VšĮ „Versli Lietuva“ Tauragės verslininkus sukvietė į renginį „Plėtros kryptis – eksportas“. Pagrindinis šio renginio tikslas – paskatinti įmones eksportuoti, pristatyti „Verslios Lietuvos“ eksporto skatinimo priemones, suteikti reikiamų žinių įmonėms, kurios užsiima savo prekių ar paslaugų eksportu į užsienio rinkas bei pasidalinti verslo sėkmės istorijomis.
Pasak „Verslios Lietuvos“ atstovų, atlikus tyrimą paaiškėjo, kad Tauragės apskrityje verslo įmonių skaičius nuolatos didėjo: 2010 metais jų buvo 1425, o 2016 metais – jau 1695. Tačiau, lyginant su Lietuvos vidurkiu, plėtros tempai nebuvo tokie dideli.
Vyr. projektų vadovas Darius Lasionis teigė, kad daugelyje įmonių, ypač gamybinėse, neišvystyti pardavimų skyriai arba pasitelkiami tarpininkai, pasiimantys nemažą pelno dalį. Dažnai pardavimai būna neefektyvūs, neproduktyvūs, nesukuriantys naudos. Siekiant gerų rezultatų, būtina gerinti įmonės procesų valdymą, didinti pridėtinę vertę. Pašnekovas teigė, kad maisto pramonės bendrovės yra mažiau atitrūkusios nuo vakarietiškų kompanijų.
Padėdami vystyti globalų verslą, „Versli Lietuva“ sukūrė ir savo tinklalapyje pateikė Eksportuotojų duomenų bazę. Tai labai palengvina partnerių ieškojimą. Tiesiog reikia užsiregistruoti, pateikti savo kontaktus, įmonės aprašymą: kuo užsiima, ką gamina ir pan. Ši informacija automatiškai tampa vieša, matoma ir užsienio rinkai. Prisiregistravimas prie šios bazės – nemokamas.
Neseniai sukurta ir jau spėjusi išpopuliarėti paslauga – „Creditinfo“ sistema, kuri pateikia duomenis apie bet kurios įmonės kreditingumą. Verslo žmonės gali pasinaudoti analitinio skyriaus paslaugomis. Eksporto klube vyksta dalykinės verslininkų diskusijos, aptariami įvairūs aspektai. Yra vykdoma GLL programa – surandami išsibarstę po pasaulį lietuviai, kurie jau sukūrė savo verslą ir kviečiami dalintis savo žiniomis, patarimais ir patirtimi.
Specialistai renginyje akcentavo klasterizacijos naudą. Kooperacija būtina ir mažesnėms, ir didesnėms įmonėms. Šiuo keliu Tauragėje žengė baldų įmonė „Alantas“, gyvuojanti jau 20 metų. Tačiau entuziastingai pradėtas sumanymas pamažu nuslopo. Pasak įmonės direktoriaus Juozo Kniukštos, bėda yra mąstyme: žmonės nenori specializuotis viename procese, pavyzdžiui, dažyti. Jie siekia atlikti visą gamybos procesą. Pašnekovo teigimu, būtina sujungti mažas įmones, žmogiškuosius ir materialiuosius išteklius.
Renginyje buvo pateiktas „Akropolio“ pavyzdys, analizuota, kodėl tiek daug mažų parduotuvėlių, konkuruojančių tarpusavyje, yra įsikūrusios vienoje vietoje. „Akropolis“ sukuria didelį pirkėjų srautą, tad klientų užtenka visiems.
VšĮ „Versli Lietuva“ atstovė regione Auksė Vizbarienė kalbėjo apie teikiamas paslaugas pradedantiems žengti į verslo pasaulį, apie galimybę pasinaudoti verslo konsultantų tinklu, kur padedama spręsti įvairius klausimus, perteikiama verslo ABC.
Eksporto projekto vadovas Simonas Aleksandravičius pristatė penkis sėkmingo eksportuotojo žingsnius.
Sektinu pavyzdžiu, plečiant eksporto rinką, buvo pristatytas UAB „F.B. Production“ direktorius Audrius Šimkevičius. Verslininkas dalinosi savo patirtimi kuriant ir plečiant grindinių lentų verslą, atviravo, kad šiuo metu savo gaminius eksportuoja į 36 pasaulio šalis, metinis jų pelnas siekia daugiau nei 15 milijonų eurų.