Trečdalis (32 proc.) lietuvių jau naudojasi dirbtinio intelekto įrankiais, kurie padeda jiems apsipirkimo metu. Maža to, fiksuojamas labai spartus gyventojų, kurie į savo kasdieninio apsipirkimo įpročius praturtina dirbtinio intelekto sprendimais ir patarimais, augimas – vien per pastaruosius 12 mėnesių tokių asmenų skaičius augo įspūdingais 50 %. Tai atskleidė pasaulinės finansinių technologijų platformos „Adyen“ gegužės 5 d. paskelbta 2025 m. mažmeninės prekybos atskaita. Platformos ekspertai pastebi, sparčiai keičiantis pirkėjų įpročiams, mažmeninės prekybos sektorius turi prisitaikyti, o prekės ženklams tai atveria naujų galimybių.
Ruošiant ataskaitą, buvo apklausti 41 tūkst. vartotojų 28-iose valstybėse, tarp jų ir Lietuvoje. Daugiau nei kas dešimtas lietuvis (11 %) teigė, kad per pastaruosius 12 mėnesių pirmą kartą pasinaudojo dirbtiniu intelektu, kad padėtų apsipirkti. O savo ketinimus ateityje panaudoti dirbtinio intelekto įrankiais perkant pareiškė net 40 proc. apklaustųjų.
Trečdalis (32 %) apklaustų lietuvių teigė, kad jau dabar naudojasi dirbtiniu intelektu, kad apsipirktų – per metus tokių asmenų skaičius išaugo net 50 %. Paklausus apie patirtį, 47 % vartotojų teigė, kad dirbtinis intelektas padėjo jiems praturtinti apsipirkimo patirtį, perkant drabužius, maistą ir kitus pirkinius. Beveik kas dešimtas (8 %) teigė, kad naudodamiesi šia technologija, jie gauna geriausių idėjų naujiems produktams ir prekėms. Maždaug pusė (51 %) teigė, kad naudodamiesi dirbtiniu intelektu, norėtų rasti unikalių prekių ženklų, o tai rodo, kad prekių ženklai turi galimybę derinti tarpusavio bendradarbiavimą, papildant vienas kitą ir pasiūlant vartotojams prekių derinius.
Dirbtinis intelektas sparčiausiai populiarėja tarp vyresnių kartų atstovų
Dirbtinio intelekto naudojimas apsiperkant populiarėja visose amžiaus grupėse, tačiau per pastaruosius 12 mėnesių sparčiausiai augo tarp vadinamųjų bumerių (60-78 metų) ir X kartos (44-59 metų) atstovų, atitinkamai 74 % ir 71 %, rodo ataskaitos duomenys.
Tačiau svarbu atkreipti dėmesį, kad tik 18 % 60 metų ir vyresnių žmonių teigia šiuo metu naudojantys dirbtinį intelektą apsiperkant. Kai tuo tarpu tarp Z kartos (16-27 m.) atstovų tokių yra 63 %, o tarp tūkstantmečio kartos (28-43 m.) – 40 %. Apskritai 54 % vartotojų teigė suprantantys, kad mažmenininkai gali naudoti dirbtinį intelektą, kad rekomenduotų jiems prekes ir produktus.
„Galima konstatuoti – vartotojai beprecedenčiu greičiu įsisavina dirbtinio intelekto įrankius, nes sužino ar patiria, kaip ši technologija keičia apsipirkimo patirtį“, – teigia Tobias Lindh, „Adyen“ vykdomasis direktorius Šiaurės ir Baltijos šalims. „Mūsų tyrimo demografiniai pasiskirstymai parodė įdomius rezultatus, ypač, kaip vyresnių kartų atstovai į savo apsipirkimo įpročius sparčiai įtraukia dirbtinį intelektą. Tikėtina, kad įžengiame į erą, kai dirbtinis intelektas gali veikti kaip mūsų asmeninis stilistas, siūlantys aprangą pagal individualų skonį ir pageidavimus. "
Mažmenininkai ieško galimybių augti naudodami dirbtinį intelektą
Rengiant atskaitą, buvo apklausti ir prekybininkai. Kai Lietuvos mažmeninės prekybos įmonių buvo klausiama, kaip jos planuoja didinti savo pajamas 2025 m., populiariausia strategija buvo dirbtinio intelekto ir technologijų diegimas. 26 % respondentų teigė, kad investuos į dirbtinį intelektą, kad tobulintų savo pardavimus ir rinkodarą, o 23 % investuos į dirbtinį intelektą, kad prisidėtų prie produktų inovacijų.
„Dirbtinis intelektas nebėra vertinamas kaip ateities dalykas – tai yra būtinybė tiek mažmenininkams, tiek vartotojams. Akivaizdu, kodėl apklausoje dirbtinis intelektas užėmė pirmąją vietą tarp labiausiai augimą skatinančių veiksnių šiemet“, – teigia T. Lindh, „Adyen“ vykdomasis direktorius Šiaurės ir Baltijos šalims. „Šių metų pradžioje pristatėme „Adyen Uplift" – mūsų dirbtiniu intelektu paremtą mokėjimų optimizavimo rinkinį, kuris padeda įmonėms padidinti mokėjimų konversiją, supaprastinti sukčiavimo valdymą ir sumažinti mokėjimų sąnaudas. Tokiu būdu panaudodami dirbtinį intelektą galime padėti mažmenininkams pasiūlyti neprilygstamą klientų patirtį, nes pirkėjai gali greičiau būti aptarnaujami, o mes galime identifikuoti ir perimti nesąžiningas operacijas."
Ne tik dirbtinis intelektas, bet ir daugiakanalė prekyba vis dar yra svarbiausia
Nors investicijos į naujas technologijas yra sveikintinos, tik 45 % mažmenininkų teigė, kad šiuo metu jie suteikia klientams galimybę lengvai apsipirkti ir atlikti operacijas internetiniuose ir neinternetiniuose kanaluose. Dar 15 % įmonių vadovų planuoja tai padaryti per ateinančius 12 mėnesių. Panašus skaičius (22 %) teigė, kad planuoja klientams suteikti išskirtinę patirtį parduotuvėje.
„Adyen“ 2025 m. mažmeninės prekybos ataskaitoje nurodoma, kad technologijos ir internetinė patirtis atveria naujus kanalus prekių ženklams užmegzti ryšį su klientais. 37 % žmonių tikisi, kad galės apsipirkti su įmone keliuose prekybos kanaluose, tarp jų socialiniuose tinkluose, programėlėje ir internetinėje parduotuvėje. Pavyzdžiui, beveik trečdalis vartotojų teigė, kad apsipirkdami naudojasi socialiniais tinklais (29 proc.).
Tačiau nepaisant tokio didelio skaitmeninių technologijų naudojimo, fizinės parduotuvės ir toliau išlieka patraukliausia vieta pirkėjams (41 %), o ne tiems, kurie mieliau pildo krepšelius internetu (17 %). Respondentai teigė, kad prieš pirkdami nori pamatyti ir paliesti prekę (52 %), pasimatuoti įsigyjamus daiktus (37 %), taip pat nurodė, kad parduotuvėje jie nori iš karto pamatyti prekę. Šiek tiek daugiau nei trečdalis (27 %) teigė, kad jiems patinka išeiti iš parduotuvės su preke pirkimo metu.
Apie tyrimą
Vartotojų tyrimą „Adyen“ užsakymu atliko bendrovė „Censuswide“, apklausdama 41 089 „Nat Rep“ vartotojų Honkonge, Indijoje, Malaizijoje, Singapūre, Belgijoje, Čekijoje, Danijoje, Airijoje, Airijoje, Norvegijoje, Lenkijoje, Portugalijoje, Jungtiniuose Arabų Emyratuose, Estijoje, Latvijoje, Lietuvoje, Australijoje, Japonijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje, Italijoje, Nyderlanduose, Ispanijoje, Švedijoje, Jungtinėje Karalystėje, Brazilijoje, Meksikoje, Kanadoje ir JAV (16 metų ir vyresni). Apklausa vykdyta 2025 m. vasario-kovo mėnesiais.
Prekybininkų tyrimą „Adyen“ užsakymu atliko „Censuswide“, apklausdama 14 003 mažmeninės prekybos įmones (18+ metų amžiaus) Jungtinėje Karalystėje, JAV, Kanadoje, Australijoje, Kinijoje, Honkonge, Japonijoje, Malaizijoje, Singapūre, Belgijoje, Čekijoje, Danijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje, Airijoje, Italijoje, Nyderlanduose, Norvegijoje, Lenkijoje, Portugalijoje, Ispanijoje, Švedijoje, Jungtiniuose Arabų Emyratuose, Estijoje, Latvijoje, Lietuvoje, Brazilijoje ir Meksikoje. Apklausa buvo vykdoma 2025 vasario-kovo mėnesiais.
Apie „Adyen“
„Adyen“ (AMS: ADYEN) yra pirmaujančių įmonių pasirenkama finansinių technologijų platforma. Suteikdama visapusiškas mokėjimų galimybes, duomenimis paremtas įžvalgas ir finansinius produktus viename pasauliniame sprendime, „Adyen“ padeda įmonėms greičiau įgyvendinti savo siekius. Bendrovė „Adyen“, turinti biurus visame pasaulyje, bendradarbiauja su tokiomis bendrovėmis kaip „Meta“, „Uber“, „H&M“, „eBay“ ir „Microsoft“.
Šeštadienio pavakarę rinkosi ištikimiausi džiazo mylėtojai ir tie, kurie palaiko muzikuojantį jaunimą. Vyko projekto „Džiazo Jūra“ finalinis koncertas. Jei koncerto pradžioje žiūrovų galvas dengė skėčiai, koncertui įpusėjus bijančių sušlapti mažėjo, slopo lietus. Atėnės Ravinkaitės atliekama M
Jei festivalis „Tauragė Jazzׅ“ šiltuoju metų laiku kviečia suaugusiuosius mėgautis įžymybių rengiamais pasirodymais, kasmet viduržiemį prasidedantis projektas „Džiazo Jūra“ suburia jaunus muzikantus ir suteikia galimybę groti džiazą patiems. Šį šeštadienį jaunuoliai savo sunkaus darbo vaisių prist
Šiandien Tauragėje vyks du šiuolaikinio meno performansai, kviečiantys patirti meną per kūną, garsą ir erdvę. Abu pasirodymai yra šių metų festivalio „Kvadratu“ programos dalis ir kartu vieni pirmųjų Tauragės miesto šventės renginių. Festivalio tema „Kaimynystė“ šiemet skirta stiprinti sant
Tauragės apylinkės teismas priėmė apkaltinamąjį nuosprendį Jurbarko gyventojui, kuris pripažintas kaltu dėl buto padegimo. Jam paskirta 2 metų laisvės atėmimo bausmė. Bylos duomenimis, 35 metų D. Č. 2024 m. gruodžio mėnesį atvyko pasisvečiuoti pas buvusią sugyventinę ir jos draugą į Tauragės rajone, Eičių kaime, esantį butą. Visi trys pradėjo vart
Šiais begalinio skubėjimo laikais kiekvienas skriejame savo darbų orbitose, todėl vis mažiau bendraujame su giminėmis, draugais ir kolegomis. Be to, laisvesnę minutę iš mūsų išplėšia visagalis internetas, televizija. Mus veikia ne tik ekrano magija, bet ir, kaip dažnai galvojame, galimybė apie viską sužinoti greitai. Ret
Kaip skelbia sinoptikai, šiandien visoje Lietuvoje prognozuojama stipri perkūnija, intensyvus lietus ir gūsingas vėjas. Nuo vidurdienio sudėtingiausios oro sąlygos formuosis pietiniuose ir rytiniuose Lietuvos regionuose. AB „Kelių priežiūra“ komanda šiems reiškiniams ruošiasi iš anksto ir stiprina budė
Gegužės 23–25 dienomis Tauragė tapo tarptautiniu jaunimo sporto susitikimų tašku – Bastilijos sporto komplekse įvyko pagrindinis Erasmus+ projekto „SPORTS – Strengthening Partnerships and Opportunities through Recreational Team Sports“ renginys: trijų dienų tarptautinis jaunimo rankinio turnyras. Penki partneri
Gegužės 26–30 dienomis Tauragės rajono savivaldybės B. Baltrušaitytės viešojoje bibliotekoje viešėjo svečiai iš Kroatijos – Karlovaco miesto Ivano Gorano Kovačičiaus viešosios bibliotekos direktorė Kristina Čunović ir bibliotekininkė Sanja Graša. Vizitas įvyko vykdant „Erasmus+“ prog
Birželio 2-4 d. policijos pareigūnai fiksavo neatsakingus vairuotojus, kurie vairuodami transporto priemones naudojosi mobiliojo ryšio priemonėmis ir nesegėjo saugos diržų. Nors vairuotojai apie sugriežtintą kontrolę buvo įspėti iš anksto socialiniuose tinkluose, tačiau daugelis į šį policijos pareigūnų įspėjimą nesureagavo ir
Tauragės rajono bibliotekose baigtas projektas „Susitikimai su terapiniu šunimi Kuršiu“. Jo sumanytojai – šuo Kuršis ir jo šeimininkė Inga Norkūnienė – aplankė daugybę bibliotekų, subūrė bendruomenes ir paliko gilių įspūdžių tiek vaikams, tiek suaugusiesiems. Kuršis – neeilini
Panemunės pilis, jau trečius metus iš eilės organizuojanti dvarų kultūros festivalį, šiemet jungiasi prie tarptautinio festivalio „Baltic Manors Festival“ (liet. Baltijos regiono dvarų festivalis), vykstančio Pietryčių Baltijos jūros regione. 2025 m. birželio 28-29 dienomis vyksiančio festivalio tema – „Ponas T
Tauragės rajono savivaldybės administracija skelbia Centro turgaus kioskų elektroninius nuomos aukcionus. Kiekvienas statinys (kioskas) išnuomojamas 5 metų terminui (su galimybe pratęsti nuomos sutartį iki 10 metų). Numatytas veiklos pobūdis kiekviename statinyje (kioske) – prekyba (maisto ir ne maisto produktais). Aukcionuose i&scaro