Tauragiškis Vytautas Merkelis su bendraminčių komanda iš Ukrainos šią savaitę pristatė virtualios realybės (VR) edukaciją „Žalioji žinutė“. Tai jau antroji edukacija, skirta mokiniams. Pasak tauragiškio, virtualios realybės užsiėmimai dažniau siejami su pramoga, bet puikiai tinka ir ugdomųjų tikslų siekti.
Neturėdamas papildomų finansavimo šaltinių Vytautas edukaciją „Žalioji žinutė“ sukūrė kartu su ukrainiečių komanda, kuri sustiprėjus karo veiksmams iš Charkivo pasitraukė į Kyjivą, iš kur ir dirbo.
– Idėja sukurti edukaciją apie ekologiją kirbėjo jau seniai. Pirmąją sukūrėme apie partizanus. Pats esu šaulys, aktyviai dalyvauju organizacijos veikloje, gilinausi į partizaninį laikotarpį ir užkabino, – pasakojo pašnekovas. – Ekologijos tema šiuo metu labai aktuali, o ir Tauragė siekia žaliosios savivaldybės statuso, tad galvojome, kaip virtuali realybė padėtų temą plėtoti iš edukacinės pusės.
Pasak pašnekovo, atliekų rūšiavimas, perdirbimas, sąvartynai – trys pagrindiniai dalykai, nuo ko reikėtų pradėti kalbant apie ekologiją.
– Suaugusiųjų įpročius pakeisti labai sunku, tad pasirinkome 1–4 klasių mokinius, ir kurdami edukaciją orientavomės į juos, – sprendimų motyvus dėstė V. Merkelis, pridūręs, kad užsisakyti edukaciją galima per Kultūros pasą, tada mokiniams ji nekainuoja.
Edukacijoje galima dalyvauti atvažiavus į Liepų taką 1A, Tauragėje, bet dažniau komanda pati vyksta į mokyklas.
– Edukacijai reikalinga didelė erdvė. Vienu metu joje gali dalyvauti 8–10 asmenų, kurie kartu atlieka įvairias užduotis dar interaktyviau, gali pilnu kūnu tapti stebuklingu veikėju naujausioje edukacijoje ar partizanu anksčiau sukurtoje edukacijoje. Edukacijoje „Žalioji žinutė“ pandai turi padėti atlikti tam tikras užduotis – surūšiuoti, perdirbti, – apie edukacijas pasakojo Vytautas.
Kol vieni aktyviai dalyvauja edukacijoje, kiti klasės mokiniai atlieka kitas užduotis. Visa edukacija trunka apie valandą.
Paklaustas, ar tauragiškiai noriai dalyvauja edukacijose, Vytautas vardijo, kad, daugelį rajono mokyklų edukacija apkeliavo, pas kūrėjus atvažiuoja stovyklautojai, bendruomenės.
– 95 proc. edukacijų išvažiuoja į kitus miestus, labai daug užsakymų iš sostinės, – vardijo pašnekovas. – Gal šiek tiek žinomumo ir trūksta, nes dirbame tik metai. Virtualios realybės edukacijos gana naujas dalykas, nes virtuali realybė labiau siejama su pramoga. O edukacijos padeda sužinoti per patirtį, įsimenama labiau nei skaitant vadovėlį. Pats gali pajusti emociją, nukeliauti į bunkerius, pačių partizanų pasakojimus girdėti. Technologijos sudomina, įtraukia ir informacija perteikiama kitaip ir, aišku, įsimenama.
Anot Vytauto, mokykloje atrodžiusi tokia neįdomi tema, nors partizaninė veikla mūsų istorijai davė didžiulę įtaka vėlesniems įvykiams, gali būti pateikta ir įtraukiančiai. Kaip interneto svetainėje www.magiccalf.lt skelbia kūrėjai, jų misija yra padėti įvairaus amžiaus mokiniams greičiau mokytis naudojant virtualią realybę ir edukaciją.
„Mes kuriame įtraukiantį turinį švietimui. Mūsų komanda daug dėmesio skiria VR ugdymui ir galimybei teikti įtraukiančių technologijų mokymosi patirtį. Norime padėti padidinti šios švietimo technologijos pasiekiamumą“, – savo siekius pristato „Magic calf“ komanda.