Sportas namuose: kaip palaikyti fizinę formą nuotoliniu būdu
Įkelta:
2020-11-08
Nuotrauka
Aprašymas
Sveikatingumo treneris Arūnas Vladička mielai dalijasi patarimais. Asmeninio archyvo nuotrauka

Pandemijai nesitraukiant ir vėl garsiau prakalbus apie karantiną nemažai darbuotojų grįžta prie nuotolinio darbo, moksleiviai sporto ir kitus būrelius „lanko“ taip pat iš namų. Profesionalams pasiekti sporto aukštumų namuose sudėtinga, bet mėgėjams palaikyti formą ne pro šalį ne tik karantino sąlygomis. Tad dalinamės mūsų bičiulio sveikatingumo trenerio Arūno Vladičkos patarimais.

Žmonės užsidaro namuose

Tauragės rajono savivaldybė iš žalios zonos netruko tapti raudona, kaip ir nemaža dalis kitų savivaldybių. Esant tokioms sąlygoms gyventojams rekomenduojama vengti masinių susibūrimų, atšaukiami renginiai. Sudėtinga situacija ir su sporto klubais. Žmonės vėl grįžta prie nuotolinio darbo. Pasak trenerio A. Vladičkos, nieko nedaryti ir tiesiog drybsoti ant lovos yra blogiausias sprendimas. Kol nėra vakcinos, viena pagrindinių kovos su virusu priemonių yra stiprus imunitetas, tad sportas gali padėti išlikti sveikam, nugalėti nerimą, susidoroti su stresu.
– Esant tokiai situacijai, kai mums rekomenduojama vengti viešumos, nesilankyti tokiose vietose kaip sporto klubai ar treniruočių būreliai, mes priversti adaptuotis prie situacijos ir daugiau dirbti, sportuoti namuose. Nedaryti nieko, ilsėtis – pats blogiausias sprendimas. Kadangi fizinis aktyvumas yra vienas iš geriausių būdų padėti sau kovoti su nerimu, stresu, įtampa. Taiir galingas būdas imuninės sistemos stiprinimui – mes privalome judėti kiek galime ir kaip tik galime. Tai privalo būti suplanuota, kasdieninės rutinos dalis. Kaip nusiprausti, išsivalyti dantis, taip ir pajudėti. Kasdien, be jokių išimčių, – teigia treneris.

Reguliari mankšta

Gyvenantys individualiuose namuose priemiestyje ar kaime gali saugiai sportuoti lauke. Galima pabėgioti, minti dviratį ar tiesiog pasivaikščioti bent pusvalandį per dieną. Taip pat, pasak A. Vladičkos, naudinga prisiminti kvėpavimo, tempimo, kūno svorio pratimus, kuriuos lengvai galima daryti namuose. Internete yra daugybė pavyzdžių, vaizdo įrašų su treniruotėmis.
– Yra net reguliarių treniruočių gyvai, kurias su malonumu jums praves treneriai. Svarbiausia – visada pirma susisiekite su jais, papasakokite apie savo fizinio pasirengimo lygį ar kokias specialias sąlygas, kurios yra jums reikalingos, – pasakoja treneris.
Galima ir šokti. Įsijungus mėgstamos muzikos galima kilnoti rankas, kojas, dainuoti kartu. Jau ir toks judėjimas yra tam tikra treniruotė. Pasak trenerio, galima šokį paįvairinti – šokti greičiau arba lėčiau ir derinti tokius veiksmus bent pusvalandį per dieną. Galima pasitelkti bet kokias namuose turimas priemones: vandens butelius, kibirus ar kitokius apyvokos daiktus. 
– Padarykite atsispaudimų nuo stalo, palangės ar ant žemės. Reikia nepamiršti paties svarbiausio pratimo – pritūpimų ar įtūpstų kojoms. Svarbiausia daryti tai reguliariai, – primena A. Vladička.

Potraukis užkandžiauti

Antras svarbus fizinės savijautos aspektas yra mityba. Dirbant namuose neišvengiamai išauga potraukis dažniau valgyti ar užkandžiauti. Treneris pataria atsispirti tokioms pagundoms ir maitintis sveikai. Vengti saldumynų, alkoholio ar persivalgymo. 
– Nepamirškite, kad jūs niekada „neišsportuosite“ blogos mitybos. Maisto energijai ir normaliam kūno atsistatymui bei funkcionavimui reikia labai nedaug. Ypač jeigu mes uždaryti namuose. Geriausia taisyklė – nepasitikėkite savimi ir užtikrinkite, kad jokių nesveikų produktų paprasčiausiai nebūtų namuose, – pataria treneris.

Pasikrauti pozityvios nuotaikos

Pasak jo, reikia gerti daug skysčių: vandens, arbatos, sultinių, valgyti sriubas. Tai gali padėti pasijusti gerai, nejausti alkio. Treneris pataria skaityti, klausytis muzikos, pažiūrėti linksmų vaizdelių – „pasikrauti“ pozityvo. Gera nuotaika taip pat stiprina imunitetą. 
– Paskambinkite seniems draugams ar žmonėms, su kuriais galite pakalbėti, pasijuokti ar pasvajoti. Venkite negatyvo ir išlikite sveiki. Kaip viskas praeina, praeis ir šitas laikotarpis. Išlikime sveiki, stiprūs ir pasirengę, – pozityvios nuotaikos linki A. Vladička.

Nuotrauka
cukrus
Asociatyvi nuotrauka
Įkelta:
2021-11-14
Lapkričio 14-ąją minima pasaulinė diabeto diena. Tai – puiki proga atkreipti dėmesį į cukraus vartojimo įpročius ir susimąstyti, ar tikrai jo vartojame ne per daug. Vaida Budrienė, prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė pastebi, kad valgymo įpročiai kinta. Pirkėjai didesnį dėmesį skiria sveikai gyvensenai, valgo daugiau šviežio maisto, be to, populiarėja ir sveikesni desertai: be cukraus, laktozės ar glitimo.
Nuotrauka
Vitaminai
Asociatyvi nuotrauka
Įkelta:
2021-09-24
Remiantis naujojo tyrimo duomenimis kokybiški vitamino D papildai ne tik padidina šios maisto medžiagos kiekį kraujyje, bet ir padeda lengviau įveikti stresą. Vitaminas D padeda numalšinti ne tik psichologinės, bet ir fizinės įtampos požymius.
Nuotrauka
siauliu
Zitos KATKIENĖS nuotr.
Įkelta:
2021-07-23
Dažniausios priežastys, dėl kurių žarnyną operuojantys chirurgai išveda stomą - onkologinės storosios žarnos ligos. Tačiau priežasčių joms atlikti gali būti ir daugiau. Šiauliuose yra visos priemonės, dirba profesionalūs medikai, pasirengę operuoti ligonius taip pat, kaip ir visose pasaulio bei šalies klinikose, teikiančiose šias paslaugas.
Nuotrauka
revu
Įkelta:
2021-06-21
Esant itin karštam ar šaltam orui mūsų odai ypatingai trūksta drėgmės ir vitaminų – pasikeitusi mityba, pakitusi oro temperatūra, vėjas ir šildymas ar šaldymas, sausinantis patalpas, neigiamai veikia mūsų odos būklę. Negaudama pakankamai drėgmės ir vitaminų mūsų veido oda išsausėja, tampa jautresnė ir pažeidžiamesnė, išryškėja raukšlelės ar net atsiranda nedideli įtrūkimai.
Nuotrauka
revu
Įkelta:
2021-06-08
Beveik trečdalis pasaulio susiduria su šlapimo nelaikymo problema. Daugeliui vis dar gėda ar nemalonu apie tai kalbėti. O ką bepridurti apie ėjimą gydytis šio sutrikimo. Nemažas kiekis žmonių vengia apie tai diskutuoti ir tokiu būdu liga, laikui bėgant, tik stiprėja, komplikuojasi. Todėl gydytojai ne be reikalo skatina šlapimo nelaikymą gydyti kuo greičiau.
Nuotrauka
erkė
Įkelta:
2021-04-22
Nors pavasaris mus džiugina prabundančia gamta ir šiluma, svarbu nepamiršti pasisaugoti – kartu su gamta pabunda ir erkės. Nacionalinio visuomenes sveikatos centro (NVSC) Tauragės departamento specialistai primena, kad reikia pasirūpinti savo sveikata ir pasiskiepyti nuo erkinio encefalito.
Nuotrauka
medikas
Įkelta:
2021-04-12
Respublikinės Šiaulių ligoninės Neurochirurgijos skyriaus medikai pastebi, kad pandemijos laikotarpiu konsultuoja daugiau žmonių, besiskundžiančių galvos ir nugaros skausmais. Ne mažai jų persirgę praėjusių metų rykšte tapusia COVID-19 infekcija, kiti nuvarginti psichologinių problemų, sukeltų pandemijos.
Nuotrauka
vitaminai
Įkelta:
2021-04-09
Rinkoje prekiaujama daugybe skirtingų prekės ženklų vitaminu D, bet vos keleto jų poveikis patvirtintas moksliniais dokumentais. Šiuo metu ruošiama arba jau atlikta keletas įdomių su vitaminu D susijusių mokslinių projektų. Kai kurių tyrimų metu nustatyta, kurie papildai iš tikrųjų sugeba padidinti „saulės vitamino“ kiekį žmogaus organizme.
Nuotrauka
erke
Įkelta:
2021-03-15
Nacionalinė visuomenės sveikatos priežiūros laboratorija (NVSPL) primena, kad atšilus orams erkės tampa aktyvios ir labai pavojingos tiek žmonėms, tiek gyvūnams, tad svarbu pasiskiepyti. Imunitetui nuo erkinio encefalito susiformuoti reikalingos trys vakcinos dozės, kurios turi būti įskiepijamos su 1–3 ir 5–12 mėnesių pertraukomis.
Nuotrauka
vitaminai
Įkelta:
2021-03-05
Moksliškai įrodyta, kad seleną ir kofermentą Q10 vartoti verta. Šiuo metu minėtą teiginį patvirtina ne mažiau negu 18 paskelbtų „SelenoPrecise“ ir „Bio-Quinone Q10“ tyrimų duomenys. Kviečiame išsamiau susipažinti su naujausiu inkstų sveikatos tyrimu. Jo rezultatai paskelbti gruodžio mėnesio žurnalo „Nutrients“ numeryje.
Nuotrauka
 Asociatyvi nuotrauka
Asociatyvi nuotrauka
Įkelta:
2021-03-02
Hemofilija yra paveldima liga, kurią tėvai perduoda vaikui. Hemofilijos genas yra X chromosomoje ir paveldimas recesyviniu būdu. Tai reiškia, kad dažniausiai mama perduoda hemofilijos geną sūnui. Moterys gali sirgti hemofilija, bet taip atsitinka labai retai. Didžiausia hemofilija serga vyrai.
Nuotrauka
revu
Įkelta:
2020-12-29
Plaukų šalinimas lazeriu pastaruoju metu, rodos, įgauna pagreitį – vis daugiau žmonių renkasi taupyti savo laiką ir nusprendžia nepageidaujamus plaukelius šalinti moderniu būdu. Tai ne tik saugus ir greitas būdas, tačiau ir bene vienintelis, garantuojantis ilgalaikius rezultatus. Tačiau apie lazerinę depiliaciją vis dar sklando nemažai mitų, juos čia ir aptarsime.
Nuotrauka
vitaminai
Įkelta:
2020-12-04
Čikagos medicinos universiteto mokslininkai atkreipia dėmesį į galimą mažo kiekio „saulės vitamino“ organizme ryšį su didesniu pavojumi užsikrėsti koronavirusu, vadinamuoju COVID-19. Tyrimo metu, kuriame dalyvavo 489 žmonės, tyrėjai nustatė, kad tiems, kurių kraujyje per mažai vitamino D, tikimybė užsikrėsti COVID-19 beveik dukart didesnė negu tiems, kurių kraujyje šios maistinės medžiagos kiekis normalus sveikam žmogui.
Nuotrauka
Asociatyvi nuotrauka: šaltinis unsplash.com
Asociatyvi nuotrauka: šaltinis unsplash.com
Įkelta:
2020-12-04
Su nepageidaujamais plaukeliais tam tikrose kūno vietose susiduriame visą gyvenimą. Vieni tam skiria daugiau dėmesio, kiti mažiau. Lygiai taip pat skiriasi ir jų šalinimo būdai. Jų šiais laikais turime nemažai. Vieni jų efektyvesni, kiti leidžia džiaugtis labai greitu rezultatu, o dar kiti užtikrina, kad plaukelių nebus gana ilgą laiką. Būtent pastarąjį apibūdinimą labiausiai atitiktų plaukų šalinimo lazeriu procedūros. Kam tai gali būti visiška naujovė ir negirdėtas dalykas, tačiau nemažai žmonių jau ilgą laiką šalina plaukelius būtent šiuo būdu.
Nuotrauka
Asociatyvi nuotrauka: šaltinis pexabay.com
Asociatyvi nuotrauka: šaltinis pexabay.com
Įkelta:
2020-11-30
Akiniai jau seniai nebėra tik regėjimo gerinimo priemonė ar šarvai nuo saulės. Tai – ir neatskiriama stiliaus detalė. Tačiau nepriklausomai nuo to, ar akiniai jums reikalingi dėl geresnio regėjimo, ar tai – tik nuotaikingas aksesuaras, renkantis naują porą vertėtų atsižvelgti, kokios tendencijos akinių rėmelių pasaulyje vyraus 2021 metais.
Nuotrauka
Įkelta:
2020-11-03

Nepriežiūra – viena iš keturių smurto prieš vaikus formų. Statistika rodo, kad Lietuvoje nepriežiūra yra antra pagal dažnumą po fizinio smurto. Vaiko teisių specialistai pastebi, kad dalis visuomenės vis dar klaidingai suvokia nepriežiūrą –įsivaizduoja, kad tai yra tik kritiniai atvejai, kai vaikas visiškai apleistas, badauja, gyvena antisanitarinėmis sąlygomis, nelanko mokyklos. Tačiau šiandien yra nemažai vaikų, kurių fiziniai, emociniai ir socialiniai poreikiai yra nuolat prastai tenkinami dėl didelio tėvų užimtumo ar dėl to, kad jie nesuvokia vaikų poreikių. Dažnai tokios šeimos net nepatenka į socialinės rizikos šeimų grupę.

Nuotrauka
Įkelta:
2020-09-11

Dažnai klausiame savęs, ar su maistu gauname pakankamą kiekį gyvybiškai svarbių medžiagų. Anot naujausio britų tyrimo, kuriame atkreipiamas dėmesys į faktą, kad sudėtinga su maistu gauti pakankamą kiekį seleno, šis klausimas itin aktualus.

Nuotrauka
Įkelta:
2020-07-08

Gan plačiai paplitusi nuomonė, kad paauglių odos, plaukų ir nagų problemas lemia hormonų pusiausvyros sutrikimas. Vis dėlto, jei jų mityba netinkamai subalansuota ar akivaizdžiai nesveika, kosmetines problemas gali būti lėmusi svarbiausių mineralų stoka.

Nuotrauka
Įkelta:
2020-06-09

Švedijos mokslininkai patvirtino, kad maisto papildai su seleno mielėmis ir kofermentu Q10 padeda apsaugoti vyresnio amžiaus žmonių širdį. Visiškai neseniai atlikto tyrimo metu pastebėta, kad aukščiau paminėtus papildus vartojančių senstančių vyrų ir moterų organizme buvo kur kas mažiau fruktozamino – medžiagos, kuri paprastai laikoma gliukozės kiekio kraujyje žymeniu, tačiau taip pat yra susijusi su didesniu širdies ligų ir mirties pavojumi.

Nuotrauka
Įkelta:
2020-05-22

Medicinos klinikų tinklas „Inmedica“ toliau tęsia paslaugų plėtrą regionuose – trijų tinklui priklausančių Tauragės rajono medicinos klinikų sąrašą papildė nauja ginekologijos klinika, rašoma pranešime spaudai.

Nuotrauka
Įkelta:
2020-05-18

Vis didėjantis 2 tipo diabeto atvejų skaičius Vakarų šalyse kelia susirūpinimą sveikatos priežiūros specialistams, tačiau tyrimų rezultatai rodo, kad chromas yra naudingas diabeto prevencijai.

Nuotrauka
Įkelta:
2020-02-06

Šaltuoju metų sezonu daugelį ima kamuoti aktualus klausimas – pūslelinė – užkrečiamoji liga, galinti pažeisti odą, gleivinę ir netgi centrinę nervų sistemą. Sveikatos specialistai atkreipia dėmesį, kad į kovą su nuolat pasikartojančiu pūslelinės paūmėjimu žmonės griebiasi pačių įvairiausių būdų nors padėti gali tiesiog laiku pastebėta liga.