Elektriniai paspirtukais miestų gatvėse – įprastas vaizdas. Tačiau tvarkingai važinėti daugelis paspirtukininkų vis dar neįpranta – neretai važiuojama per greitai, nesilaikant saugaus atstumo, „nardant“ per arti pėsčiųjų, susiduriama su kita transporto priemone, važiuojant per pėsčiųjų perėją. Nereti ir nelaimingi įvykiai. Tauragėje per laikotarpį nuo birželio iki rugsėjo protokolai dėl Kelių eismo taisyklių pažeidimo surašyti penkiems paspirtukų vairuotojams.
Į redakciją paskambinusi tauragiškė išsakė nepasitenkinimą kai kuriais paspirtukų vairuotojais. Ypač siaubą esą kelia vaikai ir paaugliai.
– Vairuojant automobilį mieste bet kada nuo šaligatvio gali nuvažiuoti paspirtukininkas. Ir net galvos dažnas nepasuka, nepasižiūri, ar nepalįs po automobiliu. Jokio atsargumo, jau nekalbant apie taisyklių laikymąsi, – teigė tauragiškė.
Du vairavo neblaivūs
Paspirtukai yra ne vien pramoga, todėl kelyje svarbu visapusiškai saugoti save ir kitus.
Policijos pareigūnai akcentuoja, kad elektrinių paspirtukų vairuotojams galioja tos pačios Kelių eismo taisyklės (KET), kaip ir dviratininkams.
Kaip „Tauragės žinias“ informavo Tauragės apskrities vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos poskyrio vyresnioji specialistė Lina Banienė, nuo birželio iki rugsėjo užfiksuoti trys pažeidimai, kai paspirtukų vairuotojai važiavo elektriniu paspirtuku per pėsčiųjų perėją, kai pagal Kelių eismo taisykles keliaujant per pėsčiųjų perėją, reikia nulipti nuo paspirtuko ir jį vestis. Du vairuotojai vairavo paspirtukus būdami neblaivūs.
Galioja tos pačios taisyklės
L. Banienė primena, kad dviračiu, motoriniu dviračiu ar šiai kategorijai priskirtinu elektriniu paspirtuku, elektriniais riedžiais ir pan. galima važiuoti dviračių takais, pėsčiųjų ir dviračių takais arba dviračių juostomis, kur jų nėra – tam tinkamu kelkraščiu.
Važiuodamas kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, elektrinio paspirtuko vairuotojas privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti, kelti pavojaus.
Elektrinių paspirtukų vairuotojams draudžiama kirsti važiuojamąją dalį pėsčiųjų perėjomis.
Kai kelyje nėra dviračių tako, pėsčiųjų ir dviračių tako arba dešinėje kelio pusėje nėra dviračių juostos, kelkraščio, taip pat tais atvejais, kai jais važiuoti negalima (duobėti ir panašiai), leidžiama važiuoti šaligatviu arba viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta, kuo arčiau jos dešiniojo krašto, išskyrus Kelių eismo taisyklių 106 punkte nurodytus atvejus, taip pat kai reikia apvažiuoti kliūtį, važiuoti tiesiai, kai iš pirmosios eismo juostos leidžiama sukti tik į dešinę.
Važiuoti važiuojamąja kelio dalimi dviračiu (elektriniu paspirtuku – greitis iki 25 km/val., galia ne didesnė kaip 1 kW) leidžiama ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims, o turintiems mokyklos išduotą dviratininko pažymėjimą, – ne jaunesniems kaip 12 metų asmenims.
Prižiūrint suaugusiajam, važiuoti važiuojamąja dalimi paspirtuku leidžiama ne jaunesniems kaip 8 metų vaikams.
Keliaujant per pėsčiųjų perėją, reikia vestis paspirtuką, kaip ir dviratį. Tik tokiu atveju pėsčiųjų perėjoje paspirtuko vairuotojas turi pirmenybę ir automobilių vairuotojai šį privalo praleisti. Jei kelias kertamas specialiu žymėjimu išskirtu dviračių taku, paspirtukų vairuotojai privalo įsitikinti, kad jiems duodamas kelias, ir kirsti gatvę jie gali važiuodami.
Jei paspirtuko vairuotojui reikia kirsti važiuojamąją dalį ten, kur eismas nereguliuojamas, tą daryti galima tik praleidus visas ja važiuojančias transporto priemones.
Važiuodamas važiuojamąja dalimi, vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba paspirtuko priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas.
Be to, važiuojant elektriniu paspirtuku nepilnamečiams (iki 18 metų) yra privalomas saugos šalmas.
Tinkamai pastatyti elektriniai paspirtukai prisideda prie tvarkos mieste
Neretai pasinaudojus elektriniu paspirtuku, jis tiesiog numetamas vidury šaligatvio. O juk jį būtina palikti pastatytą, o ne paguldytą ir taip, kad jis neblokuotų tako, gatvės ar avarinių išėjimų bei kitaip netrukdytų eismo dalyviams. Ne ką mažiau svarbu pasirūpinti, kad atraminė paspirtuko kojelė būtų iki galo atlenkta ir transporto priemonė stovėtų stabiliai bei nenukristų. Tai leistų išvengti atvejų, kai paspirtukas užkerta taką ir gali tapti netikėta kliūtimi judantiems vežimėlyje ar regos negalią turintiems pėstiesiems.