Tauragės autobusų parką papildė dar du nauji elektriniai autobusai. Taigi iš viso jame yra jau 5 elektrobusai. Ruošiamasi pirkti dar 4, tačiau kol kas šie planai migloti. Skelbiama ir apie naujus maršrutus.
Tauragiškiams nieko nekainavo
Naujieji autobusai oficialiai buvo pristatyti antradienį. Tauragės autobusų stotyje meras Dovydas Kaminskas teigė, kad naujosios transporto priemonės savivaldybei nekainavo nė cento – jos nupirktos pagal Europos Sąjungos (ES) finansuojamą projektą. 85 procentus šių autobusų įsigijimo kainos padengė ES, o dar 15 proc. – Vyriausybė.
Naujųjų elektrinių autobusų pirkimo sutarties vertė – 699 380 eurų su PVM.
Autobusų pristatyme dalyvavo ir susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė, kuri teigė bendravusi ir su kitų Tauragės apskrities rajonų merais.
– Turime į žaliąjį kursą, technologijas, inovacijas orientuotų temų, norėjosi apie tai diskutuoti, – kalbėjo ji.
Anot viceministrės, Tauragės rajono savivaldybė žengė daug žingsnių, kad gyventojai galėtų naudotis ekologišku transportu.
– Tai nebėra tik kažkokie biurokratų suplanuoti veiksmai. Tai tapo realybe, – apie mažiau taršias transporto priemones sakė A.Vaiciukevičiūtė.
Ruošiasi pirkti dar 4 elektrobusus
Skelbiama, kad Tauragėje į gatves išriedės 2021 m. pagaminti „Karsan atak elektric“ žemagrindžiai vienaukščiai elektra varomi autobusai, kuriuose telpa iki 50 keleivių.
Visiškai įkrauti naujieji elektrobusai gali nuvažiuoti iki 300 km, išvystyti iki 85 kilometrų per valandą greitį. Elektriniai 230 kW varikliai apšildo ir autobusų salonų vidų. Be kita ko, salono apšvietimui naudojama LED technologija, keleivių ir vairuotojų saugumui užtikrinti įrengtos vaizdo stebėjimo sistemos.
Autobusai pritaikyti žmonėms su negalia. Žemos grindys leidžia lengvai įlipti ar įvažiuoti vežimėliais.
Autobusus eksploatuojančios bendrovės „TM Service“ atstovas Ervinas Vaišnoras pabrėžė, kad elektrinis autobusas suvartoja 85 kW nuvažiuodamas 100 kilometrų.
– Autobuse yra įrengta sugeneruota sistema. Kai keliai vingiuoti arba autobusas kyla, leidžiasi, tai jis dar sugeneruoja sau elektros, – apie naują technologiją kalbėjo jis.
Meras D. Kaminskas sakė, kad savivaldybė jau gavo leidimą ir dėl dar 4 autobusų pirkimo. Jis teigė kol kas negalintis prognozuoti, kada autobusų parką papildys šios transporto priemonės, tačiau valdininkai jau ruošia dokumentus. Jeigu Tauragę pasieks 4 autobusai, joje iš viso važinės 12 elektroautobusų. Tai sudarytų trečdalį visų autobusų parko autobusų.
Žmonėms reikia keisti įpročius. Jeigu mes savo 500 metrų kelionės neįsivaizduojame be automobilio, tikrai turime keistis. Savivaldybei rūpi, kad žmonės būtų sveiki, dažniau vaikščiotų pėsčiomis arba naudotųsi viešuoju transportu. Turime tai skatinti, – kalbėjo meras.
– Vargu ar kitos Lietuvos savivaldybės, procentiškai lyginant su visu autobusų parku, turi tiek elektrinių autobusų, – sakė D. Kaminskas.
Šiuo metu autobusais tauragiškiai gali važinėti nemokamai. D. Kaminskas kvietė tauragiškius dažniau naudotis viešuoju transportu ir taip tausoti gamtą.
– Žmonėms reikia keisti įpročius. Jeigu mes savo 500 metrų kelionės neįsivaizduojame be automobilio, tikrai turime keistis. Savivaldybei rūpi, kad žmonės būtų sveiki, dažniau vaikščiotų pėsčiomis arba naudotųsi viešuoju transportu. Turime tai skatinti, – kalbėjo meras.
Susisiekimo viceministrės A. Vaiciukevičiūtės teigimu, dėl pandemijos žmonės pakeitė ir savo keliavimo įpročius. Daugiau žmonių ėmė dirbti iš namų, taigi iš viso atsisakė kelionių viešuoju transportu, kiti, bijodami užsikrėsti COVID-19 infekcija, iš viešojo transporto persėdo į nuosavus automobilius. Vis dėlto ji pabrėžė raginanti ir kitas Lietuvos savivaldybes sekti Tauragės pavyzdžiu.
– Tikiuosi, kad ateityje turėsime daug savivaldybių, kuriomis galėsime pasidžiaugti, – vylėsi ji ir pabrėžė besitikinti, kad pasibaigus pandemijai žmonės vėl grįš į viešąjį transportą.
Skaičiuojama, kad ankstesni Tauragės autobusų parko autobusai aplinką teršdavo į gamtą, išmesdami apie 20–24 tonų anglies dioksido, turimi nauji dyzeliniai autobusai į aplinką išmeta mažiau teršalų – apie 10–15 tonų anglies dioksido, o elektrobusai pasižymi nuline emisija.
Tauragės rajono viešojo transporto pokyčiai tęsiasi jau ne vienerius metus. Visai neseniai už įsigytus naujus elektrobusus, įrengtas elektromobilių įkrovimo stoteles ir kitas žaliąsias iniciatyvas Tauragė buvo paskelbta žaliausia savivaldybe, padariusia didžiausią proveržį žaliosios infrastruktūros vystyme.
A. Vaiciukevičiūtė „Tauragės žinioms“ teigė, kad iš viso Lietuvos savivaldybėms Susisiekimo ministerija ekologiško transporto infrastruktūrai skirs apie 250 mln. eurų, o iš ES investicijų planuojama skirti maždaug 350 mln. eurų
Tai nebėra tik kažkokie biurokratų suplanuoti veiksmai. Tai tapo realybe, – apie mažiau taršias transporto priemones sakė A.Vaiciukevičiūtė.
– Šios lėšos bus skiriamos ir dviračių takams, ir autobusams, ir kitoms priemonėms. Dėmesys žaliajai transformacijai transporto srityje bus didžiulis. Iki šiol dar neturėjome tokių investicijų į viešąjį transportą, – kalbėjo viceministrė.
„Žaliausios savivaldybės titulas įpareigoja siekti numatytų tikslų, gerinti viešojo transporto infrastruktūrą, skatinti gyventojus rinktis ekologiškas, netaršias transporto priemones bei sudaryti palankias sąlygas nuosavą automobilį iškeisti į viešąjį transportą,“ – teigia Tauragės savivaldybės administracijos direktorė Gintarė Rakauskienė.
Kursuos naujais maršrutais
Savivaldybė skelbia, kad kartu su naujausiais elektrobusais gyventojams pristatomi ir papildomi maršrutai, kuriais viešojo transporto priemonės pradės kursuoti jau nuo sausio 17 dienos.
Nauji maršrutai sudaryti Mikrorajono–Norkaičių–Beržės g. (3-iasis maršrutas) ir Mikrorajono–Bernotiškės–Beržės g. (4-asis maršrutas) kryptimis.
Trečiojo maršruto ilgis siekia 9,9 km, jo trukmė 25 min. į vieną pusę, o per dieną šiuo maršrutu autobusas važiuos 13 kartų, pradedant 6.50 val. ir baigiant 18.40 val. 4-asis maršrutas Mikrorajonas–Bernotiškės g.–Beržė trumpesnis – 6,1 km, juo bus važiuojama apie 15 min., 14 kartų per dieną – nuo 7 val. iki 18.30 val.