Morta Mikutytė
Gegužės 23-ąją Tauragės Pilies kiemelyje rinkosi džiazo, bliuzo ir meno mylėtojai. Tauragėje vienuoliktą kartą pradėtas Tauragės džiazo festivalis. Koncertavo Adeama Walkowiak & Latvian Blues Band (Jungtinė Karalystė – Latvija). Koncerto metu vyko gyvos tapybos performansas „Improvizacijos ant drobės“, kuriame dalyvavo septynios menininkės iš Tauragės: Jūratė Bytautė, Rita Kaniušaitė Grikšienė, Jurgita Navickienė, Vida Karbauskienė, Sigita Flaksienė, Jolita Ogintaitė ir Areta Didžionienė. Tokio formato perfomansas buvo rengiamas trečius metus iš eilės. Tai parodo gyvą kultūrinį gyvenimą Tauragėje, skatina dialogą tarp kūrėjų ir žiūrovų.
Tauragėje kuriančias moteris, dalyvavimui „Džiazo dienos Tauragėje. Improvizacijos ant drobės” subūrė Areta Didžionienė. Pasidalindama apie šį renginį, teigė: „Esu laiminga, kad bendrystėje galėjome kurti, jautėmės viename meno lauke su muzikantais ir žiūrovais. Džiazas visada stebina nenuspėjamumu ir originalumu. Performanso pradžioje neturėjau jokios vizijos ar idėjos, norėjau būti atvira šiai patirčiai ir kūrybos procesui. Prasidėjus koncertui klausiau įtaigaus džiazo ir laukiau savyje gimsiančio noro pasirinkti intuityviai spalvas, norėjau vidumi susijungti su džiazo ritmais. Pirmieji potėpiai drobėje ėmė vertis kaip erdvė, platuma, o tada pati ranka, kūno judesiai uždavė toną potėpių šėlsmui. Taip gimė „Džiazo banga”. Šis paveikslas perteikia gyvenimo džiaugsmą, suteikia harmoningos bendrystės, tėkmės pojūtį, žadina energijos impulsą ir fantaziją.”
Jūratė Bytautė šiame renginyje dalyvavo trečią kartą. Po tapybinių ir muzikinių improvizacijų ji dalinosi: „Šiemet pirmą kart pagalvojau, nutapysiu ką girdžiu. Muzika padiktavo spalvų pasirinkimus, todėl visos paveikslo spalvos sodrios, prasiveržė rausvų tonų atspalviai.” Jūratės kūrinys „Džiazas” nutapytas ekspresyviai, matosi ryškūs, plačiais judesiais išgauti potėpiai. Atrodo, kad autorė išgyveno visą džiazo energiją ir pasisėmusi iš ritminių garsų jūros, drąsiai emocijas išliejo drobėje. Stebint kūrinį aplanko jausmas, kad spalvos ir atspalviai pulsuoja dermėje kaip veržli, gyvybinga upė, dovanoja pozityvią energiją ir įamžintus džiazo garsus.
Rita Kaniušaitė Grikšienė, kuri taip pat renginyje dalyvavo jau trečiajį kartą, nutapė kūrinį „Džiazmenas”. Paveiksle matome smalsų, nuotaikingą, išraiškingą paukštį. Autorė dažnai naudoja šį personažą savo kūryboje, tačiau naujame paveiksle jis yra dominuojanti figūra, simbolis. Galbūt šis spalvingas paukštis simbolizuoją žmogų, kuris yra įkvėptas ekspresyvių džiazo akordų, išgyvena muziką savyje, yra atviras ir nusiteikęs visu tuo pasidalinti su pasauliu. Pati Rita sakė: „Divono Paukštis kaip tikras „Džiazmenas” šį kartą mėgaujasi skambančio džiazo ritmu.” Jos paveikslas išplečia pasakojimą apie gyvo garso koncertą, įvaizdina meninį įkvėpimą.
Jurgita Navickienė šiame kūrybiniame procese dalyvavo pirmą kartą ir nutapė paveikslą „Džiazo žaismas”. Ji pasidalino šios patirties įspūdžiais: „Tapant nuostabus įkvėpimas buvo džiazo muzika, jos dinamika, persidengiantys sluoksniai. Tapiau tą jausmą, be konkrečių objektų. Visiška abstrakcija.” Autorės sukurtas abstraktus kūrinys transliuoja pozityvumą ir uždega smalsumo kibirkštėlę, lyg veda stebinčiojo žvilgsnį. Norisi keliauti paveikslo plokštuma, ieškoti, galbūt atrasti, suprasti tarsi labirintu vingiuojančių spalvingų linijų paslaptį. Drobės fonas atrodo gilus ir paslaptingas, lyg dvelktų kavos pupelių aromatas ir kviestų pasimėgauti kava. Ką tikrai galima padaryti su malonumu žiūrint į šį kūrinį.
Vida Karbauskienė, taip pat dalyvavusi šiame performanse pirmą kartą, nutapė paveikslą „Mėlynas gėlių šokis”. Autorė pasakojo: „Mėgstu viską, kas mėlyna, o gėles ypatingai. Tai giedro dangaus spalvos, kurios džiugina akį ir pripildo širdį džiaugsmo.” Iš tiesų matyti, kad kūrinys yra tarsi odė žydėjimui. Aukštyn besistiebiantys žiedynai čia kaip nuoroda į vertikalę, skatina kelti akis aukštyn ir įkvėpti gaivaus oro, kvapais užpildytos erdvės. Norisi įsižiūrėti į paveikslą ir patekti į tą violetinių, žydrų atspalvių, besiskleidžiančių gėlių kekių šokį. Gal tai pažadas, kad grožis harmoningas, kad džiazo muzika visada kvies ne tik klausyti, bet ir nejučia judėti, šokti, o gyvenimas kvėpuos šviesiom spalvom.
Trečiajį kartą performanse dalyvaujanti Sigita Flaksienė teigė: „Džiazo muzika – tai struktūruotas chaosas. Šiame kūrinyje improvizavau spontaniškai, siekdama atliepti muzikos daugiasluoksniškumą – kai garsas virsta spalva, o emocija – forma ir štrichais.” Abstraktus Sigitos kūrinys traukia akį ir žadina susidomėjimą džiazuojančiais, nenuspėjamais teptuko potėpiais, originaliais spalvų pasirinkimais. Paveikslo plokštuma ištapyta iš pirmo žvilgsnio atstiktinėmis detalėmis, spalviniais plotais. Galbūt džiazo ekspresyvūs akordai žaismingai išbarstę visą gėrį po dangų lyg žvaigždes. Bet įsižiūrėjus, galima užčiuopti menininkės originalų braižą. Kūrinio detalės magiškai apsijungia, susigroja erdvėje, kurdamos savitą nuotaiką. Tai lyg gyvenimo žaidimo epizodas, suteikiantis žmogui smagų polėkio jausmą.
Jolita Ogintaitė sukūrė kūrinį „Žaliasis pabėgimas”. Galbūt pirmą kartą tokiame performanse dalyvavusi autorė uždegė žalią šviesą koncerto garsams savyje, o galbūt naudojo žalią, kaip harmoniją skleidžiančią spalvą bei išryškinančią kitus atspalvius. Paveikslo vaizdas pulsuoja, banguoja, jo pereinantys atspalviai ir minkšti potėpiai sukuria nuostabų, raminatį jausmą. Drobėje atsiskleidžančios, išnyrančios formos lyg be pradžios ir pabaigos, kaip pats visatos laikas vingiuoja neaprėpiamomis platumomis. Jolitos lūpomis kalbėjo tiesa: „Užbūrė superinė muzika, gera nuotaika, saulėta diena, nuostabi moterų kompanija. Mano emocijos liejosi per kraštus, tad platus teptukas šoko pats, buvau mintimis kažkur nuklydusi, paskendusi, nes pilies kiemelyje sklandė meniškai gera aura.”
Skirtingų meno formų sintezė užpildo tiek kūrėjų, tiek žiūrovų sielas. Visos moterys, dalyvavusios performanse, dalinosi, kad ši patirtis su niekuo nesulyginama. Dalyvėms reikėjo atverti savo širdis ir per labai ribotą laiką, kurio įprastai pritrūktų paveikslo sukūrimui, nutapyti po vieną vizualinę interpretaciją. Šis tapybinis veiksmas – tai muzikos medžiagiška transformacija, vienos meno formos perėjimas į kitą. Džiazo ir tapybos improvizacijos - tai įkvėpimas, laisvės, idėjų ir impulsų užtaisas.
Visi paveikslai bus parduodami Tauragės „Lions“ klubo iniciuotame labdaros - paramos aukcione, o už gautus pinigus bus perkamas mikroautobusiukas ir perduotas aklųjų ir silpnaregių sąjungos Tauragės klubui.
Morta Mikutytė, Rasita Liulienė
Vasarą motyvacija dirbti iš namų dažnai sumažėja – saulėtas oras, miesto renginiai ir atostogų nuotaikos skatina atsipalaiduoti, o ne susitelkti į darbus. Vis dėlto darbo tempas nesikeičia, o įsipareigojimai išlieka tokie pat svarbūs. Tad kaip išlaikyti dėmesį, susikaupimą ir produktyvumą, kai visa aplinka ragina pailsėti
Birželio 12 d. Tauragės rajono savivaldybės administracija pasirašė finansavimo sutartį su Nacionaline mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos dėl vietos projekto „Keramikos tvenkinio infrastruktūros sutvarkymas“ (projekto Nr. 31SI1-24-01-K-009-PR001) įgyvendinimo. Projekto vertė – 50 000 Eur, iš jų: Europ
Lietuvoje populiariausias mokėjimo būdas lieka grynieji pinigai, tačiau jaunimas sparčiai juos keičia kitais mokėjimo būdais, pirmiausiai skaitmeninėmis piniginėmis, teigiama pirmaujančios finansinių technologijų platformos „Adyen“ mažmeninės prekybos ataskaitoje 2025. Kas ketvirtas Lietuvos gyventojas pirmenybę teikia gryniesiems kaip
Nacionalinis kibernetinio saugumo centras (NKSC) prie Krašto apsaugos ministerijos reaguoja į vieną didžiausių iki šiol fiksuotų duomenų nutekėjimo atvejų. Pasak kibernetinio saugumo tyrėjų, viešai paskelbta net 16 milijardų aktyvių naudotojų paskyrų duomenų. Tarp paveiktų platformų – „Apple", „Google", &bdquo
Šią vasarą vėl visų laukiame unikaliame kultūros įvykyje – Bijotų vasaros festivalyje, kuris prasidės birželio 28 d.(šeštadienį) ketvirtą kartą vyksiančia Teatrų sueiga. Kviečiame atrasti teatro magiją po atviru dangumi, istorinėje ir gamta alsuojančioje aplinkoje – Dionizo Poškos Baublių muziejaus teritorijo
Tauragės Rotary ir Inner Wheel klubai perduoda vadovavimą – pagerbti ilgamečiai nariaiŠ. m. birželio 21 dieną, Tauragės Rotary klubo prezidentas Darius Stankus iškilmingai perdavė vadovo regalijas naujajam prezidentui Mariui Jucikui. Tuo pačiu metu Tauragės Inner Wheel klubo vairą perdavė Agnė Jurkauskė – nauja klubo prezi
Tauragės kultūros centras kviečia į išskirtinį renginį – jaunimo kūrybinės stovyklos „Apversta Tauragė“ rezultatų premjerą. Birželio 25 d. 18 val. Tauragės kultūros centro scenoje žiūrovai išvys jaunuolių sukurtą trumpametražį filmą ir spektaklį, kurių pagrindas – jų pačių išgyvenimai, patirtys, baimės i
Tauragės apskrities policija informuoja apie pradėtus ikiteisminius tyrimus dėl sukčiavimo ir svetimo turto pagrobimo atvejų, užfiksuotų Tauragės ir Šilalės rajonuose. Sukčiavimo atvejai: Birželio 2 d. įmonės atstovas, būdamas Tauragės r., Mažonų sen., Norkaičių k., į nurodytą banko sąskaitą pervedė 5 720 eurų už mini ekskavatorių
Rugpjūčio 8 d. 21.30 val. „Klaipėdos energijos" teritorijoje suskambės fragmentai iš Richardo Wagnerio romantinės operos „Lohengrinas". Juos atliks Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro simfoninis orkestras ir mišrus choras, diriguojami kviestinio maestro, Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro meno vadovo ir vyr. dirig
Birželio 16 dieną „Pilių ir dvarų kelias“ paskelbtas naujausiu nacionaliniu kultūros keliu. Kultūros paveldo departamento Ekspertų komisija šį titulą suteikia tik trečiąjį kartą – iki šiol tokiu garbingu statusu galėjo pasigirti tik Čiurlionio ir Vėtrungių keliai, tame pačiame posėdyje regioninio kelio statusas sutei
Lietuvos antstolių rūmai (LAR) atkreipia dėmesį, kad išlaikymo išmokos, arba vadinamieji alimentai vaikams, nėra skola, kurią galima laikinai „atidėti“. Tai – vaiko teisė į išlaikymą. Antstolių vertinimu, 2024 m. gruodį įsigaliojusi „skolų atostogų“ tvarka, kuri leidžia alimentų skolininkams pusmet
Kai šiandien praeiname pro Tauragės pilį, nedaugelis susimąstome, kad šis pastatas per beveik du šimtmečius patyrė tiek virsmų, kad atspindi kone visą miesto raidą – nuo imperinių represijų iki kultūrinio atgimimo. Naujas miestas naujoje vietoje 1836 m. Tauragę sukrėtė didžiulis gaisras – ugnies išvengė vos