Tauragės žinios logotipas
Violeta Verpečinskienė: „Mokytojo tikslas – pasirūpin

Paulinos Reketytės nuotrauka

Violeta Verpečinskienė: „Mokytojo tikslas – pasirūpinti, kad vaikai mokykloje švęstų vaikystę

Spalio 5-oji – Tarptautinė mokytojų diena. Proga ne tik skirti sveikinimo žodį, bet ir pasikalbėti apie iššūkius, su kuriais susiduria mokytojas. Švietimo sistema išgyvena sudėtingą laikotarpį, nesibaigiančios reformos atneša ne tik teigiamų pokyčių, bet ir sumaišties. Prieš porą savaičių įspėjamajame streike dalyvavę pedagogai šiandien pradeda protesto akciją, kurios trukmė dar neaiški. Bet aiškūs mokytojų reikalavimai – jie nori kokybiškesnių darbo sąlygų, mažesnių klasių, oresnio atlyginimo. Kas bevyktų švietimo sistemoje, mokytojas visada galvoja apie vaiką. Su džiaugsmu apie darbą kalba Skaudvilės gimnazijos priešmokyklinio ugdymo mokytoja Violeta Verpečinskienė, jau skaičiuojanti 34-us darbo metus mokykloje ir dalijasi įžvalgomis apie mokytojo kasdienybę, pokyčius ir iššūkius.

– Kaip ir kada prasidėjo jūsų mokytojos kelias?

– Pradėjau dirbti jauna, vos 18-os metų. Pirmoji darbo vieta buvo lopšelis-darželis „Pumpurėlis“, kuris buvo Skaudvilėje. Po dvejų metų darželis buvo uždarytas ir tada pradėjau dirbti Skaudvilės gimnazijoje. Mokytoja esu jau 34 metus. Iš pradžių buvau technologijų, tada pradinių klasių mokytoja, o vėliau priešmokyklinio ugdymo pedagogė. 5–6 metų mokinius ugdau ir dabar. Skaudvilės gimnazija – mano antroji ir, manau, paskutinė darbo vieta.

– Kaip prisimenate savo pirmuosius darbo metus?

– Pirmosios dienos buvo pilnos sumaišties, nežinios. Vaikų labai daug, o patirties dar neturėjau. Supratau, kad ne tik su kolektyvu turiu surasti bendrą kalbą, bet ir žinoti, kaip būti savarankiškai, kaip atlikti darbą kokybiškai. Buvo be galo sunku, o aš buvau labai jauna. Prireikė laiko, kol perpratau tokį ritmą.

Kuo skiriasi mokytojo kasdienybė dabar ir jūsų karjeros pradžioje?

– Dabartinės ugdymo metodikos vaikams suteikia daugiau laisvės. Sukuriama platesnė erdvė pažinti save per įvairias veiklas. Anksčiau tokios laisvės veiklų prasme vaikai neturėjo. Tokiu atveju sunkesnis darbas yra mokytojams, nes ta laisvė reikalauja tinkamo pasiruošimo. Savo darbą reikia planuoti taip, kad kiekviena pamoka būtų įvairialypė, suteikianti naudingos patirtis. Ugdymo procesas planuojamas nuolat, net ir grįžus namo, palikus darbo vietą.

– Ar sutinkate su mintimi, kad mokytojo darbas yra pašaukimas?

– Manau, kad būti mokytoju ir yra tik pašaukimas. Kartais tėveliai man sako, kad jie tokio darbo dirbti negalėtų. Jie mato mūsų darbo sunkumus, nuolatinį triukšmą, veiklų organizavimą – tai tikrai yra labai sunkus darbas, kurį ne kiekvienas galėtų dirbti.

– Su kokiais sunkumais susiduria mokytojas?

– Ilgos darbo valandos, kurios nesibaigia mokykloje. Gyvename tokiu ritmu, jog neturime laisvos minutės sau. Vaikai nuolat zuja aplink, reikalauja išskirtinio dėmesio. Kiekvieno vaiko problema man yra ir turi būti aktualiausia. Taip pat labai svarbu valdyti savo emocijas. Kad ir kas benutikę, darbą turi pradėti ir užbaigti su šypsena. Jeigu dirbi mokytoju – visą save atiduodi vaikams. Jie tokioje aplinkoje yra patys svarbiausi – namo „išsineša“ viską, ką būtent tą dieną jiems atiduodi.

– O su kokiais sunkumais susiduriate jūs pati, kaip priešmokyklinio ugdymo pedagogė?

– Kiekvieną dieną susiduri su skirtingomis problemomis, bet visuomet stengiesi surasti sprendimą. Atnaujinta priešmokyklinio ugdymo programa reikalauja ypatingo darbo. Iš pradžių adaptuotis buvo sunku, dabar jau kiek lengviau. Tačiau ugdymo programų atnaujinimas naudingas, dirbant pagal jas vaikas ugdomas visapusiškai. Jis vertinamas per įvairias kompetencijas, pavyzdžiui pilietiškumą, ar komunikaciją.

– Visuomenės požiūris į mokytoją. Koks jūsų vertinimas?

– Anksčiau būti mokytoju būdavo garbė. Dabar mokytojo vardas šiek tiek sumenkintas, tą galime suprasti dėl jaunų žmonių trūkumo pedagoginėje srityje. Jaunosios kartos mokytojų, ateinančių dirbti į mokyklas, nebėra. Jaunuoliai turbūt supranta, kad mokytojo profesija per sunki, per mažai apmokama. Iš to ir sprendžiu, kad pasikeitė vertė ir mokytojo vardas tapo sumenkintas. Pedagogų kolektyvai sensta.

– Kodėl, jūsų nuomone, jaunuoliai nesirenka mokytojo profesijos?

– Apskritai mokytojo profesiją turėtum pasirinkti turėdamas idėją, kuri tave drąsins ir ves sudėtingu keliu. Jaunuoliai linkę dirbti tam tikromis valandomis ir gauti už tai tam tikrą atlygį, nenori darbui skirti savo laisvo laiko. Jaunimas šiuo metu save gali išbandyti įvairiose lengvesnėse srityse, o mokytojo darbas reikalauja ypač daug ištvermės ir laiko. Jis nėra lengvas.

– Ar savo darbo aplinkoje susiduriate su neigiamomis emocijomis?

– Neigiamas emocijas, kurias patiriu darbo metu, stengiuosi kuo greičiau paleisti. Būna, kad iš aplinkos girdisi skeptiškų nuomonių – nemažai žmonių mano, kad mūsų darbas daug lengvesnis, negu iš tikrųjų yra. Tačiau man svarbiausia, kaip jaučiasi vaikai ir jų tėveliai – o jie mūsų pastangas supranta.

– Kokius uždavinius sau kelia mokytojas, norėdamas pasiekti tikslų?

– Mano, kaip priešmokyklinio ugdymo pedagogės, tikslas – pasirūpinti sklandžia adaptacija mokykloje. Labai svarbu, kad vaikas nesijaustų vienišas, kad ne tik pasiruoštų pirmai klasei, bet ir jaustųsi mylimas ir saugus. Man labai svarbu, kad mokyklinė patirtis būtų daugiau nei namų darbai. Jeigu paklaustumėte mažųjų, ką jie veikia būdami mokykloje, jie, turbūt, atsakytų, kad žaidžia. Bet tas žaidimas, kurį mes žaidžiame, yra ugdomasis. Vaikučiams atrodo, kad jie žaidžia, bet iš tikrųjų, jie mokosi. Mūsų tikslas yra pasirūpinti, kad jie čia švęstų savo vaikystę. Dėl to visuomenė dažnai būna skeptiška mokytojų atžvilgiu – gali atrodyti, kad 5–6 metų vaikai mokykloje nuolat „žaidžia“. Tačiau žaidimo būdu įsisavinama daug daugiau informacijos.

– Kuo labiausiai džiaugiatės, dirbdama mokytojos darbą?

– Esu patenkinta savo darbo vieta, kaip ir gyvenamąja. Man savo miestelyje, Skaudvilėje, dirbti gera. Man patinka mano miestelis, mūsų gimnazija, pedagogų kolektyvas, vaikų tėveliai, patys vaikai. Tai, ką mokytojai daro yra stipru, todėl ir darbo aplinka turi būti tvirta, kad jaustumėmės užtikrinti. Pedagogų kolektyvas vertina vienas kito darbą ir palaiko patiriant sunkumus.

– Artėjant jūsų profesinei šventei, ko palinkėtumėte pedagogų bendruomenei?

– Noriu palinkėti, kad kiekvienas mokytojas atrastų savo stiprybę ir ją puoselėtų, kad nepritrūktų jėgų ir kiekvieną dieną pradėtų su šypsena.

Pasidalinkite su drauge ar draugu

Daugiau naujienų

Nuo kūdikio iki paauglio – kokie iššūkiai laukia kiekviename etape ir kaip juos įveikti?

Vaiko teisių gynėjai pastebi, kad augindami vaiką su iššūkiais tėvai susiduria kone visais vaiko raidos tarpsniais. Vos pradėjęs vaikščioti vaikas tėvams – vos pagaunamas ir vis kur nors užkliūvantis vijurkas, trejų-ketverių metų mažylis vis drąsiau ima rodyti charakterį ir bando tėvų kantrybę, o jau devynerių ar de&scaro

Oro kondicionierių montavimas: ką verta žinoti

Įrengiant oro kondicionierių bute ar name, svarbu pasirinkti tinkamą įrenginį ir profesionalius montuotojus, kurie užtikrins kokybišką darbą. Ši paslauga apima kelis svarbius etapus: nuo pradinės konsultacijos ir tinkamo įrenginio pasirinkimo iki montavimo ir funkcionalumo patikrinimo. Kondicionieriaus įrengimas ilgai neužtrunka, dažn

Lauksargiuose įrengta jauki susitikimų ir laisvalaikio erdvė

Lauksargiuose, atlikus seniūnijos pastate buvusios parduotuvės patalpų remontą, įrengta jauki susitikimų ir laisvalaikio erdvė. Čia kviečiami įvairaus amžiaus ir pomėgių žmonės, norintys prasmingai praleisti laiką. Ypatingas dėmesys skiriamas tiems, kurie jaučiasi socialiai atskirti ar kenčia nuo vienatvės – ši erdvė taps vieta, kurioj

Aktualu auginantiems vaikus: kas priklauso gausioms šeimoms?

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija primena, ką valstybė garantuoja gausioms šeimoms. Gausia šeima laikoma tokia šeima, kurioje auginami, globojami trys ir daugiau vaikų.   Didesni vaiko pinigai. Kiekvienam vaikui Lietuvoje kas mėnesį mokama išmoka vaikui arba kitaip – vaiko pinigai. Jie priklauso iki va

Atnaujintos Bastilijos sporto komplekso bendrosios erdvės

Bastilijos sporto kompleksas nuo šiol dar patogesnis čia sportuojantiems tauragiškiams bei patrauklesnis čia sporto stovyklas rengiantiems, ar planuojantiems rengti, miesto svečiams. „Džiaugiamės, kad atnaujinamas Bastilijos sporto kompleksas suteikia geresnes sąlygas vykdyti neformalųjį užimtumą. Šiame sporto komplekse

Policijos pareigūnai išaiškino ir išardė narkotikų platinimo schemą

Tauragės apskrities vyriausiojo policijos komisariato pareigūnams įkliuvo narkotinių medžiagų tiekėjas, platintojai bei pirkėjai. Kratų metu, rastos ir paimtos narkotinės bei psichotropinės medžiagos, įranga ir priemonės joms fasuoti, grynieji pinigai, galimai gauti iš nusikalstamos veikos.   Pareigūnai, turėdami išankstinės in

Patikrinimo metu bagažinėje rasta kontrabandinių cigarečių

Sausio 18 d. policijos pareigūnai vykdydami vairuotojų blaivumo ir apsvaigimo nuo narkotinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų kontrolę, tikrino pravažiuojančias transporto priemones.   Kaip informuoja Tauragės apskrities vyriausiasis policijos komisariatas, Šilalės r., Požerės k., patikrinimui buvo sustabdytas automobilis „S

Rūta Bunikytė: „Matilda" skatina veikti ir įveikti gyvenimo sunkumus

Vasario 14 ir 15 d. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pakvies į miuziklo visai šeimai „Matilda pagal Roaldo Dahlio knygą premjerą. Miuziklo pastatymo kūrybinę grupę sudaro muzikos vadovas ir dirigentas Vytautas Valys, režisierė Rūta Bunikytė, scenografė ir kostiumų dailininkė Rūta Venskutė, choreografas Taurūnas Baužas. Dalyvauja

„Tele2“ kviečia: pasirūpinkite savo emocine sveikata naršydami sąmoningiau

Mažiau laiko beprasmiam naršymui – daugiau tikro ryšio su artimaisiais, aplinka ir savimi. „Tele2“ visą sausį kviečia pasirūpinti savo emocine gerove ir atkreipti dėmesį į tai, kiek ir kaip naudojamės socialiniais tinklais. Prie simbolinės akcijos operatorius ragina jungtis sausio 20 dieną, dar vadinamą Mėlynuoju pir

Beglobiai ir bepriežiūriai gyvūnai Tauragės rajone: kur kreiptis pagalbos?

Tauragės rajono savivaldybės administracija ir VšĮ „Būk mano draugas“ yra sudariusios Bešeimininkių ir bepriežiūrių naminių ir laukinių gyvūnų gaudymo, karantinavimo, eutanazijos ir utilizavimo paslaugų Tauragės rajono savivaldybės teritorijoje sutartį. Minėtos paslaugos nėra teikiamos gyventojams kreipiantis dėl savo augi

Projektas ,,Tauragės ,,Šaltinio‘‘ progimnazijos infrastruktūros ir aplinkinės teritorijos funkcionalumo didinimas

Projekto tikslas – užtikrinti Tauragės miesto viešųjų erdvių kiekybinę ir kokybinę atitiktį miesto gyventojų poreikiams, išnaudojant jas laisvalaikio, aktyvaus laisvalaikio ir sporto galimybių plėtojimui. Projekto įgyvendinimo metu įvykdyti Tauragės „Šaltinio“ progimnazijos stadiono, J. Tumo – Vaižganto