Tauragiškis Alvydas, įsigijęs starterį trimeriui, kuris skirtas žolei pjauti, ilgai naujuoju pirkiniu nepasinaudojo – šis sugedo. Vyriškis, nuvykęs pas pardavėjus, pareikalavo grąžinti pinigus, tačiau parduotuvės darbuotojai, anot jo, su tuo nesutiko. Vyriškis jaučiasi apgautas ir panoro situaciją paviešinti. O štai parduotuvės atstovas paaiškino – klientas nepateikė kvito, neaišku ir tai, kaip naudojosi daiktu, kad šis kaip mat sugedo. Alvydo neguodžia ir Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) pozicija – paprastai jos specialistai sprendžia ginčus, kai kyla nesutarimų dėl didesnės vertės prekių nei kainavo jo įsigytas starteris.
Pinigų neatgavo
Vyriškis pasakojo, kad norėdamas nusipjauti žolę suprato, kad trimeriui reikia naujo starterio – senasis nebeveikė. Alvydas nuvyko į UAB „Trys broliai“ parduotuvę ir už 7 eurus įsigijo naują starterį, kuris, kaip jis tikėjosi, tarnaus ilgiau, tačiau šis sugedo tą pačią dieną.
– Padirbau 2 valandas ir viskas, nebeveikė, – kalbėjo Alvydas.
Jis sakė, kad su pardavėjais tikėjosi išspręsti situaciją taikiai.
– Nuvežiau tą starterį atgal, parodžiau. Klausiau, kodėl pardavinėja tokius starterius, prašiau pakeisti arba grąžinti pinigus. Tačiau atsakė, kad nieko nekeis, pinigų negrąžins. Nusprendžiau kreiptis į žiniasklaidą, kad nepardavinėtų visokių kinų gamybos starterių, – kalbėjo Alvydas.
Vyriškis tikino, kad parduotuvėje jam buvo pasiūlyta įsigyti naują starterį, tiesa, sumokant iš savo kišenės.
Pasak jo, 7 eurai nėra didelė suma, tačiau negi tam, kad nupjautų žolę, jis turėtų kas 2 valandas pirkti po naują starterį?
– Kiek aš tuomet tų starterių turėčiau prisipirkti, kad nusipjaučiau pievą? Nejaugi turiu pirkti 10 starterių? Man to nereikia. Ir daugiau aš neisiu į tą parduotuvę. Pardavinėja prekes, bet netaiso, jeigu sugenda. Kiti pardavėjai elgiasi kitaip, pavyzdžiui, esu nusipirkęs trimerį, kuriam sugedus pardavėjai jį pataiso, – pasipiktinimo neslėpė Alvydas.
Pašnekovas sakė į Valstybės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) specialistus nesikreipęs.
Sako, kad neturėjo kvito
UAB „Trys broliai“ direktoriaus pavaduotojas Karolis Šeputis „Tauragės žiniomis“ tikino žinantis šią situaciją bei atsimenantis pirkėjo priekaištus.
– Grįžo po trijų dienų, – sakė K. Šeputis. – Tačiau kaip jis tą daiktą naudojo... Mes negalime nustatyti, kaip žmogus naudojosi tuo daiktu. Jeigu daužė, tai aišku, kad jis nelaikė. O tokio dalyko kaip garantija niekas nesuteikia pigioms prekėms. Jeigu tas starteris kainuotų kokį 50 eurų... O čia 5–6 vertės daiktas ir žmogus tikisi kažkokių stebuklų. Tokių dalykų nebūna, – komentavo parduotuvės atstovas.
K. Šeputis patikino, kad pirkėjas nepateikė ir pirkimo kvito, gedimo priežasties nepaaiškino.
– Todėl pasiūlėme įsigyti kitą pigiau. Bet žmogus reikalavo pakeisti. O mes, kaip ir sakiau, nežinome, kaip tas daiktas buvo naudotas. Jeigu žinotume arba daiktas būtų brangesnis – spręstume kitaip, iškart pakeistume. Aišku, visų pirma, reikia pateikti kvitą. O čia žmogus tiesiog atėjo ir pradėjo ginčytis. Kaip jis, taip ir mes, – sakė parduotuvės „Trys broliai“ atstovas.
K. Šeputis tikino, kad nors klientas nešaukė, tačiau bendravo nemaloniai.
Be to, parduotuvės atstovas pažymėjo, kad šio starterio modelių buvo parduota šimtai ir iki šiol jokių nusiskundimų nebuvo sulaukta.
– Jeigu starteris būtų blogas, tikriausiai pasipiltų skundai. Nė vieno blogo atsiliepimo iš klientų iki šiol nesulaukėme. Be to, jeigu jau nutinka, kad išties pasitaiko prastos kokybės prekė, pakeičiame, kai žmogus šnekasi gražiai su mumis, nėra kokių nors ginčų. O šiuo atveju kaip šnekėjo, taip ir sureagavome, – dėstė pašnekovas.
Gali pateikti ne tik kvitą
Kaip „Tauragės žinioms“ komentavo VVTAT Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyresnioji patarėja Milda Deimantė, tarnyba nagrinėja ginčus, kurių suma yra didesnė nei 20 eurų, išskyrus atvejus, kai ginčas turi reikšmės formuojant naują vartotojų teisių apsaugos praktiką ar atsiranda kitų svarbių aplinkybių.
Anot jos, visi teisėti vartotojo reikalavimai (pakeisti, pataisyti prekę, sumažinti kainą, grąžinti pinigus ar kt.) vykdomi tik pateikus prekės pirkimą patvirtinantį dokumentą. Pasirodo, toks dokumentas yra ne vien kvitas. „Pirkimą patvirtinančiu dokumentu laikomi kasos aparato kvitas, pirkimo–pardavimo kvitas, pridėtinės vertės mokesčio sąskaita faktūra, sąskaita faktūra, mokėjimo kortelės sąskaitos išrašas, mokėjimo kortelės skaitytuvo čekis ir kita. Jei mokėta banko kortele, banko išrašas taip pat būtų laikomas tinkamu pirkimą patvirtinančiu dokumentu“, – dėstė ji.
Be to, VVTAT atstovė tikino, kad vartotojas turi teisę garantiniu laikotarpiu kreiptis dėl bet kurios prekės trūkumų.
M. Deimantė komentavo, kad jeigu paaiškėja, jog prekė yra netinkamos kokybės, pirmiausia vartotojas gali reikalauti prekę pataisyti ar pakeisti. Jeigu susitarti nepavyksta, pirmiausia privalu raštu kreiptis į pardavėją ir nurodyti savo reikalavimą. Jeigu pardavėjas netenkina vartotojo reikalavimo arba nepateikia atsakymo per 14 dienų, vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo nagrinėjimo. „Kiekvienas ginčo atvejis yra vertinamas individualiai ir nešališkai, remiantis ginčo šalių pateiktais objektyviais įrodymais bei kitomis ginčui svarbiomis aplinkybėmis“, – tikino ji.