2018 Gruodžio 15 d.
Šeštadienis
Budintis reporteris
(8 446) 51 470
8 687 80 318

Asmenybės

Europos čempionas Rokas Baciuška: „šeima – geriausia palaikymo komanda“

  • Įkelta: 2018-10-23

Žalgirių gimnazistas Rokas Baciuška praėjusią savaitę perrašė Lietuvos automobilių sporto istoriją. Aštuoniolikmetis pasiekė tai, ko dar jokiam lietuviui nepavyko. Paskutinio Europos ralikroso čempionato (Euro RX) S1600 klasės etape jis neišvaistė sukaupto pranašumo ir buvo paskelbtas čempionu. 10 metų automobilių sporte nardantis tauragiškis šią savaitę lankėsi „Tauragės žinių“ redakcijoje. Už galimybę siekti aukštų rezultatų jis dėkojo savo šeimai, rėmėjams ir klasės draugams.

Kylanti žvaigždė

„Neturiu žodžių. Sezono pradžia buvo labai sunki ir tikrai buvo sunku tikėtis tokios pergalės. Tačiau dabar mes – Europos čempionai. Nuostabus jausmas ir visų pirma noriu padėkoti nuostabiai komandai, rėmėjams, fanams – tai mūsų visų pergalė,“ – po pergalingo finišo kalbėjo dvyliktokas Rokas Bačiuška.

Paskutinis ralikroso etapas Vokietijoje buvo pats saldžiausias. Nors aršiausiam savo varžovui iš Rusijos R. Baciuška nusileido, bendroje įskaitoje užteko taškų, kad pavyktų iškovoti Europos čempiono titulą.

– Komandos vadovas paprašė prieš finalą „nesidraskyti“, bet aš vis tiek spaudžiau, – redakcijoje kalbėjo sportininkas, pergalingame sezone atstovavęs Prancūzijos komandai.

Tai buvo pirmas R. Baciuškos sezonas Europos ralikroso čempionate. 2017 m. jis išbandė save dviejuose ralikroso etapuose ir viename sugebėjo užimti antrą vietą. Pastebėjus didžiulį sportininko potencialą, kartu su rėmėjais buvo nutarta koncentruotis būtent į šį sportą.

„Euro RX“ čempionatą tauragiškis pradėjo prie „Škoda Fabia“ automobilio vairo, tačiau sezono viduryje persėdo prie technologiškai kiek pažangesnio „Audi A1“. Tauragiškis užsienio komandai atstovauja dėl geresnių techninių galimybių ir aptarnavimo. Tiesa, net ir itin greitas sportinis automobilis be vairuotojo – tik metalo gabalas.

– Šiame sporte 80 proc. sėkmės lemia startas. Būtina greita reakcija, žinoma, svarbūs taktiniai sprendimai ir net sėkmės faktorius, – teigė pašnekovas.

Kartingo sportas

Dėl galimybės mėgautis autosportu R. Baciuška dėkoja savo tėčiui. Giedrius Bačiuška – didelės logistikos, automobilių pardavimo ir nuomos bendrovės „GBY“ savininkas. Prieš dešimt metų jis ir nuvedė sūnų į Viešvilės kartodromą, kur gimė aistra šiam sportui.

– Pirmos „gonkės“ (lenktynės, – red. past.) sekėsi, netrukus pasiūlė man važiuoti sportiniu kartingu, – prisiminė Rokas.

Jau po keleto metų tauragiškis, kaip lygus su lygiais, varžėsi su Lietuvos geriausiais kartingo meistrais. 2010 m. R. Baciuška iškovojo ir pirmąjį savo trofėjų, tapo Lietuvos čempionu „Rotax Junior“ klasėje.

Sparčiai tobulėdamas Rokas skynė pergales įvairių kartingų trasose, o būdamas 14-os jis iškovojo Pabaltijo čempiono titulą.

Paklaustas, kaip gi kartingo sportas susijęs su dabartiniais jo pasiekimais ralikroso varžybose, R. Baciuška teigė, jog tai beveik neatsiejamos sritys. Esą nuvertinti kartingo nevertėtų, nes tai daugelio sportininkų pirmoji mokykla. Be to, tai labai galingi bolidai, pasiekiantys 180 km / h greitį. Žaibiškai įsibėgėjantys kartingai reikalauja itin didelės ištvermės ir fizinio pasiruošimo. R. Baciuškos teigimu, raumenų masė šiame sporte nepadeda, netgi priešingai – lenktynininkai būna smulkaus sudėjimo, tačiau itin ištvermingi.

Kartodromas ir dabar yra neatsiejama tauragiškio aistra bei vieta, kuriose jis treniruojasi ir tobulėja.

– Jei su kartingu nebūčiau važiavęs, tokių rezultatų nebūčiau pasiekęs, – teigė pašnekovas, patenkantis geriausių į Europos kartingo meistrų dešimtuką.

Anot Roko, kartingas tapo tramplinu ne vienam „Formulė – 1“ lenktynininkui. Paskutinėse Pasaulio kartingų čempionato varžybose dalyvavo ir legendinė „F-1“ žvaigždė Felipe Masa, šiuo metu vadovaujantis FIA kartingo komisijai.

Tėčio palaikymas

Automobilių sportas Bačiuškų šeimoje visuomet užėmė svarbią vietą. Ne tik dabar, kai vidurinysis sūnus tapo Europos čempionu. Anot Roko, į varžybas jie ne kartą važiavo atostogų metu su kemperiu. Sparčiai pasaulyje populiarėjančios ralikroso varžybos pakerėjo visus.

Praėjusiais metais šeima nusprendė suteikti Rokui galimybę išbandyti jėgas už galingesnio automobilio vairo. Pirmieji važiavimai Miuncheno trasoje nustebino – tauragiškis aplenkė patyrusius varžovus, tad buvo nuspręsta jį registruoti keliems Europos čempionato etapams.

– Automobilių sporte dažnai viskas susiklosto pagal tradicijas. Važiuoja tėtis, vėliau sūnus. Pas mus buvo kitaip, niekas varžybose nedalyvavo, bet šeima įdėjo pirmąjį įnašą, kad galėčiau lenktyniauti, – pirmuosius žingsnius ralikroso varžybose prisiminė R. Baciuška.

Ne paslaptis, kad šis sportas itin brangus užsiėmimas, be rėmėjų paramos išgyventi būtų itin sunku. Kiek kainuoja galingas R. Baciuškos „Audi“, vaikinas atsakyti negalėjo. Esą visus finansinius reikalus tvarko tėtis.

Nuo piniginių lėšų priklausys, ar tauragiškis kitais metais dar kartą dalyvaus Europos ralikroso čempionate. Vaikinas tikisi, jog po pergalingo sezono galbūt pavyks pritraukti kitų investuotojų dėmesį. Rokas pripažino, jog dalyvauti norėtų, tačiau Lietuvoje šiam sportui sunku. O gerųjų pavyzdžių net nereikia ieškoti vakarų Europoje, čia pat Latvijoje šiemet vyko pasaulio čempionato vienas iš etapų.

Klasiokų sveikinimai

Su Europos čempiono titulu grįžęs dvyliktokas ypatingo dėmesio gimtojoje Tauragėje nejaučia. Kaip visada, jį pasveikino ištikimiausi draugai ir klasiokai. Po pergalingo finišo jis išgirdo ir pavydžių bendraamžių replikų, tačiau tikina, kad į jas nekreipia dėmesio.

– Šeima – geriausia palaikymo komanda, – teigė gruodžio mėnesį 19-ąjį gimtadienį švęsiantis tauragiškis.

Į kiekvienas varžybas palaikyti Roko atvyksta jo broliai Rytis ir Simas bei, žinoma, tėtis ir mama. Į Latvijoje vykusį ralio etapą susirinko per pusšimtį tauragiškių, toks palaikymas Roką motyvuoja stengtis dar labiau.

– Mano planas A – dalyvauti automobilių sporte. Planas B – baigus gimnaziją studijuoti logistiką, transportą. Reiks padėti tėčiui, – teigė R. Baciuška.

Europos čempionas tikina, kad išskirtinių pomėgių jis daugiau neturi. Vakarais mėgsta pabėgioti, stiprina reakciją ir fizinį pasiruošimą pas trenerį Mindaugą Pocių.

Paklaustas, ar mėgsta paspausti greičio padalą Tauragės gatvėse, vaikinas teigia niekad to nedarantis.

– Vairuotojo pažymėjimą gavau beveik prieš metus, bet esu dar jaunas, manau, kad mieste yra daug geresnių vairuotojų už mane, turinčių didesnę patirtį, kurios lyginti su varžybų patirtimi negalima. Greitį mėgstu tik trasoje, o miesto gatvėse laikausi taisyklių. Man atrodo, kad tauragiškiai vairuoja gerai, tik šeštadieniais, kai vyksta turgus, galima pamatyti nesuprantamų vairavimo pavyzdžių, – šypsojo R. Bačiuška, kylanti Europos ralikroso žvaigždė.

Telšių vyskupo Kęstučio Kėvalo dekretu Pagramančio Švč. Mergelės Marijos Nekaltojo Prasidėjimo parapijos klebonu rugpjūčio mėnesį paskirtas Garbės kanauninkas Vytautas Petrauskas. Jis atkeltas iš Ylakių Viešpaties Apreiškimo Švč. Mergelės Marijos parapijos klebono ir Skuodo dekanato vice dekano pareigų. O į Ylakių parapiją vyskupas paskyrė buvusį Pagramančio kleboną Vaidotą Vitę. „Tauragės žinios“ Garbės kanauninko Vytauto Petrausko paprašė pasidalinti pirmaisiais įspūdžiais Pagramantyje.

Rugsėjo 26 d. Tauragės B. Baltrušaitytės viešojoje bibliotekoje visuomenei pristatyta Onos Butkevičienės poezijos knyga „Per ilgą, ilgą kelią“. Tai jau ketvirtoji literatės knyga.

Žygaitiškę Rugilę Sudeikytę galima vadinti socialinio tinklo „Instagram“ žvaigžde. Sparčiai populiarėjančios nuotraukų ir video peržiūrų platformos nare ji tapo tik praėjusiais metais. Po šėlionių su garsiuoju savo pusbroliu Naglimantu (Naglis Bierancas), 29 metų merginą pradėjo sekti tūkstančiai žmonių. Šiandien ji bene daugiausiai followerių (sekėjų) turinti tauragiškė, kuri savo asmeninio gyvenimo detalėmis sutiko pasidalinti ir su „Tauragės žinių“ skaitytojais.

Devyniolikmetė tauragiškė Dovilė Butvydaitė penkerius metus vyksta dirbti, kartu ir keliauti į Aziją. Šiemet baigusi „Versmės“ gimnaziją mergina susikrovė lagaminą ir išvyko į Kiniją, kur tęsia savo modelio karjerą. Dovilė „Tauragės žinioms“ prisipažino, kad į mados industriją pateko visiškai netikėtai. Aukštą, išskirtinių veido bruožų merginą „Maximoje“ pastebėjo modelių agentūros vadovė. Dovilė dirba „Zaros“ ir garsių Japonijos dizainerių kurtų rūbų modeliu. Azija tapo tauragiškės sėkmės tramplinu, mat raudonplaukės, švelnių veido bruožų merginos Kinijoje ir Pietų Korėjoje tikrų tikriausia egzotika.