Lietuvoje, kaip ir visoje Europoje, kelionių „Bolt“ paspirtukais skaičius per pastaruosius metus augo įspūdingai. Ne išimtis ir Tauragė – lyginant su 2021 m. kovo mėnesiu, kelionių skaičius čia per metus išaugo išaugo 34 proc., teigia „Bolt“ dalijimosi paslaugų plėtros vadovas Baltijos šalyse Eimantas Balta.
Tiesa, nors daugelis elektrinių paspirtukų tvarkingi, pasitaiko ir tokių, kuriuose aptinkama gedimų.
– Buvo atvejis, kai mėginau pradėti kelionę. „Bolt“ programėlėje susiradau arčiausiai esantį paspirtuką, spustelėjau „pradėti kelionę“, per paspirtuko garsiakalbį išgirdau, kad kelionė pradėta, buvau perspėtas, kad reikia vairuoti atsargiai ir panašiai, bet paspirtukas nejudėjo iš vietos... Spaudžiau įtaisą, esantį ant vairo, kuriuo reguliuojamas greitis. Paprastai paspirtukas jį spaudžiant juda automatiškai, bet mano pasirinktas paspirtukas ir toliau stovėjo vietoje. Niekaip nesupratau, kas įvyko. Kelionė baigėsi neprasidėjusi. Tiesa, pinigai nebuvo nuskaičiuoti. Tiesiog teko ieškoti kito paspirtuko, kuriuo kelionę jau pradėjau sėkmingai, – „Tauragės žinioms“ pasakojo aktyviai paspirtukais mieste važinėjantis Tomas.
E. Balta tikino, kad „Bolt“ visada skatina vartotojus pranešti apie visus nesklandumus, pastebėtus naudojantis bendrovės paslaugomis. „Tai patogu padaryti po kiekvienos kelionės naudojantis mūsų programėle. Kai vartotojai praneša apie techninius gedimus, toks paspirtukas yra pažymimas ir tampa nematomas programėlėje bei neprieinamas kitiems vartotojams, o „Bolt“ mechanikų komanda, surinkusi paspirtukus ir nugabenusi juos į logistikos sandėlį, atlieka patikrinimus bei remontą“, – dėstė „Bolt“ dalijimosi paslaugų plėtros vadovas.
Vienas tauragiškių „Tauragės žinioms“ atsiuntė nuotrauką, kurioje matyti, jog ant paspirtuko trūksta dalies – kodo, kurį nuskenavę vartotojai gali pradėti kelionę. Šis buvo nulūžęs arba nulaužtas tyčia.
„Dažniausiai pasitaikantys paspirtukų gedimai paprasti – išsileidusios padangos arba prasčiau veikiantys stabdžiai ar žibintai. Rimtesnių gedimų arba tyčinių niokojimo atvejų Tauragėje pasitaiko itin retai, o vagysčių nepasitaiko apskritai, – tikino E. Balta. – Galima pasidžiaugti, kad vartotojų kultūra tiek Tauragėje, tiek visoje šalyje auga – žmonės paspirtukus suvokia kaip bendrą gėrį ir stengiasi jį saugoti. Dėl gedimų su vartotoju susisiekiame tik tuo atveju, jeigu įtariame tyčinį niokojimą ar vandalizmą. Stengiamės išsiaiškinti kiekvienos situacijos aplinkybes ir išklausyti visas puses“.
Tauragėje elektriniais paspirtukais važinėjantys žmonės pastebėjo, kad kai kurios teritorijos ir visos apylinkės už Tauragės ribų žemėlapyje pažymėtos raudona spalva.
– Tikriausiai į jas įvažiuoti draudžiama... Tik kodėl? – klausė Tomas.
E. Balta patikslino, kad vairuotojams nėra draudžiama paspirtuku išvažiuoti iš už programėlėje pažymėtų miesto ribų. „Svarbu, kad kelionės pabaigoje būtų grįžtama į zoną. Tuo atveju, jeigu paspirtukas paliekamas už pažymėtų ribų, vartotojui taikomas papildomas 10 eurų mokestis“, – komentavo E. Balta.
Paprastai paspirtuku vairuotojai gali išvystyti maždaug 20–30 km/h greitį, tiesa, „Bolt“ programėlėje pradedantieji vairuotojai gali patys sau nustatyti greičio limitą iki 15 km/h, jeigu jaučiasi nesaugiai važiuodami greičiau. O įvažiavus į kai kurias Tauragės vietas greitis ribojamas automatiškai visiems vairuotojams.
„Nuolat bendradarbiaujame su Tauragės rajono savivaldybe ir reaguojame į įvairius prašymus, tarp jų – ir dėl greičio ribojimo. „Bolt“ sistema leidžia automatiškai sulėtinti paspirtuko greitį jam įvažiavus į ribojimo zoną. Paprastai stengiamės riboti paspirtukų greitį tose vietose, kur pastebimas intensyvesnis pėsčiųjų srautas“, – tikino jis.
Tauragėje elektrinių paspirtukų nuoma pradėta praėjusių metų vasarą, kelionės kaina ilgą laiką siekė 11 centų už minutę. Dabar važiavimas atsieina šiek tiek brangiau – 13 centų už minutę.