Vytautė ČĖSNAITĖ
Kol dauguma Lietuvos studentų laisvalaikį leidžia internete ar besilinksmindami klubuose, kiti savo laisvas akimirkas ir įgytas žinias stengiasi pritaikyti kurdami verslą. Vienas tokių – tauragiškis Povilas Pečkaitis ir jo dizaino studijos komanda „Gykai“. Nors šiuo metu vaikinas Vilniuje studijuoja multimediją ir technologijas, tai jam netrukdo kurti verslo. Pasak Povilo, „Gykai“ yra šiuolaikiška, drąsi, veržli, idėjų ir noro jas įgyvendinti nestokojanti komanda.
Visada mėgau kompiuterius ir kūrybą
Povilas pasakoja, kad vien sėdėjimu pamokose niekada neapsiribodavo, keletą kartų buvo išrinktas klasės seniūnu, aktyviai dalyvavo mokyklos parlamento veikloje, vėliau įsitraukė į Tauragėje veikusią jaunimo organizaciją „Laisvas plotas“.
– Visada mėgau technologijas ir kūrybą. Vos tik gavęs savo pirmąjį kompiuterį pradėjau stropiai „krapštinėti“ įvairias grafikos programas. Kompiuteris – tobuliausias kūrybos įrankis, leidžiantis be didesnio vargo įgyvendinti visus sumanymus, o nepavykus viską ištrinti ir pradėti iš naujo. Dvyliktoje klasėje apsisprendžiau, kad mokslus tęsiu informatikos srityje, tačiau kūryba iš mano gyvenimo niekada nedingo, – teigė Povilas.
Stengiamės pranešti pasauliui, kas esame
Vaikinas pasakoja, kad dizaino studijos atsiradimas buvo labai studentiškas.
– Viskas prasidėjo šiltą vasaros pavakarę sėdint parke su draugais. Pagalvojome, kad taip sėdėdami švaistome savo brangų laiką. Pradėjome mąstyti, kokios bendros veiklos galėtume imtis ir, kaip bebūtų keista, visų mintys sukosi apie reklamos sferą. Taip ir gimė studentiška reklamos agentūra „Gykai“. Labiausiai šia idėja užsikrėtė ir jos „virusą“ ėmė platinti mano draugas, kolega ir bendrakursis Alvydas Opulskis. Iš pradžių į komandą kvietėme visus norinčius kurti. Komandos sudėtis buvo plati: nuo operatorių ir montuotojų iki muzikos kūrėjų ir tiesiog šiaip aktyvių žmonių. Deja, verslas reikalauja daug kantrybės, tad dauguma komandos narių, greitai negavę apčiuopiamų rezultatų – pinigų, prarado motyvaciją. Galiausiai su Alvydu likome dviese. Trečioji komandos narė – Gerda Aleksandravičiūtė prie mūsų prisijungė po pirmosios mūsų surengtos reklamos konferencijos „Take Me“. Dabar mergina užsiima viešaisiais ryšiais, bendrauja su klientais, rašo straipsnius ir tvarko kitus su vadyba ir komunikacija susijusius reikalus, – pasakojo Povilas.
Pasak vaikino, pirmaisiais bendro darbo mėnesiais komanda stengėsi pranešti pasauliui, kas jie yra ir ką veikia.
– Pirmosios reklamos buvo socialinės ir jas kūrėme savo iniciatyva. Vėliau išsivystė pirmasis komercinis projektas – Helovyno vakarėlis „Nežiūrėk po lova“, kurį organizavome kartu su kita jauna organizacija. Taip po truputėlį iš lūpų į lūpas ėmė sklisti žinia apie „Gykus“ – jauną, drąsią ir šviežią reklamos agentūrą, – pasakojo tauragiškis.
Nuo reklamos televizijai iki konferencijų
Dizaino agentūros „Gykai“ darbai įvairiapusiški. Nuo mobiliųjų aplikacijų dizaino („Scanorama“, „TopSport“, Vilniaus knygų mugė), reklaminių plakatų, televizinių filmukų (IRIS, „Member Shop“) iki reklamos konferencijų respublikos mastu.
– Projektas, kuriuo visa komanda galime drąsiai didžiuotis, yra analogų neturinti pirmoji Lietuvoje reklamos konferencija „Take Me“. Jos tikslas – supažindinti visuomenę, o ypač jaunuosius verslininkus, su tikrąja reklamos galia ir jos įtaka verslo sėkmei. Dažnai klaidingai manoma, kad didelės investicijos į rinkodarą visuomet atsiperka. Aklai investuojant rezultatai nepateisina lūkesčių, todėl šioje srityje ypač reikalinga įžvalga ir atidumas. Tą ir bandė įrodyti konferencijos pranešėjai, remdamiesi ne vien teorija, bet ir praktika. Renginyje buvo analizuojami reklamos kanalai, jų tinkamumas tam tikrai prekių ar paslaugų grupei ir efektyvumas. Mano nuomone, vienas geriausių pranešimų buvo didžiausios lauko reklamos bendrovės pasaulyje „JCDecaux“ rinkodaros direktoriaus Vadimo Komarskio pranešimas, išsiskyręs ypatingu profesionalumu ir dėmesiu detalėms. Ši konferencija mūsų komandai buvo didelis iššūkis, tačiau sėkmingai jį įveikėme ir nenustojame judėti pirmyn – šiemet organizuojame jau trečiąją „Take Me“, – atskleidė vaikinas.
Povilo bei jo komandos „Gykai“ pagrindinis tikslas – įsitvirtinti rinkoje.
– Tikiuosi, kad mūsų projektas nesibaigs vos tik gavus diplomą. Šiuo metu baigiu studijas, laikas parodys, ar sieksiu magistro laipsnio, ar visas jėgas skirsiu tobulėjimui reklamos srityje. Juk kuo labiau lendi į reklamos mišką, tuo aiškiau pamatai, kiek visko dar reikia išmokti, – apie ateities planus pasakojo P. Pečkaitis.