Ramunė RAMANAUSKIENĖ
Bene pirmą kartą per savo gyvavimo laikotarpį Tauragės turizmo ir verslo informacijos centras imasi konkrečių veiksmų investicijoms į Tauragę pritraukti. Trečiadienį šio centro direktorius Aivaras Betingis išplatino prašymą verslininkams siųsti jo vadovaujamai įstaigai informaciją apie turimus laisvus žemės sklypus ir tuščius pastatus.
„Turite parduodamą arba nuomojamą pastatą, sklypą? Ši informacija Jums! Tauragės turizmo ir verslo informacijos centras, siekdamas surinkti informaciją apie laisvus investicinius plotus Tauragės rajone (žemės sklypus, pastatus), kviečia užpildyti atsiųstą anketą. Surinkti duomenys bus pristatomi užsienio ir Lietuvos investuotojams. Taip pat patalpinti planuojamame išleisti leidinyje: „Tauragės rajono investuotojo gidas“, – tokį laišką su prisegtomis anketomis rajono verslininkams išsiuntė Aivaras Betingis.
– Tai bendra savivaldybės Tarybos, rajono vadovų ir Tauragės apskrities verslininkų asociacijos idėja. Iš ko bus finansuojamas šis leidinys, kol kas negaliu pasakyti, – „Tauragės žinioms“ sakė A. Betingis.
Kiek tuščių pastatų ir nenaudojamų žemės sklypų, kuriais galėtų susidomėti investuotojai, Tauragės rajone galėtų būti, A. Betingis negali pasakyti – esą nei daug, nei mažai.
Paklaustas, kokiu būdu pristatytų investavimo galimybes Tauragėje užsienio investuotojams, Turizmo ir verslo informacijos centro direktorius atskleidė ambicingus planus – pasak jo, važiuotų į verslo misijas, pas galimus investuotojus, kuriems pristatytų galimybes investuoti Tauragėje. Tačiau tam reikia lėšų, kas tai finansuotų, kai šis centras pernai vos išgalėjo išsimokėti atlyginimus? Pasak A. Betingio, iš rajono biudžeto centras šiems metams prašo skirti 200 tūkstančių litų, tačiau ar Taryba tam trečiadienį pritars, neaišku.
Tauragės turizmo ir verslo informacijos centro žingsnį surinkti informaciją apie investicijoms tinkantį nekilnojamąjį turtą Tauragės apskrities verslininkų asociacijos pirmininkas Darius Stankus vertina kaip teigiamą.
– Tačiau turėčiau atkreipti dėmesį, kad apie šias idėjas kalbėta jau prieš penketą metų, o per tą laiką daug kas pasikeitė. Siūlau neeikvoti energijos ir pinigų leidiniui, nes informacija šiais laikais nuolat kinta ir yra atnaujinama elektroninėje erdvėje, todėl visas darbas turėtų būti orientuotas į virtualų, nuolat atnaujinamą pristatymą, kuris būtų populiarinamas kuo plačiau. Ką tik teko dalyvauti verslo konferencijoje, kur Vilniaus, Kauno miestų merai pristatė šių miestų investicinę aplinką, investuotojus ir kvietė investuoti tiek užsienio, tiek vietos investuotojus. Tauragės verslo ir turizmo informacijos centrui galiu pasiūlyti susisiekti su šių miestų savivaldybėmis ir pasisemti patirties. Žvelgdamas į skurdžius Tauragės turizmo ir verslo informacijos centro darbo rezultatus miesto vadovams pasiūliau suorganizuoti privataus operatoriaus konkursą, kuris, mano įsitikinimu, leistų sutaupyti daugiau nei dvigubai šiam centrui skiriamų lėšų, o darbo rezultatai būtų žymiai geresni. Tačiau paaiškėjo, kad ši įstaiga, kaip ir Moters krizių centras, yra dar viena partinė „lesyklėlė“, nes artimiausius penketą metų etatų skaičius joje negali būti mažinamas, – „Tauragės žinioms“ sakė D. Stankus.
Pagal užsienio investicijas Tauragės regionas Lietuvoje užima paskutinę vietą.