„Tauragės žinių“ archyvo nuotrauka
Sniegu nukloti laukai ir apšerkšniję medžiai džiugina akį, tačiau važiuoti apsnigtais ar slidžiais keliais gali būti ne tik sunku, bet ir pavojinga. Štai neseniai, iškritus pirmajam sniegui, daugelį tauragiškių, ir ne tik jų, papiktino nevalyti ir nebarstyti keliai.
„Kas nutiko su kelių priežiūra??? Rytas, 7.30 val. žmonės juda į darbus. Nuo pat Skaudvilės judam maksimaliai 60 km/h greičiu, ir taip visa virtinė automobilių. Kelias kaip stiklas“, „Kelias Tauragė–Šilalė tarpais – ledo arena“, “, „Ar tik man taip atrodo, kad bent pagrindinis kelias turėtų kaip minimumas 7 h būti nubarstytas?“, „Ši druska, kuri iš Afrikos ar iš kur ten... Nėra tokia veiksminga. O jeigu dar ją sumaišo su smėliu, visai nustoja veikusi“, „Visa problema brangioje druskoje, kuri visai netirpdo ledo nei sniego. Barstyk nebarstęs – nieko gero“. Tokie ir panašūs komentarai pasipylė po įrašu feisbuke, kai žmonės vargo važiuodami į Tauragę iš Skaudvilės ar į Šilalę iš Tauragės.
„Tauragės žinios“ paprašė AB „Kelių priežiūra“, atsakingos už valstybinės reikšmės kelių priežiūrą žiemą, paaiškinti, kodėl susidaro tokios situacijos, kaip žiemą yra prižiūrimi valstybinės reikšmės keliai visoje Lietuvoje.
AB „Kelių priežiūra“ komentaras: „Žiemos sezonu galima pastebėti, kad vieni keliai yra valomi ir barstomi dažniau, kiti – rečiau, o dar kituose keliuose slidumą mažinančios medžiagos nebarstomos, čia tik nuvalomas perteklinis sniegas. Žiemos priežiūros darbai skirstomi į skirtingus 5 priežiūros lygius pagal eismo intensyvumą ir kelių svarbą. Pirmiausia yra valomi ar barstomi didžiausio eismo intensyvumo keliai, jungiantys didžiausius miestus ar gyvenvietes, toliau prioritetine tvarka prižiūrimi mažėjančio intensyvumo keliai.
I priežiūros lygis. Kelių priežiūros tarnybos šiuose keliuose budi visą parą, sningant valo, o esant plikledžiui ar lijundrai barsto bet kuriuo paros metu. Kelias turi būti nuvalytas ir pabarstytas praėjus ne daugiau kaip 2 val. po to, kai nustoja snigti ir (arba) pustyti. Kai orų sąlygos įprastos, ant kelio dangos sniego neturi būti. Sningant ar pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 4 cm.
Pirmu priežiūros lygiu prižiūrimi keliai Vilnius–Kaunas–Klaipėda, Via Baltica, Vilniaus pietinis aplinkkelis, Vilnius–Panevėžys ir kelio Vilnius–Prienai–Marijampolė ruožas nuo Vilniaus iki Trakų.
II priežiūros lygis. Šiuo lygiu prižiūrima didžioji dalis magistralinių kelių ir intensyviausi krašto keliai. Kelių priežiūros tarnybos šiuose keliuose budi, valo sniegą bei barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 4 iki 22 val. Šie keliai turi būti nuvalyti ir pabarstyti praėjus ne daugiau kaip 3 darbo val. nustojus snigti. Kai orų sąlygos įprastos, ant kelių dangos gali būti tik atsitiktinės sniego provėžos. Sningant ar pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 7 cm. Ryte, esant slidžiai kelio dangai, pirmą kartą šiuos kelius būtina pabarstyti iki 7 val. Eismas, esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms, gali nutrūkti ne ilgiau kaip 4 val.
III priežiūros lygis. Šis lygis apima dalį krašto kelių ir intensyviausių rajoninių kelių priežiūra. „Kelių priežiūros“ tarnybos šiuose keliuose budi, valo sniegą bei barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 4 iki 19 val. Šie keliai turi būti nuvalyti ir pabarstyti praėjus ne daugiau kaip 4 darbo val. nustojus snigti. Kai orų sąlygos įprastos, ant kelių dangos gali būti ne gilesnių kaip 2 cm sniego provėžų. Sningant ar pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 10 cm. Ryte, esant slidžiai kelio dangai, pirmą kartą šiuos kelius būtina pabarstyti iki 8 val. Eismas, esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms, gali nutrūkti ne ilgiau kaip 8 val.
IV priežiūros lygis. Pagal šio lygio aprašymą prižiūrimi krašto ir rajoniniai keliai, kuriuose eismo intensyvumas yra mažesnis kaip 1000 automobilių per parą. „Kelių priežiūros“ tarnybos šiuose keliuose budi, valo sniegą bei barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 6 iki 18 val. Šie keliai turi būti nuvalyti ir pabarstyti praėjus ne daugiau kaip 6 darbo val. nustojus snigti. Kai orų sąlygos normalios, ant kelių dangos sniego gali būti iki 3 cm. Sningant ar pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 10 cm. Ryte, esant slidžiai kelio dangai, pirmą kartą šiuos kelius būtina pabarstyti iki 12 val. Eismas, esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms, gali nutrūkti ne ilgiau kaip 10 val.
V priežiūros lygis turi užtikrinti pagrindinį eismo kokybės lygį ir kelio tinkamumą naudoti. Pagal šį priežiūros lygį prižiūrima didžioji dalis valstybinės reikšmės rajoninių kelių. Juose dirbama nuo 9 iki 18 val. V priežiūros lygio kelių ruožai barstomi arba taikomos suspausto sniego ar ledo šiurkštinimo priemonės tik atsiradus itin slidžiai kelio dangai, t. y., esant lijundrai ar susiformavus šlapiam ledo sluoksniui ant kelio dangos. Leistinas puraus sniego storis, esant normalioms orų sąlygoms, neturi būti didesnis kaip 10 cm. Sningant ar pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 15 cm. Eismas, esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms, gali nutrūkti ne ilgiau kaip 24 val.
Nustatytiems kelių priežiūros kokybės reikalavimams išimtys taikomos tik išskirtiniais atvejais, esant ypač sudėtingoms orų sąlygoms.
Be to, AB „Kelių priežiūra“ visuomenei atvėrė ir slidžius kelius prognozuojantį žemėlapį, kuris įvertinęs duomenis, gaunamus iš Kelių oro sąlygų informacinės sistemos (KOS) stotelių, Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos, geografinės informacinės sistemos (GIS), barstytuvų ir kt., atvaizduoja apibendrintas orų sąlygas 1–4 priežiūros lygio keliuose iki 8 val. į priekį. Žemėlapyje vaizduojamos slidaus kelio rizikos kategorijos, kurios skirtos iš anksto perspėti kelių naudotojus apie pavojingus meteorologinius reiškinius bei padėti pasirinkti saugesnį kelionės laiką ar maršrutą.
Nežiūrint į dideles kelininkų pastangas ir operatyvumą, net ir naudojant specialius dirbtiniu intelektu grindžiamus kelių oro sąlygų prognozės modelius, neįmanoma 100 proc. užtikrinti, kad kai kuriuose kelių ruožuose nesusidarys slidi danga. Visos priemonės yra taikomos tam, kad tikimybė susidaryti slidžiai dangai būtų sumažinta iki minimumo, todėl vairuotojų prašoma įvertinti žiemos sąlygas keliuose: pasirinkti saugų greitį, stebėti kelio ženklus, ypač tamsiuoju paros metu.
Apie sudėtingas eismo sąlygas keliuose: kliūtis, duobes, plikledį, suniokotus ženklus ir kt., vairuotojai kviečiami pranešti trumpuoju tel. 1871 (trumpojo tel. nr. kaina 0,09 Eur/min.) arba tel. +370 5 232 9600.
Už valstybinės reikšmės kelių priežiūrą žiemą (valymą, barstymą ir kt.) yra atsakinga AB „Kelių priežiūra“. Už vietinių kelių ir gatvių priežiūrą atsakingos savivaldybės. LAKD yra atsakinga už valstybinės reikšmės kelių atkūrimą, priežiūrą ir plėtrą.
Lietuvoje yra daugiau kaip 21 tūkst. km valstybinės reikšmės kelių“.
Papildydamas informaciją, AB „Kelių priežiūra“ Komunikacijos skyrius informavo, kad tik pasibaigus praėjusiam žiemos sezonui „Kelių priežiūra“ nedelsdama intensyviai pradėjo ruoštis naujam žiemos sezonui. Tam buvo suburta speciali darbo grupė, sudaryta iš įvairių sričių profesionalų, siekiant apžvelgti, įsivertinti pasirengimą tiek iš techninės, tiek iš kitų pusių, imtis reikalingų papildomų veiksmų.
Buvo kruopščiai patikrinta visos turimos technikos būklė visoje Lietuvoje, atsiradus indikacijoms – technika buvo nedelsiant remontuojama. Šis procesas sėkmingai baigtas. Be to, atnaujinti mobilūs įrenginiai automobiliuose, patikrinta kita svarbi IT įranga, iš kurių gaunami veiklai reikalingi duomenys.
„Galime pasidžiaugti, jog, siekiant užtikrinti technikos patikimumą bei našumą, įsigyta arti pusšimčio visiškai naujų technikos vienetų žiemos priežiūrai: nusidėvėję, veiklai nebetinkami sunkvežimiai, barstytuvų mechanizmai (montuojami ant sunkvežimių atskirai) pakeisti visiškai naujais.
Nemažiau svarbus aspektas yra tinkamas žinių atnaujinimas, todėl darbuotojams inicijuoti specialūs žiemos mokymai bei žinių patikrinimas.
Siekiant gerinti teikiamą paslaugą visuomenei, maksimaliai sustiprintas klientų aptarnavimo telefonu procesas, tobulintas specialistų pasirengimas, konsultavimas. Be to, pernai didelį dėmesį skyrėme visuomenės edukacijai – organizuoti atskiri susitikimai su seniūnijomis, dalintasi informacija su savivaldybėmis, siekiant paaiškinti kelių priežiūros darbų logiką, taip pat primenant, kaip elgtis vienoje ar kitoje situacijoje, pvz., norint pranešti svarbią informaciją. Šiemet taip pat numatyti šie susitikimai, nes šie susitikimai yra abipusiai naudingi.
Analizuoti pernai metų duomenys: maršrutai, darbų atlikimo laikas, kiti duomenys. Atsižvelgus į tai, tobulintos tam tikros rutinos. Pavyzdžiui, sustiprintas duomenų stebėsenos postas, priimantis sprendimus pagal išankstinę prognozę (duomenys gaunami iš specialiai įrengtų stotelių visoje Lietuvoje).“
Tauragėje atidaryta karikatūristų paroda „Drąsiai ir linksmai su Europa“ – kviečiame apsilankyti! Tauragės viešosios bibliotekos skaitykloje vakar, vasario 4 d., atidaryta unikali karikatūristų paroda „Drąsiai ir linksmai su Europa“, skirta Lietuvos narystės Europos Sąjungoje 20-čiui paminėti. Šioje paro
Tauragės apskrities ir Šilutės rajono policija tiria kelis rimtus įvykius, kurie įvyko per pastarąsias dienas. Vasario 4 dieną buvo rasti dviejų moterų kūnai, dėl kurių mirties priežasčių pradėti ikiteisminiai tyrimai. Taip pat buvo gauti pranešimai apie dingusią nepilnametę ir nusikaltimus, tokius kaip sukčiavimas bei vagystės. Polic
Hidraulinės sistemos yra neatsiejama daugelio transporto priemonių ir mechanizmų dalis, užtikrinanti sklandų ir efektyvų įvairių mechanizmų veikimą. Nuo vairo stiprintuvo iki stabdžių sistemos, hidraulika atlieka itin svarbų vaidmenį automobilio eksploatacijoje. Tačiau daugelis vairuotojų nepakankamai dėmesio skiria vienam iš esminių &scaron
Bendravimo svarba nenuginčijama visais amžiaus tarpsniais. „Volfas Engelman Nealkoholinis", tęsdamas projektą „Gero žodžio galia", inicijavo šalies gyventojų nuomonės tyrimą, kurį atliko bendrovė „Spinter tyrimai". Tyrimo rezultatai atskleidė, kad ketvirtadalis (26 proc.) 26–56 metų ir vyresnių respondentų su draugais
Žemės ūkio ministerija, atsižvelgdama į tai, kad šių metų sausį Lenkijoje buvo užfiksuota net 14 labai patogeniško paukščių gripo protrūkių komerciniuose ūkiuose bei į tai, kad ligos atvejai fiksuoti ir trijuose mažuose Lenkijos ūkiuose, ragina Lietuvos paukščių laikytojus apsvarstyti ketinimus įsivežti naminius pauk&sca
Visuomenėje dažnai girdime, kad vaikai žino tik savo teises, bet ne atsakomybes. Tačiau vaiko teisių gynėjai tikina, kad teisės su atsakomybėmis tiek vaiko, tiek ir suaugusiojo gyvenime eina išvien. Tad tėvams apie jų pačių bei vaikų atsakomybes ir kaip jų nepamiršti, pataria vaiko teisių gynėja Gitana Salickienė. „Tiek teisių,
Sausio 31 d. Šilalės rajone, Bijotų kaime, vykdydami transporto priemonių vairuotojų blaivumo patikrinimą, policijos pareigūnai aptiko kontrabandos gabenimą.Patikrinimo metu sustabdytas automobilis „BMW X5“, kurio keleivis elgėsi įtartinai ir aiškiai nerimavo. Pareigūnams atlikus patikrinimą, krepšyje buvo rasta 128
Londone gyvenančiai dainininkei Jolantai Naruševičiūtei pastarasis laikotarpis – itin intensyvus ir džiuginantis: žinoma moteris vis daugiau sulaukia kvietimų koncertuoti tiek Anglijoje, tiek Lietuvoje, o netrukus jos laukia ir koncertai Italijoje bei Skandinavijoje. O kur dar naujos autorinės dainos! Žodžiu, tik spėk suktis! Na, o &sc
Paukščių gripas, afrikinis kiaulių maras, snukio ir nagų bei mėlynojo liežuvio ligos Lietuvoje kelia vis didesnę grėsmę. Virusinės, greitai plintančios ligos sukelia didelių nuostolių ne tik ūkininkams, bet ir valstybei, tad norint išvengti jų plitimo, būtina laikytis visų saugos priemonių. Žemės ūkio ministerija gyvulių savininkams,
Nuo 2025 metų sausio 1 d. visi 17 metų sulaukę jaunuoliai privalo susisiekti su Lietuvos kariuomenės Karo prievolės ir komplektavimo tarnybos (KPKT) teritoriniu padaliniu ir pateikti savo kontaktinius duomenis. Tai būtina padaryti ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo 17-ojo gimtadienio, siekiant užtikrinti sklandų karo prievolininkų šaukimo p
Kokia tavo patirtis? Kokie turimi įgūdžiai? O gebėjimai? Tokie turbūt dažniausi klausimai ir esminiai punktai ieškant savęs, naujo darbo ar pasakojant apie tai, ką veiki gyvenime. Nereiktų apsigauti, nėra taip, kad tik metų skaičius ar gyvenamoji vieta tai gali nulemti – savanorystė yra vienas iš variantų, mano atrastas jau prie