e Lietuvos girių
Nuotrauka
Tarp egz
Įkelta:
2024-04-12
Šių metų tarpinių patikrinimų sesija bus laikoma pilotine, vienuoliktokų šiemet pasiekti rezultatai bus neprivalomi ir tik jų pačių pageidavimu galės būti įskaityti į galutinį valstybinio brandos egzamino vertinimą. Likusieji trys tarpiniai vyks – į juos galės ateiti norintieji mokiniai. Apie tai šiandien pranešė švietimo, mokslo ir sporto ministras Gintautas Jakštas.
Nuotrauka
Defibliristorius
Įkelta:
2024-04-11
Siekiant užtikrinti, kad kritinių sveikatos sutrikimų atvejais kaip galima greičiau ir kokybiškiau būtų suteikiama pirmoji medicinos pagalba, Tauragės rajono savivaldybė įsigijo 16 automatinių defibriliatorių, kurie įrengti ugdymo įstaigose.
Nuotrauka
Namai
Tauragės rajono savivaldybės nuotraukos
Įkelta:
2024-04-11
Vakar atidaryti bendruomeniniai vaikų globos namai, esantys Veterinarijos g. 10. Čia vaikams sukurta gyvenimui šeimoje artima aplinka – jie turi savo kambarius, kuriuose gyvena po du vaikus. Artimesniam bendravimui naujųjų namų gyventojai gali susirinkti į svetainę kurioje yra televizorius, minkštasuoliai, laisvalaikiui skirti žaidimai.
Nuotrauka
smurtas
Tauragės apskrities policijos feisbuko nuotrauka
Įkelta:
2024-04-10
Nacionalinis informacijos apie seksualinį smurtą centras kartu su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija balandžio mėnesį skelbia seksualinio smurto prevencijos mėnesiu, kurio metu siekiama atkreipti dėmesį į seksualinio pobūdžio nusikaltimus ir kviečiama nebijoti kreiptis pagalbos. 77 proc. Lietuvos gyventojų yra patyrę seksualinį priekabiavimą. Seksualinę prievartą be išžaginimo išgyveno beveik kas antras Lietuvos gyventojas, rodo 2023 m. atliktas tyrimas.* Deja, tai vis dar yra latentiniai nusikaltimai, apie kuriuos neretai nutylima dėl baimės, gėdos, streso, stigmos ir aukų kaltinimo. 
Nuotrauka
rinkimai
„Tauragės žinių“ archyvo nuotrauka
Įkelta:
2024-04-09
Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) balandžio 9 d. priėmė sprendimus registruoti likusius 5 kandidatus dalyvauti gegužę vyksiančiuose Respublikos Prezidento rinkimuose. Antradienį sprendimai priimti dėl Giedrimo Jeglinsko, Andriaus Mazuronio, Eduardo Vaitkaus, Igno Vėgėlės ir Remigijaus Žemaitaičio. Jie visi įregistruoti kandidatais šiuose rinkimuose.
Nuotrauka
pratybos
Įkelta:
2024-04-09
Balandžio 11–12 d. Lietuvos kariuomenės Lietuvos didžiojo etmono Jono Karolio Chodkevičiaus pėstininkų brigados „Žemaitija“ Lietuvos didžiojo kunigaikščio Kęstučio pėstininkų bataliono (toliau – LDKK PB) padaliniai vykdys orientacinį žygį Tauragės ir Jurbarko savivaldybėms priklausančiose teritorijose.