Tauragės žinios logotipas
Klaidinanti reklama – kaip atpažinti ir ką daryti susidūrus?

Klaidinanti reklama – kaip atpažinti ir ką daryti susidūrus?

Reklama yra viena efektyviausių priemonių pritraukti naujus klientus ir didinti įmonės žinomumą. Tačiau kartu su reklamos galia kyla ir rizikos – kartais ji gali tapti klaidinančia, kai joje pateikiama netiksli ar apgaulinga informacija. Verslui, siekiančiam laikytis teisės aktų ir apsisaugoti nuo galimų pasekmių, labai svarbu suprasti, kaip atpažinti klaidinančią reklamą ir kokių žingsnių imtis ją pastebėjus. Taigi, kokia yra klaidinanti reklama, kokios jos pasekmės ir kur kreiptis, susidūrus su tokia problema?

Kas yra klaidinanti reklama?

Klaidinanti reklama yra reklama, kurioje pateikiama netiksli, neišsami ar dviprasmiška informaciją, galinti suklaidinti vartotojus dėl prekės ar paslaugos pobūdžio, kainos, kokybės ar kitų svarbių aspektų. Pagal Lietuvos Respublikos Reklamos įstatymą klaidinanti reklama yra draudžiama, nes ji gali pakenkti ne tik vartotojams, bet ir konkurentams, kurie laikosi sąžiningos reklamos taisyklių. Verslui labai svarbu žinoti, kad tokia reklama gali sukelti rimtų teisinių pasekmių, įskaitant finansines baudas ir veiklos apribojimus, taip pat pakenkti įmonės reputacijai.

Kaip ją atpažinti?

Viena iš pirmųjų užduočių, siekiant išvengti klaidinančios reklamos, yra gebėjimas atpažinti jos požymius. Paprastai reklama laikoma klaidinančia, jei:

● joje pateikiama neteisinga arba nepakankamai aiški informacija;

● kuriamas melagingas įvaizdis apie produkto ar paslaugos naudą;

● skelbiama apie nuolaidas, kurių iš tikrųjų nėra arba kurios neatitinka realybės;

● siūlomos sąlygos nėra visiškai atskleistos arba yra klaidinančios.

Šių klaidinančios reklamos požymių žinojimas gali padėti verslui išvengti teisinių problemų ir užtikrinti klientų pasitikėjimą.

Ką daryti susidūrus su klaidinančia reklama?

Susidūrus su įtartina ar klaidinančia reklama, svarbu imtis tinkamų žingsnių. Lietuvoje vartotojai ir konkurentai, pastebėję klaidinančią reklamą, turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT). VVTAT turi įgaliojimus tirti klaidinančios reklamos atvejus, skirti sankcijas ir įpareigoti verslą nutraukti neteisėtą veiklą. Be to, esant poreikiui, VVTAT gali nurodyti išplatinti viešą pareiškimą apie klaidinančios reklamos neatitiktis, taip informuojant visuomenę ir apsaugant vartotojus nuo tolesnių klaidų.

Baudos ir teisiniai padariniai

Už klaidinančią reklamą gali būti taikomos griežtos baudos. Priklausomai nuo pažeidimo masto ir trukmės, finansinės baudos gali siekti keliasdešimt tūkstančių eurų. Įstatymai taip pat numato, kad, priklausomai nuo reklamos poveikio rinkai ir vartotojams, verslui gali būti skiriami papildomi apribojimai ar įpareigojimai. Tokia reklama gali turėti ir ilgalaikių padarinių – sumažinti prekės ženklo patikimumą ar paskatinti klientų pasitraukimą.

Be to, reikėtų turėti omenyje, kad klaidinanti reklama gali sukelti teisminius ginčus su konkurentais ar vartotojais. Siekiant išvengti šių rizikų, būtina pasikonsultuoti su teisininkais dar prieš pradedant reklamos kampaniją. Patikimos teisinės paslaugos Vilniuje verslams gali padėti užtikrinti, kad jų reklama atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Kodėl svarbu užtikrinti reklamos skaidrumą?

Klaidinanti reklama ne tik pažeidžia teisės aktus, bet ir gali rimtai pakenkti verslo ilgalaikiam augimui. Atviras ir sąžiningas reklamavimasis padeda sukurti stiprų ir patikimą prekės ženklą, kuris skatina klientų lojalumą. Vartotojai vis labiau vertina etišką komunikaciją ir atsakingumą. Todėl sąžininga reklama gali tapti pranašumu, pritraukiančiu naujus klientus bei didinančiu įmonės vertę.

Be to, skaidrios reklamos praktikos ne tik užtikrina verslo atitiktį teisiniams reikalavimams, bet ir skatina vidinį organizacijos pasitikėjimą. Įmonė, kuri laikosi sąžiningos rinkodaros principų, paprastai tampa patrauklesne vieta ne tik klientams, bet ir talentingiems darbuotojams. Tokiame versle skatinamos ilgalaikės vertybės ir pabrėžiamas verslo atsakomybės jausmas – tai suteikia įmonei unikalų ir tvarų identitetą.

Apibendrinant svarbu pabrėžti, kad klaidinančios reklamos draudimas nėra vien tik teisinis reikalavimas – tai esminė verslo reputacijos dalis. Įmonės, kurios siekia ilgalaikės sėkmės, turėtų investuoti į skaidrumą bei sąžiningą komunikaciją, taip kurdamos patikimą įvaizdį rinkoje. Laikantis reklamos taisyklių ir etikos normų, ne tik išvengiama galimų teisinių problemų ar baudų, bet ir užtikrinama, kad klientai, partneriai ir darbuotojai matytų verslą kaip atsakingą ir besivadovaujantį vertybėmis.

Užs. Nr. 167

Pasidalinkite su drauge ar draugu

Daugiau naujienų

Tvariausia Lietuvos įmonė – Tauragės „Bremena“

Praėjusią savaitę MO muziejuje „Verslo žinių“ surengtoje konferencijoje „Gazelė 2024“ apdovanotos sparčiausiai besivystančios smulkios ir vidutinės įmonės. Šiemet jų visoje Lietuvoje yra 8438,  keliais šimtais mažiau nei 2023-aisiais, tačiau pirmą kartą paskelbta tvariausia Lietuvos  įmonė. Tai ypač g

Sensoriniai skaitymai „5 pojūčiai“ – įtrauki literatūros patirtis Tauragėje

Tauragės B. Baltrušaitytės viešoji biblioteka sėkmingai vykdo prasmingą projektą „Sensoriniai skaitymai bibliotekoje – 5 pojūčiai“, skirtą vaikams ir suaugusiems, siekiant įtraukti visus visuomenės narius į literatūros pažinimo procesą. Rudens sezonu bibliotekoje įvyko net 23 skaitymo sesijos, kuriose dalyvavo 179 mo

Prevencinės priemonės šalies keliuose gruodžio mėnesį

Policijos pareigūnai, užtikrindami eismo saugumą ir mažindami eismo įvykių skaičių, gruodžio mėnesį Tauragės apskrities vyriausiojo policijos komisariato aptarnaujamoje teritorijoje vykdys šias prevencines priemones: • Gruodžio 2 – 4 d. vyks vairuotojų nesustojimo prieš pėsčiųjų perėją, kai to reikalaujama pagal KET, kontr

Komunikacijos evoliucija ir telefonai: nuo laidinių iki išmaniųjų

Komunikacijos priemonės visada buvo žmonių bendravimo pagrindas, formavęs civilizacijas ir jų kultūras tūkstančius metų. Tačiau dar niekas taip stipriai nepaveikė bendravimo, kaip telefonai. Jų atsiradimas 19-ame amžiuje ir vystymasis iki šiuolaikinių išmaniųjų telefonų iš esmės pakeitė mūsų gyvenimus. Telefono išradima

Vestuvių planavimo patarimai, kurie padės išvengti rūpesčių

Vestuvių planavimas – vienas įsimintiniausių, bet ir intensyviausių gyvenimo momentų. Nuolat kylantys klausimai apie biudžetą, vietą, svečių sąrašą ar dekoracijas gali tapti iššūkiu. Tačiau tinkamai pasiruošus galima sumažinti rūpesčių kiekį ir džiaugtis planavimo procesu. Štai keletas naudingų patarimų, pad

Kodėl svarbu išmanyti istoriją?

Nors istorija yra tik viena iš daugelio sričių, yra labai daug priežasčių, kodėl ją reikėtų puikiai išmanyti. Apie šias priežastis ir pakalbėsime jau netrukus.  Ne paslaptis, kad visi norie būtų išsilavinę. Tačiau, jei nežinosime pagrindinių istorinių faktų, vargu, ar galėsime save tokiais vadinti? Taigi, jei nor

Veterinarijos gydytoja Ligita Baracevičiūtė pataria I Apie augintinių parengimą žiemai

Ligita Baracevičiūtė, ,,Vet anima" veterinarijos klinikos Tauragėje gydytoja apie augintinių parengimą rudeniui ir žiemai. - Priežiūra lauke būnančių gyvūnų (kiemo šuniukai, katės, etc.) - Kaip tinkamai išvesti pasivaikščioti - pėdutės, apranga, kiti aksesuarai. - Vitaminai, papildai žiemos sezonui. Kailio priežiūra. Pėdučių

Pirmą kartą vienoje scenoje – Ovidijus Vyšniauskas su sūnumi Adomu Vyšniausku

Gruodžio 14 d. Palangos koncertų salėje vyks ypatingas gyvo garso koncertas, kuriame pirmą kartą pasirodys legendinis Lietuvos atlikėjas Ovidijus Vyšniauskas kartu su sūnumi Adomu Vyšniausku.   Nors Adomas Vyšniauskas jau kelis metus yra žinomas muzikos pasaulyje, o jo dainos „Aš judu“, „Prisimin

Apie susirgimus gripu, COVID‘u ar kitomis ūminėmis viršutinių kvėpavimo takų ligomis

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Tauragės departamento Užkrečiamųjų ligų valdymo skyriaus vedėja Vaida Mitkuvienė apie susirgimus gripu, COVID‘u ar kitomis ūminėmis viršutinių kvėpavimo takų ligomis. Kokia situacija Tauragės mieste ir krašte? Kokia situacija Tauragės mieste ir krašte? Rekomendacijos, kaip i&scaro

Apie kalėdinių renginių programą I Gintarė Rakauskienė ir Šarūnė Stasytienė

Artėja Kalėdos I Gintarė Rakauskienė ir Šarūnė Stasytienė apie renginių programąLaidoje „Dienos svečias“ – viešnios – Gintarė Rakauskienė, Tauragės rajono savivaldybės administracijos direktorė ir Šarūnė Stasytienė, Kultūros skyriaus vedėja. Apie Kalėdinių renginių ciklą Tauragėje, apie eglės įžiebimo v

Lietuvos Karinės jūrų pajėgos dalyvavo didžiausiose tarptautinėse karinėse jūrų pratybose Suomijoje

Lapkričio 18-29 d. Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų (KJP) kariai dalyvavo tarptautinėse pratybose „Stingdantys vėjai 2024“ (angl. „Freezing winds“), kurios vyko Suomijos teritorinės jūros ir išskirtinės ekonominės zonos vandenyse, salų archipelage.    Lietuvos KJP tarptautinėse pratybose atstovavo

Tauragės lopšeliui-darželiui „Pušelė“ – apdovanojimas už vaikų maitinimą ekologiškais produktais

Lapkričio 21 d. Žemės ūkio ministerijoje vykusioje kokybiško maisto konferencijoje „Auginame čia, Lietuvoje!” apdovanoti konkurso „Kokybe paženklintas maistas 2024“ nugalėtojai, žiniomis apie vaikų mitybą ir kokybiško maisto svarbą dalijosi šios srities žinovai. Viceministrė įteikė padėkas savivaldybėms