Rugsėjo 17-ąją Londone vyko iškilminga Tarptautinių interjero ir architektūros raudonojo kilimo apdovanojimų ceremonija, kurios metu buvo skelbiami laimėtojai. Tauragiškės Vaidos Žemaitytės įkurtos interjero studijos „Cle de Maison“ projektas laimėjo kategorijoje „Geriausias interjero projektas Europoje“. Varžytis su pasauliniais dizaino milžinais, kurių projektų įrengimo vertė svyruoja nuo 1 iki 20 milijonų svarų, Lietuvai yra didžiulė garbė.
Vieninteliai kuriantys tokio stiliaus interjerus
Prieš penkerius metus projektuoti interjerus V. Žemaitytė pradėjo viena, o augant įmonei, didėjant projektų kiekiui ir klientų reiklumui „Cle de Maison“ ėmė kurti visuminius interjerus. Tuomet prie sesers prisijungė ir Indrė Žemaitytė, šiandien atsakinga už interjero studijos verslo plėtrą bei pardavimus.
– Esame vienintelė studija, kurianti šio stiliaus interjerus Lietuvoje, puikiai pažįstame modernios klasikos subtilybes, ir džiaugiamės, galėdami jomis užpildyti klientų namus. Svarbiausia kurti tai, kas įdomu ir artima pačiam dizaineriui, ypatinga namų emocija tuomet „atrakinama“ geriausiai, – įsitikinusi Vaida.
Kiekvienas projektas individualus, taigi paromis rengiami techniniai brėžiniai, lankomos statybų aikštelės, lyginamos baldų bei šviestuvų parinkimo alternatyvos. Be galo svarbu užtikrinti naudojamų medžiagų ir produktų kokybę, taigi „Cle de Maison“ komanda stebi partnerių gamybos procesus.
Techninė interjero projektavimo pusė dažnai lieka nepastebima, tačiau Londone, Prancūzijos Rivjeroje, Dubajuje ir kitose užsienio valstybėse bei Lietuvoje įsikūrę „Cle de maison“ klientai greitai atpažįsta raktiniu jau tapusį modernios klasikos stilių, kuris „apsigyvena“ „Cle de maison“ kuriamuose interjeruose. Garsiausių pasaulio dizainerių įkvėpta V. Žemaitytė vos pradėjusi karjerą žinojo, kad kurs būtent šio stiliaus interjerus. Interjero studijai augant modernios klasikos sprendimus papildė Neo Art Deco stiliui būdingi elementai.
– Esame vienintelė studija, kurianti šio stiliaus interjerus Lietuvoje, puikiai pažįstame modernios klasikos subtilybes, ir džiaugiamės, galėdami jomis užpildyti klientų namus. Svarbiausia kurti tai, kas įdomu ir artima pačiam dizaineriui, ypatinga namų emocija tuomet „atrakinama“ geriausiai, – įsitikinusi Vaida.
Namų raktai
Paklausta, kaip apibūdintų savo darbą, Vaida pasakoja:
– Pagrindinis mūsų tikslas – įrengti interjerą, kuris „atrakintų“ ypatingą emociją – naujų namų, naujo gyvenimo etapo potyrį. Ne veltui ir studijos pavadinimas (Cle de Maison) išvertus iš prancūzų kalbos reiškia „namų raktai“. Prie visiems įprastų interjero dizainerių veiklų – techninių brėžinių rengimo, vizualizacijų kūrimo, lankymosi statybų aikštelėje bei interjero salonuose – mes kuruojame individualiai Portugalijoje bei Ispanijoje gaminamų baldų ir šviestuvų gamybos procesus, t.y. vykstame į gamyklas, tikriname kokybę, derinamės gamybinius brėžinius. Negana to, pačios rūpinamės baldų bei šviestuvų pristatymu klientui, dalyvaujame išpakavimo bei sustatymo į vietas procese.
– „White-glove delivery service“ – viena svarbiausių paslaugų, kurią siūlome klientui, nes pasirūpiname logistika, sandėliavimu, pristatymu, baldų sumontavimu, – pasakoja seserys.
Labai svarbų vaidmenį kūryboje atlieka kelionės, restoranai, parodos, muziejai. Visa tai plečia akiratį, suteikia naujų žinių, kurias galime perduoti klientams. Neretai klientas net nežino, ko nori, tad mūsų užduotis yra nupasakoti, kas yra geriausio ir iš ko galima rinktis.
Na, o kuris projektas labiausiai „užgrūdino, užaugino“? Indrė minutėlei susimąsto.
– Labai daug dėmesio skiriame plėtrai Londone, koncentruojamės į centrinę dalį (Mayfair). Poros metų siekiamybė – atidaryti ten „Cle de Maison“ atstovybę. Yra planų ir Dubajuje bei Ispanijoje. Šiuo metu glaudžiai bendradarbiaujame su portugalų baldų gamintojais – kuriame savo vardinę baldų kolekciją, kuri netrukus išvys dienos šviesą. Taip pat planuose yra ir interjero dizaino kursai, – priduria Indrė.
– Turbūt vienas įsimintiniausių projektų buvo apartamentai Majamyje, Amerikoje. Reikėjo visiškai apstatyti visą būstą – nuo baldų, šviestuvų iki aksesuarų ir indų. Vaida skrido pas klientą, kad būtų vietoje ir kuruotų procesus, o mes nuotoliniu būdu derinomės, iš kokių salonų bus perkami baldai, kaip pristatomi, kur rėminsime paveikslus ir pan. (nepamirškim ir laiko juostų skirtumo). Negana to, vykdama į projektą, Vaida iš Lietuvos netgi skraidino sienų tapetus ir klientų meno kūrinius. Išvada – gebame valdyti procesus net ir nuotoliniu būdu, – šypsosi Indrė. – Kitas projektas, pareikalavęs daug energijos, buvo apartamentai Vilniuje, 13-ajame aukšte. Kadangi baldus individualiai gaminome Portugalijoje bei Ispanijoje, neįsivertinome namo laiptinės gabaritų. Tad, kaip jau galima suprasti, sofa netilpo įnešti ne tik kad į butą, bet net į laiptinę... Kvietėme sunkiasvorį kraną, kuris baldus užkėlė. Moralas – prieš užsakydami nestandartinius baldus, išsimatuokite namo laiptinę ir liftą.
Abi seserys pripažįsta – jų darbo kasdienybėje gausu dinamikos ir iššūkių. Užgrūdina, pasak jų, ir tokie procesų valdymo ypatumai, kai esant itin griežtiems darbų atlikimo terminams jos mato, kad baldų gamintojai Portugalijoje laiku nevykdo savo įsipareigojimų ir teks mokėti labai dideles baudas. Tada sako sėdančios į lėktuvą, skrendančios pas juos ir per savaitgalį susižiūri visus procesus, kad pirmadienio susirinkime užsakovui turėtų ką pasakyti. Arba atskridusios į Ispaniją patikrinti paskutinių gamybos elementų pamatom, kad baldai dar net nėra pradėti gaminti! Tuomet reikia operatyviai spręsti susidariusią situaciją. Jos sako tikrai supratusios, kad ir kultūriniai skirtingų šalių ypatumai neretai kiša koją.
Protinga prabanga
Paklausta, kaip patobulėjo jų kuriamas interjeras lyginant su pirmaisiais darbo metais, Vaida sako:
– „Cle de Maison“ studija gyvuoja penktus metus. Per šį laikotarpį kuriami interjerai įgavo tūrį, asmeniškumą, emociją. Pradžioje interjerai būdavo pakankamai „plokšti“, be ten gyvenančio kliento asmenybės. Šiuo metu projektai išaugo iki „turn-key“ (visuminių) interjerų, kuomet jie yra išbaigiami iki patalynės, rankšluosčių bei indų. Sparčiai plečiasi studijos komanda, tad ir procesų valdymas daug operatyvesnis, tai reiškia ir didesnį kiekį einamųjų projektų. Negana to, esame ne tik interjero kūrimo, tačiau ir baldų pardavimo studija.
– Kokiais žodžiais apibūdintumėte savo kuriamą interjero stilių?
– Yra labai taiklus angliškas apibūdinimas – „Thoughtful Luxury“. Lietuviškai – protinga prabanga. Neretu atveju jį galima įvardinti sofistikuota eklektika, – teigia Vaida.
Tikslas – užsienio plėtra
Paklausta, kokią viziją, svajonę, planą turi savo verslui, Vaida sako, kad šiuo metu pagrindinis tikslas yra užsienio plėtra.
– Labai daug dėmesio skiriame plėtrai Londone, koncentruojamės į centrinę dalį (Mayfair). Poros metų siekiamybė – atidaryti ten „Cle de Maison“ atstovybę. Yra planų ir Dubajuje bei Ispanijoje. Šiuo metu glaudžiai bendradarbiaujame su portugalų baldų gamintojais – kuriame savo vardinę baldų kolekciją, kuri netrukus išvys dienos šviesą. Taip pat planuose yra ir interjero dizaino kursai, – priduria Indrė.
Dizaino „Oskarai“
Prestižiniai Tarptautiniai interjero dizaino ir architektūros apdovanojimai (The International Design & Architecture Awards), neretai prilyginami interjero dizaino „Oskarams“, kasmet organizuojami lyderiaujančio UK interjero žurnalo „design et al“. Šiais metais vyko 12-oji, netgi dviejų metų apdovanojimų ceremonija, kadangi dėl pandemijos praėjusių metų ceremonija buvo atšaukta.
Balsavimo sistema yra padalinta į dvi dalis – interjero dizaino ir nekilnojamojo turto kategorijas.
Į kiekvieną kategoriją atrenkama tik po 16 projektų, tad konkurencija išties didelė. Šiais metais paskelbtos iš viso 53 kategorijos, tokios, kaip geriausias interjero projektas pagal kontinentus, projektai pagal įgyvendinimo vertę, namų kinas, vonios kambarys, produktų dizainas ir kt. Konkurse varžėsi daugiau nei 900 projektų.
Skirtingai nuo kitų apdovanojimų, čia nebalsuoja vien tik profesionalų komisija. Į finalą patekę projektai publikuojami internete, tad balsavimas yra atviras viso pasaulio interjero dizaino bei architektūros industrijos profesionalams. Čia dalyvauja dizaineriai bei architektai iš viso pasaulio. Pasak Joanne Beedles, „design et al“ vyr. redaktorės, tai yra nuostabi galimybė reklamuoti savo darbą, pasiekti tikslinę pasaulinę auditoriją ir galiausiai parduoti savo darbą pasauliniu mastu. Kiekvienas projektas yra peržiūrimas daugiau nei 162 140 šios srities profesionalų. Organizatoriai skiria daugiau nei 2 milijonus svarų sterlingų visų nominantų projektų bei profilių reklaminei kampanijai.
Unikali šių apdovanojimų balsavimo sistemos dalis yra tai, jog balsai turi būti teikiami kiekvienoje kategorijoje, todėl visi atrinkti projektai įgauna didžiausią tarptautinės dizaino bendruomenės profesionalų viešumą. Kiekvienas balsuojantysis praleidžia apie 50 minučių, kol peržiūri visus projektus ir atiduoda savo balsą.
Lietuvos kompanija šį apdovanojimą laimi pirmą kartą.