Rimantas Martinavičius: mūsų ekonominis progresas yra didžiulis
Įkelta:
2018-09-19
Nuotrauka

Rajono spaudoje pasirodė informacija, jog Tauragės autobusų parko sandorius tikrina Viešųjų pirkimų tarnyba. Įmonės vadovas, vežėjų asociacijos „Linava“ viceprezidentas  Rimantas Martinavičius „Tauragės žinioms“ sakė dėl to esąs ramus – viskas įmonėje atliekama pagal įstatymo raidę. O paskleistas abejones Tauragės autobusų parko veiklos skaidrumu ir nauda direktorius vertina kaip nešvarius konkurentų žaidimus.  Taip pat vadovas džiaugėsi, jog į viešojo transporto rinką skverbiasi technologijos, o Tauragė žengia koja priekyje.

– Kaip vertinate abejones Autobusų parko vykdomų viešųjų pirkimų skaidrumu?

– Jeigu darytume ką nors neteisėto, seniai būtume pasodinti į kalėjimą, dabar nebe tie laikai, kad ką nors būtų įmanoma nuslėpti. Pirkimams yra sudaryta komisija, jie vykdomi pagal nustatytas taisykles. Gal ir ras tarnyba kokių nors neatitikimų, detalių. Bet aš esu ramus visiškai dėl šių dalykų. Dalį pirkimų mes skelbiam per viešąją erdvę, daliai atliekam supaprastintas apklausas. Aišku, pirmiausia mes stengiamės, kad bendrovei būtų nauda. Ir produktas, ir kokybė, ir kaina būtų atitinkamai konkurencinga arba apskritai geresnė, nei rinkos sąlygos. Juk tuos pačius autobusus mes galėjome pirkti iš Lietuvos platintojų ir jie būtų kokiais 30 proc. brangesni. Mes negalėjom sau to leisti, nes pinigų kiekis yra ribotas, ir laimėjo vokiečių kompanija, paskelbtas tarptautinis konkursas ir kas norėjo, tas dalyvavo, kas galėjo pasiūlyti geriausią kainą. Nesigiriant, Lietuvoje nėra kito rajono, kur taip būtų atnaujinta autobusų techninė bazė. Mūsų kuro konkurso, kuris šiais metais vyko, kaina geresnė negu visos vežėjų asociacijos kaina. Dėl to, kad čia didelė konkurencija, Tauragėje 7–8 degalinės dalyvavo konkurse.

Lygiai taip pat savivaldybė dabar daro, pirkdama elektrinius autobusus. Neužilgo bus paskelbtas naujas konkursas. Pirmasis neįvyko, dabar yra dėliojamos pakeistos sąlygos, mes pateikėme taip pat savo pastabas. Galbūt kartelė per aukšta šiek tiek buvo ir plius gamintojų daug nėra, nėra konkurencijos, dėl to kaina laikosi nemaža.

– Ar tokia situacija, kai savivaldybė dotuoja savo valdomą vežėją, neiškraipo konkurencijos?

– Ar privati įmonė, ar mes, dirbame vienodomis sąlygomis. Tik tiek, kad tam privačiam kaip tik nereikia konkursų skelbti. Jie autobusą gali iškart nuvažiavę į kokią Turkiją nusipirkti, gal netgi pigiau. Jie neišlaiko autobusų stočių, infrastruktūros. Mes su asociacija apie tai esam daug kartų kalbėję – kad privatus vežėjas turi konkurencinį pranašumą prieš vežėjus savivaldybių įmones, kurios išlaiko dalį pastatų, infrastruktūrą, juk tai yra išlaidos. Tai yra gerai žmonėms, dėl to mes turime ir eksploatacines sutartis su savivaldybe. O apskritai visas transportas Europoje, pasaulyje, yra socialiai orientuotas ir jis yra kompensuojamas, vienur mažiau, kitur daugiau, priklausomai nuo žmonių kiekio, tankumo tam regione, kai kur labai stipriai, pavyzdžiui, Norvegijoje, kur atokios vietovės, jie ten moka tik trečdalį kuro kainos ir dar didžiulės kompensacijos.

– Kokia yra įprasta praktika Lietuvoje – ar kitos savivaldybės taip pat valdo autobusų parkų akcijų paketus?

– Lietuvoje autobusų parkus didžiąja dalimi valdo savivaldybės. Bet šiuo metu rinkoje situacija šiek tiek keičiasi. Mes vežėjų asociacijoje siekiame, kad išliktų galimybė savivaldybėms pačioms apsispręsti, ką jos turėtų daryti. Savivaldybė turėtų turėti tam tikras teises. Jeigu bus vidinių sandorių sudarymas apribotas, savivaldybės turės bet kokiu atveju skelbti konkursus. Dabar jos gali pagal vidinius sandorius sudarinėti sutartis su savo vežėjais, savo įmonėmis. Tas klausimas dabar yra Europos Teisme, Lietuvos konkurencijos taryba pasisako, kad turėtų būti skelbiami konkursai ir vidinių sandorių neturėtų būti. Jie laukia atsakymo, ar nėra pažeistos ES direktyvos. Tada bus visiškai aišku, kaip turėtų rinka Lietuvoje tvarkytis. Ir čia niekada vienybės nebus. Vilnius, va, dalį maršrutų konkursavo, tačiau nėra labai patenkinti. Nes privačių vežėjų autobusai neplauti, vairuotojai netvarkingi, nesilaiko grafikų. Nėra taip visai idealu. O galvojama, kad privatus atėjęs padarys kažkokį stebuklą. O yra labai daug niuansų.

– Kokia yra įmonės finansinė padėtis po pasirašytos sutarties su savivaldybe?

– Mes taupom savivaldybės lėšas. Šiais metais, lyginant su praėjusiais, gavom apie 85 tūkst. mažiau pinigų, kadangi nuostolio dengimo pas mus kaip ir neliko pagal tą sutartį. Ten yra maža savikaina ir mes taupom savivaldybės lėšas savo sąskaita. Taip, kad čia kalbėti apie kažkokį tai blogį aš net nedrįsčiau. Aišku, yra, kas norėtų autobusų parką matyti silpną, nepajėgų, tačiau pas mus ekonominis progresas yra didžiulis. Mes susipirkom naują techniką, sunaudojam daug mažiau kuro. Ir žinom kaip dirbti, kaip suvaldyti situaciją. Mums netrūksta vairuotojų, nors, aišku, norėtųsi, kad algos būtų didesnės. Tačiau mes mokame atlyginimus gal tik šiek tiek mažesnius, negu didmiesčiuose, tačiau tokia yra regionų specifika. Tai yra tik konkurentų žaidimai. Tie, kurie pralaimėjo konkursą, vis dar nerimsta. Mes turime pasirašę 5 metų sutartį, po to vėl bus konkursas, galės dalyvauti.

Dabar visoje Lietuvoje įdiegtos GPS sistemos, matosi autobusų judėjimo kryptys, maršrutai, dažnumas ir taip toliau. Labai daug technologijų diegiama į sistemą ir pas mus lygiai taip pat, mūsų visi duomenys yra kompiuterinėse programose, nuo kuro užsipylimo iki apskaitymo. Žmonių skaičius mažesnis, optimizavimą galėjom padaryti ir tai duoda rezultatą, finansinį efektyvumą. Finansinė būklė yra stabili. Atnaujinome techninę bazę, įsigijom 18 naujų transporto priemonių, taip pat pagal išgales vykdom papildomą veiklą, patys remontuojam tiek savo autobusus, tiek teikiam remonto paslaugas sunkiasvorėms transporto priemonėms.

Dar ruošiamės projektui autobusų pritaikymui neįgaliesiems, nes mūsų autobusai yra nupirkti su visa reikalinga įranga. Europos priemonė Lietuvoje yra įgyvendinama, mes rengiame paraišką, tikimės, kad už kiekvieną transporto priemonę gausime nuo 10 iki 14 tūkst. eurų kompensaciją.

O jeigu savivaldybėje nėra sudaryta normali tvarka atsiskaitymo už nuostolingus reisus, taip pat ir privatus vežėjas eitų į bankrotą. Tam yra mūsų vežėjų asociacija, kuri visada kalba apie tai, kad turėtų būti vienodos konkurencinės sąlygos, tam yra kontroliuojančios institucijos, kurios kontroliuoja piniginius srautus.

– Kokią viešojo transporto perspektyvą matote Tauragėje?

– Manau, kad savivaldybės žingsniai dėl elektrinių transporto priemonių yra labai teisingi. Aišku, jos yra brangesnės, bet pagal Darnaus judumo projektą, kuris yra čia Tauragėje taip perspektyviai vystomas, ir aš tikiuosi, kad jis bus pabaigtas, tie elektriniai autobusai labai gerai įsilieja. Tai yra tikrai naujovė, tai yra skatinimas žmonėms persėsti iš nuosavų automobilių į viešąjį transportą. Jei elektrinis autobusas suksis po miestą ir jeigu savivaldybė dar sugalvos netgi nemokamai važiavimą, tai bus didžiulis progresas. Jie bus su technologijomis, informacija, bilieto nuskaitymu elektroniniu būdu. Taip pat planuojame įrengti išmanias švieslentes, kuriose bus matyti važiavimo laikas ir maršrutai, šie projektai eina lygiagrečiai. Kai gyventojas pajus patogumą, keisis įpročiai, vaikai lips į autobusus, na, turėtų lipti. Ateina tam tikras kitoks mąstymo modelis, tai yra didelis žingsnis į priekį.  

Dėkojame už pokalbį.

Užs. nr. 88

Nuotrauka
k
Įkelta:
2021-05-11
Antradienį Gedimino gatvės 23-ajame name duris atvėrė žuvies krautuvėlė „Pelekas“. Apie tai skelbia iš tolo mėlynuojantys balionai prie parduotuvėlės laiptelių. O viduje net akys raibsta nuo įvairiausių skanėstų gausybės.
Nuotrauka
feniksas
Įkelta:
2021-04-21
Vaikštinėjant bet kuria didesne miesto gatvių galima pastebėti bent po vieną skelbimą, pranešantį apie komercinių patalpų nuomą. Tai, kad pandemija privertė smulkiuosius verslus stabdyti veiklą, – tik viena priežasčių, kodėl tuštėja patalpos. Pasak vietinių verslininkų, mieste – komercinių patalpų perteklius.
Nuotrauka
vmi
Įkelta:
2021-04-13
Gyventojams, planuojantiems įsigyti naudotą automobilį, dėmesį vertėtų atkreipti ne tik į technines transporto priemonės charakteristikas, bet ir į sandorį patvirtinančius dokumentus. Valstybinės mokesčių inspekcijos (toliau – VMI) sukaupta patirtis rodo, kad neretai transporto priemonę perkantys gyventojai yra įtraukiami į mokesčių slėpimo schemas ir nukenčia nuo nesąžiningų automobilių perpardavinėtojų veiksmų.
Nuotrauka
siuvėja
Įkelta:
2021-04-10
Koronaviruso sukelta pandemija nemažai verslų, didelių ir visai mažų, sustabdė, o kai kuriuos privertė ir visai užsidaryti. Ne vienam darbuotojui, netekusiam darbo, teko užsidaryti namuose ir bandyti pragyventi iš menkos nedarbo išmokos. Tačiau tik ne siuvėjai Linai Babilienei – jai šis priverstinis sustojimas tapo postūmiu imtis iniciatyvos ir pasiryžti drąsiam žingsniui. Šių metų pradžioje ji atidarė savo siuvimo studiją, pavadinusi ją „Babili“.
Nuotrauka
iki
Įkelta:
2021-04-01
Likus vos kelioms dienoms iki Velykų, ketvirtadienį, atidaryta atnaujinta prekybos tinklo „Iki“ parduotuvė Tauragėje, adresu Šilalės pl. 83a. Rekonstrukcijos metu, siekiant pirkėjams pasiūlyti gausesnę prekių įvairovę ir didesnę pasiūlą, įrengtas šviežios sveriamos mėsos skyrius, padidinti vaisių ir daržovių, vietoje kepamos duonos skyriai. Parduotuvės atnaujinimui prekybos tinklas skyrė apie 692,4 tūkst. eurų.
Nuotrauka
Raimos nuotrauka
Įkelta:
2021-03-19
Tauragės rajono savivaldybė skelbia atrankas dėl maitinimo paslaugų teikimo vasaros lauko kavinėse Tauragės rajono savivaldybės tarybos nustatytose viešose vietose: Pilies aikštėje, miesto pliaže (Kranto g. 5) ir Tauragės vasaros estradoje. Paraiškos bus priimamos nuo kovo 22 dienos.
Nuotrauka
fb
Įkelta:
2021-03-18
Koronaviruso pandemija ir dėl jos paskelbtas karantinas tarsi iš pasalų užklupęs plėšikas daugelį verslų paguldė ant menčių. Ypač – visuomeninio maitinimo. Kavinės, restoranai, barai priversti staiga užsidaryti, patyrė didžiulių nuostolių, ne vienas stovi ties bankroto riba ar netgi visam laikui užvėrė duris, parklupdytas skolų naštos. Laimė, ne visi. Štai Respublikos gatvėje įsikūrusi kavos studija „ResPublica“ prieš daugiau nei savaitę vėl atvėrė duris, tiesa, kol kas kavos ar kito gėrimo vietoje atsigerti nepavyks – ji parduodama tik išsinešti. O kavos studijos savininkas nusiteikęs optimistiškai – jis teigia pernelyg skaudžiai nenukentėjęs, džiaugiasi kiekvienu klientu ir atsargiai dėlioja ateities planus.
Nuotrauka
seklos
Įkelta:
2021-03-16
Specializuotos sėklų parduotuvės jau pasiruošė pavasario sėjai, atnaujino asortimentą ir laukia pirkėjų – o jų netrūksta. Kadangi dėl karantino tenka laikytis įvairių saugumo reikalavimų, į parduotuvę vienu metu galima įleisti tik 5 pirkėjus, susiruošus įsigyti sėklų ir kitų pavasario sėjai būtinų reikmenų tauragiškiams gerai pažįstamoje parduotuvėje „Žalia stotelė“ gali tekti ir luktelti gatvėje.
Nuotrauka
verslas
Įkelta:
2021-03-03
Vyriausybei paskelbus karantiną, dalies savarankiškai dirbančių asmenų veikla nėra ribojama ir jie gali tęsti darbą, tačiau dėl partnerių apribotos veiklos susiduria su finansiniais sunkumais. Jei į VMI skelbiamą Savarankiškai dirbančių asmenų, nukentėjusių dėl COVID-19 ribojimų, sąrašą nepatekusio asmens pajamos per pandemiją sumažėjo 30 proc., į fiksuoto dydžio išmoką pretenduoti jis galės, – skelbia Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija.
Nuotrauka
verslas
Įkelta:
2021-02-25
Tauragės rajono savivaldybės taryba pakeitė smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų rėmimo tvarkos aprašą. Jame numatyta nauja rėmimo priemonė – savivaldybė kompensuos išlaidas, susijusias su verslo plano ar investicinio projekto dokumentų parengimu. Taip pat skirs kompensacijas už įkurtas darbo vietas. Apraše numatytas ir biurokratijos mažinimas.
Nuotrauka
humana
Įkelta:
2021-02-19
Pačame miesto centre, Vytauto gatvėje, įsikūrusios „Humanos“ parduotuvės netrukus pirkėjai neberas – ji persikelia į naujas patalpas mikrorajone. Atidarymas planuojamas kovo 15 dieną.
Nuotrauka
Taurų parkas
Įkelta:
2021-02-12
Kiek daugiau nei prieš dešimt metų tai, kad buvusiame Tauragės kariniame miestelyje, Tauragės dvaro kaime, kažkada klegės vaikai, o užsieniečiai ropšis į medžius, kad galėtų pernakvoti medyje įkurtame viešbutyje, dažnam būtų atrodžiusi ne tik neįtikėtina, bet ir juokinga. Tauragiškių pamėgtas Taurų nuotykių parkas šiemet mini dešimtmetį. Tokį pramogų parką, koks per dešimt metų išaugo Tauragės priemiestyje, turi retas miestas.
Nuotrauka
Rudzkis
Įkelta:
2021-02-04
Naujuosius metus nekilnojamojo turto (NT) sandorių rinka pradėjo pakankamai aktyviai – sudarytų ir įregistruotų pirkimo-pardavimo sandorių kiekis beveik nesiskyrė nuo praėjusių metų. Kaip įprasta, 2021 metų pradžioje didžiausio pirkėjų dėmesio sulaukė žemės sklypai, butai ir gyvenamieji namai, skelbia Registrų centras.
Nuotrauka
greičio matuoklis
Įkelta:
2021-02-04
Dariaus ir Girėno gatvėje, prie Šimtmečio pastato, praėjusių metų pabaigoje įrengtas momentinis greičio matuoklis sukėlė ne tik vairuotojų nerimo būti užfiksuotiems viršijant greitį – įrenginys, kaip baiminasi verslininkai, taps pretekstu  nuo šiol jiems mokėti kelių mokestį. Dariaus ir Girėno gatvė priskiriama magistraliniam keliui A12  Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas. Diena tokiame kelyje komerciniam transportui kainuoja 6–11 eurų, metams – 1000 eurų. Iš miesto pasiekti Taurus, Tarailius yra vienintelis kelias – įvažiuojant į magistralinį kelią. O naujas momentinis greičio matuoklis, pasirodo, ne tik fiksuoja greitį, bet įrašo vaizdą.
Nuotrauka
pakuotės
Įkelta:
2021-02-02
Beveik 11,4 tūkst. tonų PET plastiko, daugiau kaip 9,2 tūkst. tonų stiklo ir per 4 tūkst. tonų aliuminio virto aukštos kokybės žaliavomis naujiems gaminiams, nes Lietuvos gyventojai pernai grąžino beveik 612,7 mln. į rinką išleistų vienkartinių užstato pakuočių. Apie tai informuoja VšĮ „Užstato sistemos administratorius“.
Nuotrauka
liveta
Įkelta:
2021-01-28
Lietuvos kosmetikų ir kosmetologų asociacija įsitikinusi, kad grožio paslaugas teikiančiam smulkiam verslui kyla reali galimybė neišgyventi karantino. „Gaunama 257 eurų išmoka, kurią gauna net ne visi paslaugų teikėjai, nėra pakankama padengti patiriamus nuostolius ir būtinoms reikmėms, tad grožio paslaugų smulkiajam verslui, neturinčiam galimybės užsitikrinti ilgalaikio saugaus finansinio rezervo, kyla reali grėsmė neišgyventi ilgesnio karantino“, – teigiama asociacijos rašte premjerei Ingridai Šimonytei ir sveikatos apsaugos ministrui Arūnui Dulkiui. Kad situacija grėsminga, patvirtina ir su „Tauragės žiniomis“ susisiekusi Liveta Austinaitė – jos grožio studiją ,,Liva nagų stiliaus namai“ teko uždaryti vos spėjus įsivažiuoti darbams. „Esi jaunas žmogus, sukuri pirmiausia darbo vietą sau, tada dar kolegoms, ir tau trenkia lyg su šlapiu skuduru į veidą“, – nusivylimo neslepia ji.
Nuotrauka
Asociatyvi nuotrauka: canva.com
Asociatyvi nuotrauka: canva.com
Įkelta:
2021-01-27
Pereinant iš fizinės prekybos į elektroninę erdvę, nebeužtenka pasirūpinti tvarkingu prekių išdėstymu internetinės parduotuvės lentynoje. Elektroninės prekybos ekspertai sako, kad bene daugiausiai dėmesio turėtų sulaukti būtent logistika ir prekių srautų valdymas bei produkcijos saugojimas. Natūralu, kad augant paklausai, didinama ir pasiūla, tačiau augantys užsakymų skaičiai nepadeda praplėsti sandėliuose turimos vietos.
Nuotrauka
Raudones pilis
Įkelta:
2021-01-18
Paskutiniame Jurbarko r. savivaldybės tarybos posėdyje pritarta partnerystės projektui, pagal kurį savivaldybė perduotų objektą investuotojui, kuris pilyje įrengtų viešbutį, restoraną ir konferencijų centrą. Tokia idėja galėtų būti įgyvendinta per keletą metų.
Nuotrauka
butai
Įkelta:
2021-01-16
Jau ne vienerius metus Tauragėje kalbama, kad naujakuriams Tauragėje susirasti nuomojamą būstą yra tikras iššūkis. Dažnai nuomininkai turi gerokai patuštinti kišenes, konkurencija tarp nuomininkų – didelė. Ja pasinaudoja ir sukčiai, viliodami iš patiklių žmonių pinigus. Tačiau nutinka ir taip, kad nukenčia ir nuomotojai – vaizdai, kuriuos jie pamato išsikrausčius nuomininkams, kartais priverčia žiaukčioti. „Tauragės žinioms“ teisininkas Deivis Valiulis atskleidė, ką reikėtų žinoti nuomojantis ar nuomojant būstą.
Nuotrauka
k
Įkelta:
2021-01-13
Vos pradėjusi dirbti pagal individualią veiklą jauna kosmetologė liko be nieko, kai paskelbus karantiną teko uždaryti grožio salonus. Mergina baigė įvairius kursus, jaunimo integracijos į darbo rinką programą, sumokėjo už darbo vietą salone. Užimtumo tarnyba aiškina, kad kiekvieną atvejį sprendžia individualiai, bet realybėje situacija kitokia. Mokesčius mokėti reikia, o pajamų gauti neįmanoma.
Nuotrauka
alantas
Įkelta:
2021-01-12
Pandemija stipriai paveikė tiek asmeninį žmonių gyvenimą, tiek verslą ir šalies ekonomiką. Valstybinė mokesčių inspekcija neseniai paskelbė sąrašą įmonių, kurios nukentėjo nuo COVID-19 – Tauragės apskrityje tokių įmonių per tūkstantį. Dalis kalbintų verslininkų sako, kad kol kas nepatogumų didelių nėra, bet kaip bus ateityje, jei karantinas užsitęs, kol kas sunku pasakyti.