Tauragės žinios logotipas
Tyrimas: jau trečdalis Lietuvos vartotojų naudojasi dirbti

Tyrimas: jau trečdalis Lietuvos vartotojų naudojasi dirbtiniu intelektu apsipirkdami, jų skaičius sparčiai auga

Trečdalis (32 proc.) lietuvių jau naudojasi dirbtinio intelekto įrankiais, kurie padeda jiems apsipirkimo metu. Maža to, fiksuojamas labai spartus gyventojų, kurie į savo kasdieninio apsipirkimo įpročius praturtina dirbtinio intelekto sprendimais ir patarimais, augimas – vien per pastaruosius 12 mėnesių tokių asmenų skaičius augo įspūdingais 50 %. Tai atskleidė pasaulinės finansinių technologijų platformos „Adyen“ gegužės 5 d. paskelbta 2025 m. mažmeninės prekybos atskaita. Platformos ekspertai pastebi, sparčiai keičiantis pirkėjų įpročiams, mažmeninės prekybos sektorius turi prisitaikyti, o prekės ženklams tai atveria naujų galimybių.

Ruošiant ataskaitą, buvo apklausti 41 tūkst. vartotojų 28-iose valstybėse, tarp jų ir Lietuvoje. Daugiau nei kas dešimtas lietuvis (11 %) teigė, kad per pastaruosius 12 mėnesių pirmą kartą pasinaudojo dirbtiniu intelektu, kad padėtų apsipirkti. O savo ketinimus ateityje panaudoti dirbtinio intelekto įrankiais perkant pareiškė net 40 proc. apklaustųjų.

Trečdalis (32 %) apklaustų lietuvių teigė, kad jau dabar naudojasi dirbtiniu intelektu, kad apsipirktų – per metus tokių asmenų skaičius išaugo net 50 %. Paklausus apie patirtį, 47 % vartotojų teigė, kad dirbtinis intelektas padėjo jiems praturtinti apsipirkimo patirtį, perkant drabužius, maistą ir kitus pirkinius. Beveik kas dešimtas (8 %) teigė, kad naudodamiesi šia technologija, jie gauna geriausių idėjų naujiems produktams ir prekėms. Maždaug pusė (51 %) teigė, kad naudodamiesi dirbtiniu intelektu, norėtų rasti unikalių prekių ženklų, o tai rodo, kad prekių ženklai turi galimybę derinti tarpusavio bendradarbiavimą, papildant vienas kitą ir pasiūlant vartotojams prekių derinius.

Dirbtinis intelektas sparčiausiai populiarėja tarp vyresnių kartų atstovų

Dirbtinio intelekto naudojimas apsiperkant populiarėja visose amžiaus grupėse, tačiau per pastaruosius 12 mėnesių sparčiausiai augo tarp vadinamųjų bumerių (60-78 metų) ir X kartos (44-59 metų) atstovų, atitinkamai 74 % ir 71 %, rodo ataskaitos duomenys.

Tačiau svarbu atkreipti dėmesį, kad tik 18 % 60 metų ir vyresnių žmonių teigia šiuo metu naudojantys dirbtinį intelektą apsiperkant. Kai tuo tarpu tarp Z kartos (16-27 m.) atstovų tokių yra 63 %, o tarp tūkstantmečio kartos (28-43 m.) – 40 %. Apskritai 54 % vartotojų teigė suprantantys, kad mažmenininkai gali naudoti dirbtinį intelektą, kad rekomenduotų jiems prekes ir produktus.

„Galima konstatuoti – vartotojai beprecedenčiu greičiu įsisavina dirbtinio intelekto įrankius, nes sužino ar patiria, kaip ši technologija keičia apsipirkimo patirtį“, – teigia Tobias Lindh, „Adyen“ vykdomasis direktorius Šiaurės ir Baltijos šalims. „Mūsų tyrimo demografiniai pasiskirstymai parodė įdomius rezultatus, ypač, kaip vyresnių kartų atstovai į savo apsipirkimo įpročius sparčiai įtraukia dirbtinį intelektą. Tikėtina, kad įžengiame į erą, kai dirbtinis intelektas gali veikti kaip mūsų asmeninis stilistas, siūlantys aprangą pagal individualų skonį ir pageidavimus. "

Mažmenininkai ieško galimybių augti naudodami dirbtinį intelektą

Rengiant atskaitą, buvo apklausti ir prekybininkai. Kai Lietuvos mažmeninės prekybos įmonių buvo klausiama, kaip jos planuoja didinti savo pajamas 2025 m., populiariausia strategija buvo dirbtinio intelekto ir technologijų diegimas. 26 % respondentų teigė, kad investuos į dirbtinį intelektą, kad tobulintų savo pardavimus ir rinkodarą, o 23 % investuos į dirbtinį intelektą, kad prisidėtų prie produktų inovacijų.

„Dirbtinis intelektas nebėra vertinamas kaip ateities dalykas – tai yra būtinybė tiek mažmenininkams, tiek vartotojams. Akivaizdu, kodėl apklausoje dirbtinis intelektas užėmė pirmąją vietą tarp labiausiai augimą skatinančių veiksnių šiemet“, – teigia T. Lindh, „Adyen“ vykdomasis direktorius Šiaurės ir Baltijos šalims. „Šių metų pradžioje pristatėme „Adyen Uplift" – mūsų dirbtiniu intelektu paremtą mokėjimų optimizavimo rinkinį, kuris padeda įmonėms padidinti mokėjimų konversiją, supaprastinti sukčiavimo valdymą ir sumažinti mokėjimų sąnaudas. Tokiu būdu panaudodami dirbtinį intelektą galime padėti mažmenininkams pasiūlyti neprilygstamą klientų patirtį, nes pirkėjai gali greičiau būti aptarnaujami, o mes galime identifikuoti ir perimti nesąžiningas operacijas."

Ne tik dirbtinis intelektas, bet ir daugiakanalė prekyba vis dar yra svarbiausia

Nors investicijos į naujas technologijas yra sveikintinos, tik 45 % mažmenininkų teigė, kad šiuo metu jie suteikia klientams galimybę lengvai apsipirkti ir atlikti operacijas internetiniuose ir neinternetiniuose kanaluose. Dar 15 % įmonių vadovų planuoja tai padaryti per ateinančius 12 mėnesių. Panašus skaičius (22 %) teigė, kad planuoja klientams suteikti išskirtinę patirtį parduotuvėje.

„Adyen“ 2025 m. mažmeninės prekybos ataskaitoje nurodoma, kad technologijos ir internetinė patirtis atveria naujus kanalus prekių ženklams užmegzti ryšį su klientais. 37 % žmonių tikisi, kad galės apsipirkti su įmone keliuose prekybos kanaluose, tarp jų socialiniuose tinkluose, programėlėje ir internetinėje parduotuvėje. Pavyzdžiui, beveik trečdalis vartotojų teigė, kad apsipirkdami naudojasi socialiniais tinklais (29 proc.).

Tačiau nepaisant tokio didelio skaitmeninių technologijų naudojimo, fizinės parduotuvės ir toliau išlieka patraukliausia vieta pirkėjams (41 %), o ne tiems, kurie mieliau pildo krepšelius internetu (17 %). Respondentai teigė, kad prieš pirkdami nori pamatyti ir paliesti prekę (52 %), pasimatuoti įsigyjamus daiktus (37 %), taip pat nurodė, kad parduotuvėje jie nori iš karto pamatyti prekę. Šiek tiek daugiau nei trečdalis (27 %) teigė, kad jiems patinka išeiti iš parduotuvės su preke pirkimo metu.

Apie tyrimą

Vartotojų tyrimą „Adyen“ užsakymu atliko bendrovė „Censuswide“, apklausdama 41 089 „Nat Rep“ vartotojų Honkonge, Indijoje, Malaizijoje, Singapūre, Belgijoje, Čekijoje, Danijoje, Airijoje, Airijoje, Norvegijoje, Lenkijoje, Portugalijoje, Jungtiniuose Arabų Emyratuose, Estijoje, Latvijoje, Lietuvoje, Australijoje, Japonijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje, Italijoje, Nyderlanduose, Ispanijoje, Švedijoje, Jungtinėje Karalystėje, Brazilijoje, Meksikoje, Kanadoje ir JAV (16 metų ir vyresni). Apklausa vykdyta 2025 m. vasario-kovo mėnesiais.

Prekybininkų tyrimą „Adyen“ užsakymu atliko „Censuswide“, apklausdama 14 003 mažmeninės prekybos įmones (18+ metų amžiaus) Jungtinėje Karalystėje, JAV, Kanadoje, Australijoje, Kinijoje, Honkonge, Japonijoje, Malaizijoje, Singapūre, Belgijoje, Čekijoje, Danijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje, Airijoje, Italijoje, Nyderlanduose, Norvegijoje, Lenkijoje, Portugalijoje, Ispanijoje, Švedijoje, Jungtiniuose Arabų Emyratuose, Estijoje, Latvijoje, Lietuvoje, Brazilijoje ir Meksikoje. Apklausa buvo vykdoma 2025 vasario-kovo mėnesiais.

Apie „Adyen“

„Adyen“ (AMS: ADYEN) yra pirmaujančių įmonių pasirenkama finansinių technologijų platforma. Suteikdama visapusiškas mokėjimų galimybes, duomenimis paremtas įžvalgas ir finansinius produktus viename pasauliniame sprendime, „Adyen“ padeda įmonėms greičiau įgyvendinti savo siekius. Bendrovė „Adyen“, turinti biurus visame pasaulyje, bendradarbiauja su tokiomis bendrovėmis kaip „Meta“, „Uber“, „H&M“, „eBay“ ir „Microsoft“.

Pasidalinkite su drauge ar draugu

Daugiau naujienų

Ne tik duobės: ką vasarą dirba kelininkai?

Vasaros sezonui įsibėgėjus, AB „Kelių priežiūra“ specialistai valstybinės reikšmės keliuose dirba visu pajėgumu. Šiuo laikotarpiu atliekami ne tik važiuojamosios dalies remonto darbai, bet ir daugybė kitų saugiam eismui svarbių veiklų. Vasarą itin daug dėmesio skiriama kelio dangų defektų šalinimui. Ypač didelis dė

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?  

Nuo 2025 m. liepos 1 d. plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui – į kelių naudotojo mokesčiu (vinjete) apmokestinamų valstybinės reikšmės kelių tinklą papildomai įtrauktas 21 krašto kelių ruožas. Lengvųjų automobilių (M1) vairuotojams mokestis ir toliau taikomas nebus.  Iki liepos 1 d. komerci

Fizinio ir emocinio balanso ribų ieškantis šiuolaikinio cirko spektaklis keliaus po Lietuvą!

Menų spaustuvė ir šiais metais keliauja po Lietuvą su sklaidos projektu, kuriame pristatoma Nyderlandų trupė „Knot on hands“ ir jų šiuolaikinio cirko pasirodymas „Brace for Impact“. Birželio 26-29 dienomis šį darbą bus galima išvysti Tauragėje, Troškūnuose, Druskininkuose bei Užpaliuose!&nb

Jurbarko gyventojas nuteistas dėl žiauraus elgesio su gyvūnais

Tauragės apylinkės teismo Jurbarko rūmai paskelbė apkaltinamąjį nuosprendį, kuriuo kaltu dėl žiauraus elgesio su gyvūnais pripažino Jurbarko gyventoją L. S. Šis ikiteisminis tyrimas buvo pradėtas 2021 m. kovo mėnesį, gavus Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VTMT) Tauragės departamento pranešimą, kad tarnybos darbuotojams a

Šilutės teisme nuteisti du klaipėdiečiai, apvogę negyvenamą sodybą

Tauragės apylinkės teismo Šilutės rūmai nuosprendžiu nuteisė K. G. ir V. Š., kurie per 5 kartus iš negyvenamos sodybos Šilutės rajone pagrobė metalo gaminių ir įrankių už daugiau nei 1000 eurų. Teismas nustatė, kad vyrai 2023 m. rugpjūčio–rugsėjo mėn. iš neaptvertos teritorijos ir neužrakintų pastatų pavogė

Tvarkos psichologija: kodėl svarbu, kad kiekvienas daiktas turėtų savo vietą?

Tvarka – tai ne tik vizualinis estetinis pojūtis. Tai mūsų kasdienybės pagrindas, kuris veikia produktyvumą, nuotaiką ir net sprendimų priėmimą. Tyrimai rodo, kad organizuota aplinka padeda susikaupti, mažina stresą ir taupo laiką. Tačiau dažnai pamirštame, kad tvarka neatsiranda savaime – ją reikia kurti sąmoningai. Netvarka ka

Ar jūsų svetainės tekstai parduoda, ar tiesiog užima vietą?

Interneto svetainė – tai jūsų verslo veidas skaitmeninėje erdvėje. Tačiau ar kada pagalvojote, kiek iš tikrųjų jūsų tekstai prisideda prie pardavimų? Neretai puikiai atrodanti svetainė slepia silpną grandį – tekstus, kurie informuoja, bet neįtikina. Kalba, bet neparduoda. Turinio reikšmė šiuolaikinėje konkurencinėj

Šildomų grindų kilimėlis ir sveikata: kodėl tai geras pasirinkimas jautriems žmonėms?

Šaltuoju metų laiku vis daugiau žmonių ieško sprendimų, kaip užtikrinti komfortišką ir sveiką gyvenimo aplinką savo namuose. Vienas iš sprendimų, kuris sulaukia vis daugiau dėmesio, yra šildomų grindų kilimėlis. Šis paprastas, bet efektyvus būdas šildyti patalpas ne tik suteikia jaukumo, bet ir gali

Tremtis. Išgyvenimo ir vilties pamokos šiandienai

Tremtis – tai ne tik geografinis atstumas nuo Lietuvos iki Sibiro, bet tai ir didžiulė dvasinė kelionė per skausmą, netektį ir...viltį. Tai viena skaudžiausių Lietuvos istorijos patirčių, kai tūkstančiai žmonių buvo prievarta ištremti į tolimiausius, atšiauriausius Sibiro kraštus. Išvežti dėl savo įsitikinimų, dėl

Tauragės „Lions“ klubas pradeda naują tarnystės etapą – prezidentu inauguruotas Tadas Jarutis

Tauragės LIONS klubas, įžengdamas į septintuosius veiklos metus, iškilmingai pradėjo naują tarnystės etapą. Tradiciškai Tauragės pilies menėse vyko metinis klubo susirinkimas, kurio metu aptarti nuveikti darbai, išsakyti padėkos žodžiai ir simboliškai, perduodant klubo regalijas, inauguruotas naujasis klubo prezidentas T

Tauragėje nuskambės 14-asis poetų ir dainų atlikėjų festivalis „Prie garažų“.

Šią vasarą Tauragė vėl tampa atvira scena gyvam žodžiui ir muzikai – nuo liepos 22 dienos prasideda keturioliktasis festivalis „Prie garažų“! Tai vienas iš nedaugelio festivalių Lietuvoje, kuriame susipina profesionali kūryba, netradicinės erdvės ir jauki atmosfera tarp atlikėjų bei publikos. „Prie garažų&ldqu

Jaunimo kūrybinės stovyklos „Apversta Tauragė“ premjera – jau birželio 25 d.

Tauragės kultūros centras kviečia į išskirtinį renginį – jaunimo kūrybinės stovyklos „Apversta Tauragė“ rezultatų premjerą. Birželio 25 d. 18 val. Tauragės kultūros centro scenoje žiūrovai išvys jaunuolių sukurtą trumpametražį filmą ir spektaklį, kurių pagrindas – jų pačių išgyvenimai, patirtys, baimės i