Prieš porą metų stilingi lietuviai smagią verslo idėją priėmė su entuziazmu. Tauragiškių Kasparo Bertašiaus ir Andriaus Jurkšaičio bei anykštėnės Beatričės Paškevičiūtės gaminamos medinės peteliškės „L‘albero“ populiarios tiek tarp paprastų, tiek tarp įžymių stileivų.
„Versmės“ gimnaziją baigę du tauragiškiai – Kasparas Bertašius ir Andrius Jurkšaitis – gimtajame mieste nebuvo nei pažįstami, nei geri draugai. Jų pažintis prasidėjo studijuojant sostinėje.
– Susipažinome, kai aš studijavau magistrantūrą, o Kasparas – bakalaurą. Bendravome, abu turėjome įvairių idėjų, kuriomis galėjome dalintis. Kiek vėliau Kasparas paskambinęs pasiūlė imtis medinių peteliškių gamybos. Buvau ką tik grįžęs iš studijų Australijoje. Neturėjau veiklos, tad dar tą patį vakarą sėdau daryti brėžinių ir pjaustyti pirmųjų prototipų, – „Tauragės žinioms“ pasakojo trumpam į Tauragę užsukęs Andrius Jurkšaitis.
Vyras taip pat pasakojo, kad įgyvendinant šią, iš Amerikos atsivežtą, idėją, daug pagelbėjo jo tėtis, kuris jaunystėje dirbo staliaus darbą. Meilė medžiui, profesionalo patarimai padėjo išvystyti konservatyvaus lietuvio skoniui neįprastą medinę peteliškę.
– Pirmosios mūsų gamintos peteliškės pasirodė prieš porą metų Vilniuje, kalėdinėje mugėje. Tuomet pastebėjome, kad mūsų klientas yra drąsi ir stilinga asmenybė. Metams bėgant produktas tobulėjo, gerėjo kokybė.
Gaminame iš įvairios egzotiškos medienos iš Afrikos ir Centrinės Amerikos – raudonmedžio, riešutmedžio, nepamirštame ir lietuviško ąžuolo, uosio. Visgi egzotiška mediena kiek populiaresnė tarp klientų, – tikino medines peteliškes gaminantis pašnekovas.
Trys kolegos – intelektualūs, išsilavinę žmonės, tad ir peteliškių modelius kuria patys. Darbais pasidalijo draugiškai, pagal sugebėjimus. Kasparas Bertašius, kaip idėjos autorius, tapo augančios įmonės direktoriumi, rūpinasi užsakymais bei ieško naujų pardavimo taškų Lietuvoje.
Beatričei Paškevičiūtei teko reklamos specialistės pareigos, mat šiai aktyvaus būdo merginai puikiai sekasi organizuoti gaminių fotosesijas, bendrauti su prekybos taškais. Ji atsakinga už komunikaciją, socialinius tinklus. Andrius Jurkšaitis su malonumu ėmėsi gamybinių procesų.
– Beatričė šiuo metu gyvena Jungtinėje Karalystėje, tačiau, bendraujant šiuolaikinėmis komunikacijos priemonėmis, visi darbai puikiai vyksta. Daugiausia produkciją platiname įvairiuose išskirtinių rūbų ir stiliaus detalių salonuose, vadinamuosiuose „butikuose“. Turime partnerį ir už Lietuvos ribų – vienas iš „butikų“, pardavinėjančių mūsų peteliškes, yra Nicoje, deramės su dar vienu tašku Prancūzijoje, taip pat Italijoje bei Anglijoje, – džiaugėsi sėkme jaunas tauragiškis.
Visiems žinomas kelionių mėgėjas Makalius – jau nuolatinis „L‘albero“ pirkėjas. Taip pat – garsusis Vitalijus Cololo. Ypatinga įvaizdžio detalė pasiekė ir kitus garsius peteliškių gerbėjus: gerai visiems žinomą žurnalistą Orijų Gasanovą, garsaus klubo „Materialistė“ savininką ir įkūrėją Matą Puodžiūną, iliuzionistą Roką Bernatonį, Beatos Nicholson vyrą Tomą, seimo narį Juozą Oleką ir daug kitų.
Visą produkciją galima įsigyti internete. Tiek Facebook, tiek tarptautinėse elektroninėse parduotuvėse bei aukcionuose – Etsy, eBay.
A. Jurkšaitis teigė, kad tik gamybos pradžioje buvo kuriami nedrąsūs ir gan konservatyvūs peteliškių modeliai – žinoma, kiek gali būti konservatyvi medinė peteliškė. Tačiau, anot verslininkų, išskirtinio produkto ieškantis pirkėjas tikisi rasti ką nors tikrai neįprasto. Jei jau renkasi medinę peteliškę vietoje įprastos, tai dažniausiai nori, kad ji būtų tikrai išsiskirianti iš minios.
– Smagu pastebėti savo kūrinį minioje. Dar smagiau, kad tai nutinka vis dažniau ir dažniau. Kai kurie tai įsigyja kaip kasdienę stiliaus detalę. Retas vyras stilių kuriasi pats. Dažniausiai už jį tai padaro šalia esanti moteris. Tad ir dabar pagrindiniai klientai yra poros, kurios šias stiliaus detales įsigyja šventėms – krikštynoms, vestuvėms, – tikino verslininkas.
Prekinio ženklo pavadinimas – lietuvio ausiai neįprastas. „L‘albero“ – itališkas žodis, reiškiantis medį. Tai atspindi gaminių išskirtinumą ir sudėtį. Italų kalba pasirinkta taip pat neatsitiktinai – Andriaus Jurkšaičio teigimu, Italai pasižymi labai stipriu stiliaus pojūčiu, elegancija. Beveik kiekvienas italas vyras prie veidrodžio praleidžia ne ką mažiau negu moteris – jiems išvaizda labai svarbi.