Automobilių tepalai – tai tarsi automobilio kraujas, užtikrinantis variklio veikimą sklandžiai ir be gedimų. Tačiau, kaip ir daugelio kitų techninių sričių atveju, apie tepalus sklando daugybė mitų. Ką iš tikrųjų reikia žinoti apie automobilių tepalus? Šiame straipsnyje aptarsime dažniausiai pasitaikančius mitus ir pateiksime faktus, kurie padės jums geriau suprasti tepalų svarbą ir jų poveikį jūsų automobilio varikliui.
Mitas nr. 1: „Visi tepalai yra vienodi“
Daugelis vairuotojų mano, kad visi tepalai yra vienodi ir nesvarbu, kokį prekės ženklą ar rūšį pasirinksite, svarbiausia, kad tepalas būtų variklyje. Tai vienas iš dažniausių ir pavojingiausių mitų. Iš tiesų, tepalai skiriasi savo sudėtimi, klampumu, priedais ir paskirtimi.
Faktas: Tepalai skirstomi į tris pagrindines kategorijas: mineralinius, sintetinius ir pusiau sintetinius. Mineraliniai tepalai yra natūralios kilmės ir dažniausiai pigesni, tačiau jų tarnavimo laikas ir apsauginės savybės yra prastesnės. Sintetiniai tepalai gaminami cheminiu būdu ir pasižymi geresnėmis savybėmis, tokios kaip aukštesnė temperatūrinė stabilumas, ilgesnis tarnavimo laikas ir geresnė variklio apsauga. Pusiau sintetiniai tepalai yra kompromisas tarp šių dviejų rūšių.
Mitas nr. 2: „Tepalus reikia keisti kas 5000 kilometrų“
Šis mitas atkeliavo iš laikų, kai automobilių varikliai ir tepalų technologijos nebuvo tokios pažangios kaip dabar. Daugelis žmonių vis dar tiki, kad tepalus reikia keisti kas 5000 kilometrų, neatsižvelgiant į automobilio gamintojo rekomendacijas.
Faktas: Šiuolaikiniai automobiliai ir tepalai yra sukurti taip, kad galėtų tarnauti ilgiau. Dauguma gamintojų rekomenduoja keisti tepalus kas 10 000 - 15 000 kilometrų ar net rečiau, priklausomai nuo važiavimo sąlygų ir naudojamo tepalo kokybės. Visada verta pasitikrinti automobilio vadove pateiktas rekomendacijas ir jų laikytis.
Mitas nr. 3: „Sintetiniai tepalai kenkia seniems varikliams“
Kai kurie vairuotojai bijo naudoti sintetinius tepalus senesniuose automobiliuose, manydami, kad jie gali sukelti nutekėjimus arba kitaip pakenkti varikliui.
Faktas: Tai nėra tiesa. Sintetiniai tepalai iš tiesų yra geresni senesniems varikliams, nes jie pasižymi geresnėmis tepimo savybėmis ir apsaugo variklį nuo nusidėvėjimo. Tačiau jei variklis jau turi nutekėjimų arba kitas problemas, sintetiniai tepalai gali padaryti jas labiau pastebimas, bet tikrai nesukels jų.
Mitas nr. 4: „Tepalų spalva rodo jų būklę“
Viena iš paplitusių klaidingų nuomonių yra ta, kad tepalo spalva gali nurodyti jo būklę. Manoma, kad tamsus tepalas yra nešvarus ir jį reikia nedelsiant keisti.
Faktas: Tepalo spalva nebūtinai rodo jo būklę. Netgi naujas tepalas gali tapti tamsus po kelių šimtų kilometrų dėl nuosėdų ir priemaišų, kurios natūraliai susikaupia variklyje. Svarbiau yra tepalo klampumas ir jo cheminės savybės, kurios gali būti tiksliai nustatytos tik laboratoriniais tyrimais. Reguliariai tikrinkite tepalo lygį ir, jei abejojate dėl jo kokybės, pasikonsultuokite su specialistu.
Mitas nr. 5: „Tepalų priedai gali pakeisti tepalo keitimą“
Kai kurie tepalų gamintojai ar pardavėjai reklamuoja priedus, kurie tariamai gali prailginti tepalo tarnavimo laiką ar net pakeisti jo keitimą.
Faktas: Tepalų priedai gali turėti tam tikrų privalumų, pavyzdžiui, sumažinti trintį ar padidinti atsparumą aukštai temperatūrai. Tačiau jie negali pakeisti reguliaraus tepalo keitimo, kuris yra būtinas norint užtikrinti tinkamą variklio veikimą ir ilgaamžiškumą. Priedai turėtų būti naudojami tik kaip papildoma priemonė, bet ne kaip pagrindinė priežiūros dalis.
Mitas nr. 6: „Brangesni tepalai visada yra geresni“
Daugelis žmonių mano, kad brangesni tepalai visada yra geresni ir kad jų naudojimas automatiškai užtikrins geresnę variklio apsaugą.
Faktas: Kaina nėra vienintelis kokybės rodiklis. Svarbu pasirinkti tepalus, kurie atitinka jūsų automobilio variklio reikalavimus ir važiavimo sąlygas. Pavyzdžiui, aukščiausios klasės sintetiniai tepalai gali būti pertekliniai senesniems arba mažai naudojamiems automobiliams. Svarbiausia yra laikytis gamintojo rekomendacijų ir pasirinkti tepalus pagal jų specifikacijas.
Mitas nr. 7: „Nauji automobiliai nereikalauja tepalo keitimo pirmaisiais metais“
Kai kurie naujų automobilių savininkai mano, kad jų automobiliai yra taip gerai pagaminti, jog pirmaisiais metais nereikia keisti tepalų.
Faktas: Nauji automobiliai, kaip ir visi kiti, reikalauja reguliarios priežiūros. Tepalų keitimas pirmaisiais metais yra ypač svarbus, nes nauji varikliai gali išskirti metalines daleles, kurios kaupiasi tepaluose. Šių dalelių pašalinimas reguliariai keičiant tepalus padeda užtikrinti variklio ilgaamžiškumą ir sklandų veikimą. Žinoma viskas priklauso nuo pravažiuotų kilometrų.
Tinkamas automobilių dalis, tepalus, filtrus bei kitas dalis galite užsakyti https://daliubaze.lt/
Mitas nr. 8: „Automatinės transmisijos tepalai niekada neturi būti keičiami“
Yra klaidinga nuomonė, kad automatinės transmisijos tepalai yra sukurti visam automobilio eksploatavimo laikotarpiui ir jų nereikia keisti.
Faktas: Net ir automatinės transmisijos tepalai praranda savo savybes laikui bėgant. Gamintojai dažnai nurodo konkrečius intervalus, kada reikia keisti transmisijos tepalus. Nepriklausomai nuo šių rekomendacijų, verta reguliariai tikrinti tepalo būklę ir, jei pastebėjote kokius nors pokyčius, pasikonsultuoti su specialistu dėl jo keitimo.
Mitas nr. 9: „Dyzeliniams varikliams reikia specialių tepalų“
Kai kurie vairuotojai mano, kad dyzeliniams varikliams reikia specialių tepalų, kurių negalima naudoti benzinu varomuose automobiliuose.
Faktas: Nors yra specialių tepalų, pritaikytų dyzeliniams varikliams, dauguma šiuolaikinių tepalų yra universalūs ir tinkami tiek dyzeliniams, tiek benzininiams varikliams. Svarbu yra pasirinkti tepalus pagal jūsų variklio specifikacijas ir rekomendacijas, nes netinkami tepalai gali sukelti didelius gedimus ir sumažinti variklio efektyvumą.
Šie mitai ir faktai apie automobilių tepalus padeda geriau suprasti, kaip svarbu pasirinkti tinkamus tepalus ir reguliariai juos keisti. Atsakinga automobilio priežiūra – tai raktas į ilgalaikį ir patikimą transporto priemonės veikimą.
Užs. nr. 102
Kelionės – tai ne tik puiki galimybė pamatyti pasaulį, bet ir proga patirti įspūdžių, susijusių su sėkme ir netikėtumais. Kartais užtenka vieno drąsaus žingsnio ar sprendimo, kad kelionė taptų ne tik nuotykiu, bet ir įsimintina laimėjimų istorija. Šiame straipsnyje pristatome penkias išskirtines vietas, kuriose galite išb
Valstybės, savivaldybių bei „Sodros“ biudžetai jau patvirtinti, tad aišku, kaip gyvensime 2025 metais. Socialinės apsaugos ir darbo srityje svarbu žinoti, kad kitąmet augs senatvės, negalios ir netekto darbingumo, našlių ir našlaičių pensijos, tikslinės kompensacijos žmonėms su negalia, vienišo asmens i&scaro
Nuo kitų metų „Sodra" mokės po indeksavimo padidintas pensijas. Pirmiausia, sausio mėnesį, didesnių sumų sulauks senatvės pensijų, negalios pensijų, našlių ir našlaičių pensijų gavėjai. Vasarį didesnės išmokos pasieks išankstinių senatvės pensijų gavėjus bei žmones gaunančius šalpos, nukentėjusiųjų asmenų, m
Tauragės Birutės Baltrušaitytės viešosios bibliotekos direktorės konkursą laimėjo Žaneta Maziliauskienė – Projektų ir viešųjų ryšių skyriaus vedėja, visus metus laikinai vykdžiusi direktorės funkcijas. Naujas pareigas ji pradės eiti nuo sausio 2 dienos. „Šiandien rašau pareiškimą a
Vasarą padangos patiria įvairių išbandymų – nuo aukštos temperatūros iki ilgų kelionių dideliu greičiu. Netinkama priežiūra gali lemti greitesnį jų dėvėjimąsi, o tai ne tik sumažina saugumą, bet ir reikalauja papildomų išlaidų. Tinkamai prižiūrėdami padangas galite prailginti jų tarnavimo laiką ir užtikrinti geresnį sukib
Trečiadienį Tauragės rajono taryba pritarė visuomenės susižavėjimo sulaukusiai idėjai savivaldybės administracijai įsigyti šiuo metu privačiose rankose esantį Tauragės banko pastatą. Priimtas sprendimas pradėti procedūras siekiant įvertinti galimybę pirkti šį istorinį pastatą už konkrečią kainą, kurią atskiru sprendimu dar turės priim
Kadastriniai matavimai – svarbus procesas, leidžiantis nustatyti nekilnojamojo turto ribas, tikslų plotą ir kitus reikšmingus parametrus. Lietuvoje šie matavimai atliekami pagal griežtai reglamentuotas taisykles, kurios užtikrina tikslumą ir atitiktį teisės aktams. Kas yra kadastriniai matavimai? Tai procesas, kurio metu atlie
Kelionės su mažu biudžetu dažnai laikomos kompromisų pilnu išbandymu, tačiau tai nėra tiesa. Jei mokate planuoti ir žinote, kur ieškoti, galite atrasti daugybę nebrangių, tačiau puikių kelionių krypčių. Šiame straipsnyje pateikiame keletą patarimų ir rekomendacijų, kur keliauti, kad sutaupytumėte, bet kartu patirtumėte nei&scar
Vyriausioji rinkimų komisija patenkino Tauragės savivaldybės tarybos narės Rimos Bandzinaitės-Latožienės prašymą atsistatydinti ir pripažino tarybos nario įgaliojimus nutrūkus nesuėjus terminui. R. Bandzinaitę-Latožienę Tauragės savivaldybės taryboje pakeis Liberalų sąraše pirmoji tarybos nario mandato negavusi kandidatė Sonata Jurgil
Visada džiaugiuosi, kai parašo dailininkas, kraštietis, Tauragės Garbės pilietis, apdovanotas Tauragės apskrities garbės ženklu „Už nuopelnus Tauragės apskričiai“ Alfonsas Čepauskas. Jo neišmatuojamoje ir neaprėpiamoje kūrybos versmėje visada randama naujienų. Ar tai būna nauji dailės, grafikos darbai, ar skulptūros
Etninės kultūros globos taryba savivaldybių kultūros ir švietimo skyriams išsiuntė raštą, kuriame raginama puoselėti lietuviškas tradicijas advento ir kalėdiniu laikotarpiu. Jame atkreipiamas dėmesys, kad Lietuva pasižymi ypač turtingomis ir išskirtinėmis kalendorinių švenčių tradicijomis. Jų puoselėjimą i
Pirmadienį gūsingo vėjo išversti medžiai ir nulaužtos šakos pridarė nemažai žalos tinklui. „Energijos skirstymo operatoriaus“ (ESO) duomenimis, iš viso yra daugiau 1000 pažeistų tinklo vietų, kur reikia atlikti remonto darbus. Padarinius operatyviai šalina daugiau kaip 200 brigadų, tačiau darbus sunkina tebe&