Tauragės žinios logotipas
Klaidinanti reklama – kaip atpažinti ir ką daryti susidūrus?

Klaidinanti reklama – kaip atpažinti ir ką daryti susidūrus?

Reklama yra viena efektyviausių priemonių pritraukti naujus klientus ir didinti įmonės žinomumą. Tačiau kartu su reklamos galia kyla ir rizikos – kartais ji gali tapti klaidinančia, kai joje pateikiama netiksli ar apgaulinga informacija. Verslui, siekiančiam laikytis teisės aktų ir apsisaugoti nuo galimų pasekmių, labai svarbu suprasti, kaip atpažinti klaidinančią reklamą ir kokių žingsnių imtis ją pastebėjus. Taigi, kokia yra klaidinanti reklama, kokios jos pasekmės ir kur kreiptis, susidūrus su tokia problema?

Kas yra klaidinanti reklama?

Klaidinanti reklama yra reklama, kurioje pateikiama netiksli, neišsami ar dviprasmiška informaciją, galinti suklaidinti vartotojus dėl prekės ar paslaugos pobūdžio, kainos, kokybės ar kitų svarbių aspektų. Pagal Lietuvos Respublikos Reklamos įstatymą klaidinanti reklama yra draudžiama, nes ji gali pakenkti ne tik vartotojams, bet ir konkurentams, kurie laikosi sąžiningos reklamos taisyklių. Verslui labai svarbu žinoti, kad tokia reklama gali sukelti rimtų teisinių pasekmių, įskaitant finansines baudas ir veiklos apribojimus, taip pat pakenkti įmonės reputacijai.

Kaip ją atpažinti?

Viena iš pirmųjų užduočių, siekiant išvengti klaidinančios reklamos, yra gebėjimas atpažinti jos požymius. Paprastai reklama laikoma klaidinančia, jei:

● joje pateikiama neteisinga arba nepakankamai aiški informacija;

● kuriamas melagingas įvaizdis apie produkto ar paslaugos naudą;

● skelbiama apie nuolaidas, kurių iš tikrųjų nėra arba kurios neatitinka realybės;

● siūlomos sąlygos nėra visiškai atskleistos arba yra klaidinančios.

Šių klaidinančios reklamos požymių žinojimas gali padėti verslui išvengti teisinių problemų ir užtikrinti klientų pasitikėjimą.

Ką daryti susidūrus su klaidinančia reklama?

Susidūrus su įtartina ar klaidinančia reklama, svarbu imtis tinkamų žingsnių. Lietuvoje vartotojai ir konkurentai, pastebėję klaidinančią reklamą, turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT). VVTAT turi įgaliojimus tirti klaidinančios reklamos atvejus, skirti sankcijas ir įpareigoti verslą nutraukti neteisėtą veiklą. Be to, esant poreikiui, VVTAT gali nurodyti išplatinti viešą pareiškimą apie klaidinančios reklamos neatitiktis, taip informuojant visuomenę ir apsaugant vartotojus nuo tolesnių klaidų.

Baudos ir teisiniai padariniai

Už klaidinančią reklamą gali būti taikomos griežtos baudos. Priklausomai nuo pažeidimo masto ir trukmės, finansinės baudos gali siekti keliasdešimt tūkstančių eurų. Įstatymai taip pat numato, kad, priklausomai nuo reklamos poveikio rinkai ir vartotojams, verslui gali būti skiriami papildomi apribojimai ar įpareigojimai. Tokia reklama gali turėti ir ilgalaikių padarinių – sumažinti prekės ženklo patikimumą ar paskatinti klientų pasitraukimą.

Be to, reikėtų turėti omenyje, kad klaidinanti reklama gali sukelti teisminius ginčus su konkurentais ar vartotojais. Siekiant išvengti šių rizikų, būtina pasikonsultuoti su teisininkais dar prieš pradedant reklamos kampaniją. Patikimos teisinės paslaugos Vilniuje verslams gali padėti užtikrinti, kad jų reklama atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Kodėl svarbu užtikrinti reklamos skaidrumą?

Klaidinanti reklama ne tik pažeidžia teisės aktus, bet ir gali rimtai pakenkti verslo ilgalaikiam augimui. Atviras ir sąžiningas reklamavimasis padeda sukurti stiprų ir patikimą prekės ženklą, kuris skatina klientų lojalumą. Vartotojai vis labiau vertina etišką komunikaciją ir atsakingumą. Todėl sąžininga reklama gali tapti pranašumu, pritraukiančiu naujus klientus bei didinančiu įmonės vertę.

Be to, skaidrios reklamos praktikos ne tik užtikrina verslo atitiktį teisiniams reikalavimams, bet ir skatina vidinį organizacijos pasitikėjimą. Įmonė, kuri laikosi sąžiningos rinkodaros principų, paprastai tampa patrauklesne vieta ne tik klientams, bet ir talentingiems darbuotojams. Tokiame versle skatinamos ilgalaikės vertybės ir pabrėžiamas verslo atsakomybės jausmas – tai suteikia įmonei unikalų ir tvarų identitetą.

Apibendrinant svarbu pabrėžti, kad klaidinančios reklamos draudimas nėra vien tik teisinis reikalavimas – tai esminė verslo reputacijos dalis. Įmonės, kurios siekia ilgalaikės sėkmės, turėtų investuoti į skaidrumą bei sąžiningą komunikaciją, taip kurdamos patikimą įvaizdį rinkoje. Laikantis reklamos taisyklių ir etikos normų, ne tik išvengiama galimų teisinių problemų ar baudų, bet ir užtikrinama, kad klientai, partneriai ir darbuotojai matytų verslą kaip atsakingą ir besivadovaujantį vertybėmis.

Užs. Nr. 167

Pasidalinkite su drauge ar draugu

Daugiau naujienų

Kenksmingos medžiagos buitinėse nuotekose: kokios jos?

Buitinės nuotekos, kasdien susidarančios mūsų namuose, gali atrodyti nekenksmingos. Tačiau iš tiesų jose yra medžiagų, galinčių rimtai pakenkti aplinkai. Jei buitinės nuotekos nėra tinkamai tvarkomos, šios medžiagos patenka į vandens telkinius ir kenkia tiek augalijai, tiek gyvūnijai. Taigi, kokios pagrindinės kenksmingos medžiagos sl

Fizinis tobulėjimas greitai ir patikimai

Kūnas reikalauja daug priežiūros, tinkamai ją skiriant gerėja ir sveikata. Todėl kasdien mankštindamiesi ir palaikydami reguliarų treniruočių ritmą galėsite mėgautis ne tik gražiais raumenimis, bet ir geresne bendrine savijauta, viso kūno sveikata. Svarbu tik sportuoti tinkamai, nepersistengti ir taisyklingai atlikti visus pratimus. Kaip tai

Ką verta žinoti apie skirtingas pasaulio sporto lygas

Sporto pasaulis yra milžiniška industrija, apimanti daugybę lygų, kurių kiekviena turi savo istoriją, tradicijas ir išskirtinumus. Nuo futbolo iki krepšinio, beisbolo ir kriketo – įvairiose pasaulio sporto lygose slypi daugybė įdomių faktų, kuriuos vertėtų žinoti kiekvienam sporto aistruoliui. Šios lygos ne tik suv

„Kelionės" Kolumbas solistas Šarūnas Šapalas: „Ši opera užprogramuota sėkmei"

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras 38-ąjį sezoną pasitiko Philipo Glasso opera „Kelionė" (The Voyage). Vienas iš pagrindinių vaidmenų – Kolumbas – patikėtas žinomam solistui Šarūnui Šapalui, šiame teatre kuriančiam vis ryškesnius, publikos pripažinimo sulaukiančius personažus. Nuo 2022-ųjų

Dvi savaites Lietuvos advokatai dovanos nemokamas konsultacijas besikreipiantiems į Caritas ir KOPŽI

Lietuvos advokatūros bendruomenė dovanoja savo teisines žinias nepasiturintiems ir nusikaltimų aukoms ir kviečia į nemokamas (pro bono) konsultacijas su teisės srities profesionalais. Ši gerumo akcija truks dvi savaites - lapkričio paskutinę ir gruodžio pirmą savaitę, bendradarbiaujant su Lietuvos Caritas ir Kovos su prekyba žmonėmis ir i&sc

Volano klube medalių lietus

Lapkričio 16 dieną vyko 19-osios Lietuvos taurės paskutinio etapo varžybos. Tauragiškiai puikiai pasirodė Lietuvos taurės turnyre ir pelnė medalius bei bendrosiose įskaitose iškovoje nugalėtojų taures, skirtingose miestuose ir skirtinguose grupėse. Badmintono turnyrai vyko Prienuose ir Kaune.  B grupės mišraus dvejeto kat

Bičiulis, kuriam talentų Dievulis nepagailėjo

2024 metų lapkričio 18 dieną Edmundui Mažrimui būtų sukakę 70 metų, bet štai jau penkeri metai, kai jo nebėra. Kai Tauragėje netekome paminklosaugininko Edmundo Mažrimo (1954-2019), pajutome, kad atsivėrė ne tik tuštuma, netekus bičiulio, bet atsirado intelektualinis vakuumas. Daug kartų per tuos penkis metus, kai jo nebėra, norėjosi

Pratybos Lietuvoje: iš 6 kilometrų aukščio bombas metė JAV bombonešiai ir Italijos naikintuvai, antskrydžius koordinavo Lietuvos kariai

Lapkričio 15 d. Brigados generolo Kazio Veverskio poligone Kazlų Rūdoje taikinius atakomis iš oro naikino Jungtinių Amerikos Valstijų strateginiai ilgo nuotolio bombonešiai B-52 „Stratfortress“ bei Italijos EF2000 „Eurofighter“ naikintuvai, kurie iš beveik 6 kilometrų aukščio metė lazeriu valdomas

Kodėl verta patikėti tekstų redagavimą profesionalams: aiškios mintys ir nepriekaištingas turinys

Profesionalus teksto redagavimas yra svarbus ne tik rašytojams ar mokslininkams, bet ir įmonėms, turinčioms siekį išsiskirti rinkoje, verslo atstovams bei visiems, kurie nori pateikti savo mintis aiškiai ir be klaidų. Nesvarbu, ar tai būtų paprastas straipsnis, verslo pranešimas, ar rinkodaros turinys – aišk

Grupė 2 I Karolis ir Donatas I 1000 metų

Grupė 2 I Karolis ir Donatas I 1000 metų

,,…Kai sutinki žmogų, kuris atrodo lyg būtų pažįstamas nuo amžių amžinųjų, tai jausmas tarsi iš anapus. Jūs lyg pažinote vienas kitą kažkur anksčiau, kažkur už žmogiškosios atminties ribų. Su tokiu žmogumi pokalbiai teka natūraliai, suprantate vienas kitą be žodžių, o kartu leidžiamas laikas prabėga nejučia, lyg jau pragyventas