„Tauragės žinių“ archyvo nuotrauka
Sniegu nukloti laukai ir apšerkšniję medžiai džiugina akį, tačiau važiuoti apsnigtais ar slidžiais keliais gali būti ne tik sunku, bet ir pavojinga. Štai neseniai, iškritus pirmajam sniegui, daugelį tauragiškių, ir ne tik jų, papiktino nevalyti ir nebarstyti keliai.
„Kas nutiko su kelių priežiūra??? Rytas, 7.30 val. žmonės juda į darbus. Nuo pat Skaudvilės judam maksimaliai 60 km/h greičiu, ir taip visa virtinė automobilių. Kelias kaip stiklas“, „Kelias Tauragė–Šilalė tarpais – ledo arena“, “, „Ar tik man taip atrodo, kad bent pagrindinis kelias turėtų kaip minimumas 7 h būti nubarstytas?“, „Ši druska, kuri iš Afrikos ar iš kur ten... Nėra tokia veiksminga. O jeigu dar ją sumaišo su smėliu, visai nustoja veikusi“, „Visa problema brangioje druskoje, kuri visai netirpdo ledo nei sniego. Barstyk nebarstęs – nieko gero“. Tokie ir panašūs komentarai pasipylė po įrašu feisbuke, kai žmonės vargo važiuodami į Tauragę iš Skaudvilės ar į Šilalę iš Tauragės.
„Tauragės žinios“ paprašė AB „Kelių priežiūra“, atsakingos už valstybinės reikšmės kelių priežiūrą žiemą, paaiškinti, kodėl susidaro tokios situacijos, kaip žiemą yra prižiūrimi valstybinės reikšmės keliai visoje Lietuvoje.
AB „Kelių priežiūra“ komentaras: „Žiemos sezonu galima pastebėti, kad vieni keliai yra valomi ir barstomi dažniau, kiti – rečiau, o dar kituose keliuose slidumą mažinančios medžiagos nebarstomos, čia tik nuvalomas perteklinis sniegas. Žiemos priežiūros darbai skirstomi į skirtingus 5 priežiūros lygius pagal eismo intensyvumą ir kelių svarbą. Pirmiausia yra valomi ar barstomi didžiausio eismo intensyvumo keliai, jungiantys didžiausius miestus ar gyvenvietes, toliau prioritetine tvarka prižiūrimi mažėjančio intensyvumo keliai.
I priežiūros lygis. Kelių priežiūros tarnybos šiuose keliuose budi visą parą, sningant valo, o esant plikledžiui ar lijundrai barsto bet kuriuo paros metu. Kelias turi būti nuvalytas ir pabarstytas praėjus ne daugiau kaip 2 val. po to, kai nustoja snigti ir (arba) pustyti. Kai orų sąlygos įprastos, ant kelio dangos sniego neturi būti. Sningant ar pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 4 cm.
Pirmu priežiūros lygiu prižiūrimi keliai Vilnius–Kaunas–Klaipėda, Via Baltica, Vilniaus pietinis aplinkkelis, Vilnius–Panevėžys ir kelio Vilnius–Prienai–Marijampolė ruožas nuo Vilniaus iki Trakų.
II priežiūros lygis. Šiuo lygiu prižiūrima didžioji dalis magistralinių kelių ir intensyviausi krašto keliai. Kelių priežiūros tarnybos šiuose keliuose budi, valo sniegą bei barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 4 iki 22 val. Šie keliai turi būti nuvalyti ir pabarstyti praėjus ne daugiau kaip 3 darbo val. nustojus snigti. Kai orų sąlygos įprastos, ant kelių dangos gali būti tik atsitiktinės sniego provėžos. Sningant ar pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 7 cm. Ryte, esant slidžiai kelio dangai, pirmą kartą šiuos kelius būtina pabarstyti iki 7 val. Eismas, esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms, gali nutrūkti ne ilgiau kaip 4 val.
III priežiūros lygis. Šis lygis apima dalį krašto kelių ir intensyviausių rajoninių kelių priežiūra. „Kelių priežiūros“ tarnybos šiuose keliuose budi, valo sniegą bei barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 4 iki 19 val. Šie keliai turi būti nuvalyti ir pabarstyti praėjus ne daugiau kaip 4 darbo val. nustojus snigti. Kai orų sąlygos įprastos, ant kelių dangos gali būti ne gilesnių kaip 2 cm sniego provėžų. Sningant ar pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 10 cm. Ryte, esant slidžiai kelio dangai, pirmą kartą šiuos kelius būtina pabarstyti iki 8 val. Eismas, esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms, gali nutrūkti ne ilgiau kaip 8 val.
IV priežiūros lygis. Pagal šio lygio aprašymą prižiūrimi krašto ir rajoniniai keliai, kuriuose eismo intensyvumas yra mažesnis kaip 1000 automobilių per parą. „Kelių priežiūros“ tarnybos šiuose keliuose budi, valo sniegą bei barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 6 iki 18 val. Šie keliai turi būti nuvalyti ir pabarstyti praėjus ne daugiau kaip 6 darbo val. nustojus snigti. Kai orų sąlygos normalios, ant kelių dangos sniego gali būti iki 3 cm. Sningant ar pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 10 cm. Ryte, esant slidžiai kelio dangai, pirmą kartą šiuos kelius būtina pabarstyti iki 12 val. Eismas, esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms, gali nutrūkti ne ilgiau kaip 10 val.
V priežiūros lygis turi užtikrinti pagrindinį eismo kokybės lygį ir kelio tinkamumą naudoti. Pagal šį priežiūros lygį prižiūrima didžioji dalis valstybinės reikšmės rajoninių kelių. Juose dirbama nuo 9 iki 18 val. V priežiūros lygio kelių ruožai barstomi arba taikomos suspausto sniego ar ledo šiurkštinimo priemonės tik atsiradus itin slidžiai kelio dangai, t. y., esant lijundrai ar susiformavus šlapiam ledo sluoksniui ant kelio dangos. Leistinas puraus sniego storis, esant normalioms orų sąlygoms, neturi būti didesnis kaip 10 cm. Sningant ar pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 15 cm. Eismas, esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms, gali nutrūkti ne ilgiau kaip 24 val.
Nustatytiems kelių priežiūros kokybės reikalavimams išimtys taikomos tik išskirtiniais atvejais, esant ypač sudėtingoms orų sąlygoms.
Be to, AB „Kelių priežiūra“ visuomenei atvėrė ir slidžius kelius prognozuojantį žemėlapį, kuris įvertinęs duomenis, gaunamus iš Kelių oro sąlygų informacinės sistemos (KOS) stotelių, Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos, geografinės informacinės sistemos (GIS), barstytuvų ir kt., atvaizduoja apibendrintas orų sąlygas 1–4 priežiūros lygio keliuose iki 8 val. į priekį. Žemėlapyje vaizduojamos slidaus kelio rizikos kategorijos, kurios skirtos iš anksto perspėti kelių naudotojus apie pavojingus meteorologinius reiškinius bei padėti pasirinkti saugesnį kelionės laiką ar maršrutą.
Nežiūrint į dideles kelininkų pastangas ir operatyvumą, net ir naudojant specialius dirbtiniu intelektu grindžiamus kelių oro sąlygų prognozės modelius, neįmanoma 100 proc. užtikrinti, kad kai kuriuose kelių ruožuose nesusidarys slidi danga. Visos priemonės yra taikomos tam, kad tikimybė susidaryti slidžiai dangai būtų sumažinta iki minimumo, todėl vairuotojų prašoma įvertinti žiemos sąlygas keliuose: pasirinkti saugų greitį, stebėti kelio ženklus, ypač tamsiuoju paros metu.
Apie sudėtingas eismo sąlygas keliuose: kliūtis, duobes, plikledį, suniokotus ženklus ir kt., vairuotojai kviečiami pranešti trumpuoju tel. 1871 (trumpojo tel. nr. kaina 0,09 Eur/min.) arba tel. +370 5 232 9600.
Už valstybinės reikšmės kelių priežiūrą žiemą (valymą, barstymą ir kt.) yra atsakinga AB „Kelių priežiūra“. Už vietinių kelių ir gatvių priežiūrą atsakingos savivaldybės. LAKD yra atsakinga už valstybinės reikšmės kelių atkūrimą, priežiūrą ir plėtrą.
Lietuvoje yra daugiau kaip 21 tūkst. km valstybinės reikšmės kelių“.
Papildydamas informaciją, AB „Kelių priežiūra“ Komunikacijos skyrius informavo, kad tik pasibaigus praėjusiam žiemos sezonui „Kelių priežiūra“ nedelsdama intensyviai pradėjo ruoštis naujam žiemos sezonui. Tam buvo suburta speciali darbo grupė, sudaryta iš įvairių sričių profesionalų, siekiant apžvelgti, įsivertinti pasirengimą tiek iš techninės, tiek iš kitų pusių, imtis reikalingų papildomų veiksmų.
Buvo kruopščiai patikrinta visos turimos technikos būklė visoje Lietuvoje, atsiradus indikacijoms – technika buvo nedelsiant remontuojama. Šis procesas sėkmingai baigtas. Be to, atnaujinti mobilūs įrenginiai automobiliuose, patikrinta kita svarbi IT įranga, iš kurių gaunami veiklai reikalingi duomenys.
„Galime pasidžiaugti, jog, siekiant užtikrinti technikos patikimumą bei našumą, įsigyta arti pusšimčio visiškai naujų technikos vienetų žiemos priežiūrai: nusidėvėję, veiklai nebetinkami sunkvežimiai, barstytuvų mechanizmai (montuojami ant sunkvežimių atskirai) pakeisti visiškai naujais.
Nemažiau svarbus aspektas yra tinkamas žinių atnaujinimas, todėl darbuotojams inicijuoti specialūs žiemos mokymai bei žinių patikrinimas.
Siekiant gerinti teikiamą paslaugą visuomenei, maksimaliai sustiprintas klientų aptarnavimo telefonu procesas, tobulintas specialistų pasirengimas, konsultavimas. Be to, pernai didelį dėmesį skyrėme visuomenės edukacijai – organizuoti atskiri susitikimai su seniūnijomis, dalintasi informacija su savivaldybėmis, siekiant paaiškinti kelių priežiūros darbų logiką, taip pat primenant, kaip elgtis vienoje ar kitoje situacijoje, pvz., norint pranešti svarbią informaciją. Šiemet taip pat numatyti šie susitikimai, nes šie susitikimai yra abipusiai naudingi.
Analizuoti pernai metų duomenys: maršrutai, darbų atlikimo laikas, kiti duomenys. Atsižvelgus į tai, tobulintos tam tikros rutinos. Pavyzdžiui, sustiprintas duomenų stebėsenos postas, priimantis sprendimus pagal išankstinę prognozę (duomenys gaunami iš specialiai įrengtų stotelių visoje Lietuvoje).“
Tauragės LIONS klubas, įžengdamas į septintuosius veiklos metus, iškilmingai pradėjo naują tarnystės etapą. Tradiciškai Tauragės pilies menėse vyko metinis klubo susirinkimas, kurio metu aptarti nuveikti darbai, išsakyti padėkos žodžiai ir simboliškai, perduodant klubo regalijas, inauguruotas naujasis klubo prezidentas T
Šią vasarą Tauragė vėl tampa atvira scena gyvam žodžiui ir muzikai – nuo liepos 22 dienos prasideda keturioliktasis festivalis „Prie garažų“! Tai vienas iš nedaugelio festivalių Lietuvoje, kuriame susipina profesionali kūryba, netradicinės erdvės ir jauki atmosfera tarp atlikėjų bei publikos. „Prie garažų&ldqu
Tauragės kultūros centras kviečia į išskirtinį renginį – jaunimo kūrybinės stovyklos „Apversta Tauragė“ rezultatų premjerą. Birželio 25 d. 18 val. Tauragės kultūros centro scenoje žiūrovai išvys jaunuolių sukurtą trumpametražį filmą ir spektaklį, kurių pagrindas – jų pačių išgyvenimai, patirtys, baimės i
Įsisenėjusi nuostata, kad keliaujant užsienyje mobilųjį internetą būtina išjungti. „Tele2“ siūlo itin geras tarptinklinio ryšio kainas daugelyje ne Europos sąjungos šalių – neseniai šį sąrašą papildė dar 39-ios populiarios ir lietuvių pamėgtos kelionių kryptys, kuriose operatorius ženkliai sumaži
Tauragės lopšelio-darželio „Žvaigždutė“ bendruomenė džiaugiasi atnaujinta automobilių stovėjimo aikštele. Rekonstrukcijos darbai kainavo 18 026 eurų, kuriuos skyrė Tauragės rajono savivaldybė. Dabar aikštelė ne tik atrodo estetiškai, bet ir yra saugi – nebeliko duobių, pagerėjo privažiavimas. A
Nuo šių metų liepos 1 dienos įsigalioja naujas kompensuojamųjų vaistų kainynas, kuriame – rekordinis įtrauktų vaistų skaičius, daugiau vaistų grupių ir mažesnės vaistų bazinės kainos. Numatoma, kad šie pokyčiai leis Privalomojo sveikatos draudimo fondui (PSDF) per antrąjį šių metų pusmetį sutaupyti apie 5,7 mln. eurų. &b
Tauragės apskrities policijos pareigūnai informuoja apie pastarosios paros įvykius, kurių metu pradėti keli ikiteisminiai tyrimai. Eismo įvykisBirželio 11 d. apie 9.42 val. Tauragės r., Gaurės sen., Liperiškės k., kelyje Gaurė–Kunigiškiai, blaivi moteris, gimusi 1959 m., vairuodama automobilį „Skoda Octavia“, nepasi
Birželio 10 d. pavojingiausiose šalies geležinkelio pervažose ir perėjose įvyko LTG grupės ir Lietuvos policijos organizuojama prevencinė saugaus eismo akcija, kurios metu visuomenė raginta prisiminti pagrindines saugaus elgesio geležinkelyje taisykles bei atkreipti dėmesį į galimus pavojus. Policijos pareigūnai ir LTG saugos specialis
Gegužės 21 d. vykusiame Tauragės rajono savivaldybės Tarybos posėdyje buvo priimti du svarbūs sprendimai, stiprinantys ryšį su Lietuvos šaulių sąjungos LDK Kęstučio šaulių 7-ąja rinktine. Taryba priėmė sprendimą 10 metų laikotarpiui panaudos teise perduoti šaulių rinktinei 350,65 kv. m ploto patalpas, esančias Aerodromo
Šiltesniais savaitgaliais nosį vis dažniau pakutena čirškinamų mėsos kepsnių aromatai, tačiau siekiant maitintis kuo sveikatai palankiau, svarbu nepamiršti ir daržovių. Prekybos tinklo „Rimi Lietuva“ mėsos technologas Vidas Nadzeika sako, kad grilinti galima kokias tik norime daržoves – tiek šviežias, t
Tauragės miesto šventėje graikų-romėnų imtynių treneriui Jonui Sabučiui iškilmingai suteiktas Tauragės rajono savivaldybės garbės piliečio vardas! Tarybos sprendimu - už ilgametį profesionalų trenerio darbą, svarų indėlį į Tauragės vardo garsinimą Lietuvoje ir pasaulyje. https://open.spotify.com/episode/3jCzFZCIFgaev91RoM5VvE Apdova
Birželio 14-ąją minime Gedulo ir vilties dieną. 1941 metais prasidėję masiniai gyventojų trėmimai į Sibirą įnešė sumaištį, baimę ir nežinomybę. Niekada negalėjai žinoti, kada tamsus sunkvežimis, vadinamas „juodvarniu“, įriedės į tavo kiemą ir išveš. Priežasčių sulaukti „juodvarnio“ buvo įvai