Tauragiškio Gedimino Tamulyno vadovaujama kūrybos studija „Wide wings“ švenčia septintąjį gimtadienį. Per šį laikotarpį komanda išaugo iki 17 žmonių, o jų kuriami vaizdo klipai užkariauja ne tik Lietuvos, bet ir pasaulio rinkas. Šią savaitę pristatyta Vilniaus reklaminė kampanija „Vilnius – nuostabus, kur bebūtų“, taip pat neapsiėjo be kūrybiškųjų „Wide Wings‘ų“. Istorijos, kurios keičia pasaulį, – taip savo kūrybą pristato kompanija.
Neria į tarptautinius vandenis
Apie „Wide Wings“ ištakas Tauragės pilyje esame rašę jau nekartą. Kadaise būrio nenuoramų jaunuolių puoselėta svajonė užkariauti pasaulį išaugo į vieno jų, Gedimino Tamulyno, vadovaujamą kūrybinę studiją, šiuo metu kuriančią Lietuvą pasaulyje reprezentuojančius vaizdo klipus.
– Mūsų kompanija prasidėjo garaže. Iš didelio noro išreikšti save pasiryžome tai, ką mėgome – filmavimą – paversti savo kasdieniu užsiėmimu. Tuomet baugu buvo svajoti, tačiau norėjome sukurti po mažą kino filmą visos Lietuvos įmonėms, įrodyti, kad maža komanda gali sukurti filmą, kuris pamoko žiūrovą, praturtina jo vidų. Nuo įkūrimo praėjo 7 metai ir, atrodo, ta svajonė vis labiau tampa tikrove. Norime, kad istorijos ir toliau būtų paveikios ir keičiančios pasaulį į teigiamą pusę, – dėstė G. Tamulynas.
Per praėjusius metus komanda sukūrė iš koto verčiančias reklamas tokiems projektams, kaip „Lympo app“, filmą apie legendinę Kauno krepšinio komandą „Žalgiris“, vaizdo klipą sparčiai melomanų širdis užkariaujantiems atlikėjams „Beisoul & Einius“, socialinę reklamą, kviečiančią prisijungti prie kilnios budinčių globotojų misijos, pasakojo partizaninio karo istoriją bei kodėl lietuviai nešvenčia Helovino, ir tai tik maža dalis kompaniją reprezentuojančių išskirtinių darbų.
O šią savaitę „Go Vilnius“ pristatė jų kurtą sostinės reklamą „Vilnius – nuostabus, kur bebūtų“ („Vilnius, amazing wherever you think it is“, – angl.), kuri adresuota Vokietijos, Didžiosios Britanijos, Izraelio ir Italijos gyventojams. Viešoje erdvėje išskirtinė šmaikšti kampanija vertinama itin palankiai, mat pastebimas jos išskirtinumas. Kūrėjai sugebėjo į faktą, kad Vilniaus lokacijos nežino daugelis užsieniečių, su humoru pateikti kaip privalumą.
Tačiau tai ne pirmasis auditoriją toli už Lietuvos ribų siekiantis komandos žingsnis. Nuo maždaug 2016 m. „Wide wings“ portfelį pradėjo pildyti didžiųjų Lietuvos kompanijų bei tarptautinių, tačiau mūsų šalyje veikiančių korporacijų istorijos. Su tokiu patirties bagažu komanda drąsiai žvalgosi į tarptautinius vandenis. G. Tamulyno teigimu, šiuo metu jie aktyviai tyrinėja eksporto galimybes Vakarų ir Šiaurės Europoje. Praėjusiais metais studija dalyvavo tokiose tarptautinėse kūrybinių industrijų parodose kaip „Online Marketing Rockstars“ ar DMEXCO, o dabar ketina dažniau vykti į susitikimus su vietos verslininkais, rengti pristatymus apie istorijų pasakojimą tarptautinių kompanijų atstovams.
– Pirmieji įspūdžiai nuteikia optimistiškai, tačiau iššūkių tikrai laukia. Mūsų darbus Vakarų Europos kompanijos vertina itin palankiai – paprastai kalbant, daugeliui būna sunku patikėti, kad tokia kokybė pasiekiama Lietuvoje su pastebimai mažesniais biudžetais nei vietinėje rinkoje, – teigė G. Tamulynas.
Svarbiausia – istorija
„Wide Wings‘ai“ skelbia, jog svarbiausias jų kūrybos išskirtinumas – istorijos, kurias pasakodami jie pristato reprezentuojamą reiškinį, įmonę, miestą ar valstybę, kas tai bebūtų. Jų klipuose svarbus ne tik vizualinis išpildymas, bet ir siužetas, istorijos turinys.
– Mes ieškome tikrų istorijų. Kurdami pirmiausia bandome atrasti, kuo klientas yra ypatingas. Semiamės įkvėpimo iš tikrų darbuotojų, vadovų nutikimų. Pastebime, kad pati įmonė pamiršta, kuo ji įdomi pirmą kartą ją matančiam žmogui. Kartais tai procesas, kartais – paslauga. Įdomu, kad mūsų istorijose ir pats darbuotojas dažnai gali tapti įmone reprezentuojančiu veidu. Jie geriausiai jaučia įmonės pulsą, todėl išgalvoti ar gražinti tikrovės nebereikia, – apie tai, kaip gimsta vaizdo klipų idėjos, pasakojo „Wide wings“ komunikacijos vadovas Aretas Kisielius.
Pasak jo, yra tam tikri algoritmai, kaip žmonės priima informaciją. Neužtenka susakyti klipe „sausą“, faktinę informaciją, kad žmogus giliai įsisavintų ir įsimintų dalykus. Kad žiūrovas išjaustų emociją, svarbu tas emocijas ir sužadinti: rodyti tam tikrus kadrus, sukurti garso takelį. Dėl šių detalių, istorijų pasakojimo žmogus sugeba išlaikyti dėmesį ir priimti informaciją viso klipo metu.
Kartais prireikia drąsos pasakyti ir daugelio jaučiamą, tik dar neįgarsintą mintį.
Svarsto apie akademiją
„Wide Wings“ studija tarp panašaus tipo įmonių Lietuvoje išsiskiria neįprasta žmogiškųjų išteklių strategija – beveik visus specialistus bendrovė samdo kaip etatinius darbuotojus. Rekvizitai.lt duomenimis, įmonėje šiuo metu dirba 17 nuolatinių komandos narių. Nors trumpuoju laikotarpiu toks sprendimas nėra finansiškai patogus, G. Tamulyno teigimu, daug svarbesnis ilgalaikis tikslas: su vidine komanda įmanoma išlaikyti vientisą stilių, nuoseklią kokybę ir organizacijos stabilumą.
„Gerų darbuotojų rinkoje nėra itin daug, todėl juos užsiauginame. Džiaugiamės, kad kūrybinių industrijų srityje tarp pasaulinių lyderių etatinių darbuotojų tendencija vis labiau ryškėja: tai ženklas, kad klientai vertina atidumą detalėms, stabilumą ir kokybę, bei kartu signalas mums, kad savo laiku priėmėme teisingą ilgalaikį sprendimą. Kita vertus, nors esame pažįstami su daugeliu rinkos profesionalų ir kūrėjai patys į mus kreipiasi dėl darbo, svarstome galimybę ateityje įkurti ir savo akademiją“, – tvirtina G. Tamulynas.
Pasak jo, „Wide Wings“ projektus kuria projektų vadovai, režisieriai, scenaristai, operatoriai, montuotojai, garsistai. Todėl su tokių sričių atstovais norėtųsi dalintis savo žiniomis, o galbūt ir pakviesti darbuotis drauge. Kad pavyktų sukurti paveikų vaizdo klipą, dažniausiai darbuojasi 5–10 skirtingų sričių profesionalų. Vieno klipo kūrimas gali užtrukti nuo kelių savaičių iki metų.