Tauragės žinios logotipas
Keliai žiemą: kaip jie valomi ir barstomi?

„Tauragės žinių“ archyvo nuotrauka

Keliai žiemą: kaip jie valomi ir barstomi?

Sniegu nukloti laukai ir apšerkšniję medžiai džiugina akį, tačiau važiuoti apsnigtais ar slidžiais keliais gali būti ne tik sunku, bet ir pavojinga. Štai neseniai, iškritus pirmajam sniegui, daugelį tauragiškių, ir ne tik jų, papiktino nevalyti ir nebarstyti keliai.

„Kas nutiko su kelių priežiūra??? Rytas, 7.30 val. žmonės juda į darbus. Nuo pat Skaudvilės judam maksimaliai 60 km/h greičiu, ir taip visa virtinė automobilių. Kelias kaip stiklas“, „Kelias Tauragė–Šilalė tarpais – ledo arena“, “, „Ar tik man taip atrodo, kad bent pagrindinis kelias turėtų kaip minimumas 7 h būti nubarstytas?“, „Ši druska, kuri iš Afrikos ar iš kur ten... Nėra tokia veiksminga. O jeigu dar ją sumaišo su smėliu, visai nustoja veikusi“, „Visa problema brangioje druskoje, kuri visai netirpdo ledo nei sniego. Barstyk nebarstęs – nieko gero“. Tokie ir panašūs komentarai pasipylė po įrašu feisbuke, kai žmonės vargo važiuodami į Tauragę iš Skaudvilės ar į Šilalę iš Tauragės.

„Tauragės žinios“ paprašė AB „Kelių priežiūra“, atsakingos už valstybinės reikšmės kelių priežiūrą žiemą, paaiškinti, kodėl susidaro tokios situacijos, kaip žiemą yra prižiūrimi valstybinės reikšmės keliai visoje Lietuvoje.

AB „Kelių priežiūra“ komentaras: „Žiemos sezonu galima pastebėti, kad vieni keliai yra valomi ir barstomi dažniau, kiti – rečiau, o dar kituose keliuose slidumą mažinančios medžiagos nebarstomos, čia tik nuvalomas perteklinis sniegas. Žiemos priežiūros darbai skirstomi į skirtingus 5 priežiūros lygius pagal eismo intensyvumą ir kelių svarbą. Pirmiausia yra valomi ar barstomi didžiausio eismo intensyvumo keliai, jungiantys didžiausius miestus ar gyvenvietes, toliau prioritetine tvarka prižiūrimi mažėjančio intensyvumo keliai.

I priežiūros lygis. Kelių priežiūros tarnybos šiuose keliuose budi visą parą, sningant valo, o esant plikledžiui ar lijundrai barsto bet kuriuo paros metu. Kelias turi būti nuvalytas ir pabarstytas praėjus ne daugiau kaip 2 val. po to, kai nustoja snigti ir (arba) pustyti. Kai orų sąlygos įprastos, ant kelio dangos sniego neturi būti. Sningant ar pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 4 cm.

Pirmu priežiūros lygiu prižiūrimi keliai Vilnius–Kaunas–Klaipėda, Via Baltica, Vilniaus pietinis aplinkkelis, Vilnius–Panevėžys ir kelio Vilnius–Prienai–Marijampolė ruožas nuo Vilniaus iki Trakų.

II priežiūros lygis. Šiuo lygiu prižiūrima didžioji dalis magistralinių kelių ir intensyviausi krašto keliai. Kelių priežiūros tarnybos šiuose keliuose budi, valo sniegą bei barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 4 iki 22 val. Šie keliai turi būti nuvalyti ir pabarstyti praėjus ne daugiau kaip 3 darbo val. nustojus snigti. Kai orų sąlygos įprastos, ant kelių dangos gali būti tik atsitiktinės sniego provėžos. Sningant ar pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 7 cm. Ryte, esant slidžiai kelio dangai, pirmą kartą šiuos kelius būtina pabarstyti iki 7 val. Eismas, esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms, gali nutrūkti ne ilgiau kaip 4 val.

III priežiūros lygis. Šis lygis apima dalį krašto kelių ir intensyviausių rajoninių kelių priežiūra. „Kelių priežiūros“ tarnybos šiuose keliuose budi, valo sniegą bei barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 4 iki 19 val. Šie keliai turi būti nuvalyti ir pabarstyti praėjus ne daugiau kaip 4 darbo val. nustojus snigti. Kai orų sąlygos įprastos, ant kelių dangos gali būti ne gilesnių kaip 2 cm sniego provėžų. Sningant ar pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 10 cm. Ryte, esant slidžiai kelio dangai, pirmą kartą šiuos kelius būtina pabarstyti iki 8 val. Eismas, esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms, gali nutrūkti ne ilgiau kaip 8 val.

IV priežiūros lygis. Pagal šio lygio aprašymą prižiūrimi krašto ir rajoniniai keliai, kuriuose eismo intensyvumas yra mažesnis kaip 1000 automobilių per parą. „Kelių priežiūros“ tarnybos šiuose keliuose budi, valo sniegą bei barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 6 iki 18 val. Šie keliai turi būti nuvalyti ir pabarstyti praėjus ne daugiau kaip 6 darbo val. nustojus snigti. Kai orų sąlygos normalios, ant kelių dangos sniego gali būti iki 3 cm. Sningant ar pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 10 cm. Ryte, esant slidžiai kelio dangai, pirmą kartą šiuos kelius būtina pabarstyti iki 12 val. Eismas, esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms, gali nutrūkti ne ilgiau kaip 10 val.

V priežiūros lygis turi užtikrinti pagrindinį eismo kokybės lygį ir kelio tinkamumą naudoti. Pagal šį priežiūros lygį prižiūrima didžioji dalis valstybinės reikšmės rajoninių kelių. Juose dirbama nuo 9 iki 18 val. V priežiūros lygio kelių ruožai barstomi arba taikomos suspausto sniego ar ledo šiurkštinimo priemonės tik atsiradus itin slidžiai kelio dangai, t. y., esant lijundrai ar susiformavus šlapiam ledo sluoksniui ant kelio dangos. Leistinas puraus sniego storis, esant normalioms orų sąlygoms, neturi būti didesnis kaip 10 cm. Sningant ar pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 15 cm. Eismas, esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms, gali nutrūkti ne ilgiau kaip 24 val.

Nustatytiems kelių priežiūros kokybės reikalavimams išimtys taikomos tik išskirtiniais atvejais, esant ypač sudėtingoms orų sąlygoms.

Be to, AB „Kelių priežiūra“ visuomenei atvėrė ir slidžius kelius prognozuojantį žemėlapį, kuris įvertinęs duomenis, gaunamus iš Kelių oro sąlygų informacinės sistemos (KOS) stotelių, Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos, geografinės informacinės sistemos (GIS), barstytuvų ir kt., atvaizduoja apibendrintas orų sąlygas 1–4 priežiūros lygio keliuose iki 8 val. į priekį. Žemėlapyje vaizduojamos slidaus kelio rizikos kategorijos, kurios skirtos iš anksto perspėti kelių naudotojus apie pavojingus meteorologinius reiškinius bei padėti pasirinkti saugesnį kelionės laiką ar maršrutą.

Nežiūrint į dideles kelininkų pastangas ir operatyvumą, net ir naudojant specialius dirbtiniu intelektu grindžiamus kelių oro sąlygų prognozės modelius, neįmanoma 100 proc. užtikrinti, kad kai kuriuose kelių ruožuose nesusidarys slidi danga. Visos priemonės yra taikomos tam, kad tikimybė susidaryti slidžiai dangai būtų sumažinta iki minimumo, todėl vairuotojų prašoma įvertinti žiemos sąlygas keliuose: pasirinkti saugų greitį, stebėti kelio ženklus, ypač tamsiuoju paros metu.

Apie sudėtingas eismo sąlygas keliuose: kliūtis, duobes, plikledį, suniokotus ženklus ir kt., vairuotojai kviečiami pranešti trumpuoju tel. 1871 (trumpojo tel. nr. kaina 0,09 Eur/min.) arba tel. +370 5 232 9600.

Už valstybinės reikšmės kelių priežiūrą žiemą (valymą, barstymą ir kt.) yra atsakinga AB „Kelių priežiūra“. Už vietinių kelių ir gatvių priežiūrą atsakingos savivaldybės. LAKD yra atsakinga už valstybinės reikšmės kelių atkūrimą, priežiūrą ir plėtrą.

Lietuvoje yra daugiau kaip 21 tūkst. km valstybinės reikšmės kelių“.

Papildydamas informaciją, AB „Kelių priežiūra“ Komunikacijos skyrius informavo, kad tik pasibaigus praėjusiam žiemos sezonui „Kelių priežiūra“ nedelsdama intensyviai pradėjo ruoštis naujam žiemos sezonui. Tam buvo suburta speciali darbo grupė, sudaryta iš įvairių sričių profesionalų, siekiant apžvelgti, įsivertinti pasirengimą tiek iš techninės, tiek iš kitų pusių, imtis reikalingų papildomų veiksmų.

Buvo kruopščiai patikrinta visos turimos technikos būklė visoje Lietuvoje, atsiradus indikacijoms – technika buvo nedelsiant remontuojama. Šis procesas sėkmingai baigtas. Be to, atnaujinti mobilūs įrenginiai automobiliuose, patikrinta kita svarbi IT įranga, iš kurių gaunami veiklai reikalingi duomenys.

„Galime pasidžiaugti, jog, siekiant užtikrinti technikos patikimumą bei našumą, įsigyta arti pusšimčio visiškai naujų technikos vienetų žiemos priežiūrai: nusidėvėję, veiklai nebetinkami sunkvežimiai, barstytuvų mechanizmai (montuojami ant sunkvežimių atskirai) pakeisti visiškai naujais.

Nemažiau svarbus aspektas yra tinkamas žinių atnaujinimas, todėl darbuotojams inicijuoti specialūs žiemos mokymai bei žinių patikrinimas.

Siekiant gerinti teikiamą paslaugą visuomenei, maksimaliai sustiprintas klientų aptarnavimo telefonu procesas, tobulintas specialistų pasirengimas, konsultavimas. Be to, pernai didelį dėmesį skyrėme visuomenės edukacijai – organizuoti atskiri susitikimai su seniūnijomis, dalintasi informacija su savivaldybėmis, siekiant paaiškinti kelių priežiūros darbų logiką, taip pat primenant, kaip elgtis vienoje ar kitoje situacijoje, pvz., norint pranešti svarbią informaciją. Šiemet taip pat numatyti šie susitikimai, nes šie susitikimai yra abipusiai naudingi.

Analizuoti pernai metų duomenys: maršrutai, darbų atlikimo laikas, kiti duomenys. Atsižvelgus į tai, tobulintos tam tikros rutinos. Pavyzdžiui, sustiprintas duomenų stebėsenos postas, priimantis sprendimus pagal išankstinę prognozę (duomenys gaunami iš specialiai įrengtų stotelių visoje Lietuvoje).“

Pasidalinkite su drauge ar draugu

Daugiau naujienų

„Via Lietuva“: iki rugsėjo vidurio bus atnaujinta beveik 30 km blogiausios būklės krašto kelių

Iki rugsėjo vidurio „Via Lietuva“ visoje Lietuvoje atnaujins beveik 30 kilometrų prasčiausios būklės valstybinės reikšmės krašto kelių ruožų. Darbai bus vykdomi paprastojo remonto būdu, keičiant viršutinį asfalto sluoksnį arba įrengiant paviršiaus apdarą. Paprastojo remonto būdu bus tvarkomi blogiausios būkl

Lėkštėje – daugiau vasaros ir spalvų: šviežios bulvės su netikėtu priedu taps sezono atradimu

Maloniai saldžios, šviežios bulvytės ir krapai – vasarą simbolizuojantis derinys, kuris nuo seno įaugęs į lietuvių racioną. Įsibėgėjus naujam jų derliui, šviežios bulvės ypač dažnai keliauja į pirkinių krepšelius – juolab, kad kaina tapo ypač patraukli, pastebi Gintarė Kitovė, „Iki“ komunikacijos vadovė.

Paprastas kvietimas teikti vietos projektus Nr. 5

Tauragės rajono vietos veiklos grupė kviečia teikti paprastus kaimo vietovių vietos projektus pagal kaimo vietovių vietos plėtros strategijos „ Tauragės rajono vietos veiklos grupės 2023-2027 m. vietos plėtros strategija“ (toliau – VPS) priemonę “NVO socialinio verslo kūrimas ir plėtra“ Nr. TAUR-LEADER-20VVG-06-04, fin

Prieš sūnų smurtavusiam tėvui – laisvės apribojimo bausmė

Tauragės apylinkės teismas priėmė apkaltinamąjį nuosprendį tauragiškiui, kuris pripažintas kaltu dėl smurto prieš mažametį sūnų. Jam paskirta 8 mėnesių laisvės apribojimo bausmė su intensyvia priežiūra. Bylos duomenimis, kaltinamasis, parsivedęs sūnų iš mokyklos, už tai, kad vaikas namuose neklausė, triukšmavo bei i&sca

Istorinį auksą kovotojai lėmė sumani taktika

Meksika, Ukraina, Libanas ir Brazilija. Šiose šalyse itin garsiai skambėjo Lietuvos vardas per Jungtiniuose Arabų Emyratuose (JAE) vykusį IMMAF jaunimo pasaulio mišrių kovos menų čempionatą. Jame istorinį aukso medalį iškovojo Gerda Brazaitė. Tauragiškė tapo pirmąja lietuve, triumfavusia IMMAF pasaulio jaunimo pi

Gydyti – ne tik skirti vaistus, bet ir išgirsti žmogų

Tauragiškė šeimos gydytoja Karolina Zybartienė Šilalėje dirba trečius metus. Pareiginga, atsakinga ir ypatingai daug dėmesio skirianti žmoniškumui santy­kiuose, ji greitai pelnė pacientų pasitikėjimą ir pagarbą.„Be tikro ryšio su žmogumi neįmanomas ir tikras gydymas“, – sako medikė, o &scaron

Nespėję užregistruoti nelegalaus vandens gręžinio tai galės padaryti nuo rugpjūčio 1 d.

Nuo rugpjūčio 1 d. gyventojai, nespėję įteisinti nelegalaus vandens gręžinio, jį galės užregistruoti netaikant jokių sankcijų. Iki 2026 m. liepos 31 d. būtina visus dokumentus pateikti gręžinius registruojančiai Lietuvos geologijos tarnybai, o laiku jo neužregistravus teks gręžinį likviduoti ir įsirengti naują. Tokios paslaugos kaina gali siekti ir

Vasariška vakarienė už eurą: šie dešrainiai sužavės visus

Dešrainiai – vieni iš universaliausių patiekalų, kuriuos ne tik mėgsta, bet ir mielai gamina net vaikai. Jais pavaišinsite būrį netikėtai užgriuvusių svečių, o nusivežę visus dešrainių ingredientus į gamtą ir pačirškinę dešreles ant žarijų, galėsite jais mėgautis su draugų kompanija. Prekybos tinklo &

Bitėnuose – meno pleneras, kaligrafijos paroda ir iškilminga Sueiga Martynui Jankui atminti

Pagėgių savivaldybės Martyno Jankaus muziejus tęsia prasmingas kultūrines tradicijas ir kviečia į išskirtinius renginius, vyksiančius 2025 m. rugpjūčio pirmąją savaitę Bitėnuose. Kultūros mylėtojų lauks jau tradicija tapęs tarptautinis meno pleneras „Mažosios Lietuvos ženklai“, kaligrafijos virtuozo prof. Alberto Gursko paroda &b

Ar veikia Google Ads raktažodžiai su lietuviškomis raidėmis?

Planuojant „Google Ads“ kampanijas Lietuvoje, viena iš dažniausiai pasitaikančių techninių ir strateginių dilemų – ar naudoti raktažodžius su lietuviškomis raidėmis, ar apsiriboti versijomis be jų. Iš pirmo žvilgsnio tai gali atrodyti kaip kalbos stiliaus klausimas, bet iš tiesų tai tiesiogiai veikia re

  Vasara – puikus metas stiprinti savo imunitetą

Vasara daugeliui asocijuojasi su atostogomis, saulės šiluma ir gamta. Tačiau šis metų laikas puikiai tinka ne tik poilsiui, bet ir imuniteto stiprinimui, pasiruošiant ateinančiam šaltajam sezonui. Tyrimai rodo, kad tie, kurie vasarą daugiau dėmesio skiria sveikai gyvensenai, rudenį ir žiemą serga rečiau. Kodėl verta i&sc

Investicijoms į regionus ateiti reikia „kojų“

Akmenės savivaldybės, kurioje per trumpą laiką buvo įkurti bene 1000 naujų darbo vietų, pavyzdys rodo, jog ten, kur žmonės turi darbo, gyventojų daugėja, o tuo pačiu atsikuria ir infrastruktūra. Bet tokių pavyzdžių savivaldybėse, kurios nėra kurortinės, vienetai. Politikai ir verslininkai vienu balsu sako, kad investicijoms į regionus ateiti reikia