Kristijonas Lučinskas
Lapkričio 17 d. 17 val. Tauragės kultūros centre – gyvo garso ir judesio spektaklis „Out of the Box“. Spektaklis apjungia 3 skirtingo amžiaus, profesinio išsilavinimo ir gyvenimiškos patirties atlikėjus: mimą, muziką ir šokėją, kurie spektaklio metu vysto žmogaus santykio su dėže temą...
Šiandienos virtualios realybės ir post-pandeminiame kontekste, kuomet gyvename vis uždariau, dažnas pasijuntame lyg įsprausti į dėžę, tarp kambario sienų ar ekranų kvadratuose. Visiems žinomas rašytojas Kobo Abė žmonių susvetimėjimą ir dabarties visuomenės priešiškumą asmenybei analizavo romane „Žmogus-dėžė“. Po daugiau nei 30 metų tai vėl tampa aktualia tema. Tačiau, šiuo atveju dėžės samprata artikuliuojama ir kaip pozityvi inspiracija. Tokia, kaip, pavyzdžiui, A. de Saint-Exupery apsakymo „Mažasis princas“ avelė dėžėje, tampanti vaizduotės išlaisvinimo simboliu arba mokslinėje, socialinėje aplinkoje populiari idioma „out of the box“, siūlanti išsilaisvinimo iš mums įprastos aplinkos galimybę.
Dėžė tampa spektaklio ašimi. Stovinti scenoje ji yra ne tik uždara, ribojanti erdvė, bet ir atradimų vieta (kaip kad lobių skrynia ar muzikinė dėžutė). Atskiros plokštumos yra ir muzikiniai instrumentai, kuriais grodami atlikėjai kuria gyvą garsą viso spektaklio metu. Todėl garsinė spektaklio interpretacija kaskart kitokia. Už šią unikalią garso koncepciją Donatas Bielkauskas šiemet buvo apdovanotas Auksiniu scenos kryžiumi.
Scenoje pasirodo 3 skirtingo amžiaus, profesinio išsilavinimo ir gyvenimiškos patirties atlikėjai. Jie reprezentuoja skirtingus gyvenimo tarpsnius, kuriuose vis kitaip priimame ir vertiname „dėžės“ sampratą. Jaunas šokėjas nepripažįsta ribų ar sienų. Jam dėžė – atradimų pasaulis (telefono bei kompiuterio ekrano dėka), vidutinio amžiaus garso menininkui – tai savęs paieškų, įtvirtinimo visuomenėje analogas. Siekiamybė dar ieškoti, bet kartu ir atsakomybė už tai, kas jau pasiekta, sukurta. Galiausiai brandžiam mimui dėžė – tai jo saugus, jau nusistovėjusios asmeninės, bendruomeninės ir profesinės patirties laukas. Bet kartu ir dramatiškas suvokimas, kad atėjo senatvė ir visa tai, ką auginai, brandinai tenka perduoti, palikti.
Ar esame laisvi savo gyvenimo etapuose? Kuriame etape esame laisviausi? Kiek prisiimame atsakomybės? 50 min. trukmės spektaklyje visi trys atlikėjai savaip spręs santykį su dėže, kol galiausiai klausimą – ar dėžė yra apribojimas ar atradimas? – perduos į žiūrovų rankas.
Spektakliui kurti susibūrė interdisciplininė komanda. Idėjos autoriai – spektaklio dramaturgė Goda Giedraitytė ir instrumentalistas bei garso koncepcijos autorius Donatas Bielkauskas naratyvinei linijai atskleisti pakvietė labai savitus ir skirtingą amžiaus tarpsnį reprezentuojančius scenos menininkus – šokėją, gatvės šokio atlikėją Marių Eidrigevičių ir mimą Aleksą Mažoną. Šviesų dizainas patikėtas Stasiui Jamantui, o visą idėjų kratinį paversti sceniniu kūriniu pasiryžo režisierė Karina Novikova.
Spektaklio sklaidą finansuoja Lietuvos kultūros taryba, todėl spektaklis bus rodomas nemokamai. Lapkričio 17 d. 17 val. Tauragės kultūros centre.
* * *
Režisūra: Karina Novikova
Idėja, dramaturgija ir prodiusavimas: Goda Giedraitytė
Idėja, instrumentai ir garso koncepcija: Donatas Bielkauskas
Atlikimas: Aleksas Mažonas, Donatas Bielkauskas, Marius Eidrigevičius
Šviesų dizainas: Stasys Jamantas
Produkcija: asociacija „Žuvies akis“
Finansuoja: Lietuvos kultūros taryba
Premjera: 2023 m. rugsėjo 27 d.
Trukmė: 50 min.
Foto: Kristijonas Lučinskas
Donatas Bielkauskas už spektaklio garso koncepciją šiemet apdovanotas Auksiniu scenos kryžiumi Muzikos kategorijoje
Šiandienos virtualios realybės ir post-pandeminiame kontekste, kuomet gyvename vis uždariau, dažnas pasijuntame lyg įsprausti į dėžę, tarp kambario sienų ar ekranų kvadratuose. Visiems žinomas rašytojas Kobo Abė analizavo žmonių susvetimėjimą ir dabarties visuomenės priešiškumą asmenybei romane „Žmogus-dėžė“. Po daugiau nei 30 metų tai vėl tampa aktualia tema. Todėl kūrybinė komanda vysto spektaklį apie žmogaus ir dėžės santykį.
Tačiau, šiuo atveju dėžės samprata artikuliuojama ir kaip pozityvi inspiracija. Tokia, kaip, pavyzdžiui, A. de Saint-Exupery apsakymo „Mažasis princas“ avelė dėžėje, tampanti vaizduotės išlaisvinimo simboliu arba mokslinėje ar socialinėje aplinkoje populiari idioma „out of the box“, siūlanti išsilaisvinimo iš mums įprastos aplinkos galimybę.
Dėžė tampa spektaklio ašimi. Stovinti scenoje ji yra ne tik uždara, ribojanti erdvė, bet ir atradimų vieta (kaip kad lobių skrynia ar muzikinė dėžutė). Atskiros plokštumos yra ir muzikiniai instrumentai, kuriais grodami atlikėjai kuria gyvą garsą viso spektaklio metu. Todėl garsinė spektaklio interpretacija kaskart kitokia.
Scenoje pasirodo 3 skirtingo amžiaus, profesinio išsilavinimo ir gyvenimiškos patirties atlikėjai. Jie reprezentuoja skirtingus gyvenimo tarpsnius, kuriuose vis kitaip priimame ir vertiname „dėžės“ sampratą. Santykį su ja kūrėjų komanda analizuoja per psichologo E.H. Erikson sukurtą žmogaus amžiaus tarpsnių sistemą ir per W. Strauss ir N. Howe kartų idėjos teoriją. Pastaroji teigia, kad kas 20 metų užauga nauja unikali žmonijos karta, kuri formuojasi savitu laikotarpiu, paženklintu politinių krizių, kultūrinio pakilimo ar technologijų proveržio. Visa tai nulemia to laikmečio žmonių pasaulėžiūrą ir asmenines savybes.
Ar esame laisvi savo gyvenimo etapuose? Kuriame etape esame laisviausi? Kiek prisiimame atsakomybės? 50 min. trukmės spektaklyje visi trys atlikėjai savaip spręs santykį su dėže, kol galiausiai klausimą – ar dėžė yra apribojimas ar atradimas? – perduos į žiūrovų rankas.
Kristijonas Lučinskas
Lietuvos energetikos agentūra (LEA) kviečia gyventojus teikti paraiškas taršių katilų keitimui į efektyvius šilumos gamybos įrenginius. Netikėtai greitai pasibaigę ankstesnių etapų kvietimai rodo itin didelį gyventojų susidomėjimą naujais ir efektyviais šilumos siurbliais bei jų įsigijimui taikomoms dotacijoms. Ecoenergi
Su 36-erių metų pašnekove pajuokaujame, kad dažnai manoma, jog iki pilnos laimės žmogui būtinai reikia sukurti šeimą, pastatyti namą, dar parašyti knygą. Kyokushin karate meistrė Jurgita Vencaitė neįgyvendino nė vieno šio punktų, tačiau pilnatvė ateina per panašius potyrius: ji realizuoja save sporte, yra mylima s
Nuo šių metų pradžios Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos iniciatyva sugriežtintas užsieniečių, ypač imigrantų iš trečiųjų šalių, įdarbinimas Lietuvoje. Ministerija nustatė nekintamą kvotą – šiemet šalyje įsidarbinti galės tik 24830 užsieniečių, gavusių darbo pagrindu išduotus leidim
Tauragės ligoninėje gimusiems kūdikiams – nemokami plukdymo užsiėmimai baseine. Studijoje viešnios - Rūta Stasytienė, Tauraės rajono savivaldybės Sveikatos reikalų koordinatorė ir Sandra Martinkienė, Tauragės sporto centro direktoriaus pavaduotoja, baseino administratorė. Kalbamės apie iniciatyvą, tokių užsiėmimų naudingumą, kaip ir
Išrinktas naujasis Tauragės apsk. vyriausiojo policijos komisariato viršininkas, juo tapo dabartinis Klaipėdos apsk. VPK viršininko pavaduotojas Raimondas Vaitkevičius. Raimondas Vaitkevičius gimė 1978 metais, studijas pradėjo Klaipėdos aukštesniojoje policijos mokykloje, tęsė Klaipėdos verslo kolegijoje.
Reaguodama į pastaruoju metu viešai nuskambėjusius skaudžius įvykius dėl vaikų savižalos ar net mirties atvejų, Sveikatos apsaugos ministerija kartu su Jaunųjų psichiatrų asociacija ragina tėvus, artimuosius, ugdymo įstaigų darbuotojus būti budriais ir pastebėti vaikų ir paauglių pernelyg didelį įsitraukimą į socialinius tinklus ir jų susido
Tauragės rajono savivaldybės taryba, siekdama stiprinti gyventojų saugumą ir viešosios tvarkos užtikrinimą pritarė programai, skirtai trūkstamų pirminės ir vidurinės grandies policijos pareigūnų pritraukimui į Tauragės apskrities vyriausiąjį policijos komisariatą. Apie programoje numatytas skatinimo priemones, siekiant motyvuoti pareigūnus
Per pastaruosius trejus metus Tauragės rajono savivaldybės Priešgaisrinėje tarnyboje įvyko reikšmingų pokyčių, kurių tikslas – geresnių ugniagesių darbo sąlygų užtikrinimas, siekiant operatyvaus ir kokybiško pagalbos teikimo nelaimės ištiktiems gyventojams. Savivaldybės biudžeto lėšomis Prieš
Antradienio vakarą tauragiškiai turėjo išskirtinę galimybę susitikti su viena ryškiausių šiuolaikinės lietuvių literatūros atstovių – Patricija Tilvikaite, talentinga rašytoja, leidėja, žurnaliste ir kriminologe. Patricija – dviejų populiarių romanų, „Svetimkūniai“ ir „Nepriklausomybė
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras garsėja ne tik nauju pastatu, bet ir žiūrovams patraukliu repertuaru. Pastarųjų metų premjeroms galima drąsiai pridėti stebuklingus žodžius – „pasaulinė premjera", „pirmą kartą Lietuvoje ar net Baltijos šalyse". To netrūks ne tik 2025 metų rudens sezone, bet ir 2026-ųjų repertuare.&nb
Lietuvos geologijos tarnyba primena, kad iki balandžio 30 d., paskutinės Gėlo požeminio vandens gavybos gręžinių įteisinimo laikinojo įstatymo galiojimo dienos, svarbu spėti pateikti dokumentus registruoti gręžinį Žemės gelmių registre. O šiuo metu Lietuvoje įteisinta beveik 2900 gręžinių. Dėl objektyvių priežasčių didžiuosiuose miestuose i
Balandžio 12 d. 14 val. Tauragės kultūros centre liaudiškų šokių kolektyvų festivalis „Susibėgę, patrepsėkim. Kartos“. Prie mikrofono - ilgametė choreografė ir festivalio pradininkė Birutė Sagatauskienė, liaudiškų šokių kolektyvų „Vėjava" ir „Spietlius" vadovas Giedrius Paulauskas ir Kultūros cent