Tauragiškiai sėkmingai įveikė „Lietuviškąjį Dakarą“
Įkelta:
2014-06-26
Nuotrauka
Aprašymas
Tauragiškių ekipažas. Asmeninio albumo nuotrauka

Ieva LIORANČAITĖ

Birželio 12-osios išvakarėse tauragiškių Vaidoto Mockaus ir Edgaro Gečo vairuojamas visureigis „Toyota Land Cruiser“ pajudėjo Druskininkų link. Ten startavo ketvirtosios bekelės „4x4 Perimetro“ lenktynės. Tai vienintelis tokio pobūdžio automobiliams skirtas renginys Europoje, kurio metu visureigiai per 60 valandų turi apvažiuoti Lietuvos perimetrą šalies pasieniais, taip atkartodami jos kontūrus. Adrenalino, greičio ir ekstremalaus sporto aistruolių laukė įtemptas beveik tris paras trukęs maratonas ir kone 2000 kilometrų trasa prieš nuovargio slegiamas akis. Stiprios konkurencijos ir sudėtingų sąlygų nepabūgę tauragiškiai lenktynėse užėmė garbingą ketvirtąją vietą, o su „Tauragės žiniomis“ sutiko pasidalyti varžybų įspūdžiais.

– Kas paskatino dalyvauti šiose lenktynėse?

E.G.: Šiemet Vaidas buvo planavęs dalyvauti lenktynėse kartu su savo broliu, bet planai pasikeitė, todėl paprašė pagalbos manęs. Tikriausiai dėl to, kad turėjau įgijęs patirties ankstesnėse „4x4 Perimetro“ lenktynėse. Žinoma, aistra automobiliams ir pomėgis vairuoti – taip pat svarbūs kriterijai.

V.M.: Lenktynės man mėgstamas ir artimas širdžiai dalykas. Nors „4x4 Perimetro“ lenktynėse buvau naujokas, tačiau pernai teko dalyvauti bekelės „Ladogos“ maratone Rusijoje, todėl susiviliojau jėgas išbandyti ir šiame.

– Kuo ypatingos „4x4 Perimetro“ lenktynių taisyklės ir sąlygos?

E.G.: Visą varžybų perimetrą sudaro šeši etapai, kurių atstumas maždaug po 350 kilometrų. Kiekvienas etapas susideda iš orientacinio ir greičio ruožų. Orientaciniame ruože važiuojama pagal kelių eismo taisykles, čia negalima viršyti greičio, ir yra renkami taškai, kurie išdėlioti šalia Lietuvos sienos arba kelio knygose, kuriose nurodyti posūkiai su atstumais ten, kur reikia sukti. Greičio ruožas – uždara teritorija ar koks nors karjeras, kuriame važiuojama taip pat vadovaujantis kelio knyga, bet pagal laiką, o greitis dažniausiai neribojamas. Be to, kiekvienam etapui įveikti skirta laiko norma.

– Lenktynių dalyviai buvo suskirstyti į skirtingas klases. Kuo jos skyrėsi? Kuriai klasei priklausėte Jūs?

V.M.: Buvo trys skirtingos dalyvių klasės: „Tourism“, „Sport“ ir „Extreme“. Mes priklausėme pastarajai, nors ji beveik niekuo nesiskyrė nuo „Sport“, tiesiog šioje klasėje visureigiai privalėjo būti su saugos lankais, kai kuriose vietose greitis buvo neribojamas, o štai mums buvo nemažai ribojimų. Dalyviai skirtingas klases rinkosi atsižvelgdami į sukauptą lenktynių patirtį ir įgūdžius.

– Šios lenktynės – smagus iššūkis ar tiesiog hobis?

E.G.: Man šios lenktynės smagus iššūkis, kuris kartojasi jau trečią kartą. Ir kasmet norisi pasiekti vis geresnių rezultatų. Kaip sakoma, apetitas auga bevalgant.

– Jei dalyvautumėte ir kitais metais, ką darytumėte kitaip?

V.M.: Žinoma, stengtumėmės važiuoti tiksliau, drausmingiau. Taip pat turėtume pastabų organizatoriams, kad kai kurios taisyklės nebūtų pakeistos kone paskutinę dieną.

E.G.: Manau, labiau gilintumėmės į taisykles ir varžyboms pradėtume ruoštis daug anksčiau. Tai kartoju kasmet.

– Kas lenktynėse buvo sunkiausia?

E.G.: Sunkiausia turbūt buvo nuovargis, dėl kurio nukenčia reakcija ir darosi sunkiau orientuotis. Visų lenktynių metu miegojome tik penkias valandas.

V.M.: Pritariu, kad sunkiausia tokiose varžybose yra kova su miegu. Pirmąją parą labai sunku išlikti budriam, o po to pripranti prie tokio ritmo. Tačiau kelionė namo – ypatingai sunki lenktynių dalis, kadangi jėgos būna vos ne galutinai išsekusios. Taip pat lenktynių trasa buvo itin greita ir manevringa.

– Ko reikia, norint pasiekti gerų rezultatų?

E.G.: Tokiose varžybose svarbu patikima technika, taip pat techninė komanda, kuri atvykus į naują etapą tikrina automobilį ir remontuoja. Dėl to mes galėdavome numigti ir pailsėti bent po valandą ir nesirūpinti automobiliu ar jo gedimais. Ne mažiau svarbi asmeninė patirtis ir įgūdžiai, kurie padeda greičiau susiorientuoti sudėtingose situacijose ir išspręsti netikėtas problemas. O šalti nervai galbūt svarbiausias veiksnys šiose varžybose, nes supratus, kad nuklydom į šoną, norisi spustelėti greičio pedalą, tačiau tenka tvardytis. Kitas pavyzdys, kai laikaisi nurodymų, kaip parašyta taisyklėse, o tave lenkia varžovas ir nesupranti, kodėl jis taip daro, jeigu aiškiai parašyta, kad už greičio ribojimo nesilaikymą bus skiriamos baudos. Tada nejučia užverda kraujas, nors stengiesi išlikti ramus. Puikus vairuotojo ir šturmano tandemas taip pat neatsiejama lenktynių dalis. Labai svarbus tarpusavio susikalbėjimas, palaikymas ir vieningas tikslo siekimas.

– Edgarai, lenktynėse dalyvaujate jau trečius metus iš eilės. Pernai pats sėdėjote prie vairo, o šiemet buvote šturmanas. Kuris amplua labiau prie širdies?

E.G.: Vairuoti visada smagiau negu sėdėti šalia, bet šįkart mano buvimas šturmanu pranoko visus lūkesčius, nes šie rezultatai geresni negu tų varžybų, kuriose pats vairavau.

– Ar buvo kokių netikėtumų? Gal kas nustebino?

E.G.: Stebėjausi, kai pamačiau, kad šiemet pirmą kartą dalyvavo merginų ekipažas, ir nemaniau, jog jos išvis atlaikys nors vieną etapą. Jei nebūčiau matęs savo akimis, kaip jos važiuoja, nebūčiau patikėjęs. Jų ekipažas ne tik finišavo varžybose, bet ir pasiekė išties gerų rezultatų.

– Nors ir nepelnėte prizinės vietos, ką įvardytumėte kaip didžiausią laimėjimą?

E.G.: Šios varžybos tikrai nelengvas išbandymas, todėl didžiausias laimėjimas tai, kad pavyko finišuoti ir nesugadinti automobilio, nes buvo tokių dalyvių, kurie nepasiekė finišo. Be to, vienas ekipažas apvirto priešpaskutiniame etape.

V.M.: Pirmiausiai džiugu, kad priėmėm iššūkį ir ištvėrėm visas varžybas tiek psichologiškai, tiek fiziškai, tai pagrindinis laimėjimas. Pritariu Edgarui, kad mums buvo svarbu sėkmingai finišuoti ir išvengti avarijų. Girdėjome ir teigiamų aplinkinių atsiliepimų, kad nors save galime vadinti naujokais, buvome rimti varžovai jau eilę metų lenktyniaujantiems dalyviams. Apmaudu, jog iki prizinės vietos trūko tiek nedaug, tačiau tikiu, kad kitais metais mes atsigriebsime.

Nuotrauka
policija
Tauragės apskrities vyriausiojo policijos komisariato nuotrauka
Įkelta:
2024-04-25
Balandžio 18-19 dienomis Vilniuje vyko policijos krepšinio turnyro Lietuvos policijos generalinio komisaro taurei laimėti finalinis etapas.
Nuotrauka
rokas
MCH photography
Įkelta:
2024-04-08
Sekmadienį Grandoloje baigėsi Portugalijos ralis, dovanojęs dalyviams neįkainojamą patirtį ir savotišką europietišką Dakaro versiją. „Challenger“ bagių klasėje kovojęs Rokas Baciuška su šturmanu Oriol Vidal Montijano paskutinį greičio ruožą įveikė per 53 min. 45 sek. ir  finišavo vienuolikti, tačiau bendroje įskaitoje išlaikė lyderių poziciją. Pasaulio čempionato lentelėje, atsiplėšęs nuo kolegų, ekipažas taip pat tvirtai laikosi pirmoje vietoje.
Nuotrauka
futbolas
Įkelta:
2024-03-25
Tauragės sporto centro futbolininkės Sandra Kleinaitė, Melita Globytė, ir Rugilė Kalkiūtė sulaukė kvietimo prisijungti prie Lietuvos moterų futbolo asociacijos Pirmoje lygoje žaidžiančios Plungės Babrungo komandos.
Nuotrauka
krepsinis
Tauragės krepšinio mokyklos nuotrauka
Įkelta:
2024-03-20
Aironas Voveris, Arnas Mačiūnas, Neimantas Viliušis ir Domas Lingys – ketveriukė, kuri kovo pradžioje Moksleivių krepšinio lygos (MKL) U16 3X3  čempionate iškovojo trečiąją vietą ir šiuo metu ruošiasi Moksleivių krepšinio lygos C diviziono  U16 finalinio ketverto kovoms.
Nuotrauka
futbolas
Įkelta:
2024-03-19
Kovo 15 d. Kaune vyko neeilinis renginys, subūręs futbolo vaikščiojant mėgėjus iš visos Lietuvos. Kauno LFF treniruočių futbolo centre įvyko antrasis Lietuvos futbolo federacijos ir Lietuvos masinio futbolo asociacijos organizuojamas futbolo vaikščiojant turnyras, kuriame triumfavo tauragiškių komanda. Turnyre dalyvavo 16 komandų iš Kelmės, Nidos, Tauragės, Marijampolės, Klaipėdos,  Tytuvėnų, Mažeikių, Gargždų. Tauragei šiame turnyre atstovavo net 4 komandos: Adakavo socialinių paslaugų namų Tauragės padalinys, „Beržė“, „Zumpė“, „Tauras“ – pastarieji, laimėję visas žaistas varžybas, tapo turnyro čempionais.
Nuotrauka
rankinis
Tauragės sporto centro nuotraukos
Įkelta:
2024-03-15
Trečiadienį Bastilijos sporto komplekse sužaistos paskutinės reguliaraus Lietuvos jaunių rankinio čempionato sezono rungtynės, kuriose Tauragės rankininkės užtikrintai, rezultatu 36 - 29 įveikė Panevėžio sporto centro atstoves. Prieš atkrintamąsias Tauragės rankininkės savo sąskaitoje turi 9 pergales ir 3 pralaimėjimus ir surinkusios 30 taškų turnyrinėje lentelėje užimą trečiąją vietą, į priekį užleisdamos Klaipėdos Viesulo bei Kauno rajono SM rankininkes.
Nuotrauka
kase
Rūtos Karmazinaitės, Tomo Marcinkevičiaus nuotraukos
Įkelta:
2024-03-13
Visą ilgąjį savaitgalį Tauragės „Bastilijos“ sporto komplekse vyko Krepšinio dienai skirti renginiai. Pirmasis startavo Tauragės „Tauragės“ krepšinio klubas, kuris Regionų krepšinio lygos savaitės rungtynėse susitiko su Kazlų Rūdos komanda „Ataka KK“. Fortūna tauragiškiams nebuvo palanki ir po pratęsimo teko pripažinti varžovų pranašumą.
Nuotrauka
plaukikai
Įkelta:
2024-03-05
Tauragės baseino, mokymo plaukti grupių vaikai įrodė, kad baseinas buvo, yra ir bus reikalingas Tauragės bendruomenei. Galime pasidžiaugti tuo, kad mūsų rajono vaikai ne tik sugeba saugiai jaustis vandenyje ir prie vandens, bet ir geba pasiekti gan aukštų sportinių rezultatų varžybose.
Nuotrauka
rokas
MCH photography
Įkelta:
2024-03-04
Šeštadienį baigėsi Jungtiniuose Arabų Emyratuosę vykęs „Abu Dhabi Desert Challenge“, kur paskutinę ralio dieną dalyviams teko įveikti 206 specialaus greičio ruožo kilometrus. „Challenger“ bagių klasėje varžęsis lietuvis Rokas Baciuška su šturmanu Oriol Vidal Montijano („Can-Am Factory team“) finišavo per 2 val. 38 min. 8 sek. ir užėmė 3-ąją vietą. Bendroje šio etapo įskaitoje ekipažas liko antroje pozicijoje, tačiau pasaulio čempionato lentelėje kyla į pirmą vietą.
Nuotrauka
Rokas
MCH photography
Įkelta:
2024-03-02
Penktadienį Abu Dabyje vykstančio antrojo pasaulio ralio-reidų čempionato etapo dalyviai 345 kilometrus važiavo aplink Mezairą, o „Challenger“ bagių klasėje besivaržantis Rokas Baciuška su šturmanu Oriol Vidal Montijano, finišą pasiekę per 3 val. 29 sek., stabiliai laikosi antroje pozicijoje. Ekipažą kol kas lenkia tik komandos draugas amerikietis Austin Jones.
Nuotrauka
rokas
Įkelta:
2024-03-01
Trečiasis „Abu Dhabi Desert Challenge“ greičio ruožas dalyviams vėl nepagailėjo iššūkių – vis sudėtingesnio lygio kopomis teko važiuoti beveik 300 kilometrų, o po netikėto naktinio lietaus dykumoje matomumas nebuvo pats geriausias. Stabiliai link pagrindinio tikslo judantis Rokas Baciuška su šturmanu Oriol Vidal Montijano trasą šiandien įveikė per 3 val. 48 sek. ir vėl finišą pasiekė antri. 
Nuotrauka
rokas
Įkelta:
2024-02-29
Jungtiniuose Arabų Emyratuose vykstančiame „Abu Dhabi Desert Challenge“ ralyje antradienį sportininkams iš viso teko nuvažiuoti 327 kilometrus, o greičio ruožas driekėsi tarp Al Dhannaho miesto ir Mezairos. Pasaulio čempionato įskaitoje dėl kiekvieno taško kovojantys antrąją vietą šiuo metu užimantys Rokas Baciuška su šturmanu Oriol Vidal Montijano vien iš smėlynų sudarytą trasą įveikė per 3 val. 29 sek. ir finišavo antri.
Nuotrauka
rokas
Įkelta:
2024-02-27
Pirmadienį Abu Dabyje pradėtas antrasis pasaulio ralio-reidų čempionato etapas, kuriame varžosi ir kopų mylėtojas, trečiąją vietą šių metų Dakare iškovojęs Rokas Baciuška. Challenger klasėje besivaržantis lenktynininkas su šturmanu Oriol Vidal Montijano 5 kilometrų ilgio „Abu Dhabi Desert Challenge“ prologą įveikė per 3 min. 32 sek. ir užėmė trečiąją vietą.
Nuotrauka
rokas
Cin Cin movies nuotrauka
Įkelta:
2024-02-23
Seniai svajojate pakeisti kasdienę aplinką ir pasikrauti adrenalino? Šokite į garsųjį Roko Baciuškos motobagį ir pajuskite kitokį greitį! Dukart pasaulio ralio-reidų čempionas pristato analogų Lietuvoje neturinčias „RB driving experience“ pramogas – kviečia lėkti su juo specialiai paruoštoje trasoje arba rinktis turistinį pasivažinėjimą su draugais vaizdingais maršrutais gimtosios Tauragės apylinkėse.
Nuotrauka
rokas
Cin Cin movies nuotrauka
Įkelta:
2024-02-10
Saudo Arabijoje vykstančiame „Hail Toyota International“ ralyje dalyviai varžėsi pirmajame 302 kilometrų ilgio specialiame greičio ruože. Naujoje Ultimate klasėje startuojantis lietuvis Rokas Baciuška su šturmanu Oriolu Vidaliu Montijano („Overdrive Racing“) finišavo per 2 val. 50 min. 8 sek. ir užėmė 2-ąją vietą.