Automobilių tepalai – tai tarsi automobilio kraujas, užtikrinantis variklio veikimą sklandžiai ir be gedimų. Tačiau, kaip ir daugelio kitų techninių sričių atveju, apie tepalus sklando daugybė mitų. Ką iš tikrųjų reikia žinoti apie automobilių tepalus? Šiame straipsnyje aptarsime dažniausiai pasitaikančius mitus ir pateiksime faktus, kurie padės jums geriau suprasti tepalų svarbą ir jų poveikį jūsų automobilio varikliui.
Mitas nr. 1: „Visi tepalai yra vienodi“
Daugelis vairuotojų mano, kad visi tepalai yra vienodi ir nesvarbu, kokį prekės ženklą ar rūšį pasirinksite, svarbiausia, kad tepalas būtų variklyje. Tai vienas iš dažniausių ir pavojingiausių mitų. Iš tiesų, tepalai skiriasi savo sudėtimi, klampumu, priedais ir paskirtimi.
Faktas: Tepalai skirstomi į tris pagrindines kategorijas: mineralinius, sintetinius ir pusiau sintetinius. Mineraliniai tepalai yra natūralios kilmės ir dažniausiai pigesni, tačiau jų tarnavimo laikas ir apsauginės savybės yra prastesnės. Sintetiniai tepalai gaminami cheminiu būdu ir pasižymi geresnėmis savybėmis, tokios kaip aukštesnė temperatūrinė stabilumas, ilgesnis tarnavimo laikas ir geresnė variklio apsauga. Pusiau sintetiniai tepalai yra kompromisas tarp šių dviejų rūšių.
Mitas nr. 2: „Tepalus reikia keisti kas 5000 kilometrų“
Šis mitas atkeliavo iš laikų, kai automobilių varikliai ir tepalų technologijos nebuvo tokios pažangios kaip dabar. Daugelis žmonių vis dar tiki, kad tepalus reikia keisti kas 5000 kilometrų, neatsižvelgiant į automobilio gamintojo rekomendacijas.
Faktas: Šiuolaikiniai automobiliai ir tepalai yra sukurti taip, kad galėtų tarnauti ilgiau. Dauguma gamintojų rekomenduoja keisti tepalus kas 10 000 - 15 000 kilometrų ar net rečiau, priklausomai nuo važiavimo sąlygų ir naudojamo tepalo kokybės. Visada verta pasitikrinti automobilio vadove pateiktas rekomendacijas ir jų laikytis.
Mitas nr. 3: „Sintetiniai tepalai kenkia seniems varikliams“
Kai kurie vairuotojai bijo naudoti sintetinius tepalus senesniuose automobiliuose, manydami, kad jie gali sukelti nutekėjimus arba kitaip pakenkti varikliui.
Faktas: Tai nėra tiesa. Sintetiniai tepalai iš tiesų yra geresni senesniems varikliams, nes jie pasižymi geresnėmis tepimo savybėmis ir apsaugo variklį nuo nusidėvėjimo. Tačiau jei variklis jau turi nutekėjimų arba kitas problemas, sintetiniai tepalai gali padaryti jas labiau pastebimas, bet tikrai nesukels jų.
Mitas nr. 4: „Tepalų spalva rodo jų būklę“
Viena iš paplitusių klaidingų nuomonių yra ta, kad tepalo spalva gali nurodyti jo būklę. Manoma, kad tamsus tepalas yra nešvarus ir jį reikia nedelsiant keisti.
Faktas: Tepalo spalva nebūtinai rodo jo būklę. Netgi naujas tepalas gali tapti tamsus po kelių šimtų kilometrų dėl nuosėdų ir priemaišų, kurios natūraliai susikaupia variklyje. Svarbiau yra tepalo klampumas ir jo cheminės savybės, kurios gali būti tiksliai nustatytos tik laboratoriniais tyrimais. Reguliariai tikrinkite tepalo lygį ir, jei abejojate dėl jo kokybės, pasikonsultuokite su specialistu.
Mitas nr. 5: „Tepalų priedai gali pakeisti tepalo keitimą“
Kai kurie tepalų gamintojai ar pardavėjai reklamuoja priedus, kurie tariamai gali prailginti tepalo tarnavimo laiką ar net pakeisti jo keitimą.
Faktas: Tepalų priedai gali turėti tam tikrų privalumų, pavyzdžiui, sumažinti trintį ar padidinti atsparumą aukštai temperatūrai. Tačiau jie negali pakeisti reguliaraus tepalo keitimo, kuris yra būtinas norint užtikrinti tinkamą variklio veikimą ir ilgaamžiškumą. Priedai turėtų būti naudojami tik kaip papildoma priemonė, bet ne kaip pagrindinė priežiūros dalis.
Mitas nr. 6: „Brangesni tepalai visada yra geresni“
Daugelis žmonių mano, kad brangesni tepalai visada yra geresni ir kad jų naudojimas automatiškai užtikrins geresnę variklio apsaugą.
Faktas: Kaina nėra vienintelis kokybės rodiklis. Svarbu pasirinkti tepalus, kurie atitinka jūsų automobilio variklio reikalavimus ir važiavimo sąlygas. Pavyzdžiui, aukščiausios klasės sintetiniai tepalai gali būti pertekliniai senesniems arba mažai naudojamiems automobiliams. Svarbiausia yra laikytis gamintojo rekomendacijų ir pasirinkti tepalus pagal jų specifikacijas.
Mitas nr. 7: „Nauji automobiliai nereikalauja tepalo keitimo pirmaisiais metais“
Kai kurie naujų automobilių savininkai mano, kad jų automobiliai yra taip gerai pagaminti, jog pirmaisiais metais nereikia keisti tepalų.
Faktas: Nauji automobiliai, kaip ir visi kiti, reikalauja reguliarios priežiūros. Tepalų keitimas pirmaisiais metais yra ypač svarbus, nes nauji varikliai gali išskirti metalines daleles, kurios kaupiasi tepaluose. Šių dalelių pašalinimas reguliariai keičiant tepalus padeda užtikrinti variklio ilgaamžiškumą ir sklandų veikimą. Žinoma viskas priklauso nuo pravažiuotų kilometrų.
Tinkamas automobilių dalis, tepalus, filtrus bei kitas dalis galite užsakyti https://daliubaze.lt/
Mitas nr. 8: „Automatinės transmisijos tepalai niekada neturi būti keičiami“
Yra klaidinga nuomonė, kad automatinės transmisijos tepalai yra sukurti visam automobilio eksploatavimo laikotarpiui ir jų nereikia keisti.
Faktas: Net ir automatinės transmisijos tepalai praranda savo savybes laikui bėgant. Gamintojai dažnai nurodo konkrečius intervalus, kada reikia keisti transmisijos tepalus. Nepriklausomai nuo šių rekomendacijų, verta reguliariai tikrinti tepalo būklę ir, jei pastebėjote kokius nors pokyčius, pasikonsultuoti su specialistu dėl jo keitimo.
Mitas nr. 9: „Dyzeliniams varikliams reikia specialių tepalų“
Kai kurie vairuotojai mano, kad dyzeliniams varikliams reikia specialių tepalų, kurių negalima naudoti benzinu varomuose automobiliuose.
Faktas: Nors yra specialių tepalų, pritaikytų dyzeliniams varikliams, dauguma šiuolaikinių tepalų yra universalūs ir tinkami tiek dyzeliniams, tiek benzininiams varikliams. Svarbu yra pasirinkti tepalus pagal jūsų variklio specifikacijas ir rekomendacijas, nes netinkami tepalai gali sukelti didelius gedimus ir sumažinti variklio efektyvumą.
Šie mitai ir faktai apie automobilių tepalus padeda geriau suprasti, kaip svarbu pasirinkti tinkamus tepalus ir reguliariai juos keisti. Atsakinga automobilio priežiūra – tai raktas į ilgalaikį ir patikimą transporto priemonės veikimą.
Užs. nr. 102