Tauragės žinios logotipas
Lietuvos statistika: vyresnio amžiaus žmonės vis dažniau apsiperka per socialinius tinklus

Lietuvos statistika: vyresnio amžiaus žmonės vis dažniau apsiperka per socialinius tinklus

Nors fizinės parduotuvės tebėra lietuvių mėgstamiausia pirkimo vieta, pirkimas per socialinę mediją tampa vis populiaresnis, rodo pirmaujančios finansinių technologijų platformos „Adyen“ mažmeninės prekybos ataskaita „Retail Report 2025“. Įdomu tai, kad šią tendenciją skatina ne tik jaunoji karta – vyresnio amžiaus žmonės taip pat aktyviai priima šiuos pokyčius.

Pirkimas socialiniuose tinkluose reiškia produktų ar paslaugų paiešką ir pirkimą tiesiogiai per socialinių tinklų platformas, neišeinant iš programėlės. Nors anksčiau šis pirkimo būdas buvo siejamas daugiausia su jaunesniais žmonėmis, dabar juo naudojasi ir vyresniosios kartos. Jauni žmonės, ypač 16-19 metų amžiaus, vis dar yra socialinės komercijos lyderiai – daugiau nei pusė jų reguliariai perka šiuo būdu. Tačiau beveik trečdalis 60-ies metų amžiaus ir 17 proc. 70-ies metų amžiaus ar vyresnių lietuvių taip pat bent kartą per mėnesį perka per socialinę mediją.

Kryžminė elektroninė komercija tampa norma

Remiantis tyrimu, Lietuvos vartotojai demonstruoja įvairų pirkimo elgesį, nors fizinės parduotuvės tebėra mėgstamiausia aplinka. Daugiau nei trečdalis žmonių teikia pirmenybę fiziniams mažmeninės prekybos taškams, kiek daugiau nei penktadalis – internetinėms parduotuvėms, o likusieji neturi konkrečių pageidavimų.

Tobias Lindh, „Adyen“ generalinis direktorius Šiaurės ir Baltijos šalyse, sako, kad tai parodo, jog patogumas ir prieinamumas tampa svarbiais veiksniais vartotojų pirkimo sprendimuose – svarbiausia yra sklandi pirkimo patirtis, nepriklausomai nuo kanalo.

Jis pabrėžia, kad mažmenininkai, norintys augti, turi sugebėti reaguoti į besikeičiančius pirkimo įpročius.

„Nors jaunesnės, į skaitmenines technologijas linkusios kartos, natūraliai aktyviau naudoja socialinę mediją apsipirkimui, akivaizdu, kad vyresni vartotojai taip pat priima naujus kanalus. Ambicingi prekybininkai turi investuoti į sprendimus, kurie leistų jiems pasiūlyti sklandžią apsipirkimo patirtį visoms amžiaus grupėms“, – sako T. Lindh.

Duomenimis pagrįstos strategijos kaip konkurencinis pranašumas

Vartotojams vis dažniau migruojant iš vieno kanalo į kitą, mažmenininkams tampa vis svarbiau suprasti jų elgesį visoje pirkimo kelionėje, įskaitant tai, kaip klientai pereina iš vieno kanalo į kitą. Tyrimas rodo, kad beveik 40 proc. Lietuvos vartotojų tikisi galimybės pirkti iš mažmenininkų per kelias platformas – socialinę mediją, mobiliąsias programas ar interneto svetaines.

„Internetinėse parduotuvėse duomenis rinkti lengviau, bet norint suprasti vartotojų, apsipirkinėjančių fizinėse parduotuvėse, elgesį, reikalingi nauji technologiniai sprendimai“, – pažymi T. Lindh.

Jis atkreipia dėmesį, kad įmonės, gebančios rinkti ir analizuoti duomenis iš įvairių kanalų, gali pasiūlyti labiau individualizuotą ir efektyvesnę pirkimo patirtį, pavyzdžiui, internete rekomenduoti produktus, kuriuos klientas anksčiau išbandė parduotuvėje.

Beveik trečdalis Lietuvos vartotojų taip pat teigia, kad jie būtų lojalesni prekių ženklams, jei galėtų iš karto ir patogiai įsigyti socialiniuose tinkluose matytą produktą internetinėje parduotuvėje.

Pasak T. Lindh, mažmeninės prekybos pasaulis įžengė į erą, kai kiekviena pirkimo patirtis turėtų būti protinga, sklandi ir apimti visus kanalus, o ne apsiriboti tik įmonės fizinėmis parduotuvėmis.

„Socialiniai tinklai nebėra tik jaunimo žaidimų aikštelė – jie tampa visų amžiaus grupių vartotojų apsipirkimo aplinka“, – daro išvadą „Adyen“ generalinis direktorius Šiaurės ir Baltijos šalyse.

„Adyen Retail Report“ tyrimą atliko bendrovė „Censuswide“, apklaususi 41 089 vartotojus iš Honkongo, Indijos, Malaizijos, Singapūro, Belgijos, Čekijos, Danijos, Airijos, Norvegijos, Lenkijos, Portugalijos, Jungtinių Arabų Emyratų, Estijos, Latvijos, Lietuvos, Australijos, Japonijos, Prancūzijos, Vokietijos, Italijos, Nyderlandų, Ispanijos, Švedijos, Jungtinės Karalystės, Brazilijos, Meksikos, Kanados ir JAV (vyresnius nei 16 metų). Duomenys buvo renkami nuo 2025 m. vasario 26 d. iki 2025 m. kovo 12 d.

„Adyen“ yra finansinių technologijų platforma, kurią renkasi pirmaujančios įmonės. Vienu globaliu sprendimu teikdama kompleksines mokėjimo paslaugas, duomenimis pagrįstą informaciją ir finansinius produktus, „Adyen“ padeda įmonėms greičiau pasiekti savo tikslus. „Adyen“ turi biurus visame pasaulyje ir bendradarbiauja su tokiomis įmonėmis kaip „Meta“, „Bolt“, „H&M“, „eBay“ ir „Microsoft“.

Pasidalinkite su drauge ar draugu

Daugiau naujienų

UAB Tauragės regiono atliekų tvarkymo centrui perskaičiuota ir patvirtinta regioninė kaina 2026 m.

UAB Tauragės regiono atliekų tvarkymo centras (TRATC) primena, kad pasikeitus teisės aktams, nuo 2024 m. komunalinių atliekų tvarkymo paslaugų kainas regioniniu lygiu nustato ir tvirtina Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT). 2025 m. liepos 24 d. VERT perskaičiavo ir patvirtino – nuo 2026 m. sausio 1 d. įsigaliosiančią – reg

Šilalės miesto šventė „Šilalės gimtadienis suartina“ kviečia švęsti drauge

Liepos 30 – rugpjūčio 3 dienomis Šilalė kviečia visus į išskirtinę miesto gimtadienio šventę! Tai daugiau nei tris dienas truksiantis renginių ciklas, kviečiantis susiburti, švęsti ir dar labiau suartėti. Programa kupina įspūdingų renginių – nuo meninių instaliacijų, koncertų, ekskursijų, parodų iki edukacij

Tauragės profesinio rengimo centras 2025–2026 mokslo metais kviečia mokytis

Tauragės profesinio  rengimo centras 2025–2026 mokslo metais kviečia mokytis ·         Baigusius 8 klases į I gimnazijos klasę (9 kl.).  ·         Baigusius 8 klases į I gimnazijos klasę (9 kl.) ir kartu mokytis E. pardavėjo – konsultanto profesijos.  ·  

Nekontroliuojamas dirbtinio intelekto naudojimas – tiksinti bomba įmonių duomenims

Vasara – metas, kai darbuotojai skuba greičiau užbaigti darbus ir neretai pasitelkia viešai prieinamus dirbtinio intelekto (DI) įrankius, tokius kaip „ChatGPT” ar „Gemini”. Tačiau ši „nematoma“ praktika, kai DI naudojamas neoficialiai, be darbdavio žinios ar aiškių taisyklių, kelia real

Paprastas kvietimas teikti vietos projektus

PAPRASTAS KVIETIMAS TEIKTI VIETOS PROJEKTUS Nr. 4 Tauragės rajono vietos veiklos grupė kviečia teikti paprastus kaimo vietovių vietos projektus pagal kaimo vietovių vietos plėtros strategijos „ Tauragės rajono vietos veiklos grupės 2023-2027 m. vietos plėtros strategija“ (toliau – VPS) priemonę “Parama žemės ūkio verslo kūr

Skubus NKC prašymas gyventojams ir organizacijoms – kviečiama paaukoti kraujo

Nacionalinis kraujo centras (NKC) praneša, kad vasarai įpusėjus kritiškai senka beveik visų kraujo grupių atsargos. Šiuo metu ypač trūksta I+(O+), I- (O-), II+(A+), II-(A-), III+ (B+), IV (AB-) grupių kraujo. Tad NKC kviečia gyventojus, esant galimybei, kuo skubiau atvykti į artimiausius NKC donorystės padalinius paaukoti krauj

Parama jaunoms šeimoms ir asmenims būstui įsigyti: svarbi informacija

Nuo liepos 28 d. iki rugpjūčio 14 d. bus priimami prašymai valstybės iš dalies kompensuojamai paramai būstui įsigyti – tai galimybė jaunoms šeimoms ir asmenims palankesnėmis sąlygomis įsigyti pirmąjį būstą ar pritaikyti jį savo poreikiams. Kas gali pretenduoti? Asmenys ar šeimos, neturintys ir per pastaruosius

Į avariją pateko Tauragės autobusų parko autobusas

Trečiadienio vakarą į avariją pateko iš Šiaulių grįžtantis  Tauragės autobusų parko maršrutinis autobusas „Iveco“. Kelmės savivaldybėje, pervažiavus tiltą per Kražantę, į pagrindiniu keliu važiavusį autobusą atsitrenkė lengvasis automobilis „Toyota“ .   Pagrindiniame kelyje autobusą praleisti

Renginių ciklas „Prie garažų“ startavo su Justino Stonkaus fotografijų paroda „Garažų vyrai“

Liepos 22 d. Tauragės rajono savivaldybės Birutės Baltrušaitytės viešojoje bibliotekoje prasidėjo poetų ir dainų atlikėjų festivalis „Prie garažų“. Pirmasis renginys – Justino Stonkaus fotografijų paroda „Garažų vyrai“ sudomino fotografijos ir mechanikos gerbėjus, atėjusius iš arčiau pamatyti fotog

Ekonomikos augimas  geresnio gyvenimo negarantuoja

Valstybės duomenų agentūra paskelbė, kad Lietuvos metinis bendrasis vidaus produktas (BVP)  pernai išaugo 2,7 proc. ir tai yra gerokai daugiau, nei prognozavo Europos Komisija, Lietuvos bankas ir Finansų ministerija. Pagal ekonomikos augimą, lyginant su Europos Sąjunga, Lietuva pernai užkopė į absoliučias aukštumas ir daugiau nei

Vaikų ir tėvų dialogas. Kaip išvengti konfliktų?

Kiekvienas žmogus kartais pasijaučia nesuprastas, neišgirstas ir dėl to neretai kyla konfliktai. Vaikai pyksta, kad tėvai ar globėjai jų nesupranta, suaugusieji suirzta, jei atrodo, kad jaunuolis nesiklauso. Vaiko teisių gynėja Giedrė Starkevičiūtė pataria, kaip laviruoti tokiose situacijose. Vaiko teisių gynėjos Giedrės Starkevičiūtės inte