Jau kelios savaitės, kaip prie tilto per Šunijos upelį nebematyti įprastu tapusio sujudimo. Tilto remonto darbai sustojo, ir niekas negali pasakyti, kuriam laikui. Tilto remontą užsakiusios AB „Via Lietuva“ specialistai teigia, jog prireikė keisti techninį darbo projektą.
Spalio pradžioje Tauragės savivaldybė išplatino AB „Via Lietuva“ pranešimą, kad rekonstruojant tiltą per Šunijos upę buvo planuota sutvarkyti esamas tarpines atramas, tačiau pradėjus darbus paaiškėjo, jog jos nebetinkamos naudoti, todėl priimtas sprendimas atramas pilnai išardyti ir vietoje jų įrengti naujas.
AB “Via Lietuva” paaiškino, kad pagal projektinius sprendinius buvo numatyta rekonstruoti esamas tarpines atramas, t. y. įrengti naujus polius, o esamų tarpinių atramų liemenis apibetonuoti, juos išplatinant. Išardžius tilto perdangą ir pradėjus ardyti tarpines atramas nustatyta, kad tarpinių atramų konstrukcijos nėra tinkamos tolimesniam eksploatavimui, tad buvo priimtas sprendimas esamas tarpines atramas pilnai išardyti ir įrengti naujas.
AB „Via Lietuva“ informavo Tauragės savivaldybę, kad yra derinamas tarpinių atramų ardymo darbų atlikimas ir lygiagrečiai rengiamas projekto patikslinimas dėl naujų tarpinių atramų įrengimo, todėl rekonstravimo darbai laikinai nevyksta.
Tauragės rajono savivaldybės administracijos direktorė Gintarė Rakauskienė iki šiol nežino, kada bus atnaujintas tilto remontas. „Pateikėme informaciją viešojoje erdvėje, kad darbai sustabdyti neapibrėžtam laikui – kol išsispręs konstrukciniai dalykai“,- tikina administracijos direktorė.
Pasak G. Rakauskienės, nuo savivaldybės nei finansavimas, nei darbų terminai nepriklauso, tuos dalykus sprendžia AB „Via Lietuva“, anksčiau vadinta Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.
„Savivaldybė visiškai jokios įtakos tam negali padaryti. Čia yra techniniai dalykai, kuriuos sprendžia projektuotojai“,- paaiškino Tauragės savivaldybės administracijos direktorė. Pasak G. Rakauskienės, gyventojams belieka kantriai laukti ir atsargiai vairuoti.
Socialinių tinklų vartotojai prognozuoja, kad tilto per Šuniją remontas užtruks ne mažiau, kaip porą metelių, ir piktinasi, kad tokie darbų tempai galimi tik Lietuvoje. Kritiškai svarstoma, ar reikėjo tiltą remontuoti praėjusį rudenį, klausiama, ar tie pinigai nebuvo išmesti į balą.
Tačiau vietinių gyventojų kantrybė išlavinta: priemiestinių seniūnijų bendruomenės nelinkusios skųstis nei pailgėjusia kelione į darbą, nei blogais aplinkiniais keliais, kuriais jie suka, kad išvengtų stovėjimo prie šviesoforo.
„O ką daryti? Reikia turėti kantrybės. Aš pati į Tauragę važiuoju per Ridikiškį. Nepatogu, blogas kelias, bet kitos išeities nėra“,- įsitikinusi Šakviečio apylinkės bendruomenės centro pirmininkė Reda Pudževelienė.
Kaimo bendruomenės „Mažonų rytas“ vadovė Laima Šveikauskienė sakė jau supratusi, kad tilto remontas įstrigo, bet nėra girdėjusi, kad kas nors iš vietinių gyventojų skųstųsi.
„Tiek metų laukiame tilto remonto, dar palauksime. Pripratome prie to šviesoforo. Jei 2 minutes ir reikia palaukti, nieko neatsitinka – aš pati pirmadienio rytą į darbą Tauragėje nuvažiavau per 7 minutes. Jei užsidega raudona, užtrunki 2 – 3 minutėm ilgiau, bet ir tai ne bėda“,- tvirtina mažoniškė.
L. Šveikauskienė įsitikinusi, kad geriau tegul ilgiau remontuoja tiltą ir pakeičia visas atramas, nei padaro greitai, bet atmestinai.
Daugiausia problemų tilto remontas sudaro sunkiasvorio transporto vairuotojams, nes ribojamas laikinuoju tiltu važiuojančių automobilių svoris (40 tonų), plotis (iki 3,25 m) ir greitis (iki 40 km/h), todėl vežėjai turi sukti siauru, žvyruotu ir duobėtu aplinkkeliu. Dėl intensyvaus eismo kaimo keliais, kyla eismo saugumo problemų.
Tiltas per Šunijos upelį pastatytas dar 1962 metais. Praėjusiais metais atlikus jo apžiūrą, nustatyta, kad tilto būklė labai bloga. Dėl sunkiasvorių transporto priemonių eismo po važiuojamąja dalimi sutrūko skersinės diafragmos sijos, dėl to kilo pavojus eismui. 2023 metų lapkritį AB „Kelių priežiūra“ atliko skersinių diafragmų stiprinimo darbus, kurie leido laikinai eksploatuoti tiltą.
Sutartį dėl tilto per Šuniją rekonstrukcijos AB „Via Lietuva“ pasirašė šių metų sausį. Pagal ją 3 mln. eurų vertės projektui įgyvendinti skirtas 15 mėnesių terminas, todėl vėliausiai tilto ir kelio remontas turėtų būti baigtas 2025 metų rudenį.
AB „Via Lietuva“ komunikacijos skyriaus specialistai informavo, kad įgyvendinant sutartį, paaiškėjo, jog techniniame darbo projekte numatytas sprendinys turi būti tikslinamas: buvo numatytas dalinis tilto ardymas, išsaugant tam tikras tarpinių atramų elementų dalis, kurias, pagal techninį darbo projektą buvo numatyta panaudoti konstrukcijų išplatinimui.
„Poreikis tikslinti techninį darbo projektą atsirado tik tuomet, kai buvo atidengtos tarpinių atramų konstrukcijos. Tuomet paaiškėjo, kad šių elementų fizinė būklė ir savybės – prastos būklės.
Atkreipiame dėmesį, kad šiuo metu jau yra parengtas pakoreguotas techninio projekto sprendinys, prieš keletą dienų jis buvo pateiktas ekspertizei. Gavus teigiamą ekspertizės aktą, imsimės tolimesnių veiksmų – bus įformintas darbų pakeitimas ir su rangovu pasirašytas papildomas susitarimas dėl šių darbų atlikimo.
Planuojama, kad rangos sutartis bus įgyvendinta laiku, kadangi sutartyje numatyti darbai ir jų skaičius reikšmingai nepasikeis.
Nors ir bus tikslinama atramų konstrukcija, darbai bus analogiški numatytiems sprendiniams, tad pakoreguotam projektiniam sprendiniui įgyvendinti užteks pagrindinei rangos sutarčiai įgyvendinti suplanuotų lėšų“,- teigia AB „Via Lietuva“ Komunikacijos skyriaus specialistai.