Asmeninės internetinės svetainės turėjimas šiandien yra laikomas itin populiariu reiškiniu. Tai padeda žmonėms realizuoti bei skaitmenizuoti kilusias idėjas, siekti svajonių ar net užsidirbti pinigų. Nors šiandien internete jau yra milijonai skirtingų internetinių puslapių, kasdien jų yra užregistruojama vis daugiau. Iš esmės internetas gali būti traktuojamas kaip neribotas resursas, padedantis ne tik ieškoti informacijos, tačiau taip ir pat ir dalintis ja.
Ne paslaptis, jog internetinės svetainės kūrimo procesą sudaro skirtingi etapai. Kiekvienas šių etapų reikalauja atitinkamų veiksmų, kurių visumą ir leidžia pasiekti galutinį rezultatą. Nors būdų, leidžiančių sukurti internetinį puslapį taip pat daugybė, tačiau vienas populiariausių - internetinių svetainių kūrimo platformos. Nepaisant to, jog šios platformos ir atlieka didžiąją dalį darbo, tam tikras specifinių žinių bagažas vis tiek yra reikalingas.
Šiandien rinkoje yra daugybė internetinių svetainių kūrimo platformų. Visos šios platformos siūlo skirtingas sąlygas, o tai neretai leidžia žmonėms rinktis. Būtent dėl šios priežasties žmonės yra linkę ieškoti pačių geriausių pasiūlymų tiek kainos, tiek ir pridėtinę vertę kuriančių aspektų atžvilgiu. Tokios pridėtinės vertės vilioja potencialius klientus ir leidžia jiems tokiomis paslaugomis kaip nemokamas hostingas, puikus klientų aptarnavimo skyrius ir dar daugiau.
Viskas prasideda nuo idėjos
Kaip jau buvo minėta anksčiau, internetinė svetainė yra puikus įrankis, leidžiantis įgyvendinti pačias įvairiausias idėjas. Idėjų generavimas įprastai būna pati pradžia. Juk norint turėti internetinę svetainę, reikia būtinai numatyti, kokią funkciją ji turėtų atlikti. Praktikoje egzistuoja daugybė skirtingų internetinių svetainių tipų. Kiekvienas šių tipų yra pritaikytas konkrečiai veiklai.
Skirtingiems segmentams priklausančios internetinės svetainės tarpusavyje skiriasi akivaizdžiai. Tai reiškia, jog siekis įgyvendinti skirtingas idėjas gali reikalauti skirtingų veiksmų. Puikus pavyzdys - elektroninės parduotuvės. Tokio tipo svetainės privalo turėti integruotą mokėjimų apdorojimo sistemą bei informatyviai pateiktus produktus ar paslaugas. Tuo tarpu tinklaraščiams toks funkcionalumas nėra reikalingas. Pastarojo tipo svetainėms dažnai užtenka patogaus turinio pateikimo.
Turinys - elementas, užpildantis interneto svetainę
Kiekviena interneto svetainė savyje talpina tam tikrą informaciją, kuri ne tik padeda lankytojams identifikuoti pačios internetinės svetainės reprezentuojamą nišą, tačiau ir pasisemti žinių. Kokybiškai suformuotas bei patalpintas turinys internetinei svetainei reiškia tvirtą pagrindą, leidžiantį užtikrinti nuolatinių lankytojų srautą, kas dažnu atveju yra laikoma prioritetu.
Pats internetinis turinys gali pasižymėti skirtingais bruožais. Tai reiškia, jog dalis informacijos gali būti pateikta raštu, tuo tarpu kita dalis - vaizdine medžiaga. Dažnu atveju vienos rūšies turinio nepakanka, norint išlaikyti internetinės svetainės lankytojo dėmesį, todėl skirtingus turinio tipus tenka kombinuoti. Taip internetinė svetainė tampa ne tik patrauklesnė, tačiau ir įvairesnė.
Kaip ir pats internetinės svetainės kūrimas, taip ir turinys reikalauja atitinkamo planavimo. Turinio planavimas gali prasidėti vos tik atsiradus poreikiui turėti internetinį puslapį. Tai leidžia aiškiai matyti būsimo puslapio viziją bei nuosekliau judėti galutinio tikslo link. Prisidėti prie tinkamo turinio planavimo gali padėti kitų, tą pačią nišą reprezentuojančių interneto svetainių analizė.
Analizuojant panašaus tipo internetines svetaines neretai gali kilti papildomų minčių, kurias galima panaudoti savos svetainės kūrimui bei išlaikymui. Žvelgiant į svetimų svetainių turinį eilinio lankytojo akimis gali tapti aišku, kokius dalykus verta pritaikyti savoje svetainėje. Žinoma, tokio tipo analizės nereikėtų suprasti kaip elementaraus turinio kopijavimo. Dažniausiai turinio kopijavimas nėra toleruotina, tačiau pasisemti minčių bei idėjų tikrai nėra joks nusikaltimas.
Hostingas bei domenas
Nors konkrečios idėjos turėjimas bei turinio planavimas ir yra svarbūs internetinių svetainių kūrimo etapai, jų tikrai toli gražu neužtenka. Taip pat reikalingi yra ir kiti aspektai, tokie kaip hostingas bei domenas. Nei vienas internetinis puslapis negali egzistuoti be hostingo ar domeno. Tai reiškia, jog kiekviena naujai kuriama internetinė svetainė turi praeiti ir šiuos etapus. Įprastai domeno bei hostingo paslaugas teikia internetinių svetainių kūrimo platformos. Tai dažnu atveju sukuria neįtikėtiną patogumą, kuris yra pagrįstas galimybe visus internetinių svetainių kūrimo etapus įgyvendinti vienoje vietoje.
Norint suprasti bei tinkamai įvertinti hostingo ir domeno svarbą, reikėtų žinoti, kokia yra šių elementų reikšmė.
Hostingas - paslauga, kurią teikianti bendrovė suteikia internetinių puslapių kūrėjams naudotis savo turimų serverių resursais. Šie serveriai būna prijungti prie pasaulinio interneto tinklo. Trumpiau tariant, hostingas užtikrina naujai kuriamos internetinės svetainės pasiekiamumą visame pasaulyje.
Tuo tarpu domenas taip pat atlieka svarbią funkciją. Iš esmės domenas yra internetinės svetainės adresas. Tai yra būtent tai, ką internete naršantys žmonės įrašo naršyklėje tam, kad galėtų pasiekti konkretų internetinį puslapį. Svarbu žinoti ir tai, jog pats domenas privalo būti unikalus, o tai reiškia, jog internete negali būti dviejų identiškų domenų.
Dizainas bei marketingo strategija
Internetinio puslapio dizainas yra būtent tai, ką žmonės iš karto pamato vos tik užsukę į pačią svetainę. Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog dizainas nėra didelę reikšmę turintis motyvas, tačiau iš tikrųjų yra priešingai. Apklausos duomenimis, net 92% žmonių teigia, jog internetinio puslapio dizainas yra bene didžiausią įtaką darantis elementas, kuomet yra kalbama apie prekių ar paslaugų pirkimą internetu. Tokie skaičiai akivaizdžiai byloja apie tinkamo dizaino formuojamą pirkėjų pasitikėjimą konkrečia internetine svetaine. Tinkamai nišą ar prekinį ženklą reprezentuojantis dizainas - raktas į sėkmingą internetinės svetainės vystymą.
Natūralu, jog kiekvienas internetinę svetainę turintis ar administruojantis asmuo siekia užtikrinti nuolatinį lankytojų srautą. Tai didina internernetinės svetainės monetizavimo galimybes, kas neretai būna vienas iš pagrindinių prioritetų. Šiandien internetinių puslapių yra begalė, o tai lemia ir didelę jų tarpusavio konkurenciją. Marketingo strategija yra puikus būdas, leidžiantis tapti pranašesniu už konkurentus bei didinti bendrą internetinės svetainės lankytojų srautą. Nors tokios strategijos laikymasis ir jos realizavimas ir gali pareikalauti papildomų investicinių išlaidų, tačiau dažnu atveju jos galiausiai atneša naudos. Tokios strategijos gali būti paremtos įvairiomis reklaminėmis kampanijomis, papildomu turinio kūrimu socialiniuose tinkluose ar net elementariu naujienlaiškiu.
Užs. nr. 71