Gretos Savickienės nuotrauka
Praėjusio trečiadienio rytą važiuojančiuosius link Šilalės arba iš tos pusės norinčiuosius pasiekti Tauragę, ištiko lengvas šokas – be išankstinio pranešimo uždarytas eismas per Šunijos upelio tiltą. Nors apylankų stendai buvo atidengti, tai sumaišties nesumažino – „pasiklydo“ tarpmiestinių autobusų vairuotojai, siaurame miško kelyje strigo į Mažonų pusę pasirinkusieji trumpesnį kelią per Ridikiškę. Būtent šį trumpesnį, nors ir nenurodytą kaip apylanką, kelią renkasi daugelis vairuotojų. Ir ne tik lengvųjų automobilių – norėdami išvengti siūlomos 33 kilometrų apylankos per Lomius, Šakvietį, sunkiasvorių automobilių vairuotojai suko kur kas trumpesniu keliu per Ridikiškę. Už galvų griebiasi ir šakvietiškiai – eismas neasfaltuotu, duobėtu apylankos keliu pro Šakvietį virto magistrale, gyventojai net bijo pagalvoti, kas liks iš žvyrkelio po tokio intensyvaus eismo.
Kaip perkūnas iš giedro dangaus
Tilto per Šunijos upelį remonto darbai, kaip patvirtino AB „Kelių priežiūra“, pradėti trečiadienį, spalio 25-ąją. Tą rytą eismo dalyviai sužinojo, kad per tiltą nebus galima pravažiuoti darbo dienomis nuo 7 val. iki 16 val. Apylanka veda per Lomius, Šakvietį, jos ilgis 33 km. Po kelių valandų pranešta, kad per tiltą nebus galima pravažiuoti nuo 8.30 val. iki 16.30 val.
Pasak AB „Kelių priežiūra“ Tauragės kelių tarnybos vadovo Dariaus Spancernos, bus vykdomi tilto diafragmų sutvirtinimo darbai, kurie atsieis 43 000 eurų.
– Atsižvelgdami į užsakovo bei visuomenės poreikius, remontą planuojame atlikti kuo įmanoma operatyviau, tačiau ne ilgiau kaip 3–4 savaites. Suprantame vairuotojų nuogąstavimą ir laikiną eismo nepatogumą, tačiau šis remontas yra savalaikis, o saugaus eismo užtikrinimas – prioritetas, – teigė D. Spancerna, pridūręs, kad remonto darbus atlieka AB „Kelių priežiūra“ specialistai.
Paklaustas, kodėl gyventojus informacija apie uždaromą eismą pasiekė tik pradėjus darbus, D. Spancerna atsakė, kad informacija apie planuojamus darbus keliuose yra visada skelbiama interneto svetainėje https://eismoinfo.lt/, įrengti apylankos ženklai kelias dienas prieš darbų pradžią, esą dėl informacijos kreipėsi ir keli vietos spaudos leidiniai – informacija buvo išplatinta ir per juos.
Pakomentuojant šį atsakymą galima tik pasakyti, kad „Tauragės žinioms“ atskiro pranešimo eismoinfo.lt puslapyje trečiadienį ir vėliau rasti nepavyko, o eismoinfo.lt puslapyje esančiame žemėlapyje pateikta informacija ketvirtadienį apie 10 val. dar nebuvo atnaujinta – tebeskelbiama, kad tiltas uždarytas nuo 7 iki 16 val. O apylankos ženklai, ką patvirtina ne vienas tauragiškis, antradienio vakarą dar buvo apsukti juoda plėvele.
Byra ašaros
Kur kas dramatiškesnė situacija dėl tilto remonto ir uždaryto eismo laukia Šakviečio apylinkių gyventojų, nes būtent per jų žvyruotą kelią veda apylanka.
– Ašaros byra, kai matai tiek vilkikų, – pasakojo šakvietiškė. – Antradienį mūsų kelią nugreideriavo, tad pasvarstėme, kad kažkas bus. Kiek prašydavome anksčiau nugreideriuoti tragiškos būklės kelią, tai kelininkai vis sakydavo, kad šlapia. Dabar tris savaites mūsų kelias bus aplinkkelis, tad kyla klausimas, kas liks iš žvyrkelio tokiu lietingu metu, ir ar „Kelių priežiūra“ sutvarkys po apylankos panaikinimo.
Šakvietiškė tik pasidžiaugė, kad kelias per pačią Šakviečio gyvenvietę asfaltuotas ir įrengti „kalneliai“, tad automobiliai neturi kur įsibėgėti.
Labiau, ko gero, iš nevilties šakvietiškė pajuokavo, kad paragins bendruomenę pasinaudoti situacija ir šalia kelio įrengti populiarėjančias savitarnas.
– Kaimo gyventojai gali parduoti daržoves, vaisius, kiaušinius. Bent kokia nauda būtų vietiniams gyventojams, – šmaikštavo šakvietiškė.
Autobusų eismas stringa
Tauragės autobusų parko vadovas Rimantas Martinavičius, kalbintas trečiadienį apie pietus, teigė, kad informacijos apie uždarytą kelio ruožą iš niekur nebuvo gavęs, ir autobusų parkui tai sukėlė nemažai problemų.
– Pokyčiai labai dideli, o užklupo žinia, sakyčiau, labai netikėtai. Anksčiau būdavo tokia tvarka, kad iš anksto gaudavome pranešimus apie apvažiavimus, tiltų ar viadukų uždarymus. Šiandien (kalbėtasi trečiadienį – red.) tik iš aplinkui sugaudėme informaciją, kad tiltas uždarytas. Bandėme operatyviai reaguoti, aiškintis, kas, kodėl ir kaip ilgai truks, – kalbėjo R. Martinavičius. – Nuvažiavau prie meistrų, remontuojančių tiltą, ir klausiau, kodėl griauna nieko nepranešę, nes autobusai stoja, iš Kauno atvažiavo autobusas, vairuotojas nieko nežinojo, pasiklydo.
Pasak direktoriaus, Tauragės autobusai į Šilalės pusę bando važiuoti trumpuoju maršrutu – pro Irenos sodybą, Ridikiškės kaimą.
– Šiuo keliu kreipiame tarpmiestinius maršrutus, nors šis maršrutas ir nepažymėtas kaip apylanka. Apylankos ratas per Lomius tikrai per ilgas, mums nebėra ko važiuoti į Klaipėdą, nes nuo grafiko atsiliekame pusvalandį, tada į Tauragę grįžtume beveik tušti, tik su tauragiškiais, – teigė R. Martinavičius. – Po pietų trečiadienį planuojam išleisti autobusą trumpuoju maršrutu, tai skaičiuojam, kad Šilalėje vėluosim 7 min. o toliau jau pasivytume grafiką. Bet su dideliais autobusais galime ir nepravažiuoti.
– Jei vykstame apylankos maršrutu, ne tik vėluoja autobusai, pavyzdžiui, elektrinis autobusas į Šilalę kelyje užtrunka beveik pusę valandos ilgiau, bet „lūžta“ ir vairuotojų poilsio ir darbo grafikas, – problemas vardijo R. Martinavičius.
Kaip galima išeitis svarstyta ir galimybė autobuso iš Klaipėdos keleivius prašyti pereiti per tiltą ir sodinti į kitą laukiantį autobusą.
Su mokykliniais autobusais, vežančiais mokinius iš Mažonų, Pagramančio, Vaitimėnų, pasak R. Martinavičiaus, problemų neturėtų kilti, planuojama važiuoti trumpąja apylanka.
– Maršrutai nesikeis, gal kiek vėluosim, nes keisti maršrutus dviem savaitėms per sudėtinga, – teigė pašnekovas.
Ketvirtadienį kalbintas R. Martinavičius informavo, kad tarpmiestiniai autobusai taip vadinamuoju trumpuoju maršrutu nepravažiuoja.
– Situacija yra kebli. Per uždarytą kelio atkarpą tuo laiku, kai eismas draudžiamas, kasdien turėtų pravažiuoti 8 tarpmiestiniai autobusai. Skambino man ir iš Vilniaus, Kauno, – teigė R. Martinavičius.
Iki atostogų pakentės
„Aušros“ progimnazijos direktorė Snieguolė Bastakienė teigė, kad progimnazijoje mokosi mokinių iš Pagramančio, Mažonų, Šakviečio, Lomių.
Progimnazijos atstovams kaip ir kitiems, apie galimus eismo sutrikimus pranešta nebuvo.
– Informaciją pati pamačiau tik feisbuke. Pati pasiskambinau į „Kelių priežiūrą“ pasitikslinti, ar tai tiesa, – pasakojo S. Bastakienė.
Pasak jos, mokiniai į progimnaziją trečiadienį atvyko laiku.
– Ryte kelias nebuvo uždarytas iki pat 11 val. Autobusiukas laiku atvažiavo, vaikai nevėlavo ir jokių problemų neturėjome, – tikino vadovė.
Pasiteiravus dėl mokinių grįžimo namo direktorė tiksliai atsakyti negalėjo, mat autobusas buvo ką tik išvykęs.
– Negaliu pasakyti, pro kur po pamokų vežti mokiniai, nes autobusas tik dabar turėjo išvykti. Buvome informuoti, kad kelias bus uždarytas iki 16 val., tai galbūt jau bus galima pravažiuoti, – trečiadienį kelios minutės po 16 val. sakė direktorė.
Mokyklos atstovė dėl galimų trikdžių labai nenusiminė, mat jau nuo pirmadienio prasideda mokinių rudens atostogos.
– Mes galvojame, kad tas dvi dieneles, nes liko tik ketvirtadienis ir penktadienis, mes išsispręsim, o po atostogų žiūrėsime, – trečiadienį teigė S. Bastakienė. – Taip pat iš vienos darbuotojos, gyvenančios Mažonų pusėje, sužinojome, kad pakeistas remonto laikas – kelias bus uždarytas tik nuo 8.30 val. Tai mūsų vaikai bus tikrai atvežti laiku.
Prašo įrengti šviesoforus
Savivaldybės meras Dovydas Kaminskas, paprašytas pakomentuoti sumaištį dėl uždaryto eismo, ir paklaustas, kodėl apie tilto uždarymą gyventojai sužinojo tik trečiadienį, kai remonto darbai prasidėjo, atsakė, kad šis klausimas turi būti skirtas ne jam.
– Galiu tik pasakyti, ką jau padarėme, kad situacija bent kiek sušvelnėtų. Sutarėme dėl remonto laiko pakeitimo, kad tiltą uždarytų ne nuo 7 val., o nuo 8.30 val., kai jau visi suvažiuoja į mokyklas, darželius, į darbus, – teigė meras. – Dabar su Lietuvos automobilių kelių direkcija derimės, kad iš abiejų Šunijos tilto pusių būtų įrengti šviesoforai. Eismas tik pašalus per tiltą bus labai sudėtingas, avarijų netrūks. Tad savivaldybė prašo įrengti šviesoforus iš abiejų tilto pusių, kad būtų galima atskirti transporto srautus ir eismas vyktų viena kryptimi.
Pasak mero, šiuo metu vyksta tik tilto remontas, o kapitalinio tilto remonto konkurso, kuris vyko jau trečią kartą, vokų atplėšimas numatytas spalio 27 d. Konkurso nugalėtojas, jei paaiškės, bus aiškus tik lapkričio viduryje. Jei sutartis bus pasirašyta, tai greičiausiai tik gruodį. Tokiu atveju kapitalinė tilto rekonstrukcija, per kurią numatyta pastatyti laikiną tiltą šalia, prasidėtų tik pavasarį.
– Dabar vyksta tik remontas iki kapitalinės rekonstrukcijos. Matant, kad rekonstrukcija taip greit neįvyks, nuspręsta greitai sustiprinti tilto konstrukcijas, kad žiemą eismas per tiltą galėtų vykti, – situaciją paaiškino meras.
Eismas nenormaliai intensyvus
Bronislovas Ambrozas, Valstybinių miškų urėdijos Tauragės regiono padalinio vadovas, informavo, kad kelias per Ridikiškę link Mažonų yra bendro naudojimo, jį administruoja Tauragės savivaldybė.
– 2 kilometrai kelio eina per mišką. Keliu naudojasi ir miškininkai, kai greideriuojame, palyginame visą kelią. Trečiadienį kelias nebuvo labai blogos būklės, problemų gali kilti automobiliams prasilenkiant – du sunkiasvoriai automobiliai sunkiai prasilenkia, – komentavo B. Ambrozas.
Paklaustas, ar esant intensyviam eismui galėtų būti padaryta žalos gamtai, miškininkas teigė, kad greičiau nukentės prasilenkiantys automobiliai.
– Prasilenkiant šakos gali apibraižyti ar veidrodėliai lūžti. Iš tikrųjų eismas keliu nenormaliai intensyvus, per grybavimo sezoną tiek automobilių nebūna, – pastebėjimais pasidalijo B. Ambrozas.
Balandžio 1-oji – tai diena, kai daugelis leidžia sau pajuokauti. Tačiau yra vietų, kur pokštai net ir tokią dieną nepriimtini. Skubiosios pagalbos tarnybų ryšio numeris 112 – viena jų. Kiekvienas skambutis čia gali reikšti realų pavojų, o melagingi skambučiai užima telefono linijas ir gali lemti skaudžias pasekmes
Policijos pareigūnai, užtikrindami eismo saugumą ir mažindami eismo įvykių skaičių, balandžio mėnesį Tauragės apskrities vyriausiojo policijos komisariato aptarnaujamoje teritorijoje vykdys šias prevencines priemones: Balandžio 1 – 4 d. važiavimo per sankryžas, šviesoforo signalų paisymo, važiavimo per geležinkelių pervažos k
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (SADM) parengė teisės aktų projektus, kaip būtų galima tobulinti antrąją pensijų kaupimo pakopą ir teikia juos visuomenei svarstyti. Pataisomis siekiama didinti sistemos patrauklumą ir lankstumą, užtikrinti savanorišką dalyvių įsitraukimą ir įgyvendinti Konstitucinio teismo nutarimą, numatant galimybe
Gydytojos, tremtinės Dalios Grinkevičiūtės (1927–1987) atsiminimai „Lietuviai prie Laptevų jūros" – vienas reikšmingiausių Rytų ir Vidurio Europos literatūros kūrinių. Į šešioliką kalbų ir verstas ir plačiai pasaulyje žinomas kūrinys – vienas ryškiausių sovietinių represijų liudijimų, lietuvių atm
Tauragės rajono savivaldybės administracija ir UAB „Šilutės polderiai“ pasirašė sutartį dėl Tauragės rajono savivaldybės Gaurės seniūnijos privažiuojamojo kelio prie Lukšiškių nuo kelio 147 Tauragė–Pašventys remonto darbų. Vadovaujantis 2025 m. vasario 5 d. Tauragės rajono savivaldybės tarybos s
Tauragės rajono savivaldybės administracija (kodas 188737457), kurios buveinė Tauragėje, Respublikos g. 2, skelbia statinių (kioskų) Tauragėje, Spaustuvės g. 1, elektroninius nuomos aukcionus. Kiekvienas statinys (kioskas) išnuomojamas 5 metų terminui (su galimybe pratęsti nuomos sutartį iki 10 metų). Numatytas veiklos pobūdis kiekviename st
Pareigūnai ieško į Švediją dirbti išvykusio ir be žinios dingusio Martyno Rupainio, gim. 1989 m. Nuo 2025 m. kovo mėn. su minėtu vyru susisiekti nėra galimybės. Vyras apie 180 cm ūgio, tamsiai rudų trumpų plaukų. Galinčių suteikti tyrimui vertingos informacijos, prašome pranešti Tauragės apskrities vyriausi
Dirbtinė oda baldams yra puikus pasirinkimas tiems, kurie ieško patvaraus, lengvai prižiūrimo ir estetiškai patrauklaus sprendimo savo namams ar biurui. Tačiau rinkoje siūlomas labai platus šios medžiagos asortimentas – nuo pigios ir trumpalaikės iki aukščiausios kokybės, sunkiai atskiriamos nuo natūralios odos. Ka
Šiandien vis daugiau žmonių ieško sprendimų, kaip ne tik apsaugoti savo turtą, bet ir gyventi patogiau. Vienas iš tokių sprendimų — stumdomų kiemo vartų automatika. Tai ne tik patogumas, bet ir saugumo garantas, kurį galima pritaikyti tiek privačiuose namuose, tiek komerciniuose objektuose. Automatizuoti slenkami vartai
Orapūtės – tai universali įranga, plačiai naudojama tiek buityje, tiek pramonėje. Jos dažnai tampa nepakeičiamu komponentu nuotekų valymo sistemose, tačiau panaudojimo spektras tuo nesibaigia – orapūtės pasitarnauja aeruojant tvenkinius, akvariumus, baseinus ar netgi gamybos procesuose maisto, medicinos ir chemijos srityse. Tačiau kaip
Sodo bei daržo įrankiai padeda lengviau nudirbti įvairius daržo darbus. Be jų sunkiai įsivaizduotume daržo sodinimo, auginimo ir derliaus nuėmimo sezoną. Tinkami įrankiai pasitarnauja daugeliu atvejų. Tačiau, kartais pavasarį pravėrę pašiūrės duris, galime nemaloniai nustebti, radę surūdijusius sodo įrankius arba pradėję jais darbuotis pajus
Nusprendėte palikti Lietuvą gyvenimui Jungtinėje Karalystėje? Šiame kelyje gali kilti įvairiausių teisinių iššūkių. Juk Jungtinei Karalystei pasitraukus iš „Brexit“, ženkliai sumažėjo laisvo judėjimo galimybės, taip pat kito imigracijos, darbo, socialinių garantijų sistema. Gera žinia: patyrę lietuvių advokat